AsconaGT: Insignia Sports Tourer Innovation 1.6T 200pk (2018) - Audi A2 1.4 (2000)

Corsa 20SEH

Gebruiker
Azzurro schreef:

Probeer het hier eens: , er staat wel niks ingevuld bij Monza maar je kunt het ff proberen

Hier heb ik mijn Senator leer vandaan. (y) Erg toffe vent.!

Monza.jpg

Monzaling :D

AsconaGT

Actieve Gebruiker
opel world en immiplaatwerk heb ik beiden gemailt... nu maar afwachten,

ga zo eens naar mijn werk, of ze nog wat weten (y) bedankt tot zover...

AsconaGT

Actieve Gebruiker
nou, mijn monza heeft dus een deel donorplaatwerk van een andere monza gekregen. (y)

morgenavond ga ik weer richting drente om de Monza weer op te halen.

dan moet ik zelf het laswerk strakmaken, dus plamuren, bijspuiten en de tectyleren ect.

dan wordt de auto weer globaal in elkaar gezet en gaat hij voor de APK op, ook om te kijken wat er nog gedaan aan moet worden.

volgende week woensdag gaat hij dan naar een schuur bij een kennis van mij, waar ik alle vloeistoffen ververs, injectorcleaner er in ga gooien, en als ik daarna nog wat tijd over heb en er ook daarna nog plek is in de schuur ook alle remklauwen loshalen en gangbaarmaken, en zonodig de APK punten bijwerken, en dan weer voor de APK op.

en dán eindelijk rijden! :D

Corsa 20SEH

Gebruiker
Door AsconaGT (IP bekend)

nou, mijn monza heeft dus een deel donorplaatwerk van een andere monza gekregen.

morgenavond ga ik weer richting drente om de Monza weer op te halen.

dan moet ik zelf het laswerk strakmaken, dus plamuren, bijspuiten en de tectyleren ect.

Goed bezig.!!

Ga alleen NIET plamuren op blank metaal.! Gooi het eerst in de zink spray oid. Anders gaat het binnen no time weer roesten.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Nou, de monza opgehaald.

Movano met aanhanger wilde niet, verlichting kregen we niet aan de praat, naar overleg toch de Iveco transporter mee gekregen met automatische aico, luxe radio, niveau regeling, zwaalampen en alles mooi verlicht, en halfautomaat... hmm, dat ging veel beter, en ook sneller, zeker nu je geen aanhanger hebt. Heb er helaas geen foto's van.

nu al het laswerk strakmaken, alle lasnaden weg slijpen, hier en daar beetje bij plamuren, dan fertan er over, en daarna tectyl.

en dan gaat hij zaterdag voor een proef APK op, om te kijken wat er nog verder aan gedaan moet worden.

Ga alleen NIET plamuren op blank metaal.! Gooi het eerst in de zink spray oid. Anders gaat het binnen no time weer roesten.

hmm, ja daar heb je gelijk in, morgen maar even zinkspray kopen, of is er iets alternatiefs roestwerende spuitbus wat vloeibaar is, aangezien zinkspray aardig aan de prijs is :)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
zo, vandaag maar eens druk wezen slijpen met de lamellenschijf van het laswerk, en daarna alles heel goed ingesmeert met fertan, wat nu even een poosje moet inwerken (y)

NokiaN80joost460.jpg

morgen of overmorgen alle fertan bijwerken, en daarnodig weer verwijderen waar het z'n werk heeft gedaan, en daarna alles goed tectyleren, en stukken in de primer zetten (y)

het lijkt trouwens net of er totaal geen vooruitgang in zit :D alleen paar plaatjes van 'sloop' monza's, haha.

x trailrijder

Gebruiker
kijk in mijn topic, je bent vaak uren bezig met iets piepkleins:) Als alles in 1 keer gedaan zou zijn zou je het ook geen project kunnen noemen toch;):)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
ja, nouja, piepkleins is het niet, maar je hebt wel gelijk :D

vandaag al stukken in de primer gezet en de voorschermen gemonteerd en hele stukken getectyleerd. (y)

alleen 1 voorscherm zit er naar mijn mening een te grote kier in, geen idee hoe ik die er uit krijg.

nu moet ik alleen nog wat gaatjes boren, koplampen monteren, grille en bumper (y)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Na het spuitwerk weer netjes zit, is het tijd om alles weer op te bouwen.

Vanwege weinig tijd schiet het niet echt op, maar zo langszamerhand gaat het toch aardig lijken (y):D

ik kan nu alleen weer even niet verder, normaal hou ik boutjes en moertjes over, nu kom ik d'r heel wat te kort. Dus daar ga ik morgen achteraan.

100_7890.jpg

Poekoek

Gebruiker
Echt een supermooie auto, AsconaGT! Ik zou het eindresultaat wel eens willen zien in real life :) Ik zag eergisteren trouwens nog een Monza geparkeerd staan in de Dennenbosweg in Hengelo, imposante wagen.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
er rijd in hengelo nog een lichtblauwe rond zover ik weet, en in enschede een lichtgroene,

verder is het mij onbekend, hier :) je ziet ze iig zéér weinig.

Poekoek

Gebruiker
Vandaag alweer een Monza gespot in Hengelo, op de rotonde bij videotheek Noord. Het was een zilvergrijze en het kenteken begon met een H. De velgen onder de auto hadden veel spaken.

Poekoek

Gebruiker
Komt er trouwens een 'oldtimerkenteken' op je auto, Ascona? Of mag/wil je dat niet? Lijkt me wel mooi, zeker bij deze kleur.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
H. De velgen onder de auto hadden veel spaken.

orginele nederlander waarschijnlijk (y) ik ken die niet...

Dan waren het geen originele wielen.

klopt, de velgen die ik er onder heb zijn de enige orginele LM velgen die er onder zaten, je had nog wel varianten met soort van black-chrome, en ook een bredere versie, maar allemaal met dit model.

Komt er trouwens een 'oldtimerkenteken' op je auto, Ascona? Of mag/wil je dat niet? Lijkt me wel mooi, zeker bij deze kleur.

ik zit er sterk aan te twijfelen, ik mag het officieel niet, omdat het ingevoerd is, dan krijg je geen oud blauw meer legaal. En ookal mocht het wel, toen de monza geintroduceerd werdt, was ook precies de introductie begonnen met nieuw geel, er zijn dus nooit monza-senators geweest met oud blauw.

Maar ik vind het niks dat mijn auto een nieuw kenteken heeft, en oud blauw vind ik mooier staan. Dus ik zit er wel sterk aan te denken. En dan alleen met APK even gele plaatjes er op, heb alleen geen zin om iedere keer bekeuring te krijgen vanwege fout kenteken. Weet niet hoe groot die pakkans is :cool:

GSI Fahrer

Gebruiker
Maar ik vind het niks dat mijn auto een nieuw kenteken heeft, en oud blauw vind ik mooier staan. Dus ik zit er wel sterk aan te denken. En dan alleen met APK even gele plaatjes er op, heb alleen geen zin om iedere keer bekeuring te krijgen vanwege fout kenteken. Weet niet hoe groot die pakkans is

Ik denk dat je er met zo'n auto weinig last van hebt. Men ziet het toch als een liefhebbersauto en agenten zijn dan meestal zeer coulant. Gewoon doen en als het je toch gaat vervelen, kun je altijd nog wisselen!

Poekoek

Gebruiker
GSI Fahrer schreef:

QuoteMaar ik vind het niks dat mijn auto een nieuw kenteken heeft, en oud blauw vind ik mooier staan. Dus ik zit er wel sterk aan te denken. En dan alleen met APK even gele plaatjes er op, heb alleen geen zin om iedere keer bekeuring te krijgen vanwege fout kenteken. Weet niet hoe groot die pakkans is

Ik denk dat je er met zo'n auto weinig last van hebt. Men ziet het toch als een liefhebbersauto en agenten zijn dan meestal zeer coulant. Gewoon doen en als het je toch gaat vervelen, kun je altijd nog wisselen!

Dat denk ik inderdaad ook en daarbij zullen ze niet snel zien dat er geen blauw kenteken op hoort, bij zo'n oude bruine Opel past dat best :)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Als de APK er op zit en alles beetje op orde is, ga ik wel ff 2 va die platen bestellen denk ik (y)

net even de dorpeltjes nog bijgespoten, en getectyleerd, en andere koplamp en grille er weer in.

morgen ga ik het tapijt en zo weer inbouwen binnen en alles beetje afwerken en netjes maken, en als het mee zit ook nog een stukje rijden :D

als ik mijn sleutels weer kan vinden :rolleyes:

Baur

Gebruiker
Dat denk ik inderdaad ook en daarbij zullen ze niet snel zien dat er geen blauw kenteken op hoort, bij zo'n oude bruine Opel past dat best

Import-oldtimers hebben nooit 4 letters. Dus op zich zouden ze het meteen moeten zien. Maar zou het er toch op wagen...als je ten minste geen 00-AAA-0 kenteken krijgt :(

Heel erg mooi is hij trouwens!

Gr Jeroen

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Import-oldtimers hebben nooit 4 letters. Dus op zich zouden ze het meteen moeten zien. Maar zou het er toch op wagen...als je ten minste geen 00-AAA-0 kenteken krijgt

Heel erg mooi is hij trouwens!

ik begin zelf te twijfelen nu, maar voordat de gaik platen kwamen (met blauwe nl vakje er in) kon je ook auto's invoeren, en was hij van voor 1978, dan kon je gewoon oud-blauw voeren, terwijl je toch een nieuw kenteken had, legaal.

maar sinds de gaikplaten is het veranderd, nu krijgt niemand meer oud blauw, ookal heb je een auto van voor 1978.

ik krijg iig niet dat 00-AAA-0 kenteken, heb hem daarvoor al naar de RDW gebracht, en heb gewoon dit kenteken wat ik nu al heb dus (y)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
vanmddag met de lampen bezig geweest, dat zit weer (y)

en diverse andere dingen even netjes gemaakt en wat boutjes en moertjes aangedraait.

toen de binnenkant de bodem ingesmeert met anti-roest, daarna ondertapijt en het gewone tapijt er op
NokiaN80joost465.jpg

daarna het middenconsole er op gemaakt, en diverse andere dashboard delen.

het begint er aardig op te lijken dus (y) ik stoor me alleen nog steeds mateloos aan het voorscherm rechts voor, wat ik niet helemaal mooi tegen de auto krijg.

GSI Fahrer

Gebruiker
Deutsche Grundlichkeit ten top! Ik dacht trouwens dat het 6 knoppen waren maar nu zie ik dat het twee groten zijn:T

Ff een minder fris momentje van mij:p

Hotdog

Gebruiker
wist je dat het opellogo in het midden ook een claxonbediening is? (tenminste, bij mijn manta wel.. ik heb er 3 op het stuur!) :cool:

AsconaGT

Actieve Gebruiker
het is inderdaad de claxon op het stuur ja :)

en geen cruisecontrol of radiobediening aan het stuur.

ik heb inmiddels ook mijn autosleutels terug gevonden na 2 dagen kwijt; ze hebben een ritje was mee gedraait, dus dat is ook weer schoon :D gelukkig zat er toen d'r tijd nog geen elektronica in de sleutel

AsconaGT

Actieve Gebruiker
vandaag de eerste proefrit gemaakt :D door de bossen en achteraf weggetjes (y)

eerst was de auto zó smerig dat ik hem maar eens gewassen heb, hij is nu nog steeds smerig, zit van dat smeerspul op wat van de boom komt, maar zag er beter uit nu.

eerst van borne naar delden door het bos, daar remmen los gemaakt, toen via leuke weggetjes naar Azelo, Deldenerbroek naar bornerbroek, toen naar zenderen en terug, al met al een rit van ongeveer 20 km

remmen zijn nu ontdaan van de roest, en remt stukken beter nu, wat moet er nog gebeuren:

- verlichting is op hol, bij gewoon licht brand 1 kan dimlicht, andere kant het knipperlicht o_O

- snelheidsmeter doet het niet meer, volgens mij heb ik de kabel niet goed meer aangesloten

- de motor tempratuurmeter komt niet echt omhoog, terwijl de motor wel gewoon warm wordt, maar das geen APK punt, wat nu even belangrijker is.

- ik vind ook nog steeds dat de auto in de bocht wat nerveus stuurt, niet dat je lekker in de bocht kan 'hangen' eens even zien wat ik daar aan kan doen.

maar het was een prachtig ritje met dit weer over de weggetjes, en leuke reactie's gehad onderweg vooral die vent op de fiets die gebaarde dat ik zo hard reed was wel leuk :D

tussen bornerbroek en zenderen:
100_7910.jpg

Mach1

Gebruiker
Heel gaaf! Volgens mij mag je met auto's van voor 78 (import) nog steeds legaal blauwe platen voeren trouwens. Pakkans is klein denk ik, maat van mij heet een 78er audi 80, in 2003 ingevoerd. Alleen met de apk gaan daar de gele plaatjes op. wat wel jammer is is dat je tegenwoordig in de VW-scene ziet dat mensen met een oud typ Golfje II of Polo II ook blauwe platen gaan voeren. hoe meer dat er gaan doen hoe meer ze er op gaan letten, dus ik hoop dat die trend weer wat afzwakt! Maar op jouw Monza: blauwe!!!

Hotdog

Gebruiker
helemaal top man!

goed bezig, zo'n proefrit te maken.

voor de temperatuurmeter: er zit aan het thermostaathuis een stekker. zit die vast? roestvrij?

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Daar zijn opel's 3000'tjes voor gemaakt haé..!

ja ach :D zo hard reed ik volgens mij niet, aangezien de snelheidsmeter het niet deed toen, kon ik het niet bevestigen hoe hard precies.

Daar zijn opel's 3000'tjes voor gemaakt haé..!

ik ga morgen met de snelheidsmeter bezig en de verlichting, zal dan ook gelijk daar even na kijken (y) ik hoop dat dat het is

over de blauwe platen:

De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een "datum eerste toelating" van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

die van mij is net een jaartje nieuwer, dus mag het eigelijk niet... Bovendien heb ik ook geen 2 groepen van cijfers, dus dan valt het wel snel op, maar hoogstwaarschijnlijk komen ze hoor ;)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
vanmiddag even bezig geweest met wat kleinigheden, eerst de snelheidsmeter verwijderd en op nieuw aangesloten, geen resultaat, dus toen iets groter aanpakken;

eerst de hele snelheidsmeter en zo verwijderd, toen gaan rijden met de vinger in het gaatje (van de kabel van de snelheidsbeter hé) en toen voelen, de kabel draaide rond :D

toen heb ik de snelheidsmeter er uit gehaald, schroevendraaier er in en draaien, en alles werkte ook gewoon:
NokiaN80joost474.jpg

kon zo de km stand veranderen, alleen heeft dat weinig zin bij een 26 jarige auto waar je maar 5 cijfers op kwijt kan, dus daar heb ik maar geen moeite in gestoken ;)

toen heb ik alles weer in elkaar gezet, en hij werkte toen wel weer :confused: maargoed, hoe het kan weet ik niet, maar het werkt.

na veel geklooi met de verlichting werkt die ook, bleek een massaprobleempje (y) ze moeten alleen nog afgesteld worden volgens mij, want tegenliggers knipperden al naar mij.

vanavond ofmorgen het dash weer beetje dichtmaken, en verder met afwerken van kleine dingetjes

Hotdog

Gebruiker
na veel geklooi met de verlichting werkt die ook, bleek een massaprobleempje ze moeten alleen nog afgesteld worden volgens mij, want tegenliggers knipperden al naar mij.

had je voordat je het probleem verholpen had, ook het lampje van de voltmeter branden?

GSI Fahrer

Gebruiker
Het blijft een schitterende auto hoor! Zal vast heel fijn zijn geweest om voor het eerst in de auto te rijden!

ja ach zo hard reed ik volgens mij niet, aangezien de snelheidsmeter het niet deed toen, kon ik het niet bevestigen hoe hard precies.

Dat kan best eens tegenvallen. Probeer maar eens in een moderne auto de snelheid te schatten zonder op de teller te kijken: 9 van de 10 keer ga je harder dan je denkt. Maar trouwens, waar bemoeid die kerel zich eigenlijk mee:)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
had je voordat je het probleem verholpen had, ook het lampje van de voltmeter branden?

de voltmeter op het dash zit geen lampje in, en gaf gewone waarden aan, maar wat vreemt was:

stadslicht >> niks deed het
gewoon licht >> LV deed het dimlicht het, rechts het knipperlicht continu, en op het dash ging het lampje van groot licht branden, en de knipperlicht heel zwak
groot licht >> het zelfde

maar das nu opgelost (y)

Het blijft een schitterende auto hoor! Zal vast heel fijn zijn geweest om voor het eerst in de auto te rijden!
ja zeker, alleen ben wel erg voorzichtig nog, aangezien er geen APK op zit, en ken de auto niet goed, en alles even goed laten loskomen. Maar daar is het plezier niet minder om, lekker toeren :)

Dat kan best eens tegenvallen. Probeer maar eens in een moderne auto de snelheid te schatten zonder op de teller te kijken: 9 van de 10 keer ga je harder dan je denkt.
idd erg lastig, helemaal om dat dit ook een 3-traps automaat is, en 6 cilinder maakt weinig toeren, je zit zo over de max, maar hij doet het weer

Maar trouwens, waar bemoeid die kerel zich eigenlijk mee
ja daarom, het is toch mijn feestje! :(:)

GSI Fahrer

Gebruiker
ja zeker, alleen ben wel erg voorzichtig nog, aangezien er geen APK op zit, en ken de auto niet goed, en alles even goed laten loskomen. Maar daar is het plezier niet minder om, lekker toeren

Tuurlijk. Het kan uitlopen op een fikse boete. Maargoed ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen als ik zo'n auto had:D.

Wanneer mag ie op voor de apk trouwens? Ga je er ook in de winter mee rijden? Dat zou eigenlijk heel jammer zijn.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Nouja, op foto's lijkt het een hele strakke auto mischien, in het echt is het geen super mooie strakke auto. In dat geval zou ik er ook zeker in de winter niet mee rijden, maar heb er helaas ook geen ruimte voor nu.

dus in de winter moet hij zowiso buiten staan (af en toe onder de carport of met een doek er op)

buiten het geld om, haal ik nu ook geen hele mooie monza, omdat ik het zonde vind om die buiten te laten staan. Ach, en hij heeft al 26 jaar buiten gestaan, dus deze winter ook denk ik :) Al zal ik er met de pekel en sneeuw en zo weinig tot niet mee gaan rijden. Ben er wel zuinig op verder (y)

wat betreft de APK, ik neem hem zaterdag mee naar 't werk, nieuwe olie, filterjes en grondige inspectie, en eventueel al paar dingetjes doen, en dan wordt gelijk door een monteur gekeken wat ik er eventueel aan moet doen nog, ik maak me alleen nog zorgen over de remleidingen op een paar plekken :rolleyes: maar mocht dat goed zijn, dan gaat hij gelijk de maandag of dinsdag voor de APK op :)

en anders iets later, afhankelijk wat er nog aan gedaan moet worden.

GSI Fahrer

Gebruiker
Buitenstaan in de winter maakt opzich niet veel uit. Het is wel jammer maar als je geen ruimte hebt, houd alles op natuurlijk. Ik zou er met pekel enzo zeker niet mee gaan rijden. Dat is vragen om roest namelijk.

Hopen dat de auto er de 1e keer doorkomt! Ken je er mooi mee naar de meeting;)

AsconaGT

Actieve Gebruiker
ik ga er niet van uit met een auto van 26 jaar oud die 2 jaar heeft stil gestaan, wat bovendien de naam opel draagt, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D 't zou wel mooi zijn.

half januari (wanneer de meeting staat geplant) ga ik er van uit dat er wel APK op zit :)

Bovenaan