Auto rijd anders met nieuwe injectoren.

Stephan Engels

Wegverkenner
Beste autofanaten,
Voorheen reed mijn auto best anders met de nog oude injectoren namelijk:
Eerste start ging moeilijk, als ik hem dan nog een keer startte niks aan de hand. File rijden, of rijden in de versnelling zonder gast te geven ging ook haast niet. Dan was het een echte hobbelpaard.

Injectoren gereinigd (ultrasoon) hielp iets maar niet veel. Dus nieuwe injectoren gekocht, het starten gaat nu soepel en het bokken/hobbelen is gestopt. Echter, als ik nu het gas in trap gaat accereleert de auto veel gelijkmatiger, dit kom tengoede voor het rij comfort. Alleen mijn oude injectoren was de auto veel flotter, althans het gas respons. Hoe kan dit? Lieten de injectoren dan toch meer brandstof door, waardoor hij vlotter aanvoelde maar ook regelmatig uitviel bij eerste start (koud) en bokken met file rijden?

Het is ff wennen, maar zijn de oude injectoren gewoon stuk of zit er verschil in injectoren? De auto is wel 23 jaar oud en de oude injectoren dus ook.

Je mag er wel van uitgaan dat je enig verschil merkt tussen nieuwe en 23 jaar oude injectoren. De nieuwe injectoren zullen weer precies de juiste hoeveelheid en op het juiste moment inspuiten, waar de oude - door slijtage- minder precies werkten. Ik zou me er niet druk om maken, maar juist blij mee zijn, dat de auto weer gelijkmatig en schokvrij rijdt.

Je mag er wel van uitgaan dat je enig verschil merkt tussen nieuwe en 23 jaar oude injectoren. De nieuwe injectoren zullen weer precies de juiste hoeveelheid en op het juiste moment inspuiten, waar de oude - door slijtage- minder precies werkten. Ik zou me er niet druk om maken, maar juist blij mee zijn, dat de auto weer gelijkmatig en schokvrij rijdt.
Ja, zo kan je het idd ook bekijken ahah

Zijn de waarden die op de injectoren staan wel ingelezen in de ECU? (alleen van toepassing bij directe injectie)

Zijn de waarden die op de injectoren staan wel ingelezen in de ECU? (alleen van toepassing bij directe injectie)
Is geen directe injectie gelukkig, nieuwe tering zooi noem ik dat hahaha. Het is een oude italiaan, kapot gaan ze niet maar elektrisch is het een drama soms. Daar schaar ik dit maar onder..

Terug
Bovenaan