Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 6
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 172
Kijk, da's nog eens een vlotte station, zouden meer mensen moeten doen! Niet die suffige eco-blue-green-line-efficiency-flex modellen halen maar hup, een paar duizend euro meer reserveren voor een snelle jongen.
Ik zou hard twijfelen tussen deze, de Ford Focus 180 pk station (autoweek duurtester) en de Fabia Combi RS (ook autoweek duurtester).
Veel plezier ervan!
door
Jochempie
-
Mijn auto Dat ziet er eigenlijk al best gaaf uit! Zeker voor de eerste keer!
Ik heb een schetsje gemaakt van een soort Audi RSQ-concurrent van Citroën..
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik vraag me af wat de Up! nog te zoeken heeft zodra de Skoda in de showroom staat.. De Up! is duurder en heeft een slechter zicht schuin naar achteren.. En als het om de snob-value gaat van de VW badge, dan haal je toch een tweedehands A3? Of wordt een Up! een soort Ipod? Niet de beste keuze maar ik-moet-'m-gewoon-hebben! ?
door
Jochempie
-
Nieuwe auto´s Ik vind er wel veel contrast in zitten.. Zou je de witte vlakken niet lichtjes kunnen bijwerken met een rood potlood, om zo´n wazig brush effect te krijgen?
Mijn uitslag van de derde ronde van de SPD 1 hour design contest: Ontwerp een Dakar-auto:
"DaCar"
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik doe mee met een wedstrijd waarvan elke ronde slechts één uur duurt. De opdracht voor vanavond was het schetsen van een nieuwe designtaal voor SAAB. Ik heb het design van de oude 99 van zolder gehaald en geprobeerd er een moderne wending aan te geven:
door
Jochempie
-
Knutselhoek QuoteBas1992
Kun je misschien leestekens gebruiken? Dat leest iets prettiger.
Dat doet ie al jaren niet. Ja dat lees je goed.
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik rijd sinds dit voorjaar toch liever op m'n vierwielers dan op m'n tweewieler... Zeker sinds ik m'n nieuwe wielen en lagers binnen heb!
Met deze wielen...
door
Jochempie
-
Stamgasten Sfeervol karretje om te zien! Wel erg nineties met die bolle vormen en die vouw vanuit de voorste wielkast
Heb je al eens geprobeerd de contouren van een interieur er in te tekenen? Dat maakt een tekening veel levendiger!
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik heb me even een half uurtje uitgeleefd met de Cintiq:
@Allinda: mooi gedaan die potloodtekeningen!
door
Jochempie
-
Knutselhoek Dat is een heel mooi exemplaar! Veel rijplezier ervan zodra het roze pasje binnen is!
door
Jochempie
-
Mijn auto Mijn Gazelle SPN2 is Tiagra afgemonteerd en hoewel de fiets prima is voelt het de afmontage wel wat fragiel aan. Als het de geest geeft stap ik over op een zwaardere afmontage.
door
Jochempie
-
Stamgasten Ik vind het enige minpunt van het uiterlijk van de nieuwe 1-serie dat de koplampen te dicht bij de voorwielen staan. Echt véél te dicht. Verder is het hart van het stuur nogal lomp maar behalve dat valt het me mee.
door
Jochempie
-
Nieuwe auto´s Prachtig! Ik vergaap me ook regelmatig aan de schaarser wordende Mondeo ST200... Ik zou graag een blauwe hatchback willen. Vanwege de dikke maar beschaafde uitlaat links/rechts.. Prachtig. Veel plezier ermee!
door
Jochempie
-
Mijn auto QuoteTon Coronel
Nee is een RCD510 zonder slot Mijn auto staat niet op straat dus dat slot is een beetje overbodig bij mij
Ah, geen navi. En binnen zetten is ook een uitstekende beveiliging! Veel plezier ervan!
door
Jochempie
-
Mijn auto Fraaie kar, hoewel ik wit een beetje passé vind. Maareh, zie ik daar een RNS-510 zonder slot?
door
Jochempie
-
Mijn auto Ik heb het good ol' potlood weer eens los laten gaan =)
door
Jochempie
-
Knutselhoek *proest* dat staat toch niet, zo'n vloeiende neus op zo'n blokkerige auto?
door
Jochempie
-
Nieuwe auto´s Quoteopel-omega
@Jochempie. Ik weet wel van photoshop af...... Staan bij mij 10000 foto's in...... Heb er nog nooit me getekend. Heb Elements 6
Nou goed. Auto-ontwerpers gebruiken dus Photoshop om te renderen. Sketchbook pro kan ook wel, maar dat is vooral handig voor de basisschets. Renderen is echt meer iets voor Photoshop.
door
Jochempie
-
Knutselhoek Quoteopel-omega
Welkom Allinda. Ziet er erg goed uit!
@Jochempie: Welk programma gebruikte je voor die tekening? (heb zelf een Bamboo pen en wil ook wat tekenen op de pc. Programma;s die ik heb werken niet optimaal)
Het is heel handig. Het komt van een bedrijf genaamd Adobe en het pakket heet Photoshop, uit de Creative Suite 5. Misschien zegt het je wel iets?
Kom op zeg, de hele wereld weet
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik heb gisteren voor het eerst met een Wacom Cintiq gespeeld Na twee uurtjes krabbelen kwam dit eruit:
@Allinda: dat zijn mooie schetsen! Heb je al eens geprobeerd in te "kleuren" met een dikker en/of zachter potlood? Dan kan jij echt een soort pastel-effect in je tekeningen krijgen, op zo'n manier bijna:
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik vind de 500c echt helemaal geweldig! Vernieuwende technologie in een aantrekkelijk jasje zonder dak voor een schappelijke prijs.
door
Jochempie
-
Mijn auto Savage Rivale Roadyacht GTS trailer
Klik!
door
Jochempie
-
Concept cars Ik denk dat je iets teveel gebruik maakt van de dikke zwarte stift. Bij industrieel ontwerpen krijg je aangeleerd dat je producten een outline moet geven om ze van het papier naar voren te brengen maar dit werkt niet bij auto's. Die stift moet je gebruiken om vlakken te vullen, zoals bijvoorbeeld de grille, niet om naden of eigenschaduwen na te bootsen. De auto krijgt daar een te grof uiterlijk d
door
Jochempie
-
Knutselhoek QuoteVanqu!sh
Ik vind het zeker geen slechte manier van renderen, met welk programma heb je dat gedaan? Heb je een tablet gebruikt?
Het model zelf vind ik anoniem en te simpel, maar zoals je zelf al aangaf is dat de essentie niet.
Sketchbook Pro en tablet inderdaad.
door
Jochempie
-
Knutselhoek Ik heb een zijaanzichtje getekend van hoe ik denk dat een Spyker crossover coupé er uit zou kunnen zien. Niet heel serieus mee bezig geweest, meer gewoon voor de lol en om de snelheid in het renderen te krijgen...
door
Jochempie
-
Knutselhoek Quote§anitarium
Ik gaf het aan omdat ik niet denk dat iemand tussen deze twee modellen zal twijfelen. Ben je in de markt voor zo'n Skoda, staat daarnaast een Clio Estate op de lijst bijvoorbeeld. Ben je in de markt voor die Mégane, staat er een Octavia tegenover. Wat je nu doet is puur kijken naar een redelijk vergelijkbare prijs, 180 pk en de benaming "stationwagen", terwijl die statio
door
Jochempie
-
Stamgasten Quote§anitarium
Beetje bepekte poll met maar twee opties. En eigenlijk kun je die niet naast elkaar zetten aangezien het twee modellen uit een verschillende segment zijn.
Segmenten zijn zo'n onzin, ze zijn niets anders dan een uitgangspositie op basis van volume van de auto en de bijbehorende prijs. Een BMW 320i en een BMW M5 verschillen in mijn optiek meer qua motorisering dan qua carrosserie.
door
Jochempie
-
Stamgasten Quote§anitarium
Beetje bepekte poll met maar twee opties. En eigenlijk kun je die niet naast elkaar zetten aangezien het twee modellen uit een verschillende segment zijn.
Er zijn geen andere merken die iets soortgelijks in de aanbieding hebben. Een kleine stationcar met een 180 pk sterke turbomotor en een stuiteronderstel voor een zeer gunstige prijs. De Mégane kost nog geen 28 duizend euro en
door
Jochempie
-
Stamgasten - Starten met een masteropleiding in industrial design of automotive design
- Voor de tweede keer het huis uit
- Op vakantie gaan buiten Europa
- Doorgaan met afvallen van 87,5 naar 72 kg (ik zit nu op 81,6)
- Meer van het leven genieten en minder aantrekken van prestatiedruk
door
Jochempie
-
Stamgasten Poll: Welke compacte, 180 pk sterke station?
[*]Skoda Fabia RS Combi
[*]Renault Mégane GT Grandtour
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
door
Jochempie
-
StamgastenPagina 1 van 6
Pagina's: 12345