Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 91
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 2728
Die goedkope dempers zijn niet voor niets zo goedkoop.
Verkeerde demping (schotten ipv absorbsie) en van dun materiaal gemaakt. Gaan hooguit een paar jaar mee. Onder bepaalde omstandigheden zelfs maar een jaar.
Daarom kan het wel degelijk lonen om een 2e handse van de sloop te halen. Als dat een van een duurder merk is, gaan ze veel langer mee dan die goedkope setjes en bespaar je er uiteinde
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Controleer even alle slangen rondom de brandstofpomp, die willen na zo'n lange tijd ook wel eens deels uitgedroogd zijn.
Dit proces heeft zich versneld met de komst van E10.
Vaak alleen het begin van de slang,. Dus stukje eraf snijden en terug monteren kan vaak al de oplossing zijn.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Gewoon bij de garage vragen of ze ook een gebruikte uitlaat eronder kunnen zetten. De meeste garages hebben wel contacten met lokale sloperijen voor mensen met een kleiner budget. De kans dat je dan ook nog een beter exemplaar hebt dan een goedkope nieuwe, is best groot.
Dit lassen is zinloos. Als de pijp van de demper af roest, is de demper zelf in de meeste gevallen ook al heel slecht binnen
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteMark 9474874
Bedankt voor de info maar dit is een auto uit 2002
Die hadden daar ook last van. De motoren zijn vrij lang nog geleverd en doorontwikkeld.
Zelfs de latere 3 cilinders waren op hetzelfde principe gebaseerd (maar hadden uiteraard wel die modificatie al standaard)
In het gunstigste geval is het idd de koppakking die er door de druk uit klapt. Dan is de motor soms nog te redde
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Toevallig een 16 klepper?
Die motoren hebben ooit een (soort van) terugroepactie gehad omdat korte stukken rijden ervoor zorgt dat de carterventilatie vol met witte sludge kwam te zitten.
Ook met veel lange stukken rijden hoeft die sludge zich er niet uit te werken, dit is iets wat in de loop der tijd ontstaat en door de constructie van de carterontluchting kan er best wel veel in zitten.
B
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud knipperlichten die met het terugslaan in de andere richting knipperen zijn inderdaad apk afkeur.
Wordt echter ook vaak door de vingers gezien door diverse keurders, maar dat kun je vooraf niet weten natuurlijk.
Ruitenwisserschakeling is al genoeg over gemeld door anderen.
Die stuurkolomschakelaars zijn idd aardig aan de prijs bij een grande punto ook op internet betaal je er minimaal 100
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Ik hoop dat de WD40 snel genoeg vervlogen is. Dat vinden je remmen namelijk niet leuk.
Maar wel mooi dat het probleem met wat noeste arbeid met een staalborstel is opgelost!
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Als een bedrijf iets vaak doet. betekend niet direct dat ze het ook goed doen....
De autobranche is niet rijk geworden doordat er altijd goed en eerlijk werk geleverd wordt zullen we maar zeggen...
Ik verwacht ook een vuile naaf en dat de wielen niet op dezelfde positie teruggezet zijn, waardoor ze niet 100% recht meer op de naaf zitten zoals voorheen.
Persoonlijk zou ik bij een ander bedr
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteKees 9379262
Dat heeft met het piepen vast niks te maken.
Dat kan wel degelijk, al komt het vooral voor bij nieuwe blokken op oude remschijven, andersom is dat minder logisch, tenzij de blokken een vreemd slijtpatroon hebben.
Zeker als de remschijven goed warm zijn wil dit nog wel eens gaan piepen in bochten. Het kan ook voor schrapende geluiden zorgen en vreemde bijgeluiden op lange afstan
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteKees 9379262
Valt wel mee hoor, vroeger vaak klinkers gebruikt om de boel te ondersteunen, echt nooit iets mee gebeurd...
Je durft je huis nog wel in ?
Betonklinkers kunnen wel meer hebben, maar ook die kunnen breken bij puntbelasting, en dat is wat je met een krik vaak wel op die dingen uitoefent.
Bakstenen zijn ongeschikt. Die zijn in principe alleen sterk in steensverbanden, niet als
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteMuddy BanditPak nog even de vaselinepot en smeer die draadaansluitingen in de doos (en stekker) er helemaal vol mee... dan ben je voor de komende 20 jaar ook gevrijwaard van dat soort problemen op die lokatie.
Van vaseline kun je juist ook dit soort problemen krijgen. Het zorgt namelijk ook voor gebrekkig contact als er teveel in zit.
Gelukkig is het al opgelost,. Maar aanhangers hebben
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Fotos zijn alleen zichtbaar bij het openen in nieuw tabblad
BB code gebruiken als je via imgbb upload en wilt plaatsen op fora.
(oh inmiddels werken ze wel)
Volgens mij zoek je dit onderdeelnummer, als ik het goed begrijp?
lancia 60566129
Mocht je nog eens onderdelen zoeken: staat de hele catalogus.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Quoteomniradiusverlaten weg..
Niet bepaald. Deze weg wordt veel gebruikt door de lokale bewoners van de dorpen eromheen. Zeker als je met de fiets bent scheelt het enorm om die weg te gebruiken.
Nico gefeliciteerd met alle ontwikkelingen en welkom hier in de buurt
Nou heb je geen afstands-excuus meer om mijn vehikel eens te komen poetsen.
door
Pobresh
-
Mijn auto QuotePietzoveel
Voor die paar Euro's zou ik het gewoon laten vervangen door de garage.... Opvallend dat mijn Kever 1303 uit '73 in de Nederlandse handleiding had staan dat de olie "for life" was en het Haynes boek aangaf iedere 100k de olie te vervangen. Hij schakelde na het verversen wel een stuk strakker en beter.
Bij VW was 100.000km gelijk aan 1 autoleven indertijd.
Bij golf 3/
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele peugeot gereden die niet zo hakerig/blokkerig schakelde... Das echt een merk-eigenschap. Zelfs bij de 107 (die geen peugeot bak heeft) hebben ze dat er in gekregen, geen idee hoe want aygo heeft er geen last van.
Als je hem 2e hands gekocht hebt moet je nooit een verkoper geloven op zn woord. Maar in dit geval kan dat best kloppen dus.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud 6 jaar of c.a. 100.000km Wat het eerste komt. Das bij de meeste VW in elk geval zo.
Dus 2020 = 2013 = 7 jaar.
Tijd voor een nieuwe Of laat de auto gewoon staan om die reden.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteYari WesselingDank! Ze lijken er wel erg op ja, alleen zit er bij mij een lampje aan de voorkant en bij deze mercedes sleutels blijkbaar niet, ik zal eens kijken of het misschien alsnog past en anders stuur ik ze gewoon terug
Of je pakt een boormachine en maakt gewoon een gat, als dat het enige is...
Edit: Als ik trouwens op het typenummer van de printplaat zoek, vind ik dat golf 4/bo
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Tis normaal dat je koelvloeistofniveau verschilt tussen koud en warm. Zolang die tijdens het rijden niet onder de min komt, zal de sensor om het koelvloeistofniveau te controleren ook geen signaal geven om een lampje te laten branden (tenzij de auto heet loopt natuurlijk)
Als je hem koud tot max vult en je hebt slecht ontlucht zal het overdrukventiel sowieso nog vloeistof aflaten. Ook als je i
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteTydelyckDan kan hij dus ook op de sloop zoeken naar een Mercedes-Benz drieknops klapsleutel...
Klopt, maar dan moet je al weten welk model het is. En reken er maar op dat de sloperij ze niet met bosjes heeft staan.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud @ Tydelyck Als het een originele behuizing was geweest. Dan kon dat wel. Maar dat is deze sleutel niet.
@ Yari Wesseling /TS: De electronica begint ook te slijten zoals te zien is op je foto's, vooral als de behuizing al kapot is.
Heb wel wat voor je gevonden:
Dit was de eerste hit die er op leek:
Mogelijk is deze ook geschikt,
Deze is nog wat goedkoper
Zijn wel erg prijzig
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Als je kunt solderen:
Die knopjes zijn niet zo duur. heten officieel Microschakelaar of in het engels: smd momentary switch.
Via de gemiddelde internetshop uit azië kosten die dingen geen drol. (lees je krijgt er 10 voor het geld dat een nederlandse shop je er 1 ex verzendkosten durft te vragen)
wat betreft de sleutels zelf: lijkt me aftermarket met die klapsleutel. Voor een vervangende co
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Matig optrekken, beter worden met veel rijden en een brandstof-additief: Ik zou eerst eens kijken hoe oud het brandstoffilter is.
Deze wordt 9 van de 10x niet vervangen en zit vaak jarenlang onder een auto, terwijl het eigenlijk elke grote beurt zou moeten gebeuren (ook dealers verzuimen dit!)
Als die inderdaad zo oud is, zou ik hem zsm vervangen.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Sinds wanneer ben jij als klant van de garage geen consument dan? Een onderdeel valt wel degelijk onder de consumenten-aankopen. Garantie loopt ook via het bedrijf.
Ook daar heb je rechten. maar zoals ik al zei, t zou meestal coulance zijn als ze het doen.
9 van de 10 garages hebben gewoon afspraken met leveranciers voor retouren, want die kunnen ook om andere redenen (bijvoorbeeld verkeerd b
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Wat je doet met diagnose is: Onderdeel vervangen waarvan je denkt had het defect is. Is dat probleem niet opgelost. Zet je het onderdeel terug en kijk je verder.
Tuurlijk kan een probleem meerdere oorzaken hebben. Maar ook dan zul je dingen moeten proberen.
Als een bobine niet het (mogelijke ontstekings-) probleem oplost, ga je bij een auto met losse boegiekabels niet gelijk aan de ecu denken
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteTerence
De bobine van € 25,- wil je terug?
Ze doen onderzoek, bobine geen gekke gedachte bij deze auto, werkt niet..
Als je iets vervangt en het lost het probleem niet op. Moet je het oude terug monteren zonder daar de klant voor te laten dokken.
En vervolgens zoeken waar het probleem dan wel ligt.
Maakt niet uit of het onderdeel 1 of 100 euro gekost heeft.
Ik noem dat goed fatsoen.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Als je die formule dan hebt....
Waarom zet je die dan niet gewoon volledig uit.
legt vervolgens uit wat waar ingevuld moet worden
En eventueel her en der aanvulling als er nog een voorberekening voor moet worden gedaan
Ipv een hele lap tekst.
Je hoeft hier geen 4 jarige opleiding van te maken. Grote lappen tekst op internet worden simpelweg niet gelezen.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud je kunt op zn minst proberen om de oude bobine terug te laten monteren en dat ze de kosten van de nieuwe bobine in mindering brengen.
Waarom: Dat was immers niet het probleem. Dus die bobine was niet nodig.
Bij de meeste winkels kun je ook producten terugbrengen die je niet bevallen of je probleem niet oplossen.
Valt natuurlijk wel onder coulance. Immers fysieke verkoop heeft geen herroeping
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Hoop al opgegeven bij een kapotte koppeling?
Gewoon complete set (laten) vervangen. Bij peugeot 206 is dat niet echt heel duur, want er zijn een hoop van die auto's en 9 van de 10 monteurs zal dat klusje al vaker geklaard hebben.
En ja je symptomen duiden op een kapotte drukgroep. Maar je vervangt altijd de hele set, omdat je niet weet wat de rest van de staat is van het spul eromheen als j
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteMonsieur Le Loure
QuotePobresh
QuoteMonsieur Le Loure
Slijp twee ringen van de veren af, goedkoper wordt het niet.
Zorg wel dat je auto een verse apk heeft voordat je dat doet, het jaar daarna komt ie niet door de keuring namelijk
Je 2e zin zegt al genoeg over t feit dat je dit vooral NOOIT moet doen...
Levensgevaarlijk en daarom niet voor niets apk afkeur.
Het sarcasme ontgaat je een
door
Pobresh
-
Tuning QuoteMonsieur Le Loure
Slijp twee ringen van de veren af, goedkoper wordt het niet.
Zorg wel dat je auto een verse apk heeft voordat je dat doet, het jaar daarna komt ie niet door de keuring namelijk
Je 2e zin zegt al genoeg over t feit dat je dit vooral NOOIT moet doen...
Levensgevaarlijk en daarom niet voor niets apk afkeur.
door
Pobresh
-
TuningPagina 1 van 91
Pagina's: 12345