Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 4
Pagina's: 1234
Resultaten 1 - 30 van 99
Het is een voorwiel aandrijver. Maar voldoet wel aan veel punten uit het lijstje, de Giulietta QV van de eerste generatie, ( na de facelift werd de handbak door een automaat vervangen.) 235pk maakt het een rappe auto. Door de verschillende rij modi kan je er ook comfortabel mee toeren. Een achterbank voor noodgevallen zit er in en er zijn een aantal te koop welke voldoen aan de kilometer en prijs
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteZE50
QuoteE M 1633242
hoewel ik niet zo veel op heb met Franse auto's.
Moet altijd lachen om dit soort uitspraken. De tijd dat alle Franse auto's onbetrouwbaar zijn is allang verstreken, de tijd dat alle Duitse auto's betrouwbaar zijn is ook allang verstreken. Laat je niet inlichten door de buurman van je nicht z'n dochter die een schoolvriendinnetje heeft met een Frans auto die alleen m
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Wanneer je in het B segment een wat nieuwere station zoekt kom je als snel uit bij de Fabia en de Clio. Een aantal jaar geleden zochten wij een vervanger voor onze Corsa 3drs. Met twee kinderen en de kinderwagen pasten het niet helemaal. Met 1 kind en de kinderwagen (Bugaboo Cameleon) was het nog te toen.
Wij hebben toen gekozen voor een Clio estate een 90pk serie limited. Omdat wij de auto er
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteLei 4253624
- Is er iets van berekening dat je kan uitvoeren om erachter te komen hoeveel vermogen en koppelvermogen je nodig hebt bij een auto? Doordat eenzelfde auto talloze uitvoeringen heeft, wordt het wel lastig om de juiste uitvoering te kiezen wanneer je eindelijk een auto hebt gekozen haha.
Ik kan je niet een exact antwoord op je vraag geven, het hangt van verschillende zaken af. B
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Goed lijstje.
- Een Clio van de 4de generatie zal buiten je budget vallen op benzine gebied is deze het meest verkocht met de 90 tce. Clio’s zijn wel met minder vermogen in het buitenland geleverd, mocht je dit tegen komen dan zal import zijn.
-De Twingo is kleiner dan de rest.
- Hoeveel vermogen je minimaal nodig hebt hangt af van de auto, persoonlijk lijkt mij 60pk voor een Fiesta wat te w
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Het gaat om een oudere Compass? Een aanname omdat je de radio los heb gehaald. In de huidige generatie zit volgens mij het U connect systeem, welke standaard DAB heeft. Met DAB heb je geen gekraak. Het is dan wel of geen radio.
door
JM GP
-
Techniek/Onderhoud De motoren die VW en Audi gebruiken staan niet bekend omdat ze degelijk zijn, maar je kan geluk hebben. Wanneer je echt een Audi wil dan zal je de gok moeten nemen. Maar een Audi is zeker niet sportief, ook een s badge maakt het geen sportieve auto. Zelfde voor een VW. Al is een GTI natuurlijk best een sportief net zoals een RS4.
Zoek je echte een sportieve auto, probeer dan eens een BMW ( en
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) De Corsa, Clio en Ibiza zijn even groot als de Punto, 208 en Fiesta, deze auto’s vallen in het B segment. De C1 enzo in het A segment. Persoonlijk zal ik met dit aantal kilometers voor een B segment auto gaan. Omdat A segment auto bedoeld zijn voor kleinere stukjes rijden, auto’s in het B segment worden al meer ontwikkeld om grotere afstanden te rijden. Dit zal je bijvoorbeeld ook terug zien en v
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Heb twee keer met de 140pk hatchback gereden en wat mij vooral is bijgebleven is dat de auto niet vlot aan voelde. Voor mij zou de 100pk niet genoeg zijn in een Astra. Natuurlijk kom je er mee in het verkeer maar even vlot invoegen of inhalen op de snelweg is er niet bij zonder terug te schakelen en op toeren te houden. Lijkt mij heel vermoeiend als ik veel zou rijden.
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Mocht je een Giulietta gaan proefrijden, vergeet dat niet om de DNA schakelaar uit te proberen. De Alfa kent drie standen. Waar het in de N stand een normale comfortabel auto is, is in D de auto dynamischer. Meer turbo druk, blokken staan dichter bij de schijven en stuurt zwaarder.
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Het is nu wat lastig, maar een dealer bezoek en proefritten maken gaat je denk ik het meeste helpen bij het maken van de keuzes. Je gaat nu alle kanten op. Een Giulietta is niet te vergelijken met een Aygo. Zowel niet wat betreft grote, vermogen, “sportiviteit” of afwerking en uitrusting. Een Aygo is prettig in de stad, op de snelweg is een Giulietta een stuk comfortabeler. Wil je er ook mee op v
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Mooi ding, met de zwarte details staat de kleur goed, de velgen passen er ook goed bij. Veel plezier er mee.
door
JM GP
-
Mijn auto Giulietta’s halen makkelijk de twee ton. Ook de Mulit Air zolang deze de juiste onderhoud heeft gehad. Maar alle auto’s halen de twee ton wel. Al heb je altijd uitzonderingen (1.4TSI DSG) . Een Alfa is niet beter of slechter dan bijvoorbeeld een Opel of Ford.
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Zoek je een diesel of benzine? In je voorbeelden staan ze beide. Al eens gereden met een Mini? Dat is niet te vergelijken met een Polo. Een proefrit help wellicht ook bij je keuze voor sportiviteit (Mini) of iets wat overal tussen in zit wat rijden betreft (Polo).
Zelf (veel)ervaring met Giulietta’s, Mito’s, Punto’s en ook de Bravo. Auto’s, zeker de Alfa’s zijn boven gemiddeld sportief, maar n
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Met dit wensen lijstje, er relatief sportief uitzien met als voorbeelden een Up, Golf en A1, dan komen bijna alle auto’s in het A, B en C segment in aanmerking.
De Mini is uit je lijstje ook sportief om te rijden. Bij wat meer sportievere auto’s binnen dit budget denk ik eerder aan een Mazda 3, Ford Focus en BMW 1.
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Op de pagina welke Jamiro deelt staat nu €14,350. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit de echte vanafprijs is.
(Fiat.nl en klik dan in de balk op Tipo)
door
JM GP
-
Nieuwe auto´s Wij hebben een Clio estate en een C segment hatchback (Giulietta) . De Clio heeft duidelijk meer bagage ruimte. Maar is voor de rest kleiner dan Alfa, met name smaller. De Clio rijd goed maar als we met zijn vieren weg gaan, gaan we met de Alfa. Dat beetje meer ruimte, maar ook een grotere wielbasis, sterkere motor zorgt er voor dat een C segmenter net wat prettiger is als reisauto. Een keuze tus
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Met deze wensen kun je veel kanten op. Voor een eerste auto denk ik al snel iets uit het B segment, ook omdat ruimte niet heel belangrijk is. Dit in combinatie met leuk rijden denk ik aan.
- Alfa Romeo Mito
- Ford Fiesta
- Renault Clio
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Als je idee is om wat met dit plan wat geld te verdienen dan kan je denk ik beter wat anders met je tijd en geld doen. Een auto welke je koopt voor 1500 euro wordt niet zo makkelijk meer waard zonder er veel geld in te investeren.
Gaat het je om de ervaring en het op doen van kennis, dan zou ik iets zoeken wat je zelf ook leuk vind om mee te rijden, zodat je er op die manier ook plezier uit ka
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Van dit rijtje de 500X. Een auto die mij heel erg verrast heeft op met name de rijeigenschappen, zeker voor een hoge auto. Niet zo dynamisch als de Giulietta waar ik mijn meeste kilometers in maak, maar wel dynamischer als de Clio welke ik ook veel rij, en ook net wat dynamischer is als gemiddeld.
De BMW 2AT ook weleens gereden is voor een MPV dynamisch. Lijkt mij alleen wel wat duurder.
Wat
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Ik gok op de Fiat 500. Net zoals als de ID elektrisch en hoewel kleiner ook goedkoper met daarbij een nette range. Daarbij is de auto netjes afgewerkt en ziet er goed uit.
Op twee de Honda E welke en op 3 de Citroën C4.
door
JM GP
-
Algemeen In geval van de auto welke ik rijd heel belangrijk. De verkeerde motorolie in een Multi air blok (Alfa Romeo en Fiat) kan flinke schade aan brengen. Er zijn ook genoeg motorblokken welke minder gevoelig zijn, maar wil je op zeker gaan gebruik dan wat de fabrikant voorschrijft.
door
JM GP
-
Techniek/Onderhoud Zelf heb ik wel iets met automerken, net zo als de meeste hier. Maar het grootste gedeelte van de kopers heeft dat niet. In Nederland goed te zien in de leasemarkt. In 2008 gingen mensen opeens een Civic sedan rijden. Ik hoorde zelf mensen zeggen dat dat was omdat een mooie auto was. Ik denk dat wanneer de Civic er alleen met benzine was geweest dat ze er geen verkocht hadden. Zelfde voor de Out
door
JM GP
-
Algemeen Het bedrag is beperkt. Een goede Astra of Leon voor dit geld is een uitdaging. In deze prijsklasse moet je ook wat geluk hebben. Met kinderen van 1 en 3 gaat er nu ook wel eens een kinderwagen of buggy mee gok ik. Een auto met een wat grotere bagageruimte is dan wel handig. Ik zou eens kijken naar de Kia RIO van rond 2004.
Als ruimte niet het belangrijkste is dan voor dit bedrag een Fiat Panda.
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Bij Stellantis verwacht ik wel dat er wat gaat gebeuren met alle merknamen welke nu gevoerd worden. Daarbij vissen ze voor mijn gevoel met vier merknamen in dezelfde vijver.
- Alfa Romeo blijft bestaan maar zullen niet een groot gamma hebben, Kunnen verkocht worden met de andere merken samen ( Fiat 500 lijn). Ontwikkelen samen met DS/ Lancia en Maserati
- DS en Lancia worden 1. Afhankelijk v
door
JM GP
-
Algemeen Giulietta, is betrouwbaar mits alle onderhoud is gedaan, niet slechter of beter dan de concurrentie.
Alle Giulietta’s hebben een turbo. De MultiAir met 170pk voldoet het meest aan je wensen. Let wel bij de MultiAir op dat altijd de juiste motor olie gebruikt word, wanneer dat het geval is gewoon betrouwbaar. Turbo is vaak een benaming welke voor de 120pk T-Jet gebruikt word. Je hebt ook nog de
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Ik rij zelf Alfa Romeo in de lease, is dan wel een Giulietta. Mijn ervaring is dat het niet duurder is dan de concurrentie. Voor mijn gevoel heeft Alfa Romeo onterecht de naam duur te zijn. Maar dat komt ook denk ik omdat Alfa’s hier in Nederland Standaard goed zijn uitgerust zijn en de basis motorren in vergelijking met de concurrentie een stuk krachtiger.
door
JM GP
-
Nieuwe auto´s QuoteGullwing
Tja vicieuze cirkel.
De importeur en/of dealer heeft geen geld meer om dat ding te promoten. Vraag me af of meer reclame nog wel zin heeft. Het product is ook verouderd, vrijwel geen moderne hulpjes, ouderwets infotainment.
Misschien eens zoals Kia 7 jaar garantie om het vertrouwen in het merk te winnen, maar dat zullen ze zelf al wel niet aandurven
Geen 7 jaar maar wel 5 en
door
JM GP
-
Nieuwe auto´s De VW Polo en Golf zijn aardige auto’s maar er is een ding wat ze niet zijn en dat is zeer betrouwbaar. Van dit rijtje zou ik voor de Swift gaan. De Mito is ook leuk maar dan zou ik gaan voor een ouder met de T-Jet en niet de Twin air. Motor is op zich vlot zat en rijd goed, maar geluid past niet echt bij de auto.
door
JM GP
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands)Pagina 1 van 4
Pagina's: 1234