Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 52
Pagina's: 12345

Resultaten 1 - 30 van 1559
@iDS, Ik ga dat toch wel doen. Auto's met PHEV bieden niet wat ik zoek. Maar evengoed bedankt voor je antwoord.
@Volt, Ik ben tevreden als het verbruik rond de 1 op 20 ligt en als ik het goed heb, dan ligt het verbruik van de CT200h (volgens fabriekopgave, dus dat nemen we met een klein korreltje zout) op 1 op 27. Ik heb het van de andere auto's niet opgezocht.
@Total Loss, De ioniq staat o
door
D E N N I S
-
Techniek/Onderhoud Weet je wat... laat ik weer eens meedoen.
Ik kies voor een Engelse Duitser in Brits Race Groen:
Opel Speedster 2.2-16V
Prijs € 16.900
Bouwjaar juli 2003
Kilometerstand 24.028 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja, t/m 12 februari 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken RG-518-D
Datum deel 1 07-07-2003
Belasting (±) € 226,00 per jaar
Topsnelheid 217 km/u
Acceleratie
door
D E N N I S
-
Fun stuff @Zadelsnuiver, Dat vind ik een goede vraag, maar moeilijk te beantwoorden...
Ik heb geen range anxiety (denk ik). Maar ik wil gewoon een aantal dagen naar mijn werk kunnen rijden voordat ik weer zou moeten stekkeren, Total Loss heeft hierboven voor mij perfect uitgelegd waarom dat voor mij niet interessant is.
Vraagje: ik had er al eens over nagedacht om er een uit Duitsland te halen, maa
door
D E N N I S
-
Techniek/Onderhoud @ak2, De optima is interessant, maar heeft voor mij hetzelfde probleem als de Lexus IS300h. En dat zijn de kosten van de HSB.
Ik acht de kans dat de Ioniq Hybrid over 18 maanden binnen budget is best wel groot. De goedkoopste op Gaspedaal.nl is nu 17000 en een beetje (ex. BTW). Die zou eventueel wel op de shortlist mogen.
Bij de electrische Ioniq beginnen de prijzen vanaf € 20000, maar da
door
D E N N I S
-
Techniek/Onderhoud @Total Loss, Dus de Ampera is een PHEV. En dat wil ik dus niet. Dan koop ik liever de Outlander met datzelfde systeem. Voor die auto zou ik wel bereid zijn om een hogere HSB te betalen.
@Volt, Dus de Golf is ook een PHEV. Ik dacht dat dat meer een hybride was zoals de Prius, waarbij de elektromotor de benzinemotor helpt zonder dat je hem steeds hoeft op te laden. Ik heb pas geleden in een Jetta
door
D E N N I S
-
Techniek/Onderhoud Omdat mijn financiële situatie de afgelopen jaar sterk is verbeterd, heb ik besloten om te gaan sparen voor een nieuwe auto. Ik ben helemaal klaar met bankleningen en die wil ik nooit meer. Het sparen is net begonnen, maar ik heb mijzelf een budget gesteld van €15000. Dat zou ik binnen 18 maanden bij elkaar moeten kunnen krijgen.
Eigenlijk wil ik een EV. Voor mijn budget heb ik Nissan Leafs g
door
D E N N I S
-
Techniek/Onderhoud QuoteBarri
Wij zaten met de Tourneo Courier van m'n vader in hetzelfde schuitje... Gelukkig is dat opgelost, maar bij deze Fiesta gaat dat niet lukken vrees ik. Of accepteren, of inruilen. Maarja, als het alleen voor deze zomer is zou je zelfs kunnen overwegen voor een paar honderd euro een vijfdehands V70 erbij te kopen voor een paar weken. Ook leuk!
Het is de afgelopen middag uitgebreid bespro
door
D E N N I S
-
Mijn auto Ik had beter moeten opletten...
door
D E N N I S
-
Mijn auto Gisteravond even getankt en het verbruik over die eerste tank komt uit op 1 op 13,9. Daar zaten weinig snelweg kilometers bij. Voornamelijk kortere afstanden tot pakweg 18 kilometer.
De afgelopen dagen ben ik ook bezig geweest met de mogelijkheid om een trekhaak te monteren. Maar ELKE bron die ik daarvoor raadpleeg (inclusief mijn kentekenpapieren) geeft aan de deze Ford niet meer mag trekken
door
D E N N I S
-
Mijn auto He he, eindelijk even tijd om te reageren.
Ik heb er niet zoveel problemen mee, als de auto de auto 'iets' langer over doet om bij de 100 te komen. Ik vind het verbruik belangrijker. Ik moet wel zeggen dat de acceleratie sneller voelt dan 17,3 s.
Het daadwerkelijke verbruik moet inderdaad nog blijken. De afgelopen maanden rij ik niet zoveel meer. Ik mag namelijk de vrachtwagen mee naar hui
door
D E N N I S
-
Mijn auto Quoteginkelvanmichiel
QuoteD E N N I S
QuoteDurashift
Veel plezier ermee, Dennis.
Is dit dan dat old scool Ford blokje met onderliggende stoterstangen?
Dacht dat in dit model de modernere 1.25 al geleverd werd?
Daar durf ik je eigenlijk geen antwoord op te geven.
de 1.3 8v is zo'n endura blokje met stoterstangen en onderliggende nokkenas, nakomeling van de valencia blokken uit de ja
door
D E N N I S
-
Mijn auto QuoteDurashift
Veel plezier ermee, Dennis.
Is dit dan dat old scool Ford blokje met onderliggende stoterstangen?
Dacht dat in dit model de modernere 1.25 al geleverd werd?
Daar durf ik je eigenlijk geen antwoord op te geven.
QuoteSVF
QuoteD E N N I S
@Stif, Ik heb behoorlijk veel ervaring met de motor in deze auto. Zoals gezegd; mijn broer heeft er ook een en mijn ouders hebben een Ma
door
D E N N I S
-
Mijn auto Ik heb AdBlocker geïnstalleerd en wat een heerlijkheid
door
D E N N I S
-
AutoWeek @Iedereen: bedankt voor de reactie.
@Barri, ja blijkbaar. Grappig is trouwens dat de verkoper dacht was dat deze auto wel airco had. Ik heb er zelf geen moeite mee dat dit er niet op zit.
@Stif, Ik heb behoorlijk veel ervaring met de motor in deze auto. Zoals gezegd; mijn broer heeft er ook een en mijn ouders hebben een Mazda 2 met dezelfde motor. En daardoor weet ik dat het verbruik hoger
door
D E N N I S
-
Mijn auto Kan er iets gedaan worden aan die irritante Google advertentie:
Als ik op dat blauwe kruisje druk, kan ik de advertentie melden en vervolgens aangeven, dat deze over de content heen staat, maar daarna komt er gewoon een andere advertentie op dezelfde plek.
door
D E N N I S
-
AutoWeek D.E.N.N.I.S. - Ford Fiesta 1.3-8V Futura (2006)
Het was absoluut niet de bedoeling om mijn Opel Corsa te vervangen. De bedoeling was dat de Corsa nog zeker een jaar mee zou gaan, want dan zou ik voldoende geld hebben gespaard om de auto te kopen die ik eigenlijk wil hebben. Maar afgelopen zondagavond dacht de Corsa daar anders over. Tijdens de rit naar Purmerend zag ik ineens dat de naald van
door
D E N N I S
-
Mijn auto QuoteGullwing
Ha, idd die komen allemaal bekend voor, MCW met oude mazdas?, Anton (honda's?), D.E.N.N.I.S met een opkanp wagentje wat troep bleek., Corsa-20SEH met opels met andere motoren, Geelhoed, GT met zn handeltjes, Weide (zemelaar) met zn proefritten, en dan Redline niet vergeten met zn 944 turbo. Een liefhebber met zijn Ferrari 355. En dat stelletje die elkaar gevonden hadden op een meeti
door
D E N N I S
-
AutoWeek
Lang verhaal heel kort: Afgelopen zondagavond: Waterpomp stuk en vervolgens koppakking stuk.
Auto is vandaag afgevoerd en de nieuwe is afgelopen maandag gekocht en gisteren opgehaald. Nieuwe foto's volgen dit weekend.
door
D E N N I S
-
Mijn auto Egoistisch persoon in actie in Almere.
Fraai staaltje van 'Fuck de wereld... wees een Aso...'
De rode bestelbus stond al te lossen, toen de bestuurder van de Mitsubishi dacht: " hier sta ik vast niemand in de weg...."
door
D.E.N.N.I.S.
-
Verkeer Zo denk ik er ook over.
door
D.E.N.N.I.S.
-
Mijn auto Het was heel even rekenen, maar mijn totale kilometrage sinds 1992 ligt in de buurt van de 1.914.000 km.
+390.000 km daarvan zijn prive kilometers.
Prive heb ik 4 aanrijdingen gehad.
1996-1997 had ik een BMW 361 E30 (1987), daarmee klapte ik - bij twee verschillende aanrijdingen - achterop een Clio en een Kadett.
1999 tikte ik met mijn Passat (1991) de achterbumper van de auto voor m
door
D.E.N.N.I.S.
-
Stamgasten QuoteSketcher
Succes met de APK. Je weet het nooit helemaal natuurlijk. Fijn dat je er een betrouwbare auto aan hebt.
Inmiddels weet ik het wel. En het valt tegen en het valt mee.
Gevonden zijn een versleten fusee kogel linksvoor, een versleten wiellager linksachter en - veel erger natuurlijk - een niet-werkend kentekenplaat lampje.
Dat is wat tegenviel...
Daar staat tegenover dat dez
door
D.E.N.N.I.S.
-
Mijn auto Na 11 maanden doet de Corsa nog steeds braaf waar hij voor gekocht is. Ik heb er inmiddels 20.000 km mee afgelegd en hij bevalt nog steeds prima.
Volgende week gaat hij naar de keuring en ik verwacht geen problemen. Ik heb immers de belangrijkste APK-punten al aan gepakt.
door
D.E.N.N.I.S.
-
Mijn auto Spotten is uiteraard heel gemakkelijk als je naar een museum gaat, maar....
...Ik was 2 weken geleden op vakantie en bracht een bezoek aan het Daf museum in Eindhoven. Ik heb daar genoten van de Nederlandse autohistorie.
Hieronder enkele van de 70+ foto's die ik daar heb gemaakt:
Vanwege de grootte van de foto's, zal ik hierna alleen de links neerzetten:
de "rijdende regenja
door
D.E.N.N.I.S.
-
Autoliefde roest niet... Ik heb hier een You-tube playlist met een heleboel EV-ombouw projecten:
Deze projecten zijn al een aantal jaar oud, maar geven een goed beeld van de zaken die je kan tegenkomen tijdens zo'n ombouw.
Op DIT KANAAL vind je EVTV. Gepresenteerd door Jack Rickard. Hij gaat heel diep in op alle details. Het is heel droog en heel technisch, maar wel heel interessant. Hij heeft o.a een Cadillac Esc
door
D.E.N.N.I.S.
-
Algemeen Absoluut. Dit gaat me straks heel veel schelen als de auto naar de keuring gaat.
En zelf doen is niet moeilijk als je hulp hebt:
Dan is het simpelweg een kwestie van de juiste gereedschap. En het is ook nog leuk om te doen. Dat vooral.
door
D.E.N.N.I.S.
-
Mijn auto Vandaag weer even lekker aan het klussen geweest met de Corsa. De voorremmen moesten vervangen worden.
Eerder deze week hoorde ik ze schrapen en ik merkte ook dat ze plakte. Dus vanmiddag heel even aan een kant het wiel eraf gehaald en de conclusie was al snel getrokken. Er moesten nieuwe remblokken komen. De garage vraagt €150, de blokken zelf kosten zelf €51 bij Brezan. Dus net als eerder bi
door
D.E.N.N.I.S.
-
Mijn auto Laten wij het even op een rijtje zetten:
Opel Corsa 1.2-16 Rhytm (2005)
€ 32,- Verzekering
€ 23,- Houderschapsbelasting
€ 200,- brandstof:
-------------------------------------
€ 255,- Totaal
Als ik het goed heb berekend, kon ik ongeveer uit op zo'n 13 cent per kilometer op jaarbasis. Dat loopt op naar 17 cent als ik de onderhoud en reparaties van de afgelopen tijd meereken
door
D.E.N.N.I.S.
-
Algemeen Ik heb de Corsa afgelopen dinsdag laten voorzien van een nieuwe distributieketting. En om een lang verhaal lekker kort te maken: hij rijdt en loopt weer lekker. Het dieselende geluid is weg.
De rekening werd overigens hoger dan verwacht. Na een week stilstand - ik wilde verdere schade voorkomen, dus gebruikte een geleende auto - bleek s'morgens de accu te zijn overleden. Dus mocht ik een extra
door
D.E.N.N.I.S.
-
Mijn autoPagina 1 van 52
Pagina's: 12345