Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 40
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 1193
Leuke update! Ik volg je topic altijd met plezier.
Wat is precies het verschil tussen de 3- en 5-deurs koplampen en zijschermen? En waarom heeft Fiat daar überhaupt verschillende varianten in gemaakt als het 1 op 1 overgezet kan worden? Zelfde geldt overigens voor de achterklep, de 5 deurs versie daarvan vind ik niet zo mooi, maar snap niet waarom daar verschil ik zit
door
Haze
-
Mijn auto Weer een jaar APK.
Fluitend er doorheen? Nope.
- 0,4 liter olie erbij
- Draagarm linksvoor vervangen
- Diverse remleidingen geschuurd en getectyleerd
- Uitlaatsteun gelast
- Achterdemper gasdicht gemaakt
Totaal: €258,86
Valt me alleszins mee. Het enge geklapper en gebonk bij het sturen linksvoor bleek de fuseekogel te zijn. Deze is met de draagarm vervangen en geluid is
door
Haze
-
Mijn auto Wat een soap is dit geworden inderdaad zeg.. Doet me denken aan een zeker iemand uit Hilversum die hier kortstondig op het forum was.
Ik snap dat gedraai ook niet zo. Je vrouw wil een V60, jij bent bereid dat voor haar te kopen. De V60 voldoet aan al je vrouw aan haar wensen, waarom dan zo moeilijk doen met allemaal andere auto's en gaan lopen klungelen met je budget? Koop gewoon een nette V60
door
Haze
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Vriend van me had een geluid in zijn Fiesta wat hier heel erg op lijkt bij het loslaten van de koppeling na het schakelen. Dat bleek de drukgroep te zijn. Koppeling was vervangen en geluid was weg. Die van hem begon ook te horten en stoten bij het wegrijden als gevolg van de versleten drukgroep.
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Deze week een andere knoop doorgehakt wat eigenlijk ook wel een beetje laat merken dat ik toch wel wat meer in deze auto bereid ben te investeren. Ik vind hem fijn rijden, schrijf nagenoeg niet af en hij is goedkoop op de weg te houden. Dus lekker onderhoud uit laten voeren en in de tussentijd rustig sparen voor een opvolger.
Sinds aanschaf heb ik me eigenlijk altijd wel gestoord aan het feit
door
Haze
-
Mijn auto Automatisch vergrendelen: vaak is dit een kwestie van de centrale vergrendeling knop in de auto een paar seconden ingedrukt houden. Contact aan (misschien zelfs motor aan), auto van slot af en die knop 5-10 seconden ingedrukt houden. Soms krijg je feedback via een piep oid, anders gewoon ff testen.
Sleutel: vaak is een foefje dat je in de auto 1 van de knoppen (volgens mij knop voor dicht) ing
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Gaaf! Wat ga je doen met de huidige zijpanelen waar het knipperlicht nu in zit?
door
Haze
-
Mijn auto Net even een filmpje gekeken hoe je zo'n draagarm vervangt, maar dat gaat mij denk ik wat te ver haha. Sowieso eerst maar eens achterhalen wat het lawaai precies is. Ik hoor dingen over een stuurkogel of een stabilisatorstang, maar de boel moet gewoon een keer los.
Helaas geen monteurs die ik ken, maar zat er al wel aan te denken om hem volgende maand te laten voorkeuren.
door
Haze
-
Mijn auto Ik zie wel wat ik ga doen, ben er nog niet helemaal over uit. Vorige maand heb ik de achterbanden vervangen, omdat deze 10 jaar oud waren en dat vervelende resonerende geluid veroorzaakten. Het is nu lekker stil in de auto (voor zover een 206 stil is natuurlijk).
In december moet hij voor de apk dus het is nog afwachten wat daar uit gaat komen. Het gebonk van linksvoor zal vermoedelijk apk afke
door
Haze
-
Mijn auto Ik ga ze inderdaad vervangen. De voorbanden zijn vorig december al vervangen dus straks nieuw rondom.
Kleber Dynaxer HP4 is een goede band voor de prijs.
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Dat was inderdaad de betere tip! Aan de binnenkant staat er een jaar (geen week...), maar goed ze blijken uit 2011 te komen. Vervangen maar? Heb ook een mooie prijs gekregen van de banden boer voor de Klebers
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Thx voor de uitleg. Ik zal maandag de auto dan ff opkrikken om te kijken, heb alvast een offerte gevraagd voor Kleber Dynamaxer HP4 bij mijn vaste bandenboer.
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Andere kant van de band zat ik ook al aan te denken, maar ik had nog geen zin het wiel eraf te halen. Peugeot heeft een heel omslachtig systeem dat ze de krik onder het reservewiel ONDER de auto verbergen dus dat moet eerst los. Ik neigde sowieso al naar vervangen vanwege dat geluid, maar dat wil ik eerst even door de garage laten controleren
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Hi,
Ik verdenk mijn achterbanden ervan een storend zoemend geluid te maken dus wilde ik de leeftijd van die plakken rubber eens controleren.
Echter staat er het volgende: “DOT 65EX 3T3”
Heb beide banden helemaal afgespeurd maar dit is de enige code wat erop staat. Ik word hier alleen niet wijzer van.. iemand anders die dit kan ontcijferen?
Het zijn General Altimax banden.
Ik zal zo eens
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Volgens mij doen veel Peugeots uit die bouwjaren dat, kan blijkbaar geen kwaad.
Ik heb een 206 uit 2004 die hetzelfde gedrag vertoont. Tijdens rijden staat mijne altijd op 80-85 en bij warmer weer als ik wat langer stilsta en bij file rijden loopt de temperatuur op naar 100 graden. Koelvin slaat aan en temperatuur zakt weer. Zou me er niet zo druk om maken.
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud Hmm valt mee dus.
Echt gaan investeren zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Ik rijd erg weinig en wil ergens volgend jaar een andere auto in een wat fatsoenlijk budget. De distributie moet over 18.000 km of volgend jaar en die kosten heb ik niet zoveel zin in. Mijn lage kilometrage zorgt er ook voor dat ik weinig aan de auto doe.
De auto bij de garage even laten nakijken was ik iig wel van p
door
Haze
-
Mijn auto Ik ga binnenkort toch langs de garage om dat reservoir te laten maken, omdat ik daar zelf geen zin in heb, en zal ze even vragen te luisteren.
Meen me te herinneren dat wiellagers nog best prijzige ingrepen zijn?
door
Haze
-
Mijn auto Maar eens een korte update..
De auto rijdt nog steeds. Paar weken geleden een lange rit gemaakt om eens rond te kijken naar motoren, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Deels aan de auto aan te merken, deels niet. Begon met plotseling een motorstoring. Reed rustig 80 op een N-weg, een flinke hik alsof je het gas abrupt loslaat met versleten motorsteunen en gele motorstoring die aangaat. W
door
Haze
-
Mijn auto Als het er zit, is het aangeduid. In Nederland behoren airbags vaker tot standaard uitvoering. In Duitsland bijvoorbeeld moet je verrassend vaak airbags nog apart selecteren (stuur en dashboard passagier = altijd standaard). Als er geen aanduiding zit, ben ik bang dat er geen airbag in zit. Mijn armzalig uitgeruste 206 uit 2004 heeft dan bijvoorbeeld weer wel gordijnairbags en een stel in de stoe
door
Haze
-
Techniek/Onderhoud QuoteJazzik
QuoteHaze
Heiligschennis!!
100% met je eens, maar de fan boys boeit dat natuurlijk allemaal niet. Belangrijkst van een auto is dat hij geen benzine verbruikt en dat hij grandioos betrouwbaar is. Verder boeit het niet in wat voor hok je rondrijdt zolang jij die zuurverdiende centjes maar niet uit hoeft te geven aan die vervelende brandstof en oplichtende garages!
Stel je toch eens
door
Haze
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteMechanix
Tsja, zo'n Baleno of Spacestar zal vast goedkoop zijn, maar die rode Clio die Epica postte vind ik echt duizend keer mooier. Lijkt mij ook veel meer auto.
Als je nog even wil lachen om de Spacestar: Lekker Amerikaans over de top, maar er zit natuurlijk een kern van waarheid in.
Heiligschennis!!
100% met je eens, maar de fan boys boeit dat natuurlijk allemaal niet. Belangrijk
door
Haze
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteJazzik
QuoteNico GTR
Ja Jazzik haalt graag mensen onderuit. Maar feitelijk als je inderdaad ongeveer wilt weten wat je moet verwachten.....is spritmonitor echt een zeer goede website. Heel breed, veel data, betrouwbaar.
Nico, ik denk niet dat ik mensen onderuit haal. Wél beweringen die hier worden gepresenteerd als feiten die naar mijn mening niet kloppen.
Als ik er naast zit: corrigeer
door
Haze
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteEpica
QuoteJazzik
QuoteEpica
Maar ja allemaal beter dan dat lelijk hok waar jij iedere keer mee aan komt en jij blijft ook maar stront eigenwijs dat spritmonitor gebruiken, waar je geen reet mee kan".
Dat jij "geen reet" met Spritmonitor kunt is overduidelijk je eigen tekortkoming. Je had dus moeten schrijven "waar ik geen reet mee kan.
De rest van je uitstekend onde
door
Haze
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Zoek de verschillen:
Oud
Nieuw
door
Haze
-
Mijn auto Vandaag maar even onderhoud aan de 206 uitgevoerd. Ik heb geen onderhoudsboekjes dus geen idee wanneer iets vervangen is.
Nieuw interieurfilter (oude was goor!!!), luchtfilter, olie, olie filter en 4 nieuwe bougies. De oude bougies zagen er op zich nog best redelijk uit, maar toch wel prettig om er weer nieuwe in te hebben. Bij het loshalen van de kap over de bougies nog wel een sensor gesloopt
door
Haze
-
Mijn auto DSG volgt later ongetwijfeld voor de 1.0 of in ieder geval de 1.5. Ben er nog niet echt over uit wat ik van deze Golf vind. De huidige Golf 7 vind ik een mooie verschijning, maar het front oogt bij de 8 wat vreemd.
@Jazzik Gaat hier over de Golf, het interesseert niemand wat de prijs van een Toyota is of hoe goed zij het in Polen wel niet doen.
Niet aardige woorden even weggehaald.
Ivano
door
Haze
-
Nieuwe auto´s Als je ruimte wil, zit je bij SKODA goed. De Rapid Spaceback zit op 415 liter dus 55 liter meer dan de Auris en 35 liter meer dan de Lexus.
De SKODA zit op zo'n 1065 kg en de Auris op ongeveer 1310 kg, dus weer een klasse hoger. Als sportieve rijder gaat dat loeien van de hybride je op een gegeven moment storen, dan ben je beter uit met de Rapid. Daarnaast heb je een jongere auto met minder kil
door
Haze
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Inmiddels is het gelukt ja. Ik had ze blijkbaar zelf niet goed opgehangen waardoor het scheef zat
Ondanks dat de helft van die plugjes nu stuk zijn, zit het paneel er gewoon goed in dus ik ben weer tevreden.
door
Haze
-
Mijn auto Haha ja, na 8 jaar dacht ik kom ik doe eens wat anders
door
Haze
-
Mijn autoPagina 1 van 40
Pagina's: 12345