Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 1 Pagina's: 1
Resultaten 1 - 21 van 21
95°C is geen probleem en volstrekt normaal. Het kookpunt van de koelvloeistof ligt een heel eind boven de 100°C. Een koelvloeistoftemperatuur van bijv. 105°C is dus goed mogelijk.
Nu heb ik wel eens gehad, bij een 156JTD 1.9-8V, dat de temperatuur bij normale belasting ook over de 100°C ging. Na wat onderzoek bleek de radiator niet meer fris te zijn, nogal wat lamellen waren verdwenen.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Mij is het ooit gelukt om van de koplamp van een 205 het glas te verwijderen van de reflector. Deze heb ik vervolgens na grondige reiniging met siliconenkit weer aan elkaar geplakt.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Er al eens aan gedacht om een wiel te demonteren en de schijf op te meten? ;-)
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Gewoon nieuwe Kumho's kopen. Is best een redelijke band. Ze zijn veel beter dan veel van de Chinese meuk die je tegenwoordig vaak ziet. Ik vind het verbazend hoeveel mensen kiezen voor merken als Landsail. Bij bandentests is de noodstop-remafstand van deze banden vaak bedroevend lang. Ook Hifly zie je vaak, maar dat schijnt nog een van de betere te zijn.
Michelin is natuurlijk prima, maar inderd
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Dan nog eens goed checken of de antenneversterker een goede massa heeft en of deze inderdaad 12V spanning krijgt bij ingeschakeld contact en/of radio.
Is er verder iets gebeurd aan de auto (b.v. iets ingebouwd) waardoor de antennekabel kan zijn beschadigd?
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Koppelingsplaat/drukgroep zal wel de boosdoender zijn. Ik neem aan dat je Corsa geen twee-massa vliegwiel heeft dus dat kun je dan uitsluiten.
In zowel koppelingsplaat als drukgroep zitten veren verwerkt, zowel axiaal als radiaal, die het o.a. mogelijk maken om soepel en zonder schokken te koppelen. Een (of meerdere) van deze veren zal niet meer in goede conditie zijn.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Antennespriet zelf beschadigd? Probeer eens een andere!
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande antwoord. Condensator vervangen en zeker niet het kabeltje aan massa knopen.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Ik denk ook vooral aan de bandenspanning. Dat de slijtage aan binnen- en buitenkant niet precies hetzelfde is kan ook worden veroorzaakt door de door de fabrikant gekozen waarde van wielvlucht/camber (niet af te stellen) en/of door het bochtengedrag van de chauffeur. Mijn ervaring is wel dat als je een bochtenridder bent, dan vooral de binnenranden van de band het harder voor hun kiezen krijgen.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Ik denk ook aan een koppeling welke reeds ver heen is. Weinig aan te doen. Zo lang deze niet slipt gewoon mee doorrijden. Misschien wel melden in verband met mogelijke garantie.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud De KAT zou ik zeker laten zitten als alleen de oppervlakte van de aansluiting wat roestig is. Voor de rest geldt: hoe goedkoper hoe sneller het er meestal weer onderuit valt ;-)
Ga je de auto echter binnen een jaar of 2 weer wegdoen, dan is het goedkoopste ook prima natuurlijk.
door
Christ70
-
Techniek/OnderhoudRe: Awd - 4 jaren geleden
Stel, je bandenmaat is 205/55-16.
Dan geldt dat de diameter van het wiel (band & velg) = (205*(55/100)*2)+(16*25,4) = 631,9 mm.
Een nieuwe band heeft een profieldiepte van ca. 8 mm en is versleten bij 1,6 mm. Een verschil van 8 - 1,6 = 6,4 mm.
De diameter van het wiel is bij een versleten band dus 631,9 - (2 * 6,4) = 619,1 mm.
Het verschil is dan 100 - (619,1/631,9*100) = 2,03%.
Het lij
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Bij een H4 halogeen lampje heb je een gloeidraadje wat licht geeft. Dit gloeidraadje zit op een zeer nauwkeurig bepaalde positie in het lampje zodat het licht precies goed via de lampreflector via het koplampglas naar voren wordt geprojecteerd. Als je nu een LED H4 pitje monteert, dan zitten daar vast meerdere LED'jes op waarvan er waarschijnlijk meerdere ver van het punt zitten waar normaal gesp
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Fijn dat de pomp het nog doet.
Waarom zou je voor een vervangende pomp persé een originele willen hebben? Deawoo/chevrolet maakt ze ook niet zelf hoor!
Als je er toch nog een nodig mocht hebben, moet je ook eens op onderstaand adres kijken.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud De velgbreedte staat helemaal los van de ET-waarde. De ET-waarde wordt namelijk gemeten t.o.v. het midden van de velg. Ongeacht of deze 5 of 6 inch breed is, het midden blijft het midden.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Een motor hoort een beetje olie te verbruiken! De cilinderwanden worden namelijk gesmeerd met olie en een beetje komt altijd langs de zuigerveren in de verbrandingsruimte terecht. Met de huidige lange onderhoudsintervallen is het dus extra belangrijk om het oliepeil af en toe een keer te controleren.
Overigens, zeker bij moderne diesels met actief roetfilter, kan het oliepijl ook stijgen. Mees
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Ik heb dat schokken, vooral merkbaar bij het wegrijden, ook eens gehad bij een Audi 80 uit 1989. Dat lag toen aan de koppeling. Een koppeling bestaat uit koppelingsplaat, drukgroep en druklager. In de koppelingsplaat en in de drukgroep zitten veren. Als deze niet meer goed zijn, dan kan dat het effect geven waar jij last van hebt.
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud Vervuiling van de EGR-klep is niet echt te voorkomen door tanken van A-merk brandstof of door toevoegingen in de brandstof te gebruiken. In NL wordt geen slechte brandstof verkocht en bij het preventieve gebruik en vooral de werking van brandstoftoevoegingen heb ik zo mijn twijfels.
Ik kan me wel voorstellend dat als de auto veel roet uitstoot doordat bijvoorbeeld de injectoren slecht zijn, EGR-
door
Christ70
-
Techniek/Onderhoud De ET-waarde (EinpressTiefe), oftewel wielbolling, geeft aan hoe ver het hart van de velg, het montagevlak, uit het centrum ligt van de velg.
Bij een ET waarde van 47,5mm ligt het montagevlak 47,5mm naar buiten t.o.v. de middellijn van de velg.
Als je nu velgen monteerd met een lagere ET-waarde, zoals in jouw voorbeeld 38, dan komt de wielen dus verder naar buiten te staan. Aangezien het ve
door
Christ70
-
Techniek/OnderhoudPagina 1 van 1 Pagina's: 1