Laat alle berichten van een gebruiker zien
Resultaten 61 - 90 van 3990
Als je alle omgevingsfactoren (buitentemperatuur, windkracht, windrichting) exact gelijk houdt, daarbij je rijomstandigheden en rijtijden ook exact gelijk houdt en op exact het goede tijdstip het peil gaat checken dan zal het peil zich inderdaad wel op 1 plek gaan stabiliseren.
Maar misschien is het voor je gemoedsrust nog veel handiger om met een VW Kever of Citroën 2CV te gaan rijden?
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud In het koelsysteem gaat een bepaald aantal liters.
Koelvloeistof zet uit bij temperatuurverhoging, het volume wordt dus meer... dat meerdere past niet meer in het koelsysteem en moet dus ergens geloosd worden als de druk te hoog wordt, dat gebeurt meestal in het reservoir maar als het reservoir daarbij boven de max. komt dan wort de rest op straat gedumpt.
Koelt de motor weer af dan krimpt de k
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud De bandendruk tussen koude en warme banden kan al aardig variëren, dus daar kan ook al afwijkende waardes uit komen.
Verder heb ik ook niet zo'n hoge dunk van die drukregelaars en meters op de automaten bij een tankstation, het onderhoud staat daar niet echt op een hoog pitje.... voor 10-20 euro koop je ook zelf een fatsoenlijke meter en kun je de waardes daarvan aanhouden.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteShiva 9659540
75w90 GL5 staat in het boekje
Dan even checken of die 75W90 olie ook voldoet aan de API GL5-specificatie, dat gegeven staat wel op de verpakking vermeldt.
En als je zelf de olie gaat verversen: check altijd eerst even of je de vulplug wel los krijgt en de frisse olie er ook werkelijk in kunt krijgen alvorens de oude olie af te tappen.... je zult namelijk niet de eerste z
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteDubbele Pijp
Ik verlies zo wat vertrouwen omdat ik er weinig verstand van heb. Het verlies is dus minuscuul, de koelvloeistof wordt bijgevuld tot max bij koude motor, laatst dus door garagist.
Als je bij koude motor de koelvloeistof al tot max. vult dan zal het peil van koelvloeistof op bedrijfstemperatuur boven die max. uit gaan komen (opwarmen = uitzetten van koelvloeistof), met als
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteHansje58
Hebben jullie de hele dag niks te doen ? Kom na een dag thuis, meer dan 60 berichten.
Kijk, blijkbaar ben ik dus toch niet de enige met die gedachtegang.
Ik kan me trouwens ook niet druk maken over die totale telling van het aantal prikken, ik vind het nu veel belangrijker dat er zo snel en efficiënt mogelijk geprikt wordt... kwestie van prioriteiten stellen, die bureaucratisc
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Ik heb vanmiddag nog even heel geamuseerd staan kijken naar een groep spelende kinderen in een parkje, die hadden zich ook al helemaal aangepast naar de moderne tijden.
Vroeger speelden we nog heel ouderwets cowboy en indiaantje, maar tegenwoordig is het dus wappie en agentje geworden.
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten QuoteDonatello
QuoteMuddy Bandit
Als je er zo over denkt en daarbij ook de schijt hebt aan de geldende regels dan ben je zelf geen haar beter als die genoemde jongeren en moet je vooral gewoon gaan om je eigen voordeeltje te scoren.
Maar ik had van iemand die naar eigen zeggen de coronagevolgen al royaal van nabij heeft meegemaakt eigenlijk wel gedacht dat die z'n verstand wel royaal voorrang
door
Muddy Bandit
-
Verkeer QuoteDonatello
.... Voor mijn werk heb ik sinds maart vorig jaar al tientallen, afgerond omhoog misschien wel 100 corona positieve mensen vervoerd, maar ook een groot aantal zien dood gaan.
En wees reëel, met hoeveel mensen zal ik in contact komen wanneer ik die auto zou halen over de grens zou halen? Waarschijnlijk maar één en dat is de verkoper, wanneer ik in NL een auto koop zit je in hetze
door
Muddy Bandit
-
Verkeer Dat zijn perfecte bandjes voor warm en droog asfalt.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Het verschilt nog per deelstaat maar grofweg: Alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan, overnachtingen in hotels zijn ook alleen toegestaan voor de noodzakelijke reizigers, denk verder ook nog even aan meldplicht, testplicht, quarantaineregels zowel voor de diverse duitse deelstaten als na terugkomst in Nederland.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat de particuliere aankoop van een auto door d
door
Muddy Bandit
-
Verkeer Dat die gast stevig doorpakt ben ik het helemaal met je eens.
De manier waarop hij soms doorpakt vind ik echter wel wat minder, dat vind ik af en toe meer een stevig staaltje van grof gokken met vertoon van een stuk arrogantie en machtsmisbruik die bij een dictator ook niet zou misstaan.... maar goed, daarvoor is hij ook al regelmatig op z'n vingers getikt en zal hij ook nog wel vaker op z'n vin
door
Muddy Bandit
-
Algemeen QuoteDaniel de Dion
Als jij meer info wil, prima
Zoek je het op.
Plaats je het hier, of niet.
Income Statement, P&L, Balance Sheet, Cash Flow. allemaal mogelijk.
Die verdere info over de cijfertjes bekijk ik af en toe wel, maar het geheel drijft mij nog te stevig op de onstabiele factoren van subsidies en emissierechten om al de conclusie te kunnen trekken dat Tesla inmiddels ook een
door
Muddy Bandit
-
Algemeen QuoteDaniel de Dion
Net Q4 resultaat.
Voor het eerst meer dan $10 mld omzet (10,7 mld)
Koers -4%
Die omzet (bruto of netto???) zegt alleen maar iets over de verkopen.
Dat soort kale omzetcijfertjes zegt verder heel weinig, want daar staan alle bedrijfskosten namelijk ook nog tegenover.... van groot belang is juist het verschil tussen die beide, dat maakt of een bedrijf wel of niet gezond
door
Muddy Bandit
-
Algemeen Het was inderdaad wel lekker rustig op de weg na ingang van de avondklok, het was voornamelijk vrachtverkeer wat nog reed.
Ik ben tegen 21.15 uur aan de kant gezet zonder de benodigde verklaringen op de voorstoel toen ik m'n woonplaats binnen reed, ze hadden langs een invalsweg een controlepost geplaatst.
Gelukkig had tante agent wel het volste begrip voor mijn verklaring van het ongemak van ee
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Die leaseprijs vanaf € 169,= is een financial lease over 6 jaar, kortom een gewone lening met een looptijd van 6 jaar puur voor de auto en alle autokosten (belasting, verzekering, onderhoud) komen daar nog bij op.
Houd als startende ondernemer je vaste lasten de eerste jaren zo laag mogelijk en zorg eerst dat er zo snel mogelijk een fatsoenlijk en stabiel inkomen uit het bedrijf gerealiseerd g
door
Muddy Bandit
-
Verzekering/Belasting QuoteMCW
Hier mept de politie iemand even kort in elkaar. Heerlijk!
Gezien het vluchtgedrag heeft dat persoon al de nodige bevelen om te blijven staan genegeerd, en wie dan nog niet horen wil moet het dan maar voelen... niks mis mee.
Maar het is wel weer zo'n typisch dumpert-filmpje: alleen maar even de korte momentopname van het optreden van de politie, zonder enige vorm van verdere toelicht
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Dat is het amerikaanse systeem.... het trekgewicht wordt daar pas geregistreerd in de voertuigdocumenten indien het bijbehorende "towage pakket" ook besteld is bij het voertuig.
Het achteraf niet gekeurd monteren van een trekhaak geeft je wettelijk gezien alleen maar de mogelijkheid voor gebruik van een fietsendrager.
door
Muddy Bandit
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteIdefiqs
Verbazingwekkend hoe ook in dit topic de grootse muil mond het debat weet te domineren met de meest wanstaltige nonsens.
Ach, één toeteraar kan ook meer vragen stellen dan 10 geleerden kunnen beantwoorden, en als je daarbij niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis en je gewoon laat leiden door andere toeteraars en/of onderbuikgevoelens komt de onzin vanzelf in de massa n
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Ik heb vorige week nog zo'n hendeltje in een oude Suzuki Alto "gerepareerd" (lees: bruikbaar gemaakt) door simpelweg even een vulring op het restant vast te lassen als vervanger voor het plastic knopje... is misschien ook wel een optie voor jou Ka?
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteMCW
En kennis, techniek en wetenschap hebben ervoor gezorgd dat er veel minder mensen dood gaan.
Op een geboorte staat standaard de doodstraf, dat is altijd al een feit geweest..... het gemiddelde proces duurt alleen telkens weer wat langer.
Maar af en toe vraag ik me wel eens af of de techniek en wetenschap hierin tegenwoordig niet te ver doordraven: in leven houden puur omdat het nog
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten QuoteHansje58
Ik maak mij wel zorgen over de groeiende wereldbevolking ( en die allemaal te eten geven).
Dat is met stip het werkelijke wereldprobleem nummer 1.
De situatie is nu al zo dat de voedselvoorziening wereldwijd alleen nog kunstmatig op peil gehouden kan worden door stevig gebruik te maken van allerlei moderne teelttechnieken (denk aan bio-industrie, monoculturen, kassenteelt, gebr
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Quoterke
Politici en doen wat je belooft hebben in mijn woordenboek geen enkele relatie. Ik denk dat je beter kan kijken waar de heren zich de afgelopen jaren mee bezig hebben gehouden. Men laat vooral in de periode direct na de verkiezingen het ware gezicht zijn.
Inderdaad, politici zijn wat dat betreft net duiven: voor de verkiezingen vreten ze uit je hand, en na de verkiezingen schijten ze
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten QuoteStif
Huh? die mehari
Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, zelfbouw? als ziet het er wel pro uit.
Is geen zelfbouw maar een zeldzame Loheac hardtop.
door
Muddy Bandit
-
Autoliefde roest niet... QuoteTwix
QuoteMuddy Bandit
Maar als je vervolgens vraagt of ze dan ook de nieuwe motorolie op productiedatum controleren, na 100.000 km alle schokbrekers vervangen en om de 2 jaar frisse remvloeistof nemen kijken ze je aan alsof je niet goed wijs bent....
En dan hebben we het nog niet eens over zoiets triviaals als bandenspanning.
Dat heb ik bewust maar even niet vermeld aangezien de bandens
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Gebruik gewoon de meest goedkope en veiligste optie (die hier vreemd genoeg nog niet vermeld is): pas je snelheid aan.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Ik zie er totaal geen probleem in als het nog nieuwe ongebruikte banden met garantie zijn die al die tijd netjes in de opslag hebben gelegen, het zou zelfs nog mijn voorkeur zijn als het een stevig prijsverschil geeft.... de veroudering van een band in de opslag is verwaarloosbaar t.o.v. de veroudering van een gemonteerde band die in weer en wind onder een auto zit en daar onderhevig is aan beweg
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteMCE
De sleutel volledig draaien lukt wel als ik niet wacht op het voorgloeien.
Goede tip de startkabels en evt. Andere accu proberen.
In dat geval heeft je accu gewoon geen startcapaciteit meer over na het gloeien.
Even over starten met startkabels vanaf een andere auto rechtstreeks op de accu, en gebruik dan wel fatsoenlijke 35 of 50 mm2 startkabels en niet die goedkope gloeitouwtjes
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteJoris 6091088
Artikel van Viruswaaheid stelt oa:
Onderzoeksfase
In het onderzoeksrapport staat:
Een fase 1/2/3, placebo-gecontroleerde, dubbelblind, studie om de effectiviteit, veiligheid, tolerabiliteit, immunogeniciteit en efficiëntie van het Sars-Cov-2 RNA-Vaccin-Kandidaten voor gezonde individuen, zou duren tot 27 januari 2023.
.... en wat staat er in "het onderzoeksra
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Best wel een sterk staaltje van een poging tot zoveel mogelijk angst en twijfel te zaaien... blijkbaar hebben die artsen van viruswaarheid toch aardig wat commerciële belangen bij zoveel mogelijk patiënten en volle ziekenhuizen.
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten