Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 125
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 3726
De Lancia Musa en technisch identieke Fiat Idea zijn zeer praktische auto's met goede en betrouwbare techniek.
Het zijn inmiddels vergeten auto's, dit zorgt dat je in deze lage prijsklasse goede exemplaren tegen kan komen. Mijn achter buurman had vele jaren naar volle tevredenheid een Fiat Idea.
En deze auto's werden vaak gekocht door oudere mensen, die er erg zuinig op waren.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteErnst 7657279
Top, hier kan ik wat mee!
Ik Heb even gekeken: de Dacia Dokker is er voor zover ik weet niet weet niet met 4/5 stoelen.
Verder: Weet iemand zo welke van de Bipper/Fiorino/Qubo/Kangoo//Doblo/Logan MCV de minste kwalen heeft?
Misschien ben ik verwend door de Honda’s want ik heb werkelijk nooit problemen. Ik vind het dan ook geen probleem om in een wat oudere auto (bv 2004) te
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Het meest voor de hand ligt dan een personenwagen versie van een bestelwagen.
Zoals de Citroën Nemo Multispace en identieke Peugeot Bipper en Fiat Fiorino.
Fiat Doblo.
Renault Kangoo.
Dacia Dokker.
Bij Dacia zou je ook kunnen kijken naar de Dacia Logan MCV.
De klanten maakt het echt niet uit in wat voor merk of model je komt voorrijden, zolang die maar niet buitensporig duur is, of het
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Quote406c
Je ziet het helaas bijna overal, eerst de prijs overeenkomen en dan mag je er pas mee rijden. Wereld op z'n kop.
Bij een dergelijke houding van een handelaar of dealer ga ik gelijk weg,
ook al is de auto interessant.
Ik wil een auto ook gewoon kopen waar ik goed wordt geholpen,
en waar aandacht voor me is.
Ik ben een serieuze koper, en zoals ik zelf iemand behandel wil ik ook
door
ak2
-
Mijn auto De Ford Mondeo is een aanrader, je koopt ze uit relatief jonge bouwjaren,
en de Ford is lekker ruim en betrouwbaar. De Saabs en Cadillac zijn ook leuke keuzes.
Ik zou niet zo snel beginnen aan een oude BMW, het zijn vrij complexe auto's waar veel aan stuk kan gaan.
De Volvo V50 viel mij zelf tegen, de auto is niet erg ruim, en rijdt niet erg bijzonder of comfortabel. Een Renault Laguna
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Als de banden onder de 2,5 mm profiel ( over de volle breedte van de band) zitten dan zou ik beide voorbanden zeker vervangen. De band oogt ook al oud, bij een productiedatum vanaf 6 jaar of langer geleden zou ik ook de banden vervangen. ( het canvas is nog niet zichtbaar, om die reden hoeft het dus niet)
Kijk ook goed of de uitlijning nog goed is, als de auto meer naar rechts of links trekt o
door
ak2
-
Techniek/Onderhoud Wel een hele mooie en luxe auto, goed dat je de dealer gebeld hebt.
Ik zou geen auto kopen met een nog niet opgeloste storing in de automaat.
Het is overigens een veel gebruikte Duitse automaat van Magna Getrag.
Die o.a. ook Mercedes, Nissan, BMW , Mini, Renault en Ford gebruiken in veel modellen.
Android Auto en Apple Carplay kwam vanaf productie half 2017,
ik zou dus nog even verder kij
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) De spoeling is al dun, ik zou dus vooral zoeken op een nette auto met goede onderhoudshistorie, en niet op een panoramadak. Een duur panoramadak kan ook kapot.
Zelf zoek ik met gaspedaal. nl.
Kies de VW Touran niet vanwege de kwaliteit, of betrouwbaarheid, de auto scoorde een 5,0 in het laatste onderzoek van de Consumentenbond, het moet wel een prettig rijdende auto zijn.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Zowel de Espace als Touran zijn import, en flink aan de prijs.
Ik zou nog verder kijken.
Een aantoonbaar goed onderhouden Espace uit 2017 kan ook een prima keus zijn. Zoek er dan een met Android Auto en Apple Carplay
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Verstandig is inderdaad om gewoon proef te gaan zitten, en te kijken welke auto het beste past bij de wensen. En met de overgebleven top 3 proef te rijden.
Lees voor de betrouwbaarheid de occasiontesten van de ANWB, of kijk op Engelse sites, zoals Honest John, What Car, Reliability index, osv.ltd.uk etc.
Je moet nu zelf alles betalen, beoordeel de auto op werkelijke kwaliteit, waar voor
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteStrider
Ik heb recent een auto gekocht die op winterbanden (205/45 R17) staat, nu wil ik deze banden gaan vervangen maar ik twijfel tussen zomer of all-seasonbanden.
Omdat de winters niet meer zo koud zijn en wij niet veel km's maken dacht ik dat zomerbanden wel voldoende zouden zijn.
Heeft er hier iemand goede tips en advies voor?
Daarnaast zoek ik ook een band die een beetje over de
door
ak2
-
Techniek/Onderhoud Eigenlijk is het best een lastige keuze. De Lexus CT200H is een goede auto, maar dat is een Peugeot 208 diesel ook. We hebben zelf een oudere Citroën C3 diesel ( die veel techniek deelt) met duidelijk meer kilometers, en ouder
.Je hoort inmiddels wel wat kraakjes op slecht wegdek maar de auto blijft maar gaan, en dat tegen geringe kosten. Ik heb de onderdelen prijzen bekeken, en de meeste ond
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Voor de maandelijkse kosten ten kun je denk ik beter met de Infiniti Q30 blijven rijden, de voordelen zitten met name in een lage afschrijving, en laag brandstof verbruik.
Als je in iets bijzonders wil rijden kijk dan eens naar de nieuwe Nissan Juke die in 2019 op de markt kwam, de auto is geleverd met 117 pk 3 cilinder en later ook als 4 cilinder hybride.
De nieuwe Citroën C4 die in 2020 o
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) De introductie van de Nissan Micra EV zal inderdaad in 2024 zijn.
De eerste beelden zien er vind ik veel belovend uit, ik ben benieuwd.
De huidige Nissan Micra vind ik er ook leuk uit zien, volgens de ANWB occasiontest staat de auto bekend als zeer betrouwbaar.
door
ak2
-
Scoops Preventief: vraag advies/ tips aan je Renault dealer.
Rijdt niet veel korte stukjes, laat de motor ook zo nu en dan wat harder werken ( meer toeren) als de motor warm is. Ververs jaarlijks of om de 15.000 km de olie.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Beetje jammer om het woord aansmeren te noemen. Hier heeft de TS dus helemaal niets aan.
De Renault H5Ft motor met 1197/ 1198 CC kwam in 2012 op de markt en kende toen verschillende vervelende kinderziektes. Zoals inhouden, hoog olie verbruik, rekkende distributieketting en vervuiling.
In 2016 toen deze motor in de Megane 4 kwam waren het inhouden en het hoge olieverbruik inmiddels software
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteNikosA
Dank! Ik was zelf niet zo snel naar een Franse auto gaan kijken. Bang dat stoelen matig zijn en techniek veel problemen geeft
De stoelen in de Renault Talisman zitten juist fantastisch, en zijn in vele standen te verstellen. Zeker bij een Intens of Initiale Paris uitvoering.
Bij mijn vorige Renault die ik 9 jaar in bezit heb gehad. Heb ik net als met mijn huidige Renault geen en
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Kijk anders eens naar een Renault Talisman in Initiale Paris uitvoering,
veel luxer wordt het niet voor het budget. In de familie hebben we ook een Renault Talisman, het is een erg fijne, comfortabele en betrouwbare auto.
Een Ford Mondeo Vignale uitvoering is denk ik ook een hele goede optie.
Deze auto is ook bijzonder luxe uitgevoerd.
Dit zij twee auto's die erg veel luxe en kwaliteit
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Quotelucatini
Beste forumleden,
Op dit moment zijn wij in het bezit van een fiat punto evo uit 2010. Helaas zijn wij ons vertrouwen in de auto verloren omdat er elke keer wat mis is. Daarom zijn we opzoek naar een betrouwbaardere opvolger. Budget is max 6000 euro. Cruise control en airco zijn een must en als het even kan is een trekhaak ook fijn. We rijden zo'n 25000 tot 30000 kilometer per ja
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Bedankt voor de update in de openings post.
De VW Golf in de advertentie is een Golf 7 die al in 2012 op de markt kwam. Het is dus al een ouder model.
De auto was geen hoogvlieger op betrouwbaarheid maar was wel veel beter dan zijn voorganger de Golf 6. De Audi A3 is eigenlijk een luxe VW Golf.
Nadeel is dat ze nieuw en gebruikt duur zijn, je koopt ze dus uit oudere bouwjaren, en met hoge
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Eigenlijk zijn er twee opties.
De Suzuki Alto houden vanwege de emotionele waarde, zorg dan wel dat de auto in een stalling of garage staat, en behandel de auto goed tegen roest.
Anders roest de auto snel weg, en is niets meer waard. Alleen al dat de auto zo lang al in de familie is is al leuk om de auto te houden en te bewaren.
Een Suzuki Alto zal niet snel veel in waarde stijgen, er zijn
door
ak2
-
Autoliefde roest niet... De Opel Corsa vind ik zelf een hele goede optie, het is een mooie jonge auto,
het nieuwe model, met prima techniek. De auto staat wel bij een particulier dus je hebt geen garantie. laat dan in ieder geval een aankoopkeuring doen.
Kijk dan ook naar de technisch identieke Peugeot 208 vanaf 2019.
Peugeot, (Citroën), (DS) en Opel maken gebruik van prima EAT automaten van het Japanse Aisin, en geb
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) De Ford C Max hybrid is erg zwaar, en heeft een hele kleine kofferbak.
Die zou ik zelf niet kiezen als ruime familie auto. Voor de ruimte kun je dan veel beter een Ford Mondeo kiezen.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Met een een hoog budget van € 25.000 kun je een hele goede auto kopen,
en is zeker geen Russisch roulette.
Voor dit budget koop je een uitstekende Talisman, Insignia, Ceed of 308.
Ik zou zelf niet snel een Phev van VW, BMW of Mercedes kopen vanwege de complexe en dure techniek. Zeker als de auto ouder wordt loop meer risico.
Ik heb wel naar de Mercedes C350 gekeken maar uiteindelijk de
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Belangrijk is de ruimte achterin.
Vaak bieden grote stationcars en MPV's veel ruimte. Zoals de Ford Mondeo, Renault Talisman, Opel Insignia Skoda Superb, of VW Passat.
Of kijk naar grote MPV's zoals de Citroën C4 Grand Picasso, Renault Grand Scenic, Ford Grand C Max, Galaxy of S Max, Kia Carens of iets dergelijks.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteBerry 4129750
Hi all,
Omdat ik al passat rijder ben dacht ik, ik oriënteer me in die hoek, maar een plugin passat van bouwjaar 2016 met 100k op de teller kost al snel 27k! Daar staat dan wel tegenover dat je volledig elektrisch korte afstanden kan rijden en als je over gaat op benzine het verbruik ook echt wel goed te doen is. Ook is de passat qua extra's en opties wel echt een luxe auto. W
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) De Hyundai Ioniq electric en Nissan Leaf zijn denk ik ook goede opties. De Leaf kan volgens mij ook directioneel laden. Hierdoor kun je teruglevering aan het net bij hoge prijzen of te weinig aanbod, en laden bij lage prijzen of een overaanbod. Je kunt de auto ook als back-up gebruiken.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteFredjeB
Bedankt allemaal voor de nuttige antwoorden. Voorlopig denk ik dat de Kia Niro EV een goede keus is, maar er zijn méér opties.
Nog een antwoord mijnerzijds: mijn koelsysteem van de X1 ging stuk buiten de garantieperiode: € 800 euro. Ik heb geen echte "beurten" maar als het systeem iets meld ga ik keurig naar de garage (ca. 2 à 3 x per jaar). Afgelopen jaar toch wel bijna €
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Een nieuwe Dacia Jogger 7 persoons op lpg lijkt mij een hele goede optie.
Heel ruim, zeer voordelig om te rijden, en gezien de gebruikte techniek erg betrouwbaar. In 2023 komt ook nog een zuinige hybride uitvoering met automaat.
door
ak2
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands)Pagina 1 van 125
Pagina's: 12345