Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 81
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 2411
Zolang je all seasons koopt met de juiste symbolen zoals het three-peak mountain snowflake symbool (en een beetje fatsoenlijke all seasons band heeft die ook gewoon) kun je ook in het buitenland probleemloos met die dingen rijden in winterse omstandigheden.
Uiteraard is een all seasons band een compromis en eigenlijk is het alleen een echt goeie band in de herfst en lente (waarbij de weersoms
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Zulke prijzen klinkt meer als een ketting dan een riem eerlijk gezegd? Gemiddeld zou een riem rond de 500-600 euro moeten kosten. Of het moet wel heel vervelend zijn om het eruit te krijgen.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Regenereren is letterlijk het doorbranden van het roetfilte de roet die dan als as alsnog in het milieu wordt geblazen waardoor het roetfilter langer dan een paar honderd kilometer mee gaat. (Eigenlijk zijn alle diesels dus sjoemeldiesels, maar op de testbank met een verse motor komt dat regeneratieproces niet op gang)
Die dingen zitten zo vol als ze niet regenereren. En het regenereren kun je a
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Oeps, overheen gelezen.
Op 100 meter is het hooguit de multiriem die geslipt zal hebben.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Vastgelopen poelie kan zorgen voor een flink sneller versleten multiriem. Die slipt dan door over de vastgelopen poelie. Maar de kans is groot dat ze die gelijk mee vervangen.
Het kan zijn dat als de waterpomp ook op de multiriem zit, dat de motor warm is gelopen maar dat had je dan vast ook wel gemerkt (al kan die witte rook er op duiden, er gaat dan altijd een lampje branden./knipperen als he
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Een aanhanger terugkeuren naar een lager maximum gewicht is inderdaad mogelijk zolang het eigen gewicht nog steeds lager is en je nog wat laadvermogen overhoud.
Of je het later terug omhoog kan zetten weet ik niet.
Bewaar gewoon alle papieren die je nu hebt, desnoods als kopie wanneer de RDW ze inneemt na verlaging van het maximumgewicht. Dan kun je in elk geval aantonen dat dat het oorspronke
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud L:age trekgewicht komt door het label "Greenline"
Met een hoger trekgewicht ging ook de bijtelling omhoog terwijl de greenline uitvoeringen juist voor de lagere bijtelling moesten zorgen.
Je ziet het bij veel auto's vanaf zegmaar 2010 en jonger. Soms zelfs trekgewicht 0kg of 100kg terwijl gelijkwaardige exemplaren met andere motorisatie wel fatsoenlijke gewichten mogen trekken. Tot
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteHaze
De mijne slaat aan bij 102-103 graden
Edit: Heb het bij een langere rit nog even in de gaten gehouden, maar mijne staat tijdens het rijden op 105-106 graden. De koelvin heb ik niet gehoord. Denk dat wat ik eerder hoorde de airco compressor was.
Koelvin slaat ook aan voor de airco. Als er maar 1 ventilator is slaat ie voor beide aan, zowel te hoge temperatuur als een warme airco cond
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud QuoteEVV
Zo te zien is er maar één type dus zou de juiste moeten zijn. Zo lang er geen lampje gaat branden zou je er van uit mogen gaan dat het geen probleem is.
Ik heb even op diverse onderdelensites gekeken, want bouwvorm zegt niet zoveel.
Er bestaan minstens 2 versies: 92 graden en 105 graden openingstemperatuur. Verreweg de meesten zijn 105 graden.
Waarschijnlijk is 105 dus de meest gan
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud het kan zijn dat er een te "warme" thermostaat gemonteerd is die bedoeld is voor koud klimaat. Deze openen pas bij een hogere temperatuur.
Op zich niet heel erg, maar we leven hier niet in een koud klimaat dus eigenlijk is het niet nodig.
Je zou terug kunnen gaan en vragen welke thermostaat er in is gezet.
Fan hoort overigens ook eerder aan te slaan, maar als de thermostaat pas
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Als dat dezelfde motor is die ze in de dacia sandero hebben gelegd.. (motorcode D4F)
Die zijn zelfs af fabriek als bifuel geleverd. Lijkt me toch dat ze dan wel redelijk geschikt zouden moeten zijn?
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Over het algemeen is zulke kit alleen mechanisch te verwijderen. Er bestaan chemische middelen voor om restjes te verwijderen, maar daar krijg je een grote dikke laag niet mee weg.
Probeer de laag zo vlak mogelijk weg te snijden met een mesje. En kijk of je met een caramelschijf de rest van de restjes kan verwijderen. Zorg wel dat je niet te lang op 1 plek blijft zitten. Want ondanks dat een c
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Wat hier al eerder geopperd werd, ga kijken waar de draadjes heen lopen. Anders kom je er nooit uit.
Het kan ook een schakelaar zijn voor een subwoofer die er mischien ingezeten heeft. Of een extra 12v aansluiting in de kofferbak bijvoorbeeld.
Een beetje int wilde weg lopen gokken wat een universele schakelaar met indicatielamp kan zijn is gooien naar een dartbord zonder dat je het dartbord
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Kweenie, maar bij een brandend voorgloeilampje zou ik persoonlijk toch eerst naar de gloeibougies kijken en het systeem dat daarmee van doen heeft, voor ik de uitleesapparatuur erbij pak... Daarna pas kijken hoe of wat t kan zijn.
Dit lijkt idd een dealer te zijn die lukraak protocollen opvolgt om de klant vooral flink op kosten te jagen...
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Gezien het slecht schakelen en een lekkende versnellingsbak, zou ik toch vooral de bak zelf verdenken.
Schroeilucht kan ook uit de bak zelf komen als die droogloopt. Ik heb t zelfs al eens bij een homokineet gehad die warm liep (want hoes kapot)
Hoewel een versleten koppeling geluid kan maken. Merk je dit meestal aan het feit dat je veel hogere toerentallen nodig hebt om van de plek af te ko
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Ik heb even verder gezocht.
De koppelingscilinder zit op dat reservoir aangesloten met een rubber slangetje richting de koppelingscilinder aan het schutbord. VW heeft vaker die constructie gebruikt
Plaatje van een T4, t4-wiki.de
Als die knapt loopt inderdaad het reservoir grotendeels of geheel leeg, in elk geval aan 1 kant.
Dit KAN met de warmte onder de motorkap te maken hebben. Immers
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Welk merk en type auto en motor gaat dit over?
Een oliepomp hoort een motorleven lang mee te gaan. Tenzij er verkeerde olie gebruikt wordt of een of ander afdichtgoedje in de olie gemikt is.
Binnen een jaar zou je nog garantie moeten hebben op de nieuwe onderdelen zelf. Maar ik vermoed dat hier meer aan de hand is.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Vacuumlek of versleten verdelerkap + rotor indien die nog aanwezig is, een falende bobine kan het ook zijn indien er meer dan 1 bobine aanwezig is.
mochten er 2 of meer bobines aanwezig zijn is het zaak te lokaliseren welke cilinder(s) problemen geeft/geven, dan kan het vervangen van die bobine helpen.
Een bobine faalt meestal als deze (te) warm wordt. Koud hoeft dit niet merkbaar te zijn.
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud op zich is lichtmetaal net zo sterk als staal. Alleen is er veel meer materiaal nodig om die sterkte te bereiken. Uiteindelijk zijn lichtmetalen velgen daarom vaak juist zwaarder dan stalen velgen.
Wat je in dit geval beter kunt doen is naar de sloperij rijden en vragen of ze een setje wielen hebben met de gewenste bandenmaat. Dan kun je ter plekke passen.
Dat zijn dan wel gebruikte velgen, m
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Bij de 206 zit de abs pomp gewoon in het zicht. Zoals bij veel auto's het geval is. In het geval bij een 206 zit die normaliter achter de koplamp aan de bestuurderskant.
Motorkap open, fototje maken en onderdeelnummer intikken in de zoekbalk van je favoriete zoekmachine.
En als je het zelf wilt vervangen, zie hier. Filmpje met instructies in het engels.
Niet vergeten om de remmen goed
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Waar zat die slang precies?
Want als de boel warm is in de buurt kan het idd gewoon net even te veel zijn voor een slang die al op knappen stond.
Als je een remklauw hebt die aanloopt kan dit ook zulke problemen geven. Omdat bergop die rem natuurlijk ook warm wordt (sowieso al op de snelweg) en de remvloeistof in de slang dan ook heet wordt.
En ja dat is gewoon net pech. Slang kan best nog
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud muah remblokken kun je aardig verkeerdom monteren hoor... gebeurt niet meer dan heel vaak door amateurklussers....
Net zoals vet smeren op verkeerde plaatsen.
Je moet wel weten waar je aan begint...
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Of je remvloeistof gaat verliezen hangt af van of deze ooit is bijgevuld omdat het laag stond. Je remvloeistof vaatje is een indicatie voor de staat van de blokken als deze nooit bijgevuld is.
Dus kijk daar eerst even na. Staat ie vrij laag, dan kun je gerust de remcilinders terug duwen zonder dat het vaatje overloopt en je remvloeistof verliest.
Een doek eronder is sowieso aan te raden. En he
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Bekende fotospot! Leuk weggetje ook als je verder doorrijdt na die brug
Gefeliciteerd met de apk!
door
Pobresh
-
Mijn auto Je hebt 2 knopjes. De linkse is een mode/menu knop, de rechtse is set/0.0 normaliter
0.0 is juist om je trip terug op 0 te zetten.
Kan me niet voorstellen dat als een 6n uit 1997 wel al standaard een tripcomputer heeft (overigens is daar mode en 0 zetten hetzelfde knopje) dat een 6R uit 2011 die ineens niet meer zou hebben...
Heb je wel een instructieboekje? Daar staat het als t goed is
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud kans dat gewoon de schakelaar in de gesp wat verbogen is, waardoor die slecht ingedrukt wordt. of gewoon slecht contact maakt. zelfde idee als bij een lampje.
Even kijken hoe t zit, ws moet even het kapje eraf en dan kun je er aan.
Wellicht ziet het bij jou iets anders uit, maar deze tutorial geeft eigenlijk wel duidelijk weer hoe je het eventueel kan repareren.
Anders gewoon een andere
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Filmpje werkend gemaakt, je had m als shorts en "delen" gelinkt. Dan werkt t vaak niet. Voor de meeste gebruikers werkt alleen de normale video url, en dan kun je hem ook gewoon zichtbaar maken op t forum
Je hoeft geen lekkage te hebben om problemen te hebben met een hydraulische koppeling. Als er lucht in het systeem zit (vaak door lekkage) kan het zelfs zijn dat je zoveel lucht e
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Zijn er eigenlijk nog meer auto's bij liefhebbers terecht gekomen en nog aan het rijden? Tis ook alweer even geleden dat ze bij Koenen geruimd hebben.
Huidige bestemming van de showroom (handelsweg 1) is een opslagboxen verhuur geworden. Op de andere locatie (handelsweg 12a) is een transportbedrijf gevestigd.
Eigenlijk niks meer dat nog refereert aan het bedrijf dat het ooit was.
door
Pobresh
-
Autoliefde roest niet... Ga naar en dealer, Maak een proefrit, en stel de verkoper de vraag wat een beurt gemiddeld kost voor dit type auto's Als hij/zij dit niet weet kan die dat vast wel in de computer terugvinden.
Dan weet je gelijk of de auto wat is, en je kunt altijd later nog terugkomen als de bestelling niet definitief is gemaakt (dat is pas iets definitiefs als je een koopcontract tekent).
Als ze geen antw
door
Pobresh
-
Techniek/Onderhoud Stoefhoezen veroorzaken dat probleem niet. Tenzij er iets onder is gemonteerd dat fungeert als bumpstop of als er een steen/stuk hout onder is terecht gekomen.
Maar hoesjes veroorzaken echt niet dit soort problemen. Meestal liggen die dingen binnen een paar jaar aan flarden.
Dat de veren optisch scheef lijken te staan zie ik bij gebruikte exemplaren rond hetzelfde bouwjaar ook terug. Dat lij
door
Pobresh
-
Techniek/OnderhoudPagina 1 van 81
Pagina's: 12345
