Overmatig olielekkage is slechts een adviespunt voor jou, daar kan de auto niet op afgekeurd worden.
Chassisraam, bedoelen ze daar het subframe mee? Wanneer die rot is mag er officieel niet aan gelast worden. Vervangen is dan de enige optie. Echter zit hier een heleboel aan vast dus zal het de nodige arbeidsuren gaan kosten. Dan nog maar te hopen dat alles normaal los gaat na 18 jaar..
Onderdeeltje van de wielophanging vervangen kost je de kop niet. Ook makkelijk te vervangen overigens. Ligt eraan wat er vervangen moet worden, maar kan zijn dat de auto erna ook uitgelijnd moet worden. (Wielen recht onder de auto zetten om bandenslijtage te verminderen en rijgedrag te verbeteren).
Stuurhuis of stuurkogelhoes vervangen is ook geen ramp. Stuurhuishoes kan overigens wel ff werk zijn aan een Renault.. indien het een stuurkogelhoes betreft ben je in een kwartiertje klaar.
Nog even wat betreft die olielekkage, indien de bovenkant van de motor al nat is kun je het best beginnen met het vervangen van de klepdekselpakking. Kost geen drol, en ook nog enigszins zelf te doen. Kans is natuurlijk aanwezig dat er meer lekt dan enkel de klepdekselpakking (ALS die al lekt, wellicht is het gewoon iets anders).
Je moet nu voor jezelf gaan overwegen, wat gaat het me kosten en verwacht ik binnenkort nog meer dure reparaties? Denk hierbij aan koppeling of distributieriem, of hoor je vreemde geluiden wat op een dure reparatie kan duiden? Indien dit allemaal niet van toepassing is, lekker laten maken en doorrijden. Als je een andere auto moet gaan kopen met een minimaal budget koop je ook vaak ellende van anderen, en weet je simpelweg niet wat je hebt.