Menu
Ferrari 308 GTB 'Vetroresina' - 225.000 euro Destijds was de Ferrari 308 GTB/GTS een enorme stap voor Ferrari. Het was de eerste Ferrari (als zodanig genoemd, de Dino 308GT4 was eerder) met V8 en de eerste serie had nog een noviteit: een carosserie van glasvezel. Een uitkomst, want eerdere Ferrari's konden flink roesten en het was nog lichter ook. Populair was het niet en daarom werd na 808 exdoor Dizono - Fun stuff
Volgens mij was de Passat B5 uit 1997 de eerste met deze handgrepen: Die dingen zijn vervolgens het hele VAG-gama door gegaan, van Polo en Golf tot Octavia, Leon, Toledo. Alleen Audi had altijd van die mooie verzonken grepen. Tot voor kort zaten ze nog op de Gol, die onlangs uit productie is gegaan. 25 jaar dus!door Dizono - Autoliefde roest niet...
Lotus Elise Final edition uit 2021: Met spiegels van een Rover Metro uit 1990 (dus 31 jaar):door Dizono - Autoliefde roest niet...
1. Pink Panter: altijd al een zwak gehad voor een MK1 Fiesta en dit is wel de ultieme! 2. Bobbeltje: Alleen al vanwege de foto's, maar wat een tof ding! 3. JP053: Lekker dik, brits, goede kleur. Helemaal goed!door Dizono - Fun stuff
Vaak waren dat van die merkloze giftsets uit Hong Kong of China, die je destijds bij de speelgoedwinkels kon kopen. Regelmatig slechte afgietsels van oorspronkelijke modellen van Yatming (wat op haar beurt al geen topkwaliteit was).door Dizono - Fun stuff
Leuk thema! Met zoveel obscuur leuks kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om een Lotus, Jag of Aston in te zenden. En dus wordt het een... Trident Venturer - 1971 - veilingdoor Dizono - Fun stuff
QuoteGuus Leferink Volgens mij moet je nog een keertje tellen .... Had vanmiddag al door dat het close werd, dus heb even meegeteld en volgens mij is de uitslag: 1 - Guus Leferink - 13 punten 2 - Bobbeltje - 12 punten 3 - Rzasa - 11 punten 4 - 929V9 - 9 punten 5 - MCW - 8 punten 6 - Jeroen W - 7 punten enz enz Bob (mn broer) appte me net al dat het klopte Oeps, dan heb ik er eentjedoor Dizono - Fun stuff
Uitslag! We hebben een gedeelde eerste plek, want zowel Bobbeltje als Guus Leferink behaalden 11 punten. Nu gaat reglementair dan volgens mij de eindoverwinning naar Bobbeltje, omdat deze 3 (versus 1) eerste plekken in de top drieën wist te behalen. 1. Bobbeltje - 11 punten -. Guus Leferink - 11 punten 3. 929V6 - 9 punten 4. MCW 84 - 8 punten -. Rzasa - 8punten 6. Jeroen W. - 7pundoor Dizono - Fun stuff
Niet echt 'mooie' velgen, maar de velgen van een C5 zijn populair in de 106 (Rallye)-scene. Waarom? Omdat ze niet van staal, maar van aluminium zijn. Veel lichter wordt het niet en behoorlijk goedkoop te vinden.door Dizono - Autoliefde roest niet...
ha, die zijn briljant! Thanks!door Dizono - Autoliefde roest niet...
Sorry, niet. Daar ontbrak een woordje en dat maakt het er niet duidelijker op. Maar zoals gezegd, laat hem maar staan.door Dizono - Fun stuff
QuoteHarmenA Misschien dat ik deze al wel eens heb gepost, maar ik vind hem toch erg leuk. Opvallend veel Frans spul. Leuke Porsche!door Dizono - Autoliefde roest niet...
Dank voor het maken van een OER, had gisteravond visite! Log net in om hem te maken, maar jij hebt het al gedaan. Super! De inzending van Pink Panter zou ik zelf eigenlijk goedkeuren. Er staat weliswaar 'zoek een auto met een tweecilinder motor' (en niet twee tweecilinder motoren), waardoor je sec naar het aantal cilinders per motor zou kunnen kijken, maar hij is duidelijk niet in de geest vandoor Dizono - Fun stuff
Gooi ik de AM DB7 er gelijk ook maar in. Die kwam ter aarde met deze geweldige wielen: Velen waren het niet met me eens vwb die wielen, dus kreeg de DB7 andere. Of nee, het zijn gewoon dezelfde wielen maar nu met een klein naafdeksel:door Dizono - Autoliefde roest niet...
QuoteMCW 84 Ik meen dat er laatst nog een video was van een nieuwe auto die dat had maar verder heb ik echt geen idee. Zullen niet veel van zijn denk ik. MG4 heeft deze Aero-deksels: en daar zit dit onder: Bekend is denk ik ook wel de e34 M5 3.4: Volgens mij zijn het deze die eronder zitten: De latere M5 3.8 kreeg 'normale' velgen: ...of toch niet?door Dizono - Autoliefde roest niet...
Welke auto's verbergen een leuke velg onder een wieldop? Zo heeft de Prius II best wel een geinig setje velgen onder deze standaard wieldoppen zitten: En ook de Tesla Model 3 heeft aardige wielen onder de Aero covers: Ik weet nog wel een paar voorbeelden, maar er zijn er vast nog veel meer. Kom maar door!door Dizono - Autoliefde roest niet...
Leuke inzendingen al, zeer diverse auto's! I like. Ik had gehoopt een mooie Panhard CD of Berkeley Sports te kunnen vinden, maar helaas. Maar wat ik wel gevonden heb: Panhard Dyna X87 130S (1952) - € 65.000door Dizono - Fun stuff
Welkom bij Occasionwedstrijd #745: Met twee doe je mee Als Ducatist heb ik iets met tweecilinders. Goed geluid, lekker veel koppel en in het geval van een Ducati vaak ook bloedmooi. In de autowereld geniet de tweecilinder minder aanzien, maar ze zijn er wél. Je voelt hem aankomen… De opdracht: Zoek een auto met een tweecilinder motor. Hoeft niet de originele motor te zijn, alleen hetdoor Dizono - Fun stuff
Jongens, dat was niet de bedoeling had het ook niet verwacht maar zie dat ik nog een eindsprintje heb gehad… vorige week voelde ik hem aankomen, dus laptop mee, nu echt niet. Edit: ik denk dat ik er wel uit kom. Ik ga het gewoon proberen op de telefoon. Nogmaals dank 🙏door Dizono - Fun stuff
Zou iemand misschien voor mij de punten willen tellen? Ben net als vorig weekend verbouwen in m’n. Nieuwe huis alleen dit keer m’n laptop vergeten mee te nemen? Anders ga ik vanavond nog even ouderwets turven met papierdoor Dizono - Fun stuff
1. Bobbeltje - Triumph TR7 2. 929V6 - Ford Pinto 3. rzasa - Citroën Acadynedoor Dizono - Fun stuff
Op een rijtje! Zadelsnuiver - Porsche 935 K3 Kremer SVF - Lamborghini Miura Pink Panter - Batmobile Zonder BMW met Skoda - Porsche 911 Turbo Lichteracht - Porsche 959 MX6 - Aston Martin DB5 929V6 - Ford Pinto Runabout Total Loss - Renault 5 Alpine V70man - Jaguar E-Type vers gemaaid gras - John Deere 3640door Dizono - Fun stuff
Tja, wat stuur ik zelf dan in? Heb echt heel veel mooie oude (vooral blikken) speelgoedwagens (o.a. de eerste en laatste foto's van de openingspost), maar ben toch voor iets uit m'n jeugd gegaan. Wilde eigenlijk een Skoda 130 in Rally-uitvoering, maar die kon ik niet te koop vinden. Ik was ook helemaal gek van stoere 4x4's als klein jochie. Deze Toyota Hilux van Majorette was dan ook een van mdoor Dizono - Fun stuff
QuoteFrits79 Het heeft even wat uurtjes graven in mijn geheugen gekost, maar ik kan mij herinneren dat ik met een Pontiac Firebird gespeeld heb. Dat is eigenlijk een schaalmodel en wel nieuwer ook. Zou het deze geweest kunnen zijn?door Dizono - Fun stuff
QuoteMCW 84 Ik moet mijn moeder maar eens vragen of ze mijn speelgoedautootjes even kan fotograferen want ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo (op paar uitzonderingen na) Wel heel leuke wedstrijd! Google matchbox of majorette + jaartal 3 jaar na je geboorte en je herkent ze vanzelfdoor Dizono - Fun stuff
QuoteSVF Ik twijfel sterk om mijn inzending te wijzigen maar het is eerlijkheidshalve geen auto waar ik vroeger mee heb gespeeld en die hier volgens mij ook niet officieel is verkocht. Ik heb deze wel een keer op een rommelmarkt zien liggen. Geen exclusief model maar een normaal burger autootje waar echter niet veel schaalmodellen van waren. En van een bekend en niet meer bestaand Amerikaans spedoor Dizono - Fun stuff
QuotePink Panther Ik weet niet of dit het idee is, maar: Jongens, dit is precies het idee. Wat mij betreft is een veiling, zolang deze nog niet gehouden is, voor deze keer ook prima.door Dizono - Fun stuff
Welkom bij Occasionwedstrijd #744: Mooi speelgoed Ik won dus afgelopen occasionwedstrijd. De laatste keer dat dat gebeurde is... ehh... heel lang geleden. Ik won eerder editie 3 en editie 39 gedeeld. Dat is dus een gat van 704 wedstrijden, ofwel zo'n 13,5 jaar. Ik denk wel dat dat een nieuw record is! Ik heb er even aan gedacht om dat het thema te maken, maar ik schatte die toch wat lastig idoor Dizono - Fun stuff
Ha, dank allen, wat een eer!door Dizono - Fun stuff