Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 7
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 189
@Paulus: hou ons op de hoogte van de vooruitgang! Ik denk dat iedereen zoiets anders aanpakt, maar ik blijf het leuk vinden om te lezen hoe je het doet!
door
eeuwige student
-
Mijn auto Zo, kleine update zonder foto's. Vanavond nog een paar dingen gedaan. Als eerste de rubberen pakking van de benzinedop vervangen. De oude was geheel uitgedroogd. Daarna de vacuümslang van de rembekrachtiger vernieuwd. De oude was keihard. Vervolgens nog een stuk onderdeeltje van de carburateur vervangen en de oliefilter weer gedemonteerd. Daarvoor moest weer de stuurstang los. Nu was het echter v
door
eeuwige student
-
Mijn auto Zo, een update, ik heb de slangen van de koeling en verwarming vervangen. De oude slangen zagen er zo uit:
K
Van de metalen pijp brak een aansluiting af. Die moet dus nog vervangen worden. Verder met de tuinslang liters water door het systeem gespoeld. De radiator en de motor spoelde goed door met schoon water. De verwarming zat wel dicht. Blijkbaar werd die nooit gebruikt. De kraan van de ve
door
eeuwige student
-
Mijn auto Dank voor de reacties. Bijgaand dan een plaatje van het oliefilter. Bij de triumph is het een los filterelement en dient de behuizing opnieuw te worden gebruikt. Dus de foto valt niet te vergelijken met een modern filter.
En de lichtkleur.......mijn citroenboom overwinterd in de garage. Aangezien daar geen daglicht is, staan er wat groeilampen.
door
eeuwige student
-
Mijn auto Ik heb het carter er vanavond onderuit gehaald. Laten we het erop houden dat het geen overbodige luxe was. Deze zit er weer onder. Ik wil nu inderdaad het blok eerst een keer spoelen en daarna nog een keer een nieuw oliefilter plaatsen en de echte olie erin doen.
door
eeuwige student
-
Mijn auto De euforie is weer gezakt. Bij het verversen van de olie, bleek het oliefilter bijna geheel verteerd en de oliekleur was ongeveer chocoladebruin. Ondertussen zit er met veel moeite een nieuwe filter op. Ik moest er de stuurstang voor losmaken. Vanavond de auto maar op een bokje en dan de carter eraf halen. Eens kijken of daar nog troep in zit. In mijn teiltje kon ik gelukkig geen metaal vinden.
door
eeuwige student
-
Mijn auto Ik ben gezwicht! Hij loopt! nu weet in in ieder geval dat de overige geplande werkzaamheden nuttig zijn. Zou een beetje jammer zijn als je alles gedaan hebt en er vervolgens achterkomt dat de motor gereviseerd moet worden. Wel heb ik het volgende probleem nu gevonden. De koppeling is vastgeplakt door de stilstand. Hoe gaan we dat oplossen? Ik weet dat ik het ooit bij een andere auto heb opgelost
door
eeuwige student
-
Mijn auto Klopt, geen gedoe met het zoeken naar het juiste onderdeel, maar gewoon bij een online shop kopen.
door
eeuwige student
-
Mijn auto Zo, hierbij de eerste update. De ruitenwissermotor stopte op de plek waar je hem uitzette. Mijn poging om de schakelaar die erop zit te maken hebben helaas niet geholpen. Ik heb dus een nieuwe schakelaar besteld. Wel is de motor nu uit elkaar geweest, schoongemaakt en gespoten. Hierbij een voor en na foto.
Verder zijn vandaag de eerste lading onderdelen binnengekomen. Hierdoor kon ik al
door
eeuwige student
-
Mijn auto Aangezien er heel veel stof op mijn oude topic zat en de Zwickau ondertussen verkocht is, leek het mij handiger om een nieuw topic aan te maken.
De afgelopen 4 jaar heb ik voornamelijk gewerkt aan deze Spitfire:
De afgelopen maanden heb ik er nog met regelmaat in gereden, ik raakte echter uitgesleuteld. Het werd dus tijd voor iets nieuws. Dus heb ik de goed rijdende spitfire weggedaan vo
door
eeuwige student
-
Mijn auto En dan te bedenken dat ik nog ooit een splinter nieuwe heb gehad als leswagen. Een turbodiesel uit de tijd dat je echt nog merkte wanneer de Turbo aansloeg. De examinator was zo onder de indruk van de auto dat hij niet eens op mij lette
door
eeuwige student
-
Autoliefde roest niet... De lengte van het stalen deel van de schoen is meestal gelijk. De opgeplakte voering niet. Dit zie je bij meerdere auto’s.
door
eeuwige student
-
Mijn auto Nu zag ik vanochtend zo’n groene espace in Roermond rijden. Kon alleen niet goed genoeg kijken of het de zelfde was. Maar veel zullen niet in die kleur rijden!
door
eeuwige student
-
Mijn auto Op de foto lijken de gewichten om je as te balanceren aan een kant los te zitten. Zou het een onbalans kunnen zijn?
door
eeuwige student
-
Mijn auto Ik zie dat die ondertussen op marktplaats te koop staat. Nu gaat mij de reden niks aan. Ik dacht alleen dat iemand die met zoveel passie een specifieke auto restaureert, dit voor zichzelf doet, omdat je de tijd en kosten er nooit uithaal.
door
eeuwige student
-
Autoliefde roest niet... Ik zie dat die ondertussen op marktplaats te koop staat. Nu gaat mij de reden niks aan. Ik dacht alleen dat iemand die met zoveel passie een specifieke auto restaureert, dit voor zichzelf doet, omdat je de tijd en kosten er nooit uithaal.
door
eeuwige student
-
Autoliefde roest niet... QuoteWouter82
Quoteeeuwige student
Mooi werk, maar krijgen we ook nog foto’s te zien van de tussenliggende stappen?
Je bedoelt de foto's van de vorige pagina?
door
eeuwige student
-
Mijn auto Mooi werk, maar krijgen we ook nog foto’s te zien van de tussenliggende stappen?
door
eeuwige student
-
Mijn auto Eindelijk! Ik vroeg me laatst nog af wanneer we weer iets van je zouden horen! Wacht nu al op het volgende filmpje.
door
eeuwige_student
-
Mijn auto Een chassis met een E-nummer komt inderdaad in de ddr veel voor. Meestal werd er dan een van de cijfers weggelaten. Ik ben even kwijt of dit de eerste of laatste was. Verder zijn veel ddr auto’s uit die tijd wel een samenraapsel van onderdelen. Dus blijft het bouwjaar lastig te achterhalen.
door
eeuwige_student
-
Autoliefde roest niet... Die P70 heb ik jaren geleden nog proberen te kopen, toen wilde de eigenaar er niet vanaf en ben ik maar een andere gaan restaureren. Helaas geen nederlandse....
door
eeuwige_student
-
Autoliefde roest niet... Hoi, ik zou inderdaad ook de route met voorkeuring nemen. Dan weet je zeker dat je later een kenteken kan krijgen. Alternatieve wegen zijn er ook, maar de enige legale oplossing is lastiger. Je kan hem namelijk ook eerst in duitsland nieuwe papieren laten geven en daarna met die papieren invoeren.
Verder hoop ik wel dat je houtwerk nog goed is, want daar gaat veel tijd in zitten. Motorisch gez
door
eeuwige_student
-
Autoliefde roest niet... Ik kan me alleen maar aansluiten bij de lofuitingen! Ga door met het posten, dit blijven altijd leuke topics!
door
eeuwige_student
-
Autoliefde roest niet... Gisteren zo’n 100 km voor barcelona deze franse schone op de snelweg gevonden (met wat werk). Volgens de rdw is de auto pas kort bij de huidige eigenaar. Blijkbaar heeft die er veel vertrouwen in. Verder gedurende de 600 km trip weinig bijzonders geIen. Wel een seat malaga op de terugweg. Maar die staat niet op de foto.
door
eeuwige_student
-
Autoliefde roest niet... Dank je. Sinds ik hem heb rijdt de rest van het oldtimer wagenpark aanzienlijk minder (feitelijk zijn sommige jaren al niet buiten geweest). Een Spitfire is veel plezier voor zijn waarde. Verder vind ik sleutelen leuk, dus na 40 jaar is er veel wat preventief vervangen kan worden. Dus hoef ik me niet te vervelen. Het enigste nadeel is dat de laatste spuitbeurt op zijn Amerikaans is gedaan. Daar v
door
eeuwige_student
-
Mijn auto Quoteschumi1986
Moet zeggen dat ik mij tijdens de zomermaanden mateloos kan irriteren aan ouwe l*ullen in cabrio' s die overal onder het snelheidslimiet rijden. En zich niets van die hele rij auto's achter hun aantrekken..
Niet om de leeftijd, maar wel om de snelheid zou ik mij bijna aangesproken voelen. Maar daar waar je met een moderne cabrio redelijk uit de wind zit, vang ik met mijn Spi
door
eeuwige_student
-
Mijn auto Volgens mij is het toch nog steeds zo dat je ook een kentekenkeuring kan laten doen zonder apk, en hem dan voor de apk bij de plaatselijke apk-boer kunt laten keuren? Zeker als je niet in de buurt van een keurstation woont kan dat handig zijn en een onnodige rit voorkomen.
door
eeuwige_student
-
Mijn autoPagina 1 van 7
Pagina's: 12345