Laat alle berichten van een gebruiker zien
Pagina 1 van 3
Pagina's: 123
Resultaten 1 - 30 van 87
QuoteMartin 4400775
Dat is inderdaad makkelijker. En dat had ik ook gedaan als ik daar onder normale omstandigheden zou moeten keren. Ik moest echter keren tussen de stoep en de garagedeuren.
tijdens mijn examen 12 jaar geleden toen ik de opmerking "keer maar om", heb ik gevraagd moet het hier of mag het ook daar verder op (want dat is makkelijker). Ik kreeg de opmerking van de exami
door
Botsautotje
-
Verkeer je kan keren tussen de garage deuren en de stoep. Ik zou wel met de achterkant naar de stoep gaan. vooral belangrijk om de auto achteruit te rollen tot de banden de stoep raken. (ik verwacht niet dat je in een station rijdt. anders redt je het niet. Het is wel te doen.
Maar ik zie 2 mogelijkheiden van keren die veel makkelijker zijn.
Bij de parkeervakken in rijden en achteruit er weer uit e
door
Botsautotje
-
Verkeer kia rio is wel een oke keuze. Ik heb er zelf 1 gehad. 1.2 motor kan je 1 op 17-18 halen. Maar wel met een rustige voet. Ga je 130 rijden dan gaat het verbuik snel omhoog. 130 rijdt de rio 1 op 14-15. Daarnaast de kwaliteit is wel minder. na 200k KM zijn de stoelen wel een beetje versleten. De kia is wel heel betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. in de 80k Km die ik ermee gereden heb zijn er buite
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Quotemns afd AE en D
Niet te veel dubben en alternatieven zoeken, beste Topic Starter: prima is prima. En prima zou goed genoeg moeten zijn.
"Het betere is de vijand van het goede" (Goethe)
mvrgr, m'ns
Er is verder geen alternatief. we hebben alle alternatieven gehad en afgestreept.
Het is alleen nog kijken of we ergens een betere deal kunnen krijgen. Vandaar dat we nog bij e
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Bedankt allemaal.
proefritten (1,5 uur) zijn gemaakt, daardoor zijn we op deze 2 modellen uit gekomen.
Uiterlijk is niet heel belangrijk. interieur moet geen kraakjes en piepjes hebben. daar hebben wij een fobie voor. Daar hadden ze beide niet, dus dat is prima.
Rijden beide prima, wij zijn de mensen die lekker 110 over de snelweg cruisen (80% van de kilometers die er gemaakt worden). mi
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Wij twijfelen tussen een suzuki s-cross en een nissan qashqai.
Wat belangrijk is voor ons. Betrouwbaarheid en parkeersensoren. Uiterlijk boeit ons niet. hij moet 4-5 jaar (100k km) mee kunnen gaan.
We zijn uitgekomen op: s-cross of qashqai
Ze rijden beide prima. comfort is goed. laadvermogen is goed. vermogen is goed. niks op aan te merken.
Hebben jullie een reden om voor de 1 of voor de
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) is de breuk voor of na de einddemper?
Schade aan de motor zal wel meevallen.
Ik zou er niet mee verder rijden. gevaarlijker is als het los hangt dat het er er onderuit komt vallen met alle gevolgen van dien.
dit gaat niet gelast worden gezien de roest. ligt een beetje aan de algehele staat van de uitlaat hoeveel er vervangen wordt.
door
Botsautotje
-
Techniek/Onderhoud Aletta Jacobsplein is het maximaal €5.50. Daarnaast is er ook genoeg gratis in Rosa Manusstraat. 15 minuten lopen naar de tacobell.
door
Botsautotje
-
Verkeer seat ibiza is op zich wel te vinden voor het budget. alleen misschien niet zo makkelijk in de buurt.
ibiza 2009, ziet er goed onderhouden uit.
ibiza 2008 luxe vorige eigenaar heeft er 10 jaar mee gedaan, kan het geen slechte auto zijn, meestal wel iets aan de hand waardoor hij weggedaan is.
iets boven budget maar wel een pareltje van een 1e eigenaar.
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) nouja als het uiterlijk niet veel uitmaakt.
wij rijden een suzuki alto als 2e auto. klein past allemaal net. maar zeer betrouwbaar.
een fiat panda, lelijk ding maar volgens de ANWB wel betrouwbaar.
er zijn ook wel wat dacia sandero`s te vinden voor dat geld
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) een seat ibiza is ook wel sportief. vooral het nieuwe model 2009, heeft wel iets meer km gelopen dan jij zou willen. maar leeftijd is belangrijker dan km stand, vind ik persoonlijk.
een swift is een goedkopere mini. rijd redelijk hetzelfde alleen voelt wat goedkoper aan. maar krijg je wel betrouwbaarheid voor terug. ALs hij maar een paar mooie strepen heeft.
honda Civic vind ik een hele mo
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Kia Rio is een hele betrouwbare auto. Ik heb er nu 60k km op de teller gezet zonder problemen. 200K km nu op de teller met alleen remschijven als dure reparatie.
Maar de rio is niet heel stil. tot 110Km/h geen probleem daarboven wordt het lawaaierig. Zeker met winterbanden.
Goede zomerbanden houden het binnen de perken het geluid.
De stoelen zijn wel oke voor een uutje of 2 rijden, daarna beg
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Een kapot rijbewijs is niet meer geldig. Was je aan het autorijden (of ander voertuig) dan krijg je een boete. Voor het rijden zonder geldig rijbewijs, 90 euro dacht ik.
Beter om gewoon meteen te vervangen.
quote gemeente amsterdam: "Zijn er echtheidskenmerken van uw identiteitsbewijs beschadigd of zijn uw gegevens slecht leesbaar? Dan is uw document ongeldig en hebt u een nieuw identite
door
Botsautotje
-
Verkeer is niet echt een ideale toerental, boven de 2000 begint de trekkracht pas een beetje.
Iets meer info is wel prettig. KM stand, merk, type.
Wanneer is het begonnen?
En zit het niet gewoon tussen je oren nu je erop let.
door
Botsautotje
-
Techniek/Onderhoud Mijn auto is ook boven de 200k KM. is geen probleem. Kans op grote reparaties wordt hoger, maar zolang er niks mee aan de hand is kan je gewoon doorrijden.
Mijn garage meld altijd als er grote onderhouds dingen aankomen. Als bijvoorbeeld de remschijven bij de volgende beurt vervangen moeten worden of de koppeling begint te slippen.
Als er dus iets groots vervangen moet worden, dan kijk ik pas
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) Als je de auto al niet fijn vind rijden, te traag. Kijk dan naar een andere auto. Ik zou wel een slag groter kiezen, omdat deze toch wat steviger op de weg liggen. CHEVROLET AVEO 1.4 LT. Dan heb je 100pk, en naar mijn mening een fijnere auto dan de drieling.
door
Botsautotje
-
Tuning QuoteSmilespergallon
Je kan ook 3 bougies verwijderen, dan heb je een 3 cilinder en rij je een stuk zuiniger.
Als je dan toch bezig bent, kan je ook de achterbank eruit halen en alle bekleding. Scheelt ook weer een paar druppels.
Chippen heeft niet veel zin. Ik zou voor het geld van het chippen gewoon brandstof kopen.
door
Botsautotje
-
Tuning Ik zou ze vervangen. je weet nooit hoelang het goed gaat.
Goede banden belangrijk ook al rij je rustig. vooral omdat je nooit weet wat andere weggebruikers doen.
Als je weinig rijd kan je evt. kiezen voor een B-merk om wat te besparen. Er is meestal ergens wel een band in de aanbieding.
door
Botsautotje
-
Techniek/Onderhoud QuoteF G001
Ja, dat is wel makkelijk, maar het scheelt op de auto waar ik naar kijk ±€600/MAAND...vandaar. Dat vind ik best wel veel geld.
Zodoende was mijn idee, wat dus minder aantrekkelijk is als ik alsnog BPM/MRB moet betalen, om 4jaar te leasen, dan over te nemen en te importeren naar NL.
€600 euro per maand? naar wat voor auto kijk jij dan?
Als het een elektrische auto is dan hoef
door
Botsautotje
-
Algemeen nou ja op die site staat, het mag, zolang je maar belasting betaald.
alleen als je kort (minder dan 2 weken) in NL rijd, kan je vrijstelling krijgen.
Is het niet makkelijker om gewoon een nederlandse private lease auto te nemen, als je toch in NL rijdt?
door
Botsautotje
-
Algemeen 5 minuten zoeken en volgens mij staat hier je antwoord.
buitenlands kenteken wel of niet
door
Botsautotje
-
Algemeen QuoteKalm an
Die Colt zou zomaar eens een hele goede optie kunnen zijn. Iets duurder dan de Ibiza weliswaar, maar meer kans dat je er langer plezier van hebt.
Kan, kom je pas met proefrijden achter. bij zulke oude auto`s kan het met 1 eigenaar ook betekenen dat de auto gewoon op is.
In deze prijsklasse altijd nieuwe APK, uit onderhandelen, zonder nieuwe apk zou ik er niet aan beginnen, dan k
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) ik gebruik wel wasboxen, alleen voor de hoge druk. om hem af en toe af te spoelen in de winter voor de pekel en in de zomer even tussendoor.
Echt schoon krijg je hem thuis het beste. met emmers water en microvezel doeken. en ook droog maken met doeken.
waxje erop en klaar. kost wel wat tijd xD
zo krijg je je auto perfect schoon
door
Botsautotje
-
Algemeen QuoteNetoj
Ook wil ik meer deuren hebben ipv me dochter.
meer deuren in plaats van je dochter. Ik denk niet dat je je dochter kan inruilen voor meer deuren. of er is 3 jaar geleden iets mis gegaan.
Goedkoopst is om je huidige auto te blijven rijden. voor dat budget blijft het een gok of er verborgen kosten zijn.
Maar een wat oudere turbo loze Aziaat, zijn goed betrouwbaar met 5 deuren. als
door
Botsautotje
-
Koop- & leaseadvies (nieuw & tweedehands) QuoteZunigrijje
Enige wat ik mij nog een beetje afvraag: hoe snel slijt die resterende 1mm? Moet ik dan denken aan een half jaar of drie maanden? Want de winter begint immers pas over drie maanden.
ik rij ongeveer 60-70k KM met een set voorbanden. geloof dat nieuwe zomerbanden zo`n 8mm profiel hebben. wat dus betekend dat je ongeveer 1mm per 10k KM slijt.
door
Botsautotje
-
Techniek/Onderhoud Ik vervang mijn zomberbanden bij 2mm ongeveer. Mijn bandenman heeft mij verteld dat vooral het waterafvoer van de band verminderd naarmate het profiel minder wordt, en bij onder de 2 mm ga je echt inleveren op veiligheid in de regen. Bij droog weer maakt het niet veel uit of je nu 2mm hebt of 4mm.
Ik laat de banden met het beste profiel achter. Onderstuur is makkelijker te corrigeren dan overs
door
Botsautotje
-
Techniek/OnderhoudPagina 1 van 3
Pagina's: 123