Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 2
Pagina's: 12
Resultaten 1 - 30 van 57
Gekke vraag, maar wat is de prijs van de 185/60 band?
Wat ik zo snel even op internet zie, lijkt de prijs met de 185/55 vrijwel gelijk.
Deze komt qua omtrek weer een stuk dichterbij de originele band en zal zelfs je teller iets nauwkeuriger maken (+ verschil ipv een - verschil t.o.v. je huidige band)...
door
CosmosBlueKadjar
-
Techniek/Onderhoud Zojuist de oplossing ingestuurd.
Inderdaad de eerste indruk lijkt "een makkie", maar toch zitten er (voor mij) ook een aantal instinkers bij!
Ook zat er 1 bij waarbij ik eerst volledig verkeerd zat, maar naar nogmaals naar de foto te kijken zag ik iets 'speciaals', en was mijn volgende ingeving wel goed (hoop ik).
Duimen dus!
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Ja voiture, dat dacht ik ook in eerste instantie, lijkt goed te doen.
Toen echt begonnen en de eerste 10 - ja, die lijken een makkie (mits ze goed zijn natuurlijk! )
Maar nr 11 was toch wel een lastige voor mij en ook nr 19 was vrij lastig door de manier waarop de foto is gemaakt en ik op het verkeerde been werd gezet...
Ik hoop nu toch op 40 punten, maar ja dat dacht ik de vorige keer ook en
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Ah ships, 39 punten, 1 puntje laten liggen.
En dan nog wel bij 1tje waarvan ik dacht meteen dacht Volvo C30, en deze dus niet even bijv. de mistlampen gecontroleerd heb...
Nou ja - volgende keer hopelijk beter!
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Zojuist Quiz 13 opgestuurd, wederom een erg leuke quiz met allemaal (voor mij) normale auto's.
Nou ja, op ééntje na die - in mijn geval - van voor mijn tijd is (denk ik) (da's geen hint toch?).
Nr 16 was ook een lastige, de overige uitsnedes zijn goed gekozen: erg typerend maar niet teveel weggevend
Bedankt weer voor je inzet Lybra!
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Woohoo, alles goed!
Dat had ik natuurlijk wel verwacht
Grapje natuurlijk, er waren toch wel een paar lastige, in mijn geval 19 en 20 gaven wat hoofdbrekens...
Voor 9 heb ik google en wiki ook even gebruikt, ik kwam ook niet helemaal uit de naam.
Nu de antwoorden van Quiz 13 "even" doen...
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Je geeft niet echt een budget aan, maar bijv. een Mazda CX-30 is net iets ruimer als een CX-3 maar is vrij nieuw en dus nog behoorlijk aan de prijs.
Ik denk ook dat de Hyundai Kona een leuk alternatief, maar ook zijn - iets kleinere - zusje de Kia Stonic gaan, iets lager (maar hoger dan een Rio) maar hij lijkt iets sportiever (persoonlijk) en heeft dezelfde (benzine-)motor als de genoemde Kon
door
CosmosBlueKadjar
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Zojuist de 14 die ik (denk ik) herken ingestuurd, de overige 6 komen nog niet bovenborrelen.
Valt me wel (wederom) op dat ik meer moeite heb om achterkanten te (her)kennen dan de voorkanten...
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff New Beetle i.p.v. Beetle... anders had ik de 40 punten gehad...
Ach, dan maar ronde 11 - nieuwe ronde, nieuwe kansen!
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff En de laatste 2 ook aangevuld, ik heb er een goed gevoel over
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Ik ben er vannacht maar eens even voor gaan zitten - ondertussen kijkende naar de 'film' die zich in Amerika afspeelt/afspeelde...
Helaas mis ik er nog 2 van de 20, dus daar moet ik nog maar eens over gaan brainstormen...
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Ik ben er zojuist even voor gaan zitten.
Helaas is het de afgelopen er niet van gekomen om er eens goed wat tijd in te steken...
Volgens mij heb ik er 25... dus dat wordt geen winst.
Er zitten een paar bij die ik wel zou moeten weten, maar ik komt er niet op...
Oh ja ... nog de beste wensen voor 2021!
CosmosBlueKadjar
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Zoals door Lybra inderdaad aangegeven, hebben we een klein (positief!) onderonsje gehad in de privéberichten.
Het leuke van deze quiz inderdaad is dat - als ik ze allemaal goed heb - het voor 95% auto's zijn die iedereen (vroeger/nu) op elke straathoek tegen zou kunnen komen.
Ondanks dat, zitten er een paar lastige bij, tenminste voor mij... (nr 7, 10 en nr 20).
Mijn methode is: volgens mij
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Pfff, silly me ... een Porsche 365...
Dat heb je als je de hele dag met Office 365 werkt...
Had ik toch een heel puntje meer gehad.
Toch maar scherper zijn met quiz 7!
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Nadeel van dat soort units is vaak, dat de geluidskwaliteit minder is dan van de originele radio.
Ik zou zelf naar een aftermarket toevoeging zoeken, zoals bijv. deze.
Ik weet niet precies welke radio je nu hebt, maar je dient minimaal een AUX knopje te hebben staat bij de meeste units vermeld.
Inbouwen betekent vaak wel je halve dashboard demonteren omdat je bij de achterkant van de radio mo
door
CosmosBlueKadjar
-
Autotainment Je zou ook kunnen proberen eens wat langer te wachten met starten.
Dus, sleutel omdraaien (contact) en dan bijv. 5 seconden wachten (soort voorgloeien) en dan kijken of hij wel beter start.
Mocht dit het geval zijn, dan is 1 (of meerdere) van de gloeispiralen niet meer 100%.
door
CosmosBlueKadjar
-
Techniek/Onderhoud Ik heb nr 4 wel gevonden na wat zoeken op internet.
Mijn eerste ingeving was goed qua land en zelfs qua merk, maar hij was wat ouder dan gedacht...
Voor nr 1 zit er ergens in mijn achterhoofd wat te knagen maar... het wil maar niet doorbreken..
Gelukkig hebben we nog een weekje om erover na te denken!
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Ik vind het tikken vrij normaal klinken, lijken mij gewoon de injectors / hogedruk pomp die hun werk doen.
Onze 1.0 3-cilinder van Kia doet dit ook, net als de 1.2 4-cilinder van Renault ook maar in iets mindere mate.
door
CosmosBlueKadjar
-
Techniek/Onderhoud QuoteJ 79
De Tucson naar alle waarschijnlijkheid ook, maar vooral dat ik toch veel blijf lezen over de “anonieme” rijbeleving en zoals een reaguurder hier al aangaf: de zit-positie. Ik vind, maar ik heb het nog niet zelf ervaren, de stoelen er ook op de foto’s erg ielig (en goedkoop) uitzien..
Ik heb vorig jaar en het jaar ervoor 2x 3 weken in een Tucson door 'De States' mogen crossen (huurauto
door
CosmosBlueKadjar
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Gaaf dat je het aandurft, een erg leuke aanschaf!
Ik hoop dat je ons regelmatig op de hoogte houdt van het (hopelijk veel) wel en (weinig) wee!
door
CosmosBlueKadjar
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Gezien de zwarte veeg op de velg is dit typisch een gevalletje : net een stoeprandje of putje in de stoeprand meegepakt...
Meestal gaat het goed, soms net niet...
door
CosmosBlueKadjar
-
Mijn auto Puur rationeel is het niet gek inderdaad!
Voor 1000 euro meer een ruimere auto, die jonger is en met minder kilometers.
Auto zit er op de foto's - als de eerdere link klopt - helemaal niet verkeerd uit!
Ik zou de garage vragen of je hem eens een ochtend/middag mee mag hebben, zodat je rustig een paar uur lekker kunt sturen om de kijken of het rijden je bevalt, o.a. omdat je aangeeft meer com
door
CosmosBlueKadjar
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) De AMG grille vind ik niet passen en eigenlijk ook nog onmeunig lelijk (persoonlijk), ook op andere modellen uit de Mercedes stal.
De Diamond grille maakt de auto moderner (dichter bij huidige Mercedes range), maar het lijkt een beetje alsof Daewoo de Kadett heeft opgewarmd... .
De suggestie van Skeep is mijns inziens veel smaakvoller maar ... smaken verschillen!
door
CosmosBlueKadjar
-
Mijn auto Hallo,
Op deze Ford website staat: En dan is er nog de uitermate flexibele vergaderstijlindeling achterin, waarbij de tweede zitrij kan worden omgedraaid zodat deze naar de achterzijde van het voertuig is gericht. Zo zijn er verschillende configuraties mogelijk om de perfecte ruimte samen te stellen of de bagageruimte te maximaliseren.
Af fabriek staan ze zelfs in de zogenaamde ''.
Dit gel
door
CosmosBlueKadjar
-
Tuning Waar een ritje naar de supermarkt al niet goed voor is - oplossing voor nr. 16 gewijzigd
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Oeh, leuk - a blast from the past!
Erg leuk om dit weer op te starten, kudos voor Lybra!
16 van de 20 opgaven kwamen zo uit de grijze massa rollen (betekent niet dat ze goed zijn natuurlijk), 2 waren wat lastiger maar voor de nummers 1 en 2 heb ik echt wat dieper moeten nadenken, die zijn ook van voor mijn tijd...
Net als 'Total Loss' heb ik een paar van mijn initiële gedachtes gecheckt in G
door
CosmosBlueKadjar
-
Fun stuff Quoteak2
De 1.2 TCe van Renault kende in het begin wat kinderziektes zoals het rekken van de distributieketting, inhouden en een hoog olieverbruik. Dat zijn de problemen die je leest. Veel is onder garantie of door updates opgelost.
Toen de Mégane 4 kwam in 2016 waren deze problemen met de 1.2 TCe al opgelost..
Nou, da's niet helemaal waar - ik heb een Kadjar met dezelfde 1.2 TCe motor, nieu
door
CosmosBlueKadjar
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Of een gereviseerde motor, bijvoorbeeld hier. *
Euro 1500, exclusief uit- en inbouwen natuurlijk, dus die Euro 6000 die je zelf al noemde zal niet heel ver van de werkelijke waarde zijn...
Ik zou in dat geval denk ik liever de 6000 Euro gebruiken om een andere auto te kopen, bijv. een Focus met 1.0/125 pk o.i.d. in ieder geval niet iets van VAG met een 1.2 of 1.4 TSI... De 1.0 TSI schijnt wel
door
CosmosBlueKadjar
-
Techniek/Onderhoud Er staat ook nog een (leuke?) 1117 bij Autobedrijf Meijer (2.980) in Veendam en een 1118 bij AS Occassies (1.250) in Joure.
Geen idee of dit "gerenommeerde" bedrijven zijn en of dit de modellen zijn waar je naar op zoek bent.
Die 1117 ziet er op het 1e gezicht niet zo gek uit en is ook nog een stationcar, lekker ruim , maar vind hem voor een 10 jaar oude "Lada" best aan de
door
CosmosBlueKadjar
-
Mijn auto Qua betrouwbaarheid zal er weinig tussen alle 3 auto's zitten, qua rijden in het dagelijks gebruik wel.
In 2013/2014 hebben we voor dezelfde keus gestaan (als 2e auto weliswaar), een nieuwe Clio of een nieuwe Rio als opvolger van onze oude 1.4 Rio (2008).
Na proefrijden in beide auto's is het voor ons de Clio geworden, dit door de levendige 3 cilinder turbo motor van de Clio.
De Rio heeft be
door
CosmosBlueKadjar
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands)Pagina 1 van 2
Pagina's: 12