boete duitsland

Gepost door mr_k 
boete duitsland
02-10-2017 09:41
dag aw forumleden,

hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende.

heb in duitsland een boete gekregen van 15euro voor te hard rijden. echter heb ik de boete inmiddels te laat betaald, afgelopen week kreeg ik een verhoging binnen. daar wil ik dus in bezwaar gaan. heb getracht de nummer te bellen die op de brief staat, maar daar kon niemand me te woord staan in het engels en ik de duits niet machtig ben.

de bezwaar moet volgens de brief in het duits.

iemand tips dat ik kan toepassen of iemand ervaring hiermee?
Als de verhoging komt omdat je te laat bent en je was daadwerkelijk te laat, waar wil je dan tegen bezwaar op gaan?
Re: boete duitsland
02-10-2017 10:16
heb al betaald, anders betaal ik dubbel
02-10-2017 10:31
Als je werkelijk op tijd betaald hebt en je bezwaar dus succesvol zou kunnen zijn dan zie ik twee opties. 1. Schrijf je bezwaar in het Nederlands of Engels en laat een vriend het naar het Duits vertalen. Of 2. schrijf je bezwaar in het Nederlands of Engels met hele korte simpele zinnen en vertaal het met Google translate naar het Duits.
mr_k
heb al betaald, anders betaal ik dubbel
Maar wel te laat. Staat er in de aanmaning iets genoemd over een betaling die je al gedaan hebt? Of hebben de betaling en de brief elkaar gekruist? In dat laatste geval zou ik zeggen dat je kan volstaan met het betalen van het verschil tussen de oorsponkelijke (reeds betaalde) boete en de verhoogde. En heb je in je directe omgeving niemand die de Duitse taal machtig is, al dan niet met wat hulp van het internet? Zo ingewikkeld hoeft de brief toch ook niet te zijn? Houd het kort en bondig, afdrukje van de oorspronkelijke boete en betalingsbewijs er bij, dan zal men al snel snappen wat er speelt lijkt me. En begin je brief even met een verontschuldiging voor eventuele taalfouten omdat je de taal niet geheel machtig bent. Duitsers zijn over het algemeen best formeel, maar ze kunnen het ook doorgaans wel waarderen als je je best doet om hun taal te spreken.
02-10-2017 11:07
Ze moeten je op verzoek in een taal die je begrijpt aanschrijven maar dat had je wel even moeten melden binnen de tijd. Aangezien je nu wel betaald hebt, snap je toch wel iets van die brief, dus daarop terugvallen gaat wat lastig worden. Voortaan iets beter doordachte strategie kiezen.
Gewoon op tijd betalen schijnt te helpen. Of zoals Dannie zou zeggen: je gewoon aan de maximum snelheid houden winking smiley
02-10-2017 13:07
Te laat betaald is te laat betaald, dan krijg je een verhoging. Ik heb laatst, op tijd, op een boetebedrag van €49 per ongeluk (vraag me niet hoe het kan..) €48 betaald, dan krijg je dus ook gewoon een 1e verhoging + te weinig betaalde bedrag.

Kun je lang of kort over l*llen, de fout ligt bij jezelf (te hard gereden, te laat of niet volledig betaald), dus aanvaard de gevolgen.
02-10-2017 15:49
Je kunt ook proberen iemand te regelen die duits spreekt. Vaak laten ze verhoging vallen omdat je al betaald hebt. Duitsers hebben de naam heel formeel te zijn maar dat valt vaak erg mee. De Belgen kunnen er ook wat van. Een verhoging op een parkeerboete in België moet je altijd betalen soms zelfs meerdere keren(als je de verhoging ook te laat betaald hebt)
02-10-2017 16:29
Je hebt te laat betaald, dus iets van een boete zal je wel moeten betalen. En ik lees dat de boete 15 euro is, wat een gedoe allemaal voor 15 euro.
Slik een keer goed, erken je eigen fout en betaal gewoon
1977NL
Te laat betaald is te laat betaald, dan krijg je een verhoging. Ik heb laatst, op tijd, op een boetebedrag van €49 per ongeluk (vraag me niet hoe het kan..) €48 betaald, dan krijg je dus ook gewoon een 1e verhoging + te weinig betaalde bedrag.

Kun je lang of kort over l*llen, de fout ligt bij jezelf (te hard gereden, te laat of niet volledig betaald), dus aanvaard de gevolgen.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk hebben de betaling en de aanmaning elkaar gekruist. Dan zou TS dus eerst de oorspronkelijke boete moeten betalen en vervolgens de oorspronkelijke boete + verhoging. Beetje jammer natuurlijk. Maar nu ik nog eens kijk gaat het om het astronomische bedrag van 15 euro. Persoonlijk zou ik de verhoging alsnog bijbetalen, eventueel met verwijzing naar de eerdere betaling. Betalen moet je toch. Dan ga je toch geen heel circus optuigen voor 15 euro spinning smiley sticking its tongue out
03-10-2017 13:08
bedankt voor de reacties allen.

het ging mij erom om niet dubbel te betalen.

inmiddels heb ik het verschil overgemaakt en een brief met betaalbewijs verstuurd.

bedankt voor de hulp :-)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close