Auto twee maanden voor daadwerkelijke APK datum afgekeurd..

Gepost door APT 
Zal mij niets verbazen dat als je je claxon repareert en hem vervolgens aanbiedt bij een andere garage voor apk dat ie er gewoon doorheen komt.
Leuke wagen voor erg weinig geld, t' is dat ik de oprit al vol heb met 4 auto's.
Dan rijden er volgens mij genoeg mensen rond met een verlopen APK.

Veel mensen brengen de auto eerder naar de keuring, om zo wat meer tijd te hebben om eventuele gebreken te repareren, binnen de tijd dat de oude APK verloopt.
Maar ik denk echt niet dat er dan niet meer mee word gereden.
Ik heb het zelf gehad met de 207 die afgekeurd werd op een losse accu, Ik heb de accu toen thuis wel gelijk vast gezet maar niet meteen weer op keuring door tijdgebrek.
Het is ook een leuke auto, en idd voor weinig. Die gebreken drukken nu eenmaal de prijs en verzwijgen is gewoon niet aan mij besteed. Kan natuurlijk doen alsof ik nergens van weet (hoeveel mensen testen een claxon tijdens een proefrit) maar nee. Zou er zelf ook van balen.

Of ie ergens anders wl door de keuring komt weet ik niet, geloof ik best wel eigenlijk. Dat is nu net juist de reden dat ik naar een merkdealer ga.
Bewonderenswaardige houding. Niet gaan voor makkelijk en kop in het zand, maar voor gewoon goed.
Boppie
Bewonderenswaardige houding. Niet gaan voor makkelijk en kop in het zand, maar voor gewoon goed.
Gek eigenlijk dat juist datgene dat als normaal zou moeten worden beschouwd, nu als iets bewonderingswaardigs wordt gezien.
Kan je nagaan hoe rot een deel van de maatschappij is.
Ik ben het met je eens, het zou normaal moeten zijn maar je weet zelf dat het vaak het tegendeel is

Hoe vaak lees je niet dat degene die het minst vind met de keuring een topper is en degene die het meest vind een oplichter? Als het op de centen aankomt kiezen een hoop mensen voor zichzelf.
Boppie

Hoe vaak lees je niet dat degene die het minst vind met de keuring een topper is en degene die het meest vind een oplichter? Als het op de centen aankomt kiezen een hoop mensen voor zichzelf.

Van de andere kant... hoe vaak wordt een stuurkogel afgekeurd vanwege speling terwijl de exacte speling niet eens gemeten wordt?
Of hoe vaak wordt een afgebladderde laklaag van een remleiding al als putvorming beoordeeld omdat de nagel van de keurmeester wat relif voelt, en hoe vaak wordt een roestgat in een kokerbalk al op het oog als afkeur aangemerkt terwijl er helemaal geen berekening en meetlat aan te pas komt?
Ik zie met enige regelmaat dat auto's gewoon onterecht afgekeurd worden puur omdat de keurmeester huiverig is en op volledig safe wil spelen voor een eventuele steekproef.

Als het op de centen aankomt kiest een garagehouder ook voor de meeste omzet, en een apk keurmeester kiest ook liever de weg van de minste risico's en zal een grensgeval eerder gaan afkeuren als met adviespunt goedkeuren.

(het leuke is dat ik 3 keurmeesters in m'n kennissenkring heb waarvan er 1 rdw-keurmeester is die steekproeven doet, en elke verjaardag is dat apk-feestje dus ook weer een vast onderwerp voor discussiegrinning smiley)
Tja ik had ook op een van mijn auto's een adviespunt. Maak ik een paar weken later een afspraak, bij notabene dezelfde garage, meent men dat er niets mis mee is confused smileynut smiley

Als het op de centen aankomt kiest een garagehouder ook voor de meeste omzet
De korte termijn visie. Nu centen pakken, maar als men meent opgelicht te zijn komt men niet meer terug.

en een apk keurmeester kiest ook liever de weg van de minste risico's en zal een grensgeval eerder gaan afkeuren als met adviespunt goedkeuren.
Ik vind dat in de praktijk nog wel meevallen. Een van mijn auto's werd goedgekeurd. Toch ben ik van mening dat de schokbrekers al langere tijd helemaal op zijn (toch 2x mee goedgekeurd), en de banden voor waren glad af. Voor de banden heb ik toen ook het mooie voorstel gedaan even naar huis te rijden, de wielen te wisselen en dat ie dan plots wel goed is. Hij kan ook wel raden wat ik daarna ga doen als ik weer naar huis ga.
En roest aan de dorpels? Tja voor de apk mogen we de zijskirts laten zitten. Nou ok prima, volledig verrot daaronder, maar niet beoordeeld onderdeel volgens de normen. En zo zijn er meer simpele trucs om toch dat papiertje te krijgen, maar in de praktijk natuurlijk niets zegt.
Of het bewonderingswaardig is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik veel prettiger in een auto zit waarvan ik weet dat deze tip top in orde is. Ook dingen die niet gerelateerd aan veiligheid zijn. Ik stoor me elke rit weer aan dat soort kleine dingen. Het wordt nog een opgave om bij de huidige mitsubishi al die dingen te negeren. Zoals de motorkap waar ooit zoutzuur over gegooid/gevallen is (lelijke plekken die zijn gaan roesten). Echter, op een auto van 695,- een andere motorkap plaatsen en spuiten minstens 300,- terwijl die auto er over een jaar uitgaat is ook zonde. Kans dat ik een motorkap in de juiste kleur tegenkom is klein en in de verkeerde kleur vind ik net zo erg als die plekken. Toch houd ik wel in de gaten of er motorkap in de juiste kleur beschikbaar komt.. voor 150,- zou ik het namelijk ook op dit karretje gewoon fixen. Met technische zaken weet ik niet of ik me er zo 'makkelijk' bij neer kan leggen. Overigens, op een site als deze vind je meer liefhebbers en dus ook mensen die er beter voor zorgen dan de gemiddelde eigenaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close