Laat alle berichten van een gebruiker zien
Resultaten 31 - 60 van 3990
Het valt mij nog mee dat de achtergrond van Willem en fam. Engel nu pas aangeroerd wordt door de media, dat die clan zich nergens wat van aantrekt en het niet al te nauw neemt met wetgeving was mij afgelopen zomer al bekend.
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Wat wil je nu... een personenauto (= geel kenteken) of een bedrijfsauto (= grijs kenteken)?
Met een personenauto kom je niet in aanmerking voor het ondernemerstarief MRB, daar wordt de MRB dus wel gekoppeld aan de brandstof.
door
Muddy Bandit
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Ik ga even een hapje eten, ik zal daarna gelijk even beoordelen of het consumeren van bruin brood en zwarte koffie bij mij tevens discriminerende en racistische gevoelens opwekt.
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten QuoteCarfanatic
De shit die iemand als Sylvana Simons over zich heen krijgt, ik vind dat toch wel heel treurig.
Geldt dat niet voor iedereen die in de politiek actief is?
Als je daar niet tegen kunt en niet mee om kunt gaan dan zit je in de politiek toch echt op de verkeerde plaats.
De manier waarop er tegenwoordig met shit over en weer gegooid wordt (zowel in als naar de politiek) laat all
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Quoteder Magistrat
Ik zeg het, ik ga het eens verder bekijken. Ik ben niet per se fan van Sylvana, maar ik denk wel dat er nog steeds zeer veel racisme en discriminatie plaatsvindt in onze maatschappij.
Dat laatste zal best wel zo kunnen zijn, de gehele maatschappij wordt onderling steeds minder verdraagzaam en sociaal.
Of Bij1 daar verandering in gaat brengen betwijfel ik echter sterk, ik h
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Brokken maken is brokken betalen.
Wat staat er (behalve die € 900,=) precies vermeld op dat schaderapport?
door
Muddy Bandit
-
Verzekering/Belasting Van de ene kant nog best wel een grappig ding, maar van de andere kant al weer veel te veel modern design om het geheel nog retro te kunnen noemen.... het totaalplaatje komt op mij meer over als een opgeblazen brommobiel met aaibaarheidsfactor.
Ik spaar dan toch liever even door voor een echte Isetta.
door
Muddy Bandit
-
Nieuwe auto´s Dat 3-pittertje is veel te licht voor deze auto, en sportief rijgedrag heeft ook meer invloed op het verbruik als op de prestaties (1:12 is vrij gangbaar).... de 1.3 4-cilinder is in de praktijk ongeveer net zo zuinig maar rijdt wel wat feller.
Die 3-pittertjes verder tunen voor meer vermogen en minder brandstofverbruik leidt in de praktijk tot een aardig hogere thermische belasting en weinig me
door
Muddy Bandit
-
Tuning Quoterke
Maar, hebben jullie wel eens nagedacht over het verwisselen van een band op ijs met het boordgereedschap? Jij liever dan ik....
Dat spuitbusje of die om de kilometer-even-oppompen-pomp heeft ook zijn charmes.
Ligt er maar net aan wat je aan boordgereedschap hebt.... goede handschoenen, een 5-tons potkrik en een slagmoersleutel heeft ook zijn charmes.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteScaniaV8
Koppelingsolie nog nooit ververst en vocht in koppelingsolie bevroren?
Zou vanaf zondag weer goed moeten zijn dan.
Dat is slechts symptoombestrijding, daarmee is de veroorzaker nog niet weg.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Kan meerdere oorzaken hebben: druklager en/of drukgroep versleten, een koppelingscilinder die z'n werk niet meer doet, veer van het koppelingspedaal defect.
Wanneer is de vloeistof van de hydraulische koppelingbediening voor het laatst ververst?
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteVolt
Hoe lang zou zo'n thuiskomertje eigenlijk meegaan?
In principe net zo lang als een gewone band, dus tot minimaal 1,6 mm profiel en geen beschadigingen waarbij het canvas zichtbaar is.
M'n buurman heeft zo'n zelf geknutseld aanhangertje (voor z'n stevig uit de hand gelopen vishobby) al vele jaren op 2 thuiskomertjes rijden, die bandjes zijn ondanks bijna wekelijks gebruik nog steeds n
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Ik zie het probleem van een vreemd merk niet zo voor een thuiskomertje wat "begrensd" is op 80 km/h en misschien maar 100 km in z'n leven gebruikt wordt.
Op volwaardige reservewielen heb ik echter nog nooit een afwijkend bandenmerk gezien t.o.v. de standaard banden die fabrieksaf onder de auto gemonteerd zijn.
Wat me wel regelmatig verbaasd bij de oude(re) auto's is de bar slechte s
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Niet gelijk uitgaan van al die wilde horrorverhalen op internet, als er drastische problemen in de motor geweest zouden zijn dan had je motor daarna ook niet meer goed gelopen.
Neemt echter niet weg dat de oorzaak van het probleem wel z.s.m. opgelost moet worden om verdere toekomstige problemen/schade te voorkomen.
De bovengenoemde diagnose geeft mij echter weinig duidelijkheid waar het problee
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Is het brandstoffilter al eens vervangen?
Als daar maar iets vocht in zit met deze temperaturen dan zijn het ijskristallen, dat geeft ook vergelijkbare resultaten. (vind de dieselpomp ook niet fijn)
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Kilometerstanden kun je het beste checken bij RDW en NAP.
Het is mij al vaker opgevallen dat VWE Automotive BV (=Finnik) en vele andere commerciële verzamelaars van autodata nogal eens de oude achterhaalde gegevens van RDW blijven vermelden ondanks dat RDW ze al gecorrigeerd heeft.
Ik heb zelf ook een auto waarvan de kilometerstand 4 jaar geleden per ongeluk is ingevoerd in mijlen.
Dit is ne
door
Muddy Bandit
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Och, als clown was Trump echt wel geweldig: de gehele wereld met regelmaat even in rep en roer brengen met de meest bizarre, domme en/of kortzichtige uitspraken om vervolgens weer doodleuk verder gaan met balletje meppen op de golfbaan.... het grootste probleem was puur de plaats waar hij zat, dat was toch een aardig gevaarlijk plekje.
Maar in Nederland hebben we trouwens ook wel een paar van
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten QuoteCornelis 1181645
Het is inderdaad kopen op afstand. Maar ik lees op die site dan ook weer dat je geen bedenkttijd hebt bij bijvoorbeeld een huurauto. Valt een financial lease onder een huurauto?
Financial lease van een auto is gewoon de moderne benaming voor een persoonlijke lening puur voor de aankoop van de auto, simpel gezegd dus kopen op afbetaling.... je bent dan ook direct economisch
door
Muddy Bandit
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Het is niet alleen de ziekenhuizen, kijk eens hoe het er tegenwoordig aan toe gaat in de bedrijfjes die de thuiszorg/nazorg verlenen.
Daar wordt nog aardig wat uitgemolken over de ruggen van patiënten en personeel.
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Het grootste probleem van ons zorgstelsel is de privatisering.
Destijds ingevoerd door de overheid met de gedachte dat een marktwerking (concurrentie) het kostenplaatje van de zorg wat meer zou gaan drukken, maar helaas zijn ze daarbij vergeten dat door privatisering het financieel winst maken opeens ook een prioriteit krijgt.
De zorgverzekeraars en hun aandeelhouders varen er wel bij, en voor
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten QuoteBartM94
Elektra netjes gemaakt. Met een stekker is zometeen alles te bedienen. Zowel 230 als 12v
Lijkt het nou zo of heb je werkelijk geen doorvoerrubbers gebruikt?
door
Muddy Bandit
-
Mijn auto Ik ben meer voor het regelmatiger verversen van de olie dan aangegeven in de boekjes als voor olie van een bepaald merk.
De enigste reden dat er bij mij voornamelijk Kroon Oil geschonken wordt in de techniek is dat Kroon Oil BV hier bijna om de hoek zit.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud QuoteEV0 II
.... Maar die worden snel weggejaagd door degenen met de grootste muil.
Klopt helemaal, dat is je inderdaad al aardig gelukt.
door
Muddy Bandit
-
Stamgasten Ik plaats als vervanger altijd een Exide DC AGM accu, heb er nu 7 in gebruik waarvan de oudste inmiddels al 9 jaar probleemloos meegaat.
Kost wel een paar cent meer bij aanschaf als een loodaccu, maar een loodaccu (A- of B-merk) kan er ook niet aan tippen.
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Zoals bij alle gedateerde auto's: zonder de auto zelf goed te bekeken en gereden te hebben kan er niemand een zinnig advies over geven, hooguit dat de auto mooi gepoetst is opgepoetst is voor de advertentie fotootjes.
Ter plekke gaan kijken, rijden, bij twijfel eventueel een aankoopkeuring laten doen en daarna pas beslissen wel/niet kopen.
door
Muddy Bandit
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteR Wolters
Ik gebruik gewoon zo'n voetpomp met drukmeter. Die geeft dezelfde waarde aan als mijn auto, dus of ze hebben allebei dezelfde afwijking of de meetwaarde is goed. Ik gok het laatste. En het valt me op hoe weinig werk het eigenlijk is om het met een klein pompje te doen. Zo'n grote machine is handig als je banden helemaal leeg zijn, maar om af en toe een beetje bij te pompen behoor
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud Smaken verschillen... dat strak hoekige Star Wars front en achterlicht kan mij totaal niet bekoren, en dat stijve lijnenspel sluit ook niet echt mooi aan bij het wat meer glooiende lijnenspel van de cabine en laadbak(je).
Hopelijk is deze technisch wel een heel stuk beter geworden als z'n voorgangers, na de D21 ging het hard bergafwaarts met de Nissan kwaliteit.... de D40 en D22 waren dankzij d
door
Muddy Bandit
-
Nieuwe auto´s Geen dank, daar is zo'n forum immers ook voor.
Maar geen problemen gaan zoeken die er niet zijn, en het zoeken op internet geeft meestal alleen maar de extreemste en duurste doemscenario's als antwoord... en meestal ook nog gegeven door de figuren die hiervoor zelf ook op internet speuren zonder enige verdere vorm van kennis.
Gewoon lekker gaan genieten van je auto, en leg maar een fles koel
door
Muddy Bandit
-
Techniek/Onderhoud