Verkeerszondaar harder gestraft

Gepost door Danie 
RUTTE III: Geld voor weg | Boetes op de schop (www.detelegraaf.nl) dd 29 sept 2017

door Alexander Bakker en Inge Lengton

Notoire wegpiraten worden harder aangepakt. De nieuwe coalitie wil het boetesysteem op de schop nemen; onverbeterlijke verkeersovertreders worden straks hoger aangeslagen en minder ernstige vergrijpen krijgen een lagere bestraffing.

Dat is één van de maatregelen uit de mobiliteitsagenda die de nieuwe coalitie heeft afgesproken, melden bronnen aan De Telegraaf.
VVD, CDA, D66 en CU willen de komende drie jaar twee miljard euro extra uitgeven aan asfalt, openbaar vervoer en waterwegen.
Er gaat ook 100 miljoen euro naar fietspaden.
Verder moeten er meer Sprinters op het spoor komen en wordt er gestreefd naar een emissieloos autopark in Nederland in 2030.
De nieuwe coalitie heeft besloten om vrachtverkeer extra te belasten via tol of een heffing.
Automobilisten zien een grote ergernis van de afgelopen jaren verdwijnen: de lichten op de snelwegen gaan weer aan als het donker is.
Rutte III: ziet gelukkig het licht ... op de snelweg. Bovendien is het goed dat er helderheid komt betreffende de trucktaks.
Zo kennen we je weer Dannie thumbs up

Danie
Automobilisten zien een grote ergernis van de afgelopen jaren verdwijnen: de lichten op de snelwegen gaan weer aan als het donker is.

K*T NEE laat die kløte lampen nou gewoon uit
Het rijdt zoveel fijner zonder
Hé, hebben ze jou ook weer vrijgelaten? Alleen wel je nick gehouden, voor de zekerheid big smile smiley

Vwb trucktaks, dat ga jij gewoon betalen dus daar heb je bijzonder weinig aan. Verlichting op snelweg aan of uit maakt mij niet uit maar kies wat, de afwisseling is het meest storend. En zware overtreders aanpakken klinkt leuk maar eerst zien wat daarmee bedoeld wordt, meestal komt het dan neer op die enorme snelheidsovertredingen van 10kmh extra zwaar bestraffen, want dat is eenvoudig te controleren. Voor de overige daadwerkelijke zware overtreders moet er veel intensiever gecontroleerd gaan worden en daar heb je mensen voor nodig. Staat een forse uitbreiding van het politieapparaat ook op het programma?

onverbeterlijke verkeersovertreders worden straks hoger aangeslagen en minder ernstige vergrijpen krijgen een lagere bestraffing.

Dat is toch al gewoon zo? Als je betrapt wordt op meer/zwaardere verkeersovertredingen ben je meer geld kwijt dat iemand die minder/lichtere overtredingen begaat.
Dannie schreef:
minder ernstige vergrijpen krijgen een lagere bestraffing.

Dat werd tijd ook! 50 euro voor 4 km te hard is overdreven en gaat zijn doel volledig voorbij!
Nico GTR
Dannie schreef:
minder ernstige vergrijpen krijgen een lagere bestraffing.

Dat werd tijd ook! 50 euro voor 4 km te hard is overdreven en gaat zijn doel volledig voorbij!

Dat wordt met inflatiecorrectie etc volgend jaar gewoon €52,-, excl €11,- administratiekosten. De rest wordt uiteraard gewoon nog duurder wan die plannetjes moeten wel betaald worden en boetes maken nu eenmaal onderdeel van de begroting uit in dit land.
Ik vind het wel een goed idee in de basis: want sommige boetes zijn ook belachelijk hoog! € 230 voor het meepakken van een verdrijvingsvlak, terwijl er niet altijd sprake is van gevaar.

In Duitsland kost die overtreding je slechts € 10 heb ik mij laten vertellen.
Peugeot Lover
Ik vind het wel een goed idee in de basis: want sommige boetes zijn ook belachelijk hoog! € 230 voor het meepakken van een verdrijvingsvlak, terwijl er niet altijd sprake is van gevaar.

In Duitsland kost die overtreding je slechts € 10 heb ik mij laten vertellen.

Hangt er vanaf hoe goed je het doet:
[www.bussgeldkatalog.org]

Even overschrijden kan idd een tientje kosten maar breng je daarbij iemand in gevaar, gaat het ineens hard. Daarbij mogen ze overtredingen optellen.
En dan te denken dat mijn instructeur mij geleerd heeft om bij voorsorteren gewoon lekker alvast een stuk verdrijvingsvlak mee te pakken.. WTF!
Zadelsnuiver
En dan te denken dat mijn instructeur mij geleerd heeft om bij voorsorteren gewoon lekker alvast een stuk verdrijvingsvlak mee te pakken.. WTF!

Nooit een lampje gaan branden dat die strepen en vlakken misschien zouden kunnen inhouden dat je er niet overheen moet rijden?
Zadelsnuiver
Dan heeft die je dat verkeerd geleerd: en je weet de politie is meedogenloos in Nederland, want ze hebben gewoon als opdracht de schatkist te vullen met geld.
R-W
Zadelsnuiver

Nooit een lampje gaan branden dat die strepen en vlakken misschien zouden kunnen inhouden dat je er niet overheen moet rijden?

Uiteraard, maar niet alle verkeersregels zijn (in mijn optiek) altijd even logisch en als je als 18 jarig broekie een (naar eigen zeggen) zeer ervaren instructeur naast je hebt zitten die zegt dat het prima is neem je al snel aan dat het wel snor zit of in elk geval gedoogd wordt.

En allicht rij ik niet als een halve tamme dwars door alle verdrijvingsvlakken heen maar soms pak ik inderdaad wel een klein hoekje mee bij het voorsorteren. Ga ik nu dus wel mee stoppen natuurlijk big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2017 16:09 door Zadelsnuiver.
Danie

...Verder moeten er meer Sprinters op het spoor komen...

Je zou bijna gaan denken dat de politiek een hekel heeft aan die Mercedes busjes.grinning smiley
Re: Verkeerszondaar harder gestraft
30-09-2017 09:59
Leuk hoor, "strenger straffen". Handhaving is het woord.
R-W
Hé, hebben ze jou ook weer vrijgelaten? Alleen wel je nick gehouden, voor de zekerheid big smile smiley

Nee, hij is een n kwijtgeraakt. eye rolling smiley
haarr
R-W

Nee, hij is een n kwijtgeraakt. eye rolling smiley

Dat komt door al die verkeerszondaars, die hebben z'n nickname overhoop gereden.
Zadelsnuiver

Was dat deze instructeur?winking smiley
Ik lees de titel en zie vervolgens Ts in een zwart leren pak met bilgaten harde klappen met de zweep geven en kwistig met heet kaarsvet op tepels knoeien.
Titel doet me meer hier aan denken ... winking smiley
R-W schreef: Nooit een lampje gaan branden dat die strepen en vlakken misschien zouden kunnen inhouden dat je er niet overheen moet rijden?

Streng en rechtvaardig handhaven is het toverwoord.
Bijvoorbeeld: bij telefoongebruik direct rijbewijs invorderen, 1e keer 3 maanden met EMG en 2e keer gewoon kwijt en opnieuw halen.
Natuurlijk helpt het, zoals bewezen is, dat de boetes flink verhoogd worden.
Puntenrijbewijs voor iedereen. Meer TC 's en roodlichtcamera's.

Maar helaas de verkeerspolitie is wegbezuinigd en dat weten de verkeershufters.
Je quotes en conclusies daarop slaan iig nog ouderwets nergens op. En dit

is gewoon volledig onjuist. Dat bestaat alleen in jouw droomwereldje.
Boppie
Ik lees de titel en zie vervolgens Ts in een zwart leren pak met bilgaten harde klappen met de zweep geven en kwistig met heet kaarsvet op tepels knoeien.

Opmerkelijk dat je fantasie daar meteen naar toe gaat, maar goed ieder z'n ding natuurlijk. Ik zou zeggen: rij eens bellend met 140 over een verdrijvingsvlak, en wie weet maak je dan nader kennis met de toorn van Meester Dannie.
Danie
R-W schreef: Nooit een lampje gaan branden dat die strepen en vlakken misschien zouden kunnen inhouden dat je er niet overheen moet rijden?

Bijvoorbeeld: bij telefoongebruik direct rijbewijs invorderen, 1e keer 3 maanden met EMG en 2e keer gewoon kwijt en opnieuw halen.

Alleen dit zal afdoende helpen ...
Blackadder the 5th
Danie

Alleen dit zal afdoende helpen ...

Wat een lelijk hok.
M'n koffer voor m'n werk past er niet eens in winking smiley

Dannie wat een leven moet jij toch hebben.. afgewezen bij de politie?
Boppie

Maak me gek Boppie! grinning smiley
D. Elzinga
Boppie

Opmerkelijk dat je fantasie daar meteen naar toe gaat, maar goed ieder z'n ding natuurlijk. Ik zou zeggen: rij eens bellend met 140 over een verdrijvingsvlak, en wie weet maak je dan nader kennis met de toorn van Meester Dannie.

Ik ben pasgeleden nog in Hilversum geweest. Misschien is dat de oorzaakgrinning smiley.

Bellen, verdrijvingsvlak, 140 en de richting niet aangeven. Het werkt tot nu toe niet.
Ik had gehoopt op wat meer inzet van proeftijden, en dan bij overschrijding tijdens proeftijd resterende tijd duidelijk zichtbaar fulltime taakstraf uitvoeren, naast alleen maar hogere boetes of een EMV waar mensen ook alleen maar opletten tijdens het tekenen van de presentielijst. Ook vind ik de aandacht voor duurzaamheid/vergroening maar matig, maar goed, dit zijn nog maar wat gelekte brede stroken op papier, geen compleet plaatje.
Fruityloop schreef: een EMV waar mensen ook alleen maar opletten tijdens het tekenen van de presentielijst.

Ik dacht het niet.
[www.cbr.nl]
Cursus niet goed afgerond
Heeft u niet, of niet voldoende, meegedaan? Dan moet u uw rijbewijs inleveren. Uw rijbewijs wordt ongeldig en u mag niet meer rijden. U krijgt hierover dan een brief van ons.
Daarin staat waarom we uw rijbewijs ongeldig hebben verklaard, en wat u kunt doen om uw rijbewijs weer terug te krijgen.
Ik moet voor m'n werk wel eens op herhalings-cursussen. Vaak let ik dan ook alleen op bij de presentielijstsmiling smiley verder een beetje doen alsof je oplet en aan het einde van de cursus het toetsje ff voldoende afsluiten en dan heb je weer x-tijd een geldig certificaat grinning smiley
Ik ga alvast maar weer wat geld apart zetten voor de komende bekeuringen.
Hier wordt aangetoond dat geldboetes niet werken. Straf 2.0 pleit ik voor. Zoals eerder... Dannie in het leer. Zweepslagen en kaarsvet houdt de Monsieur wel onder de duim. Of juist niet.....
Afgelopen maand werd mijn auto gefotografeerd alsmede mijn rijbewijs door 2 agenten, zoiets had ik nog niet meegemaakt, kwam waarschijnlijk omdat ik nog een jaar voorwaardelijke ontzegging heb en mij nogal kinderachtig gedroeg op de A1.
Kwam er met een boete voor onnodig linksrijden vanaf.

Steek de kaarsen maar aansmileys with beer
De pan zit vol heet vet....

Die cursussen van het CBR slaan ook nergens op. Iemand moet er wel steenrijk van worden gezien de prijzen en dat is dan gelijk de enige die er beter van wordt. In mijn ogen een trap na..er is,al gestraft.
Danie
RUTTE III: Geld voor weg | Boetes op de schop (www.detelegraaf.nl) dd 29 sept 2017

door Alexander Bakker en Inge Lengton

Notoire wegpiraten worden harder aangepakt. De nieuwe coalitie wil het boetesysteem op de schop nemen; onverbeterlijke verkeersovertreders worden straks hoger aangeslagen en minder ernstige vergrijpen krijgen een lagere bestraffing.
Ja ja. Tot nu toe hebben dit soort opmerkingen tot resultaat gehad dat hardrijders dus nog vaker geflitst worden terwijl bumperklevers, door rood knallers en afsnij-dwazen gewoon hun goddelijke gang kunnen blijven gaan.

Dat is één van de maatregelen uit de mobiliteitsagenda die de nieuwe coalitie heeft afgesproken, melden bronnen aan De Telegraaf.
VVD, CDA, D66 en CU willen de komende drie jaar twee miljard euro extra uitgeven aan asfalt, openbaar vervoer en waterwegen.
Er gaat ook 100 miljoen euro naar fietspaden.
Boter bij de vis, eerst zien dan geloven.

Verder moeten er meer Sprinters op het spoor komen en wordt er gestreefd naar een emissieloos autopark in Nederland in 2030.
Dit is het koekje voor de neus van groen links?

De nieuwe coalitie heeft besloten om vrachtverkeer extra te belasten via tol of een heffing.
Natuurlijk, deze lastenverzwaring komt bij de burgers terug via een kanaal wat niet direct herleidbaar is naar belastingen. De vervoerders gaan meer rekenen, de spullen worden duurder en de roverheid... weet van niets.

Nou, ik (een persoonlijke mening) vind het wel fijn dat de verlichting uit is. Dan blijven de nachtblinde bestuurders binnen en kan je gewoon doorrijden zonder dat er een met 70 km/uur over een 130 km/uur snelweg kruipt.
Ik zou dan eerder pleiten voor een verplichte ogentest op nachtblindheid. Er rijden mensen rond met rijbewijs die echt nauwelijks iets zien in het donker. Prima als je het weet en niet rijdt als het donker is maar niet iedereen kan zich deze discipline veroorloven.
Goede zaak dat de verlichting weer aangaat op de snelweg.
Het zicht is gewoon veel beter met, dan zonder.

Verkeershufters aanpakken?
Gaat niet gebeuren. Kost namelijk meer mankracht en dus, dan het aan boetes oplevert.

Kleine overtredingen een lagere bestraffing?
Gaat ook niet gebeuren, die leveren namelijk, vanwege de hoeveelheid daarvan, te veel op.

Maar goed, we zullen het zien...
Dannie nog niet wakker?

[www.ad.nl]

Minister: Hoge straffen voor roekeloos rijgedrag

Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil roekeloos rijgedrag flink zwaarder gaan bestraffen. Zo pleit hij er onder meer voor appen achter het stuur met maximaal twee jaar celstraf te bestraffen. Mocht er een dodelijk ongeluk uit voortkomen, dan kan de bestuurder in kwestie zelfs voor zes jaar achter de tralies belanden.

Het gaat wel specifiek om het vasthouden van een telefoon, dus niet over de situatie waarin de smartphone in een houder op het dashboard zit. Het Hof oordeelde vandaag dat gebruik van de telefoon in dat geval wél is toegestaan.

Grapperhaus heeft een wetsvoorstel opgesteld, waarin zwaardere straffen zijn opgenomen voor allerlei vormen van roekeloos rijgedrag, waaronder appen achter het stuur, maar ook ander 'zeer gevaarlijk rijgedrag' als opzettelijk door rood rijden, de maximumsnelheid negeren of tegen de verkeersrichting inrijden.

Minister Grapperhaus
'Dit soort rijgedrag is onacceptabel', stelt de minister, ook als het 'door toeval of geluk' goed afloopt. Hogere straffen zijn dan ook noodzakelijk. ,,De grote gevolgen die verkeersongevallen kunnen hebben voor slachtoffers en nabestaanden vragen hierom. Maar ook wanneer ernstige overtredingen met grote risico’s voor de verkeersveiligheid zonder gevolgen blijven, moeten we daartegen krachtig kunnen optreden."

Inhaalacties
Ook acties die vallen onder 'gevaarlijk rijden', zoals onverantwoorde inhaalacties, moeten als het aan de minister ligt zwaarder worden gestraft met maximaal zes maanden celstraf, ook wanneer er geen sprake is van letsel of schade. Nu kan daar maximaal twee maanden voor gegeven worden.

Verder staat in het voorstel dat de maximale straffen voor delicten als rijden onder invloed, doorrijden na een ongeval en rijden zonder (geldig) rijbewijs omhoog gaan van drie maanden gevangenisstraf naar een jaar. Dit werkt door in de straffen voor recidive. Als iemand zich binnen vijf jaar weer schuldig maakt aan rijden onder invloed kan de straf met een derde omhoog.

Het wetsvoorstel wordt nog deze week aangeboden aan belangenorganisaties die hun kritiek of aanvullingen dan kenbaar mogen maken.

Ik denk dat er momenteel over het algemeen al wel streng genoeg gestraft wordt. Dat je een flinke boete krijgt voor iets als gevaarlijk inhalen lijkt me terecht, maar een paar maanden cel voor een overtreding zonder een daaruit voorkomend ongeval? Meh.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2018 19:34 door D. Elzinga.
Ik vind het een prima idee, ik heb het niet zo op mensen die roekeloos met mijn leven omgaan.
Nou ja, voor het rijden onder invloed van drank of drugs, doorrijden na een ongeval, door rood rijden en het hands-on gebruik van een telefoon of camera mogen de straffen wat mij betreft best omhoog
Idefiqs
Ik vind het een prima idee, ik heb het niet zo op mensen die roekeloos met mijn leven omgaan.

Maar waanneer straf je dan "genoeg"?
Ik heb het met klapperende oren gelezen. Klinkt vooral politiek lekker natuurlijk. En het maskeert het echte probleem dat het politiekorps aan alle kanten rammelt door wanbeleid en bezuinigingen. Dit bekt natuurlijk beter.
Net wat Boppie al aangeeft: al dat politieke gemekker over strengere straffen is volstrekt nutteloos, laat de politiek zich eerst maar eens in gaan zetten om de handhaving en pakkans een stuk te verbeteren.
Anonieme bezoeker
Re: Verkeerszondaar harder gestraft
08-03-2018 00:41
Geef de politie een mobiele shredder voor phones en rijbewijzen. Als je het te bont hebt gemaakt word ook je auto direct verschrot. Als je tot een brutale groepering behoord hoef je niet eens uit te stappen!
D. Elzinga
Idefiqs

boyofwax
Geef de politie een mobiele shredder voor phones en rijbewijzen. Als je het te bont hebt gemaakt word ook je auto direct verschrot. Als je tot een brutale groepering behoord hoef je niet eens uit te stappen!
In het uiterste geval dus standrechtelijke executie, maar dan alleen als je tot een brutale groepering behoort....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2018 16:16 door stoterstangen90.
Amsterdammers bijvoorbeeld. Die gooien we gelijk in de schredder al doen ze niets.
Boppie
Amsterdammers bijvoorbeeld. Die gooien we gelijk in de schredder al doen ze niets.

thumbs upgrinning smileygrinning smiley
Hoe groot is de pakkans? Op harder rijden dan toegestaan zouden ze me nog wel kunnen betrappen. Verder ben ik, al zeg ik het zelf vrij netjes. Een verdrijvingsvlak meepakken, door rood rijden of dat soort overtredingen daar zal je me niet snel op kunnen betrappen. Maar ook ik kan een inschattingsfout maken. Overigens dateert mijn laatste snelheidsbekeuring uit 2016. Meteen een pittige en het ergste is nog dat ik dacht niet eens te hard te rijden. Als je Alkmaar uit rijdt via de vuilcentrale kom je langs het kanaal uit. Dat was altijd 80 km/u ware het niet dat ze dat bord een paar 100 meter verder hebben geplaatst. Reed ik daar keurig 80 op de cruise control. Bleek het 50 km/u te zijn. Auw.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2018 13:19 door michel1975.
D. Elzinga
Idefiqs

Afhankelijk van de gevaarzetting. Kennelijk zijn de straffen in combinatie met de pakkans dusdanig gering dat bellen en ander asociaal verkeersgedrag te vaak plaatsvindt, daar mag dan wel wat bij.
Ik merk er bijzonder weinig van eerlijk gezegd...
Monsieur Le Loure
Ik merk er bijzonder weinig van eerlijk gezegd...
Net de reden dat je al voorwaardelijk hebt.cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close