Laat alle berichten van een gebruiker zien
Resultaten 3121 - 3150 van 3302
De 7 spaaks met "sportsgrille" is de mijne
door
Kristian
-
Mijn auto vertel, volgens mij klopt ie zo.
door
Kristian
-
Mijn auto Van de zomer hadden we het er al eens over gehad maar zaterdag kwam het er dan echt van: een afspraakje met Fast29.
We hebben niet alleen beide een zwarte Civic 1.8 Silverstone die we bijna op het zelfde moment hebben aangeschaft maar onze vorige auto was ook hetzelfde, nl. een blauwe Suzuki Swift. Verder beide 29 jaar oud dus een hoop overeenkomsten samen. Een goede reden om eens af te spreken
door
Kristian
-
Mijn auto Mooie post Duc1198!
Al met al ben je toch erg tevreden met de Civic als ik dit zo lees.
door
Kristian
-
Mijn auto Hele mooie Civic zeg. Type-S heeft nog iets sportievere lijnen zelfs! Zie dat je ook de Sports grille hebt, staat heel goed! En rijdt heerlijk zo'n Civic he!
Komt er nog een "mijn auto" topic?
door
Kristian
-
Mijn auto Met een rondje SSR1 op de zwarte pad slijp je waarschijnlijk wel wat minder van je lak (hoop ik). Aangezien de lak zo zacht is en je inderdaad alleen door naar de auto te kijken al swirls veroorzaakt zal ik wel regelmatig even met SSR aan de gang moeten. Ik wil echter niet na een paar jaar al door de blanke laklaag heen zijn.
Gelukkig heb ik nu de Bilt Hamber Auto Balm. Die verdoezeld toch he
door
Kristian
-
Techniek/Onderhoud Weer mooie plaatjes allemaal!
Ik zie dat Patrick de lakdiktemeter gebruikt. Ik ben erg benieuwd hoeveel micron je van de laklaag verwijdert na een polijstbeurt gemiddeld. Ik weet dat dat natuurlijk ook afhangt van welk polijstmiddel en welke pad je gebruikt.
Ik had bij de Honda nogal last om lichte swirls te verwijderen. Gebruikte daarvoor SSR1 met lightgreen LC. Nu een keer met de zwarte
door
Kristian
-
Techniek/Onderhoud Leuk, weer een aantal nieuwe reacties
@fast29: binnenkort even wat afspreken! Lijkt me leuk.
QuoteHenk-Jan
Na een Civic is bijna alles saai natuurlijk. Mondeo rijdt gelukkig wel goed. Maar een verbetering.....
De Civic is weer uitgemest na de vakantie. Op een klein oneffenheidje op de deur na (parkeerplaatsen in Italie zijn erg smal en de deuren kwakken ze gewoon open) is hij er weer ong
door
Kristian
-
Mijn auto Daarom, ik moet er dan ook niet aan denken dat de 5-deurs net zoveel verkocht zou worden als de Hybrid. Die zie je nu toch al erg vaak.
Wat Honda niet slim heeft gedaan is dat de 1400 te klein is en er dus geen goede basismotor aanwezig is. De 1400 kan het best doen maar in zo'n caravanlandje als NL heb je er niet veel aan. Een 1600 met 115 pk of een 1400 met een turbo erop zou vast een slimm
door
Kristian
-
Mijn auto Civic is zeker niet perfect. Inderdaad de lak en wat materialen kunnen gewoon veel beter. Technisch is het echter wel superdegelijk. Maar goed, ook bij een Golf heb je dergelijke problemen als afbladderende softlak op deurgrepen en knoppen. De Civic heeft echter wel karakter.
door
Kristian
-
Mijn auto Geweldig leuke auto. Velgen staan erg goed!
door
Kristian
-
Mijn auto Klopt. Ik denk trouwens dat ik over een tijdje eens af wissel met de grille mits het omwisselen niet al te lastig is.
door
Kristian
-
Mijn auto Dank je. Tja zo'n dikke diesel met automaat als jouw Audi draait veel minder toeren en heeft bij lage toeren ook al veel koppel. Zo'n Honda motor houdt van toeren maken. Pas vanaf 4.000 tpm merk je dat ie 140 pk heeft. Op de foto staat hij trouwens in de 6e versnelling. Inderdaad, lekkere korte verzetten.
door
Kristian
-
Mijn auto Ben weer terug van vakantie. Zaten in Tenero, de zwitserse kant van het Lago Maggiore. Prachtige omgeving. Zowel heen als terug ipv de tunnel de Gotthard pas genomen. Erg mooi om te rijden.
De Civic heeft het (zoals verwacht) uitstekend gedaan. Op de Autobahn doet hij het op hogere snelheden uitstekend. Lekker stabiel en niet teveel lawaai. Op bergweggetjes is hij in zijn element. Hairpins en s
door
Kristian
-
Mijn auto Dank jullie! Wil zeker de pas eens proberen maar met de huidige vooruitzichten wordt het morgen niet al te best qua weer in Zwitserland. Met vies weer dus gewoon maar door de tunnel.
door
Kristian
-
Mijn auto Ook Renault en Volvo hebben mindere modellen hoor: Zo roesten de Volvo 440/460 en de Scenic I toch ook wel al behoorlijk. Zie ze regelmatig met roest aan wielkastranden en dorpels.
Dat een Corsa C en Astra G al dermate veel roestschade zouden hebben binnen 10 jaar tijd is voor mij nieuw.
door
Kristian
-
Autoliefde roest niet... Vanavond de Civic al voor een deel ingepakt. Zondagochtend vertrekken we richting het Lago Maggiore. Een prachtig ritje dus.
Zoals het nu lijkt het Zwitserse gedeelte (omgeving Locarno). Hoop dat het net zo mooi is daar als vorig jaar aan het Gardameer.....
door
Kristian
-
Mijn auto Ik rij er zo rond de 1:13 mee met een normale rijstijl en voornamelijk wat kortere afstanden.
door
Kristian
-
Autoliefde roest niet... De Jappen zijn ook wel redelijk roestvrij. Starletjes zie ik zelden met roest terwijl het dan toch vaak om auto's van minimaal 15 jaar gaat. De Corolla's tot 1997 willen ook nog weleens roesten bij wielkasten. Bij Mazda is de 323 redelijk gevoelig. Bij de F de deuren en bij de Coupe de wielkasten achter.
Wat mij verbaast is dat de Vento vaak enorm roest terwijl de Golf III dat lang zo erg nie
door
Kristian
-
Autoliefde roest niet... Zou best heen willen. Ik vergeet dit topic trouwens altijd terwijl het net wat voor mij is.
Net nog even weer een rondje getoerd in de Trabant. Heerlijk!
Nog wat foto's van het trabantweekend in Epse (pinksteren)
Op de 4e foto is mijn Trabi ook in beeld.
door
Kristian
-
Autoliefde roest niet... De Ford Ka is denk ik wel de auto die het meest roest. En niet alleen cosmetisch. Dochter van collega had eentje van 2001 en daar waren de dragende delen compleet van verrot. Ik zie tegenwoordig ook de eerste Astra G's met roestblaasjes op de achterste wielkasten.
Mijn oude Civic uit 1996 is nog compleet roestvrij. Type daarvoor was ook redelijk roestgevoelig en de 5-deurs ook.
door
Kristian
-
Autoliefde roest niet... Ga gewoon eens rijden in zo'n Civic. Ik wil wedden dat je met de Civic met een grote grijns op je hoofd zit en je veel meer rijplezier biedt als de Golf.
De 5-deurs is niet veel minder sportief als de Type-S maar wel een stukje praktischer. Bovendien vindt ik de Type-S net iets te stug qua onderstel.
door
Kristian
-
Mijn auto Wordt weinig gepoetst zeker.... Heb zonet de motorkap en voorspatborden behandeld met de Bilt Hamber Auto-balm. Nu was ik al een behoorlijk hoog niveau gewend qua wax (M16) maar dit is echt zeer goed spul. Zo'n diepe glans hou je niet voor mogelijk.
En aangezien het de Swirls verhult en een zeer goede en lange bescherming geeft is dit echt een toppertje!
Straks de tweede laag aanbrengen.
door
Kristian
-
Techniek/Onderhoud Moeten we zeker even doen binnenkort! Lijkt me leuk! En Doetinchem - Dalfsen is zeker goed te doen!
door
Kristian
-
Mijn auto Ja! Ik vond al dat ze zo vaak weg was maar nu snap ik het
door
Kristian
-
Mijn auto Vind de sportsgrille/type-r grille wat sportiever ogen. Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.
Zijn we trouwens even oud.
door
Kristian
-
Mijn auto Gefeliciteerd nog trouwens met je verjaardag (Fast28 --> Fast29)
QuoteFast29
Enneh Wat een onkosten met dat vervangen van die paneeltjes, had je niet beter gelijk de 2009 versie kunnen kopen?
Moet toch iemand die overjarige meuk kopen he Vindt het glanzende paneel om te zien wel veel mooier. Alleen is het verre van praktisch en dat is wel jammer.
Komt er bij jou niet nog een keer ee
door
Kristian
-
Mijn auto Vandaag een potje Bilt Hamber Auto-balm besteld bij CC. Heb er veel goede verhalen over gelezen. Schijnt swirls ook goed te verbergen. Aangezien ik een zwarte auto heb met zachte lak is deze niet swirl-vrij te houden. En aangezien de lakdikte ook niet geweldig zou zijn bij een nieuwe Honda (ongeveer 100 micron op dak en motorkap) wil ik niet te vaak met polijstmiddelen aan de gang gaan.
door
Kristian
-
Techniek/Onderhoud Volgende week met de Civic naar Italie. Heb er wel zin in. Lijkt me een heerlijke auto voor lange afstanden. Staat nu 4.000 km op de teller en de motor begint steeds mooier te lopen. Verbruik ligt zo rond de 1:13,5 dus dat kan nog wel wat zuiniger.
Na de vakantie (september) wordt het tellerglas vervangen. Wordt dus toch nog keurig opgelost. Heb afgesproken dat gelijk het glanzende panneel wo
door
Kristian
-
Mijn auto