Auto's bestaan niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniem

Guest
Eerst moeten we duiken in wat het betekent voor iets om te bestaan. Wanneer is iets echt? Wij kunnen een gevarieerd kleur spectrum zien. Vrouwen zelfs meer dan mannen. Maar honden aan de andere kant kunnen geen kleuren zien. Hun wereld is in het grijs met bruine tinten. Dit betekent niet dat de kleur rood niet bestaat natuurlijk doordat honden hem niet kunnen zien. Op dezelfde manier zoals ultraviolet bestaat ondanks het alleen waargenomen kan worden door honden.

Mijn punt met dit verhaal is om je vertellen dat wij zien als een auto een naam is die weer gegeven is aan een willekeurig object. Een boomstronk kan een stoel zijn. Je kan er op zitten. Wij gebruiken termen in onze taal die nut hebben om hetgeen te beschrijven wat we bedoelen.

Misschien niet over honderd jaar. Misschien later dan dat zal er een moment komen waarop we auto's zien als een object uit het verleden.

We gebruiken nu een balpen. Vroeger gebruikte we een veer met inkt (Ganzeveren pen) daarna een rietpen.

Auto's zullen vergeten worden. Het object waar je zoveel van houdt is zal vergeten worden net als een rietpen. Je zal het moeten googlen om te weten te komen dat het ooit heeft bestaan.

Waarom zeg ik dit? Om je liefde voor auto's te reduceren wat het is. Een chemische reactie op een vliegende bal.

Goed punt. In het hier en nu gebruik ik de term auto om te beschrijven wat ik bedoel en wat ook echt bestaat conform een breed gedeelde bedoeling. De liefde voor auto's kan worden gerelateerd aan wat mensen nu bedoelen als zij de term auto gebruiken als object uit het heden. Daarmee is er, vanuit het perspectief van het hier en nu, geen reden om de liefde voor auto's te reduceren. Dat zou ook geen recht doen aan de auto's zoals wij ze nu kennen en kunnen waarderen.

Nou ja....ergens denk ik dat je nog gelijk kunt hebben ook.

In de nieuwe reclame voor de Clio 5 phase 2 wordt de tekst gebruikt, same love, new energy....nou ja, als je bedenkt dat er een Williams, Clio V6 en een Clio 3 RS in het liquid Yellow figureren in die reclame kan ik toch onderschrijven dat ik die ettelijke malen liever in de garage zou zetten dan een Clio 5 met extra lampjes en een 1 liter 3 cilinder.

Tussen de mens en de laatste Dinosaurus zit zo'n 66 miljoen jaar, en ook al hebben we er nooit een mogen aanschouwen staan musea er vol van, zijn er talloze boeken over geschreven, hebben de "Jurassic park" films zo'n 6 miljard opgebracht en is het een industrie die op jaarbasis miljoenen genereert in de vorm van speelgoed en aanverwante artikelen. Als de Dino na zoveel jaren nog steeds gekoesterd kan worden, maak ik me geen zorgen om de liefde voor auto's :)

Tussen de mens en de laatste Dinosaurus zit zo'n 66 miljoen jaar, en ook al hebben we er nooit een mogen aanschouwen staan musea er vol van, zijn er talloze boeken over geschreven, hebben de "Jurassic park" films zo'n 6 miljard opgebracht en is het een industrie die op jaarbasis miljoenen genereert in de vorm van speelgoed en aanverwante artikelen. Als de Dino na zoveel jaren nog steeds gekoesterd kan worden, maak ik me geen zorgen om de liefde voor auto's :)
Dat hangt er vanaf of je de Bijbel gelooft. "In den beginne schiep God de hemel en de aarde" . De aarde nu, was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; enz.
Staat in mijn Bijbel, waar ik rotsvast in geloof. In ieder geval historisch gezien
Maar dat geldt niet voor iedereen.

En toch hebben die beesten nooit geweten dat ze ooit dinosaurussen genoemd zouden gaan worden.
Of mis ik hier het punt van de discussie? :unsure:

En toch hebben die beesten nooit geweten dat ze ooit dinosaurussen genoemd zouden gaan worden.
Of mis ik hier het punt van de discussie? :unsure:
Misschien wel ja.
Maar... we leven in een vrij land (....) wordt tenminste beweerd. I'm a train I'm a train.

Dat hangt er vanaf of je de Bijbel gelooft. "In den beginne schiep God de hemel en de aarde" . De aarde nu, was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; enz.
Staat in mijn Bijbel, waar ik rotsvast in geloof. In ieder geval historisch gezien
Gelukkig niet, nee;)
De wetenschap heeft immers meer waarde.

Verder nogal een onsamenhangende OP. Titel en betoog komen niet eens overeen.

Er staat zoveel in de bijbel waar totaal niks van klopt. Na 40 dagen en nachten met regenen stond de wereld onder water. Feit is dat er een plaats op aarde is waar het bijna altijd regent, nog steeds geen zondvloed.

Dat laat ik voor jouw mening, geen feit. Toch zijn heel veel dingen (beschreven in de Bijbel) onderzocht en akelig precies bij de waarheid in historisch te bewijzen (en reeds bewezen) opzicht gebleken.. Maar ik dwing jou niet het ook te geloven.
Begrijp me niet verkeerd aub, neem het zo niet op.

In dat verband... Toch wel raar dat de ark van Noach in de bergen ligt bij de grens van Armenië. Vraag me dan maar even af' Wie zou er nu belang hebben gehad om zo hoog op de berg een ark te 'droppen' he?
En die ankerstenen (beschreven in de Bijbel die de ark stabiliteit gaven) zijn ook teruggevonden. Vreemd, vreemd, vreemd.

Haha gelovigen die de Bijbel letterlijk nemen. Dan snap je er als Christen echt niks van. In verhalende vorm wordt jou normen en waardes meegegeven. Je moet die tijd waarin het geschreven is niet vergelijken met de huidige tijd. Daarnaast valt vrijwel niets te verifiëren.

Wetenschap is geen mening.
Leuk dat je twee voorbeelden noemt, maar één zwaluw maakt nog geen zomer...

Ga anders even een rondje over het water lopen, om je te bezinnen;)

Ga anders even een rondje over het water lopen, om je te bezinnen;)
Als jij het even komt voordoen dat lopen op het water, dan kijk ik graag dat kunstje van jou af. Ik kan het niet en heb het ook nooit beweerd te kunnen. Maken 2 zwaluwen wel de zomer dan? Want het zijn er al 2. Ook de universiteit heeft bewezen verklaard dat Jezus heeft bestaan. Is dat dan de 3e zwaluw voor jou en maakt dat de zomer? Of het bestaan van (de vernietigde steden) van Sodom en Gomorra (97% zwaveloxidecomcentratie die nergens ter wereld zo puur is teruggevonden!)

Vind het prima dat je erop reageert maar sommige dingen zijn geloof en daar kun en wil je niet iedereen van moeten (te hebben) overtuigen. Wetenschappers hebben dat van Sodom en Gomorra overigens ook bewezen. Verder laat ik nu deze discussie voor wat het is, het is niet de bedoeling je hiermee op stang te jagen, echt niet. Als het andersom wel het geval is, dan so be it!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan