Laat alle berichten van een gebruiker zien
Resultaten 91 - 120 van 220
QuoteEwout
QuoteLycan Capri
Het Zweeds model (1,7 miljoen kinderen hebben geen schooldag moeten missen en niemand overleed)
Bullf*ckingshit!!
Ook in Zweden zijn mensen overleden aan Covid-19
Klopt, maar het kan zijn dat hij het woordje 'bijna' is vergeten als je de maatregelen, aantal doden/inwoners vergelijkt...
In Zweden ongeveer 6000 doden, net als in Nederland. Maar wel een v
door
R Wolters
-
Stamgasten QuoteZunigrijje
Het frappante is trouwens, dat supermarkten altijd al in de huisregels hadden staan dat een winkelwagentje of Mandy verplicht was. Maar je werd er nooit op aangesproken..
Doe mij Mandy maar!
door
R Wolters
-
Stamgasten Ik vind die vouwen een de zijkant eerlijk gezegd best wel lelijk. Ik zie eigenlijk niet zo gauw waarom ze dat gedaan hebben, behalve dan dat niemand anders het heeft. Het lijkt net of die wielkasten er op geplakt zijn.
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s QuoteWouter82
QuoteJoop 5528328
Amuserend dat sommigen hierboven beter denken te weten waar S-Klasse rijders op zitten te wachten dan Mercedes-Benz zelf. Waarom geven jullie dat niet 'even' door aan MB?
*Voelt zich enigszins aangesproken. Ik zal niet stellen dat ik het beter weet. Maar ik lees wel over andere (premium) merken die terugkomen op touch screen-only en je ziet het ook gebeuren bij v
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s QuoteV0RQ
een kale A3 of 3-serie is echt niet zoveel spannender als een Astra of Golf.
Een kale A3 of 3-serie rijdt wel beter dan een Astra of Golf. Dus als je dat belangrijker vindt dan feature is het serieze optie. Het is vaak alleen de vraag of die kale versies wel geleverd worden door de leasemaatschappij. Een collega van me heeft het geprobeerd met diverse merken en geen enkele was leverba
door
R Wolters
-
Algemeen Wat iemand anders al zegt, bij de wijkagent melden. Dat is een stuk laagdrempeliger dan een echte aangifte en die wijkagent kan eens informeel poolshoogte gaan nemen. Ik weet niet in welke stad het is, maar bij ons doen de wijkagenten dit soort dingen heel goed.
door
R Wolters
-
Techniek/Onderhoud Ik denk dat we vooral kunnen concluderen dat ritsen voor de gemiddelde chauffeur een veel te complexe handeling is. Snelheid aanpassen, ruimte maken voor anderen, dat kan allemaal niet.
door
R Wolters
-
Verkeer QuoteRoy R
Een collega van me heeft ook wel interesse voor de Skoda, Athlon kan helaas nog niks melden over prijs, beschikbaarheid etc. Even geduld dus nog. Klinkt en ziet er aantrekkelijk uit t.o.v. de concurrentie. Leasen is tegenwoordig geen lolletje meer met de nieuwprijzen en bijtelling dus ik vermoed dat dit prijssegment en type auto's het goed gaat doen. Zo geeft mijn collega al aan: voor
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s QuoteBimmert
QuoteBarri
260km volgens een autoblad is nog steeds niet 260km WLTP...
De resultaten van een autoblad zijn vaak hoger dan van de doorsnee consument.
Inderdaad. Volgens diverse autojournaliste zou mijn auto ca 1:13 rijden, terwijl ik zelf 1:18 makkelijk haal. Ik denk dat een testrit door een autojournalist absoluut niet representatief is. Als ik zelf een testrit doe ook niet tro
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s Als je de verhalen mag geloven zijn dit de slechtste motoren die er bestaan. Althans, dat is de mening van alle "experts" op deze site. In de praktijk rijden er honderdduizenden van die dingen gewoon vrolijk en zonder problemen rond. :-)
Als de prijs goed lijkt me dit een prima koop. Wel even goed de historie checken voor de zekerheid. 8k per jaar is niet veel, maar er kan een prima
door
R Wolters
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Interessant om te zien hoe de onafhankeljikheid gewaardborgd gaat worden.
door
R Wolters
-
AutoWeek QuoteStephan 5965871
Tevens lees ik dat het op de meeste plekken niet toegestaan is op straat onderhoud te plegen.
Als je geen geschikte ruimte hebt om zelf het onderhoud doet lijkt dit me het grootste probleem. Je kunt natuurlijk iets onder de auto zetten zodat alle olie netjes wordt opgevangen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, en als de inhoud van je motor op straat terecht komt h
door
R Wolters
-
Techniek/Onderhoud Komt helemaal goed met die ID.x auto's. De meeste kopers zijn behoorlijk merktrouw dus als de huidige Golf/Tiguan/Passat-rijders toe zijn aan nieuwe auto hoeven de VW dealers slechts een goed inruilbod te doen.
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s Quoterke
- De rechterrijstrook heeft veel meer kuilen en bulten.
Dat klopt wel. Ook het meest versleten asfalt met het meeste bandgeruis.
door
R Wolters
-
Verkeer QuoteBertPleizier
Nog ter verduidelijking: agenten hebben het verkeer achter het ongeluk (de file) van de snelweg geleid (keren en "spookrijdend" terug naar de vorige afrit). Onderaan die afrit stonden weer agenten die het verkeer een verplichte richting opgestuurd hebben. Gaandeweg deze omleiding stonden er afwisselend agenten en andere verkeersregelaars. Met lichtkarren werd soms ook
door
R Wolters
-
Verkeer QuotePjedroo
Vragen die dan door mijn hoofd gaan is "hoe kom ik in vredesnaam in italie met een gezin zonder laadstress "
Voor een paar tientjes per persoon vlieg je daar naartoe en ter plekke huur je een auto.
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s QuoteLuxata
Aangezien mijn huidige lease in november afloopt ben ik dus nu gewoon de Sjaak als ik niet snel wat anders beslis....
Maar loopt het niet gewoon door totdat de nieuwe auto er is? Mijn nieuwe auto kwam 5 maanden te laat maar ik kon gewoon doorrijden in mijn vorige auto (en het was ook nog bij een andere leasemaatschappij).
door
R Wolters
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteMuddy Bandit
Ik zou zeggen zoek dan een Honda dealer, die kent (als het goed is) dat soort auto's en weet waar ze op moeten letten.
Nadeel is wel dat ze meestal ook sneller de pietluttige problemen/mankementen/pijnpunten weten te vinden en daarop afkeuren.
Dat is toch geen nadeel? Als je van je auto houdt en die in goede conditie wilt houden vervang je toch gelijk alles wat op het randje
door
R Wolters
-
Algemeen QuoteNico GTR
Ik heb een paar adresjes waar ik erbij mag staan. Maar ja of mijn ouders (en ik ook wel beetje) zijn daar al jaren klant of mijn vrienden werken er.
Je kunt het proberen in Zwartsluis bij Renault van Kesteren.
Ik kan me niet voorstellen dat de werknemers de hele dag pottenkijkers willen hebben tijdens hun werk. Als je de mensen kent, ok, maar vreemden lijkt me toch niet.
door
R Wolters
-
Algemeen Trouwens wel grappig dat de EU nu gaat doen wat sommige staten in de VS al jaren doen. De Prius is niet voor niets zo populair in Californie.
door
R Wolters
-
Algemeen Knap dat je op basis van de YoY cijfers van 1 maand de conclusie gaat trekken dat het slecht gaat aflopen met Tesla. Iedereen weet dat 2019 in Nederland een uitzonderlijk jaar was voor EV's omdat de zakelijke bijtelling nog 4% was. Bij wijze van spreken werd alles wat gemaakt kon worden naar Nederland verscheept.
Maar goed, ik begrijp dat er veel mensen zijn die Tesla het liefst kapot zien ga
door
R Wolters
-
Algemeen QuoteFaster Horses
Terecht wordt er bij EV's gekeken naar de indirecte CO2 uitstoot. Die is vrij hoog op kolenstroom
Maar zelfs dan is de well-to-wheel uitstoot nog altijd lager dan bij een ICE auto.
En naar de indirecte CO2 uitstoot van ICE's wordt wel gekeken, maar dat verhaal is een stuk complexer waardoor het niet in de doorsnee media terecht komt (de meeste lezers zullen na de eerste p
door
R Wolters
-
Algemeen QuoteIvo 1429636
De belastingdienst ziet een motorvoertuig als nieuw voor de BTW als die jonger is dan 6000km OF 6 maanden. Buiten dat het belachelijk is dat dus een auto met 1500km op de teller en 10 jaar oud dus nog altijd als nieuw wordt gezien, strookt het ook iets met de BPM regels.
Zo belachelijk is dat niet. Als je ergens een TV van 10 jaar oud koopt, die nog nieuw in de doos zit is h
door
R Wolters
-
Verzekering/Belasting QuoteDurashift
QuoteBritish Racing Green
QuoteEVV
Wat is je punt? Jaloers op de politie?
Mijn punt is dat we in België ongeveer de zwaarte belastingdruk hebben ter wereld (..).
Wat denk je van de belastingdruk in NL? Zal niet veel schelen.. en dan stellen wij paardentrailers + bijpassende voertuigen ter collegiale inleen aan jouw landgenoten beschikbaar. Zal ook wel geen euro huur voor terug
door
R Wolters
-
Stamgasten QuoteEwout
Een half jaar voor de crisis was ik op een familiefeest, een van de kindjes was ziek, na het feest bijna iedereen, zelf een week in mijn bed gelegen, zieker geweest dan ik wellicht van Covid-19 zou zijn met wat we nu weten.... want velen, hele velen zijn er NIET ziek van.
Het is inderdaad besmettelijk, maar met de kennis dat we nu hebben, is het nog opportuun om ons nog zo la
door
R Wolters
-
Stamgasten QuoteTydelyck
Ik pleit ervoor dat het navigatiesysteem aan de richtingaanwijzer wordt gekoppeld. Als de auto van de NAV al doorkrijgt waar je heengaat, kan hij de richtingaanwijzer aanzetten op het moment dat dat nodig is. Het is niet heel anders dan sensoren die ervoor zorgen dat je licht of je ruitenwissers aangaat/aangaan. Mocht je willen afwijken van de aangegeven route dan kun je de richting
door
R Wolters
-
Verkeer QuoteSportLeicht
Zouden ze het daarop moeten verdienen...?
Ik ben sowieso al verbaasd dat er nog van die palletjes op zitten. Dat heb ik echt in de laatste 4 auto's die ik heb gereden niet meer gehad.
door
R Wolters
-
Nieuwe auto´s Ik heb alleen maar slechte ervaringen met Peugeot diesels. Zowel in een (oudere) V40 als in een Focus flinke problemen mee gehad. Nu zal de nieuwe HDI ongetwijfeld niet zo slecht zijn, maar met de D2 2.0 heb ik alleen maar goed ervaringen. Grootste voordeel vond ik het lagere toerental bij hogere snelheden. 150km/u bij 2000 RPM. Kom daar maar eens om bij de kleinere motortjes.
door
R Wolters
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteTotal Loss
Geld lenen voor een auto is nooit slim.
Ik denk dat je tegenwoordig beter private lease kunt doen, i.p.v. een 2-3 jaar oude auto met een lening kopen. Dan heb je een nieuwe met al het onderhoud er bij.
door
R Wolters
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands)