Menu
Info over augmented reality head-up display:door JosTM - Nieuwe auto´s
ID.4 nu te configureren en te bestellen: "In eerste instantie is de ID.4 er als complete 1ST-uitvoering en als nog luxere 1ST Max. Beiden hebben een 77 kWh accupakket, dat goed is voor een actieradius van 501 km*. De ID.4 1ST is te bestellen vanaf € 47.340."door JosTM - Nieuwe auto´s
Het aantal op kentekenregistraties voor de ID.3 stijgt enorm. Deze maand is bijna de helft van alle elektrische auto's geregistreerd een ID.3:door JosTM - Nieuwe auto´s
Wie weet wat er aan de hand is met de Model 3 uitleveringen? :door JosTM - Nieuwe auto´s
Toyota dealer vertelde mij dat vanafprijs in NL €61.000 gaat worden.door JosTM - Nieuwe auto´s
NL prijzen van 1st Edition nu ongeveer bekend ( ): ID.3 1ST ca. € 38.000 ID.3 1ST Plus ca. € 44.000 ID.3 1ST Max ca. € 49.000 Toch flink aan de prijs.door JosTM - Nieuwe auto´s
QuoteMBdoubleyou Volgens mij is het doel van zo'n zonnencellendak niet kostenbesparing maar extra actieradius. Ja, dat tikt aardig aan met gemiddeld 4km actieradius per dag extra...door JosTM - Nieuwe auto´s
Een zonnedak op een auto is met de huidige techniek volkomen onzinnig: Max. 1.600 km extra per jaar. Verbruik ca. 15 kWh/100km. Is 15kWh x 16 = 240 kWh "gratis". In geld gelijk aan 240 x €0,23 = ca. €55 per jaar! Wat denk je dat zo'n zonnedak kost? Terugverdientijd van 20-40 jaar?door JosTM - Nieuwe auto´s
Quotedanielauto Alleen voordat je een Tiguan een beetje fatsoenlijk hebt aangekleed ben je zomaar 48k kwijt of meer. Viel mij toen niet tegen (is nu wel iets duurder...): Tiguan 1.4TSI DSG Highline was 38k Met Panoramadak, Executive, metallic, park assist, elektr. trekhaak, elektr. achterklep, leer, DAB+, Spraakbediening, 2 jaar extra garantie, rijklaarkosten en nog wat kwam ik op 47k. Allesdoor JosTM - Nieuwe auto´s
Quotedanielauto Echter, ga een rondje rijden met de automaat en daarna met de huidige Golf/Tiguan en dan ga je toch serieus twijfelen. De DSG is gewoon bekend fijn en het koppel van de 150 TSI is ook erg prettig. De Mazda voelt dan ineens traag om over de automaat maar niet te spreken. Dan ga je toch twijfelen..... Hoewel ik de CX5 veel interessanter vind dan een Tiguan mis je wel wat; multimedidoor JosTM - Nieuwe auto´s
QuoteBarri Misschien moet je leren lezen. Die 36 gaat over de tweede aandrijflijn. Ja ik denk dat je gelijk hebt: "Daarboven vind je de versie met 58 kWh en 420 km** actieradius, dezelfde accu als in de ID.3 1ST. Verwacht een Nederlandse prijs van minder dan € 36.000." Maar wel verwarrend in verband met de 1st edition: "De verwachte vanafprijs voor de ID.3 1ST ligt onder dedoor JosTM - Nieuwe auto´s
QuoteCdlop Leert Pon nu nooit eens te stoppen met liegen?????? Misschien niet zozeer liegen, maar wel grof verdienen... Dat krijg je als je monopolist bent en het alleenrecht hebt op import en verkoop van VW en andere merken. Dan kun je wegkomen met een marge van zo'n 20%! Ook goed om te weten: kun je straks dus makkelijk 10% korting krijgen op de adviesprijs. (Kreeg bij mijn nieuwe Tidoor JosTM - Nieuwe auto´s
Krijg zojuist een mailing van VW met de volgende link: Heb op de IAA in Frankfurt in deze ID. 3 gezeten, en dat viel me niet mee. De auto ziet er zeer eigentijds uit, ook van binnen. Maar de slogan is de binnenruimte van een Passat binnen de afmetingen van een Golf. Nu rij ik zelf in een Tiguan en dacht dat de ruimte misschien wel voldoende zou zijn voor mij. Maar dat valt tegen: de stoedoor JosTM - Nieuwe auto´s
De T-Roc is commercieel blijkbaar een enorm succes. Het de best verkopende SUV in de eerste 2 maanden van 2019:door JosTM - Nieuwe auto´s
QuoteWouter82 QuoteNobody in Particulareen efficiënte EV Wat is er precies efficiënt aan een EV? Dit: Is natuurlijk niet volledig, bijvoorbeeld omdat de aanschafprijs buiten beschouwing wordt gelaten. Maar geeft toch wel een aardig overzicht.door JosTM - Nieuwe auto´s
Ondanks dat de Tiguan voor veel leaserijders geen optie is, gaan de verkopen hard. In januari 2017 was het veruit de best verkochte SUV: 1.486 stuks (gevolgd door 688 Qashqai's, 613 C-HR's, 583 Sportage's, 510 Mokka's....)door JosTM - Nieuwe auto´s
Heb nu bijna 3 maanden met de nieuwe Tiguan gereden (ca. 6000km). Ben zeer tevreden over het geheel maar heb toch nog een aantal punten openstaan: - Verkeerstekenherkenning werkt niet in NL (Wel in Dld.!) - In navigatiescherm wordt de max. snelheid van de weg niet weergegeven (in NL, in Dld. wel) - De Easy Open achterklep bediening (voetsensor) werkt meestal niet. Soms wel... - Gisterendoor JosTM - Nieuwe auto´s
QuoteBig_Kahuna Dit iets? Op www.volkswagen.nl/mijnvolkswagen staat ongeveer in het midden van de website/beeldscherm een "Let op!" met een bijbehorende tekst: De Mijn Volkswagen app is alleen geschikt voor geselecteerde Volkswagen modellen, de Connected Series. Vanaf begin juni kunt u ook de Mijn Volkswagen module in laten bouwen in uw Polo, Golf en Passat vanaf bouwjaar 2010.door JosTM - Nieuwe auto´s
QuoteBig_Kahuna Nee, die heb ik niet gekozen. Anders is dat wel een beetje dubbelop. Standaard zit al Volkswagen Car-Net® Security & Service op. zoeken op alias Ik heb een Highline 1.4 TSI DSG +veel extra's besteld. Daarbij is Carnet Security en Service een openstaand punt bij de bestelling: volgens de prijslijst en de dealer configurator is dat geen optie bij de Highline (wel op Tredoor JosTM - Nieuwe auto´s
RIJ-IMPRESSIES | VOLKSWAGEN TIGUAN Meer dan ooit moet de nieuwe Volkswagen Tiguan het opnemen tegen ijzersterke concurrenten, waarvan er twee nota bene uit eigen stal komen. Nu het segment van middelgrote SUV’s vol dreigt te raken, rijst de vraag of de VW zich voldoende onderscheidt. En zo ja, waarmee dan? Wat me tegenvalt is de levertijd: vorige week besteld en levering pas in oktobedoor JosTM - Nieuwe auto´s
Prijslijst Juni voor Tiguan nu op VW website:door JosTM - Nieuwe auto´s
Vandaag de nieuwe prijslijst gekregen van de Tiguan via mijn VW dealer. Staat nog niet op de VW website; daar staan nog maar 10 modellen, de meesten uit de Connected serie (=Comfortline+). De nieuwe prijslijst heeft geen Connected modellen, maar wel 3x Trendline benzine, 4x Comfortline benzine, 2x Highline benzine, 1x Trendline diesel, 3x Comfortline diesel, 2x Highline diesel. Voor mij erdoor JosTM - Nieuwe auto´s
Persbericht op de Seat site: Daarin staat wel een interessant nieuwtje (voor mij...): In de beschrijving van mogelijke opties: "...een file-assistent die tijdens filerijden het stuur, de rem en het gaspedaal overneemt...." Dat had ik nog niet eerder gezien bij vergelijkbare auto's. Bij de nieuwe Tiguan (waar ik naar neig) heb ik zoiets nog niet gezien in de optielijst.door JosTM - Nieuwe auto´s
@S. Velthuis: Een van de opvallend voordelige opties bij de Tiguan is de verlengde garantie: 2 jaar standaard + 2 jaar extra (max. 100.000km) = €289 2 jaar standaard + 2 jaar extra (max. 150.000km) = €339 Dat zijn zeer redelijke prijzen.door JosTM - Nieuwe auto´s
Bedankt Thiago. Hier de link naar het AutoBild artikeltje: "Fazit Der neue Tiguan ist ein unfassbar gutes Auto geworden. Sein Allradsystem ist bei Eis und Schnee narrensicher, mit seiner sportlichen Optik hat er einen riesigen Sprung gemacht. Wenn er auf Asphalt auch so gut fährt, ist der neue Tiguan das nächste Sieger-SUV."door JosTM - Nieuwe auto´s
Nee, (ik hoef geen AWD,) maar de Sportage is niet te krijgen met automaat zonder AWD. Dus voor mij is dit de enige vergelijking.door JosTM - Nieuwe auto´s
Zelf ben ik een benzine/automaat rijder: Tiguan 1.4TSI DSG-6 Connected: €36.590 Sportage GT-Line First Edition 1.6T-GDI DCT7 AWD: €40.995 Tja, dan krijgt Kia het toch moeilijk...door JosTM - Nieuwe auto´s
Compleet prijsoverzicht nu op de VW site: (Maar wel met fouten: 1.2TSI moet zijn 1.4TSI en 66kW moet zijn 110kW; is intussen gecorrigeerd.) En hier zijn de brochures en prijslijsten, waaronder de prijslijst van de Connected Series, direct te downloaden:door JosTM - Nieuwe auto´s
Vandaag bij de dealer geweest en tot grote verrassing bleek hij een brochure te hebben van een introductieversie die (nog) niet op de VW website staat: De Connected Series, gebaseerd op de Comfort line maar met veel multimedia extra's zoals CarPlay :-) De Basisversie van deze Connected begint bij €31.590, dat is zeer concurrerend tov bijvoorbeeld Tucson, Sportage, RAV4 Benzine: 1.4TSI 125pkdoor JosTM - Nieuwe auto´s
De Nederlandse prijzen zijn bekend gemaakt: Weet niet hoe VW NL het gedaan heeft, maar ondanks de forse uitstoot/BPM heeft het voorlopige benzine topmodel een heel redelijk prijs: €43.290 voor een forse 2 liter Turbo 7-traps DSG automaat 4WD! Komen er natuurlijk nog wel flink wat opties bij, maar toch. Later komen er meer versies beschikbaar met minder zware motoren, dus veel lageredoor JosTM - Nieuwe auto´s