Auto schokt

Guest
Zoals de titel het al zegt schokt mijn wagen.

Ik rij met een chevrolet kalos 1.2 benzine motor en sinds kort schokt mijn wagen.
Hij doet dit echter wel enkel als de wagen wat op temperatuur begint te komen. Als de motor koud is heeft hij dit niet.
Hij heeft het ook enkel bij het houden van een gelijkmatige snelheid. Dus bij het optrekken heb ik het niet.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt

Of wellicht de ontsteking. Controleer je bobine en/of bougies en de brkabeling hiervan.

vsl zei:
Of wellicht de ontsteking. Controleer je bobine en/of bougies en de brkabeling hiervan.
Normaal wordt een ontsteking juist bij optrekken zwaarder belast, als daar wat dit zit gaat het dan problemen op leveren, niet bij constante snelheid. Meer mengsel in de cilinder ontsteekt moeilijker. Lijkt me meer een sensor die de verkeerde waarde af geeft. Als de motor koud is worden bepaalde aangezien sensoren genegeerd en er een standaard waarde voor aangenomen, pas als de boel warm is wordt de daadwerkelijke waarde gebruikt. Als dat niet klopt wordt er dan met foute waarden gewerkt.

Ik heb de bougies en bekabeling gecheckt en volgens mij is hier niets mis mee.
Ik zou ook denken dat als het hiermee iets te maken heeft dat hij het koud ook zou moeten doen. Maar het is enkel wanneer hij wat op temperatuur begint te komen dat hij schokt bij constante snelheid

Verkeerde mengselvorming. Kan aan diverse dingen liggen zoals valse lucht, defecte sensoren (inlaatdruksensor/lmm, temperatuursensor, lambdasensor e.d) Ook een te hoge benzinedruk kan hetzelfde probleem veroorzaken.

Ontsteking kan het inderdaad ook aan liggen, maar sluit dan eerst de andere dingen uit ;)

Zou het misschien eventueel ook Gwn mijn gasklep kunnen zijn die kapot is?

Terug
Bovenaan