Audi A6 / S6 / RS6 | Nieuw: update 2023

Wulp

Gebruiker
2019-Audi-A6-12.jpg

2019-Audi-A6-16.jpg

2019-Audi-A6-17.jpg

2019-Audi-A6-18.jpg

2019-Audi-A6-13.jpg

2019-Audi-A6-20.jpg

2019-Audi-A6-1-1.jpg

2019-Audi-A6-2-1.jpg

2019-Audi-A6-6.jpg

2019-Audi-A6-3-1.jpg

2019-Audi-A6-4.jpg

2019-Audi-A6-8.jpg

2019-Audi-A6-21.jpg

2019-Audi-A6-19.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2018/02/2019-audi-a6-revealed-look-close-might-see-new-model/

Ik vind hem wel mooi. Lekker strak en stoer en toch weer iets moderner. Ook de heupen staan lekker. Interieur van de A7 vind ik niet bijzonder fraai maar wel goed afgewerkt

Laatst bewerkt door een moderator:

Cd6lop

Gebruiker
Absoluut prachtige wagen weer. Wat mij betreft weer de mooiste van het segment. Schitterend interieur ook.

De Schaduw

Gebruiker
Ik vind hem wel mooi. Lekker strak en stoer en toch weer iets moderner. Ook de heupen staan lekker. Interieur van de A7 vind ik niet bijzonder fraai maar wel goed afgewerkt

Daar kan ik me volledig bij aansluiten.

D Elzinga

Gebruiker
Het huidige design van Audi is, behoudens enkele negatieve uitschieters zoals de Q7, prima in orde. Dit is ook erg fraai geworden!

P Klieder

Gebruiker
BENZine zei:
Deftige auto! Daar konden 5 en E weleens een flinke kluif aan krijgen.

Ik denk dat de huidige "stand van zaken" wel gehandhaafd blijft. Dus A6 achter de E en 5-serie. Zowel qua nuchtere rijeigenschappen als verkoopcijfers.

Wel vind ik de A6 erg mooi.

Barri

Moderator

Ik vind het niks. Veel te grote wielen bijvoorbeeld, we zijn weer terug bij de tijd van de huifkar. Dat ziet er toch niet uit? Zet 'm eens naast de A6 van 1998, wát een verschil!
En waarom touchscreens overal? Dat werkt niet fijn. Probeer eens de temperatuur of radiozender aan te passen zonder je blik van de weg af te halen...

BENZine

Gebruiker
Vooral de achterkant vind ik heel stijlvol, daar vind ik dat BMW met de G30 momenteel veel punten laat liggen.

RobG

Gebruiker
Extreem anonieme grijze muis. Ik zie werkelijk het verschil tussen de oude en de nieuwe A6 niet meer, of tussen een A4 en A6 of A8 en A6. Ik zou op internet de foto's erbij moeten zoeken. Conservatisme ten top.

Waarschijnlijk is dit precies wat de doelgroep wil; als je er mee bij een klant voor komt rijden zal die de auto herkennen als generieke luxe zakenwagen en geen vragen stellen. Vergelijkbaar met een paar generieke nette schoenen: een onderdeel van het uniform. Netjes, maar kraak nog smaak. Als autoliefhebber vind ik het jammer.

speedtouch

Gebruiker
RobG zei:
Extreem anonieme grijze muis. Ik zie werkelijk het verschil tussen de oude en de nieuwe A6 niet meer, of tussen een A4 en A6 of A8 en A6. Ik zou op internet de foto's erbij moeten zoeken. Conservatisme ten top.

Ik heb precies hetzelfde gevoel; maar misschien is dat juist de taktiek van de fabrikant/ontwerper.

MBdoubleyou

Gebruiker
Ik ben bepaald geen Audifan maar deze A6 vind ik qua exterieur behoorlijk geslaagd. Beter dan de A8! De basisvorm is wel erg hetzelfde maar ik zie toch een hoop details die de auto fraaier maken dan de vorige. De neus is sowieso een stuk agressiever. Het interieur vind ik niet mooi.

voiture

Gebruiker
Het is heus geen lelijke auto maar wel erg voorspelbaar en nergens vernieuwend (qua uiterlijk dan). Wat ik niet mooi vind aan het ontwerp:
- uitstekende onderste deel van de achterbumper (van opzij bezien)
- bumpers (veel hoeken/lijnen en erg grote gaten)
- uitlaatsierstukken (ziet er inmiddels erg achterhaald uit)
- chroomstrip kofferdeksel (ziet er inmiddels erg achterhaald uit)
- spiegels op pootjes (past niet bij het ontwerp; veel te rond ook en levert een lelijk zwart driehoekje op)

De vouw boven de achterste wielkasten wil ik eerst in het echt zien. Ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik naar een oude E-klasse zit te kijken.

Een beetje spielerei met ledjes en schermpjes en er staat weer een nieuwe generatie. De Italianen zouden jaloers zijn op zoveel consistentie en modelevolutie, maar ik kan er niet opgewonden van raken. Het zal ongetwijfeld prima verkopen, ziet er goed uit, maar mij doet het helemaal niets.

Guest
Mooie auto. Wat mij betreft de een na mooiste auto in zijn segment. Benieuwd naar de prijzen.

Pietzoveel

Gebruiker
Mooie strakke auto. Het is jammer dat de Japanners en Koreanen hun sedans die voor de States en Rusland ontwikkeld zijn hier niet importeren (iets met sjoemelgegevens van uitlaatgassen). Zou de diversiteit ten goede komen.

Vorq

Gebruiker
BENZine zei:
Deftige auto! Daar konden 5 en E weleens een flinke kluif aan krijgen.

Het ziet er zeker goed uit, absoluut, dat behoudende vind ik niet zo erg, goed voor de waardevastheid.

De E en 5 staan wel een stapje hoger, de voorwielaandrijving poets je niet zomaar weg als je deze auto's gaat rijden. Je hoeft niet te driften of op een circuit te rijden om te merken dat achterwielaandrijving van de 5 en E gewoon beter rijdt. Daarbij komt de uitmuntende aandrijflijn en automaat en goed doordachte i-drive van de 5 of het sublieme comfort van de E.
(De A6 heeft dus voorwielaandrijving en een DSG als automaat).

Ook als je een beetje power wil (340pk) kan je bij BMW nog aardig terecht voor €72k. Bij Audi zit je voor alles boven de 252pk meteen aan de €130k !!! behalve een diesel met 320pk van €80k

Sanoma

Gebruiker
Ik vind het best een nette auto geworden. Helaas met de inmiddels onvoorkomelijke, 'gekunstelde' zaken: achterlichten met een extra uitstulping, front met wat te veel vouwen/lijnen (gaat richting Lexus), chrome streepje wat niet doorloopt over sensoren.
Interieur: minst mooie gedeelte van de auto. te veel lijnen, schermen en metaalkleurige dingetjes. Rommelig geheel.

funf

Gebruiker
Keurige wagen geworden zo. Het interieur is niet mijn smaak, maar het ontwerp van de buitenzijde vind ik mooi gelukt.

Wulp

Gebruiker
Sanoma zei:
Helaas met de inmiddels onvoorkomelijke, 'gekunstelde' zaken: achterlichten met een extra uitstulping, front met wat te veel vouwen/lijnen (gaat richting Lexus), chrome streepje wat niet doorloopt over sensoren..

Die sensoren zijn alleen als je voor deels autonomisch rijden kiest. Ik zou het alleen al daarvoor laten staan. Die andere details zijn echt van die punten waar mensen naar zoeken op de eerste foto's. Eenmaal op de weg en na wat gewenning heeft niemand het er meer over

iDS

Gebruiker
Net? Keurig? Met een Citroënlogo erop zou Bofkont de kitschigste wagen van het moment noemen!
Voor- en achterzijde zijn véél te druk (achteraan valt vooral die bumper uit de toon: die bevat wel een enkele plooi en chroomaccent teveel), het profiel is op de 'schouders' na ongewijzigd, vind ik wel OK.
Alleen die optie 'karrenwielen' is wel erg eigenaardig, of is dit een model om op treinsporen te rijden?

Geef mij dan de V90 maar: die heeft geen last van die sensoren om autonoom te kunnen rijden!

D Elzinga

Gebruiker
funf zei:
Een Audi die emotionele reacties oproept: revolutionair.:T

Ach, op een of andere manier weten de meeste producten van VAG hier altijd wel discussie op te wekken, ook al zijn de ontwerpen eigenlijk nooit echt uitgesproken extreem.

JoelD

Gebruiker
MBdoubleyou zei:
Ik ben bepaald geen Audifan maar deze A6 vind ik qua exterieur behoorlijk geslaagd. Beter dan de A8! De basisvorm is wel erg hetzelfde maar ik zie toch een hoop details die de auto fraaier maken dan de vorige. De neus is sowieso een stuk agressiever. Het interieur vind ik niet mooi.

Op alle punten helemaal mee eens. Echt heel fraai en beter gelukt dan de nieuwe A7 en A8. (y)

rdam010

Gebruiker
De achterzijde van de nieuwe a6 heeft toch een aantal style elementen die mij aan achterzijde van laatste bmw 7 serie doet denken.

2019-Audi-A6-4.jpg

8yd07n.jpg

haarr

Gebruiker
Barri zei:
iDS zei:
@Barri: 17" als je wilt
Jawel, maar de totale omtrek en daarmee de wielkasten zijn heel groot. Dat verpest het design, vind ik.

Ik vind het juist mooi als het spatbord boven het wiel lekker plat/dun is, en niet zoals b.v. een Skoda Fabia of een Renault Clio/Megane

Pietzoveel

Gebruiker
Als je alle Audi zaken (herkenbaarheid) aan de achterzijde wegdenkt... inderdaad, mist'ie een eigen identiteit. Kan het een Kia zijn, een Citroen....

Bimmert2

Gebruiker
funf zei:
Keurige wagen geworden zo. Het interieur is niet mijn smaak, maar het ontwerp van de buitenzijde vind ik mooi gelukt.

Ik heb het net andersom. Schitterend interieur maar die vrij grote luchtinlaten vind ik overdone.

Guest
Schitterende auto. Zowel het exterieur als het interieur zijn helemaal mijn smaak (y)

Enzo Ferrari

Gebruiker
Nette E-segmenter! Een goed interieur bouwen kunnen ze bij Audi wel. De vele touchscreens is nu eenmaal de richting naar waar de moderne auto's heen gaan. Buitenkant is redelijk neutraal, daar kun je letterlijk overal mee voor komen rijden.

Driver 69

Gebruiker
Barri zei:
En waarom touchscreens overal? Dat werkt niet fijn. Probeer eens de temperatuur of radiozender aan te passen zonder je blik van de weg af te halen...

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Heb in m'n BMW voor 4-zone airco gekozen, en dan krijg je voor het klimaat een touch-screen in plaats van fysieke knoppen.

In één woord: waardeloos!!! Een touch-screen is simpelweg niet zonder ernaar te (blijven) kijken te bedienen. Bij deze temperaturen gaat mijn stoelverwarming automatisch aan. Heel prettig, maar na een paar minuten mag hij van mij wel uit. Moet dan constant naar beneden kijken om m'n vinger op het juiste plekje op het scherm te drukken.

Nu is dit 'alleen' nog maar de clima, daar doe je verder niet zoveel mee. Moet er niet aan denken dat ik alle overige functies ook middels een touch-screen zou moeten bedienen.

Enzo Ferrari

Gebruiker
Straks vanaf de level 4 zelfrijdende auto's heb je allemaal van dit soort touchscreens. Autofabrikanten passen het nu al toe om ons alvast voor te bereiden voor de toekomst.

s velthuis

Gebruiker
Copy paste nummer zoveel. Is dit nou de A4. A6 of A8? Op straat zal ik het je niet kunnen vertellen. Viel me trouwens ook iets anders op. Volvo maakt sier met hun hamers van Thor in de lampen:

2018-Volvo-XC60-headlight-1280x720.jpg

Daar rijdt Audi dus nu ook gewoon mee rond:

audi-q2-led-headlights.jpg

Wat de Chinezen ooit verweten werd, maken de Europeanen zich inmiddels wel heel erg schuldig aan. Jatten ze het niet van ziczelf, jatten ze het wel van een ander. Jammer, ik dacht dat Audi had aangekondigd hun modellen weer een eigen identiteit mee te geven, ook onderling. Ik had niet begrepen dat ze daar mee bedoelden dat ze op de oude A6 de chroomstrip van een BMW 7 gingen plakken.

Vorq

Gebruiker
Barri zei:
..
En waarom touchscreens overal? Dat werkt niet fijn. ..

Het is goedkoper voor de fabrikant! (En het staat vooruitstrevend)

Liever een paneeltje dat softwarematig geüpdate kan worden of eventueel van een doorschijnende folie voorzien wordt dan een balkje met 2 tot 8 knopjes met draadjes een voorraad knopjes met verschillende logo's. Soms zelfs nog in verschillende interieurkleuren of zelfs aluminium.

GSI Fahrer

Gebruiker
Ik vind m toch wel geslaagd. Wat gedrongener dan de huidige. Hij heeft wel wat weg van de A3 limousine en dat vind ik persoonlijk de mooiste Audi van dit moment.

Enzo Ferrari

Gebruiker
V0RQ zei:
Barri zei:
..

Interessant argument! Maar zou het echt? Zo'n schermpje maken zit natuurlijk ook wel wat techniek in. Zou het echt goedkoper zijn als een knopje met wat draadjes?

s velthuis

Gebruiker
V0RQ zei:
Barri zei:
..

Liever een paneeltje dat softwarematig geüpdate kan worden of eventueel van een doorschijnende folie voorzien wordt dan een balkje met 2 tot 8 knopjes met draadjes een voorraad knopjes met verschillende logo's. Soms zelfs nog in verschillende interieurkleuren of zelfs aluminium.

Moet je eens opletten hoe zo'n touchscreen eruit ziet als je er met zonnebrandvingers op hebt gezeten...

zeebra

Gebruiker
Enzo Ferrari zei:
V0RQ zei:
Barri zei:
..

Interessant argument! Maar zou het echt? Zo'n schermpje maken zit natuurlijk ook wel wat techniek in. Zou het echt goedkoper zijn als een knopje met wat draadjes?
Ik denk niet dat het goedkoper is. Er zit behoorlijk wat rekenkracht achter. Daarnaast een hoog resolutie LCD scherm met een gevoel van echte knoppen.
Dat is niet goedkoop.

zeebra

Gebruiker
Wel weer een mooie auto deze A6. Beter in evenwicht dan de E-klasse en de 5-serie. Buitenkant een herkenbare vorm, maar een duidelijke doorontwikkeling . Interieur ziet er gelikt uit met fraaie materialen. Techniek is ook goed in orde. Altijd een mild hybride en de V6 met 48 volts techniek. Voorbereid voor level 3 autonoom rijden. Zover is verder nog niemand. Nu ook met luchtvering en vierwiel besturing. Volgens Autobild ook ruimer en comfortabeler achterin dan de E-klasse. Ik vind overigens voorwielaandrijving geen nadeel voor een auto als de A6. Het is geen nu eenmaal geen hele dynamische sportwagen. Maar dat hoeft ook niet. Voor dagelijks gebruik is dit prima.

BENZine

Gebruiker
zeebra zei:
Ik vind overigens voorwielaandrijving geen nadeel voor een auto als de A6. Het is geen nu eenmaal geen hele dynamische sportwagen. Maar dat hoeft ook niet. Voor dagelijks gebruik is dit prima.

In jouw autohistorie komt geen enkele achterwielaangedreven auto voor, kun jij hier dan goed over oordelen?

Ik rijd momenteel in mijn 5e RWD auto en ben van mening dat ik er wel over kan oordelen, en ik zou dus nooit voor een FWD A6 kiezen. In deze klasse maakt dat echt een wereld van verschil.

funf

Gebruiker
s velthuis zei:
Copy paste nummer zoveel. Is dit nou de A4. A6 of A8? Op straat zal ik het je niet kunnen vertellen. Viel me trouwens ook iets anders op. Volvo maakt sier met hun hamers van Thor in de lampen:

2018-Volvo-XC60-headlight-1280x720.jpg

Daar rijdt Audi dus nu ook gewoon mee rond:

audi-q2-led-headlights.jpg

Dat is al zo sinds 2014.....

funf

Gebruiker
BENZine zei:
zeebra zei:
Ik vind overigens voorwielaandrijving geen nadeel voor een auto als de A6. Het is geen nu eenmaal geen hele dynamische sportwagen. Maar dat hoeft ook niet. Voor dagelijks gebruik is dit prima.

In jouw autohistorie komt geen enkele achterwielaangedreven auto voor, kun jij hier dan goed over oordelen?

Ik rijd momenteel in mijn 5e RWD auto en ben van mening dat ik er wel over kan oordelen, en ik zou dus nooit voor een FWD A6 kiezen. In deze klasse maakt dat echt een wereld van verschil.

Ik heb ze allemaal gereden en ben het met BENZine eens. Een voorwielaangedreven limousine komt er bij mij niet meer in.

funf

Gebruiker
s velthuis zei:
V0RQ zei:
Barri zei:
..

Moet je eens opletten hoe zo'n touchscreen eruit ziet als je er met zonnebrandvingers op hebt gezeten...

Met zonnebrandvingers kom je mijn auto niet in. Ga dan maar lopen.

BENZine

Gebruiker
:)
Maar toch heeft Velthuis wel een punt, laatst keek ik eens in een nieuwe A8 en dat zag er niet uit, al die vingers op die beeldschermen.

zeebra

Gebruiker
BENZine zei:
zeebra zei:

Mijn eerste drie auto’s hadden RWD maar dat is heel lang geleden. Verder wel enige RWD-ervaring maar nooit meer zelf bezeten. Het voordeel van rwd wordt sterk overdreven. Dat zelfs BMW langzaam overstapt op FWD zegt wel wat.

Bovenaan