QuoteMiel Ik zal wel de uitzondering zijn, maar het lijkt me een verstandig besluit. Auto’s waar je niet echt van kan genieten leveren alleen maar frustratie op op de lange termijn. Focus op wat je overhoudt geeft meer rust, en het is niet dat je daarna zonder leuk vervoer zit. Lekker doen en wie weet geeft het ruimte daarna iets dat beter bij je huidige situatie past te vinden. Mee eens. Een jdoor 244 55 - Mijn auto
Voordat ik ga meedenken over je nieuwe auto: poe, wat een ervaring, wat een betrekkelijke mazzel hoe je er af gekomen bent en wat een naar knagend gevoel in je achterhoofd, kan ik me zo voorstellen. Schade wegen den Dreier, aber das Leben geht weiter.....door 244 55 - Mijn auto
Geen 10 jaar verschil. De zwart-wit foto is 1981 of '82, te zien aan de Taunus combi van het 2e type Bravo, die was er vanaf eind '81.door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Foi foi wat een mooi ding! Ik weet dat de Ford-fanaten niet zo veel geven om originaliteit, maar toch een vraag daarover. Er staat Ghia op de achterkant en de zijschildjes. Ik vraag me af of het een Ghia is.... Hij mist een aantal kenmerken en bij de RDW staat hij als 2.3 S geregistreerd. Als het een Ghia was had dat er gestaan. De S had aan de zijkant plakstrips met een grote S erop, dat zaldoor 244 55 - Mijn auto
Tjonge, prachtfoto's! Ook leuk om al die auto's te zien in de typische kleuren waarin je ze vroegâh veel zag. Twee voorbeelden: de blauw metallic Civic 1 en de groen metallic 323 type '81.door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Quoteginkelvanmichiel klopt! Ze volgen geheel de contouren van de richtingaanwijzers! Is een typisch Ghia-detail. Deed me denken aan de Escort mk1, die had bij sommige uitvoeringen ook zo'n stripje aan de achterzijde.door 244 55 - Mijn auto
Quoteginkelvanmichiel Niet typisch Ghia, de 1.6L van m’n opa en oma had ze ook. Misschien alleen de allereerste niet? Het zijn losse kussens, ze zijn demontabel. Was inderdaad standaard op de Ghia en later ook op andere, iets luxere versies. Volgens mij ook op de Bravo. Vanaf '84 kregen de meeste uitvoeringen verstelbare hoofdsteunen, maar het basismodel en de populaire Laser hielden de vaste,door 244 55 - Mijn auto
Riley Kestrel (jaren '20/'30) en Riley Kestrel 1965 (variant op de Austin 1100)door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Volgens Autotest 1969 was de 404 comfort leverbaar, staat niet bij met welke motor. Kostte 8.990 gulden. De eerstvolgende, alleen 404 genoemd, kostte 1.000 gulden meer. Flink verschil!door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Ford Escort MK1 940 cc, voor Italië en Frankrijk. Hier was de 1100 de lichtste (en daarmee trok je al geen worst van het bord, om maar eens een germanisme te gebruiken...). Nog een Ford: de Taunus tc3 1300. Staat wel in de brochures, maar ik heb nog nooit een origineel Nederlands exemplaar gezien (en ik ben van jongs af al Taunus-fan). De tc1 en 2 waren er wel met 1300, maar als je nu een tc3 13door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Helemaal mee eens, de interieurs van Renault in de jaren 80 en 90 waren fantastisch. Modern, strak, stijlvol. Hoogtepunt: het dashboard van de 25!door 244 55 - Mijn auto
Saab 99 (1967) Saab 99 combicoupe (1974)door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Mooi hoor! Een TSE phase 2 was er niet in NL. Is dit een 1.7 of 1.8?door 244 55 - Mijn auto
Even uitpluizen..... Garage Verbeek te Bloemendaaldoor 244 55 - Autoliefde roest niet...
Toevoeging aan de Citroën CX: soms stond er ook nog een schildje met 'ABS' eronder...door 244 55 - Autoliefde roest niet...
In mijn jeugd stond er in onze buurt vaak een kermitgroene Fiat 131 mirafiori panorama 2500 diesel super geparkeerd. De complete naam stond er achterop.... Viel me als 10-jarige al op Kan geen plaatje vinden....door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Strak, opgeruimd, rustig: dashboard van de Volvo C30/S40/V50door 244 55 - Autoliefde roest niet...
En naast het leuke Japanse duo staat zomaar even de nu oudst bekende Volvo 240 van Nederland, maar liefst 3 maanden ouder dan de tot nu toe bekende. Mooie bijvangst!door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Op p. 283 van de onvolprezen rubriek 'wat zag jij voor bijzonders vandaag' staan foto's van een leuke Lancer en een dito Civic. Ernaast staat nog iets bijzonders: een ONK Volvo 244 die 3 maanden ouder is dan de tot nu toe bekende: de 79-DU-75, van 3 oktober '74.door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Twijfelgeval..... De term 240. Gebruikt door Volvo, Mercedes en BMW.door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Volvo 240 en 260 tot 1979: rond bij de 240, rechthoekig bij de 260 1979 en 1980: vierkant bij de 240 DL, rond bij de 242 GT, rechthoekig bij de overige 240"s en de 260 Vanaf 1981 alle typen rechthoekig. (Wel weer verschillende grilles, maar dat is een ander onderwerp)door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Nog een toevoeging aan de Fiat 128, alhoewel wat vergezocht: de 128 Rally 2 deurs (alleen als eerste serie geleverd) had een afwijkende achterzijde, met ronde achterlichten. De rode 128 bovenaan de post is er volgens mij een. Verder heeft Moretti op basis van de 128 een coupé en een roadster uitgebracht, maar daarvan zijn er maar enkele tientallen gebouwd, dus geen grootserie (en is er een eenmadoor 244 55 - Autoliefde roest niet...
Mooi gedaan! Zijn die plakstrepen op de een of andere manier nog leverbaar of moet je zelf iets fabrieken (of ligt dat ook bij de schadehersteller)?door 244 55 - Mijn auto
Erg fijn ding, ook zo'n typische kleur die je toen veel zag. Ik heb er destijds wel in gereden, waren lekkere auto's, zoals alle Renaults toen (super5, 19, 21, 25)door 244 55 - Mijn auto
Verdorie! Ik had 'm graag willen bewonderen zaterdag. Je vindt vast wel een andere deur...., maar dat maakt het niet minder zuur.door 244 55 - Mijn auto
Een moderne tig-traps automaat zal ongetwijfeld fijn rijden, ik heb er nog geen ervaring mee. Wel met een drietraps achter een Volvo 244. Wat een toeren maakte dat ding op de snelweg... Later eenzelfde 244 met een handgeschakelde 4-bak met overdrive gehad, een stuk prettiger! (sinds kort, na jaren, weer een 244, nu met gewone 5-bak, maar dat is een ander verhaal...). Ook een Xantia V6 met 4-trapdoor 244 55 - Autoliefde roest niet...
Wybe - 1968 Daf Pony Carkiller - Subaru Impreza WRX Opel-omega - Opel Omega MV6 * onder voorbehoud Micha D. - Hyundai Pony Cabriorob - Suzuki Alto of Swift cabrio MatthijsL - BMW Z4 Coupe D Elzinga - Peugeot 205 Joël D. - Alfa 155/BMW Z4 Wouter82 - Corvette C4 ginkelvanmichiel - Ford Escort 1.6 Ghia * onder voorbehoud Ligier JS2 - Citroen AX 1.1i Volcane Marc 827 3500 - Rover Vandenpladoor 244 55 - Autoliefde roest niet...
QuoteElco QuoteAls idee voor het formaat. Een Golf is er een kleine auto bij. Des te knapper dat het zelfs als je het in het echt ziet op afstand nog steeds niet een heel grote auto lijkt te zijn. Het Rolls-Royce Phantom-effect. De hele auto is schaal 1.2 : 1. Volgens mij zijn er, buiten deze Ioniq en die Rolls, geen auto's op die manier ontworpen. Mercedes 600door 244 55 - Mijn auto
Die groene Rekord, 44-TG-07, staat elders te boek als de oudste Rekord E1. Hij leeft dus nog en is zelfs net van eigenaar gewisseld.door 244 55 - Autoliefde roest niet...
Dat 'nieuwe'505-dashboard kan ik me ook nog herinneren, voor die tijd echt een modernisering, hoewel het wel een wat lompe bonk plastic was. De pre-facelift 505 zag er ineens ouderwets uit, hoewel de verdere aanpassingen nog wel meevielen.door 244 55 - Autoliefde roest niet...