Personenauto's / busjes die vrachtwagens inhalen

Gepost door Lycan Capri 
Ik heb de vraag al vaker gesteld maar nog steeds geen bevredigend antwoord, dus dan maar met een appart topic:

Waarom zijn er zoveel mensen die afslacken als ze met hun "normale" personenauto / busje een vrachtwagen inhalen?????
Je zou bijna zeggen dat de luchtverplaatsing van een vrachtwagen een remmende werking heeft op de auto. Maar dat is een gok van mijn kant.
Heb me er ook wel eens over verbaasd, vooral ook over het tegenovergestelde. Dan rijd je achter een auto die met 115 een aantal vrachtwagens inhaalt. Als ze er dan voorbij zijn versnellen ze meteen naar 125...

Volgens mij is het psychologisch: Door de vrachtwagens ervaren mensen minder ruimte en voelt het minder veilig om harder te rijden. Denk dat dit redelijk onbewust gaat oer het algemeen.
Arjee
Heb me er ook wel eens over verbaasd, vooral ook over het tegenovergestelde. Dan rijd je achter een auto die met 115 een aantal vrachtwagens inhaalt. Als ze er dan voorbij zijn versnellen ze meteen naar 125...

Volgens mij is het psychologisch: Door de vrachtwagens ervaren mensen minder ruimte en voelt het minder veilig om harder te rijden. Denk dat dit redelijk onbewust gaat oer het algemeen.

Hier erger ik mij ook kapot aan. Aangezien ik op de cruise control rij moet dus vaak extra gas bij geven erna.
Arjee

Denk ook dat dit de voornaamste reden is. Als de weg (optisch) smaller wordt, gaat men langzamer rijden.
Van dit effect wordt ook gebruik gemaakt bij wegen in het buitengebied waar de maximumsnelheid van 80 naar 60 km/h gaat.

Met het antwoord van Boppie
Zal inderdaad minimaal invloed hebben, dan geef je gas bij als je dat merkt lijkt mij. Dan laat je je snelheid niet terugzakken van 120km/u naar (zeg) 112km/u [of nog langzamer als er een rijtje vrachtwagens ingehaald moet worden]

Met het antwoord van Arjee en Blackadder
Gewoon angst dus??
Maar als je zo bang bent voor die vrachtwagen dan wil je er toch zo snel mogelijk voorbij? Hoelanger je er naast hangt hoe "gevaarlijker" dat ding is

Of zie ik dat verkeerd?
Arjee

Volgens mij is het psychologisch

Ik denk dat eerlijk gezegd ook.
Lycan Capri
Met het antwoord van Boppie
Zal inderdaad minimaal invloed hebben, dan geef je gas bij als je dat merkt lijkt mij. Dan laat je je snelheid niet terugzakken van 120km/u naar (zeg) 112km/u [of nog langzamer als er een rijtje vrachtwagens ingehaald moet worden]

Met het antwoord van Arjee en Blackadder
Gewoon angst dus??
Maar als je zo bang bent voor die vrachtwagen dan wil je er toch zo snel mogelijk voorbij? Hoelanger je er naast hangt hoe "gevaarlijker" dat ding is

Of zie ik dat verkeerd?

Angst werkt blijkbaar verschillend bij personen ... winking smiley
Zie je de bestuurders voor je ook wat naar links sturen in de rijstrook als ze de vrachtwagen passeren?
Ze rijden meestal niet bijzonder / extra ver naar links.

Het maakt ook niet uit of het een ouder of een jonger persoon is. Het maakt ook niet uit of het een A-segmentertje of een dikke slee is.

Zodra hun neusje bij de achterkant van de trailer komt wordt het rechterpedaal gelost
Lycan Capri
..
Gewoon angst dus??

Of zie ik dat verkeerd?

Bij dergelijk situaties 'uitrekenen' helpt het wel eens om te overdrijven.. Ga je liever met 250km/u een vrachtwagen voorbij omdat het gevaar dan snel voorbij is of toch maar liever met 85km/u?

Softwarematig voor autonoom rijden zou ik het programmeren volgens 'de bange rijder'.

Een groter snelheidsverschil geeft minder reactietijd op zaken die voor de vrachtwagen gebeuren. De kans is klein, maar aanwezig, dat de vrachtwagen achter twee langzame autootjes kleeft. De achterste van die twee besluit (onbezonnen) naar links te gaan en met 50km/u snelheidsverschil zit je er eerder boven op.

Iets aannemelijker is een voertuig dat invoegt of op de vluchtstrook stond en voor de vrachtwagen langs tch volledig links wil gaan rijden.

Het 'gevaar' dat de vrachtwagen ineens naar links komt, of dat er een pallet op dak valt, is natuurlijk aanwezig, maar dan geldt ook dat dit kan gebeuren 10m voordat je ernaast rijdt. Dan kan je beter niet 50km/u harder rijden. Ook heeft de vrachtwagen meer tijd om je aan te zien komen. n je hebt ten alle tijden veel meer controle over je voertuig als je langzamer rijdt. Duss: langzamer inhalen is veiliger. (IMHO)
Lycan Capri
Ze rijden meestal niet bijzonder / extra ver naar links.

Het maakt ook niet uit of het een ouder of een jonger persoon is. Het maakt ook niet uit of het een A-segmentertje of een dikke slee is.

Zodra hun neusje bij de achterkant van de trailer komt wordt het rechterpedaal gelost

Dus de angst voor de vangrail/verkeer aan de linkerzijde is net zo groot als van de vrachtwagen aan de rechterzijde ... winking smiley

Ik vind het verschijnsel niet zo heel erg vreemd.
Bij wegen met bomen/water dicht aan de kant zie je hetzelfde verschijnsel.
Wat je dan wel weer ziet, dat als men het gewend is, vervolgens weer harder gaat rijden ...
Dat is obstakelvrees.

Obstakelvrees

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2017 17:38 door Monsieur Le Loure.
Is mij eigenlijk nooit opgevallen dat mensen dat doen. Ben zelf juist geneigd om gas bij te geven, vind het nooit zo relaxed rijden naast zo'n bakbeest. Zeker niet als het druk is en het snelheidsverschil beperkt. Dan blijf ik liever even achter hangen om vervolgens in een keer er langs te kunnen. Als die chauffeur besluit om naar links te komen (al dan niet bewust) dan ga je die strijd verliezen...
Leon in z'n SEAT
Is mij eigenlijk nooit opgevallen dat mensen dat doen. Ben zelf juist geneigd om gas bij te geven, vind het nooit zo relaxed rijden naast zo'n bakbeest. Zeker niet als het druk is en het snelheidsverschil beperkt. Dan blijf ik liever even achter hangen om vervolgens in een keer er langs te kunnen. Als die chauffeur besluit om naar links te komen (al dan niet bewust) dan ga je die strijd verliezen...

Dan reageer jij in mijn ogen logisch op je "angst"

Mij valt het wel heel erg en vaak op
Misschien ook omdat ik een digitale geijkte snelheidsmeter heb en geen cruisecontrol

Ik vind het in iedergeval zwaar vervelendsmiling smiley
Lycan Capri
Leon in z'n SEAT

Misschien ook omdat ik een digitale geijkte snelheidsmeter heb en geen cruisecontrol

Het effect op het achteropkomend verkeer is uiteindelijk hetzelfde.
Om niet naast de vrachtwagen uit te komen "wacht" je tot de voorligger er ruim voorbij is.
Daarna maak je weer snelheid.
Degene die achterop komt zal vervolgens ook af moeten remmen enzovoort ...
Nee want als je dat goed doet zit je "ruim" achter de vrachtwagen
Zie je ruimte komen op de linkerstrook
Versnel je op de rechterstrook
En ga je nog steeds versnellend naar de linkerstrook om de vrachtwagen voorbij te gaan

Had zelf gister ook een geval waarbij ik wat langer rechts moest blijven
Met ongeveer 80km/u ruim achter de vrachtwagen in m'n 4, gaatje op links, gas erop (nog steeds in 4), randje veilige afstand tot voorligger, knipperlicht aan want er was ruimte, naar links met het gas er nog op, door naar m'n 5 en met 130km/u (ruim) voorbij de vrachtwagens en weer naar rechts

Zo moeilijk en gevaarlijk is t echt niet
Lycan Capri
Nee want als je dat goed doet zit je "ruim" achter de vrachtwagen
Zie je ruimte komen op de linkerstrook
Versnel je op de rechterstrook
En ga je nog steeds versnellend naar de linkerstrook om de vrachtwagen voorbij te gaan

Had zelf gister ook een geval waarbij ik wat langer rechts moest blijven
Met ongeveer 80km/u ruim achter de vrachtwagen in m'n 4, gaatje op links, gas erop (nog steeds in 4), randje veilige afstand tot voorligger, knipperlicht aan want er was ruimte, naar links met het gas er nog op, door naar m'n 5 en met 130km/u (ruim) voorbij de vrachtwagens en weer naar rechts

Zo moeilijk en gevaarlijk is t echt niet

Ik doel meer op het moment dat het druk is, zoals Leon in zijn Seat aangeeft en je op de linkerrijstrook rijdend weinig sneller gaat dan het verkeer
op de rechterrijstrook. Je ziet sommigen dan even inhouden en wachten tot de voorganger de vrachtwagen voorbij is, voordat ze zelf weer gaan versnellen.

In jouw voorbeeld is het inderdaad een kwestie van ver vooruitkijken en vervolgens van rijbaan wisselen, en er vervolgens achterkomen dat er op de linkerbaan toch niet zo hard wordt gereden als men op had gerekend.
Kan me dit verschijnsel wel voorstellen bij een ruime interpretatie van de maximum snelheid op een bepaald wegtraject ... winking smiley
Blackadder the 5th
Lycan Capri
Leon in z'n SEAT

Het effect op het achteropkomend verkeer is uiteindelijk hetzelfde.
Om niet naast de vrachtwagen uit te komen "wacht" je tot de voorligger er ruim voorbij is.
Daarna maak je weer snelheid.
Degene die achterop komt zal vervolgens ook af moeten remmen enzovoort ...
Valt mee hoor, doe het alleen in geval wanneer het wat drukker is en alle rijbanen even snel gaan, laten we zeggen bij snelheden van 50 - 80 km/u. Staat het stil dan heb je de ellende van plotseling uitwijken niet, rijdt het gewoon 120/130 km/u door dan is er ook niks aan de hand. En het is ook een kwestie van beetje spelen met je gaspedaal, dat kan heel geleidelijk hoor. En bovendien, als ik vrij naar links kan uitwijken is het ook niet zo'n punt. Maar ik zit niet graag opgesloten naast een truck, je ziet die jongens vaak genoeg onbedoeld een lijntje passeren.
@Leon in z'n Seat: het verhaal is duidelijk. thumbs up

Vind het zelf ook niet echt prettig om opgesloten te zitten tussen de vangrail links en een vrachtwagen rechts naast je.
Probeer zelf door voldoende afstand te houden net voor of achter een vrachtwagen te blijven zitten. Wordt lastig als er
links toch plotseling geremd wordt en het verkeer op de linkerrijstrook plotseling vertraagt.
Bij drukte zit ik daarom bij voorkeur op de rechterrijstrook & voldoende afstand.
Dat laatste doe ik inderdaad ook vaak, mits ik dan niet alsnog in een vrachtwagensandwich zit natuurlijk eye rolling smiley
Afstand tot de voorzijde kan ik (tot op zekere hoogte) zelf bepalen.
De vrachtwagenchauffeurs achter mij houden in het algemeen beter afstand dan de bestuurders van auto's, is mijn ervaring.
..en dan nog die mensen die met 82km p/u achter je aan blijven rijden(ja ik ben chauffeur)op de snelweg;omdat ze bang zijn om in te halen dan mischien?eye rolling smileyals je graag 82 wil rijden heb je helemaal niks op de snelweg te zoeken,ga dan op zoek naar een b weg in de buurt.
Wat is daar verkeerd aan?
Liever dat dan inhalen met 83
Vandaag weer een prachtig voorbeeld van een hufter.

Hij reed vlot op de linkerstrook, gaat serieus in de ankers en met nog geen 90km/u voorbij de 2 vrachtwagens. Zodra hij de vrachtwagens voorbij is gaat de snelheid omhoog naar 150km/u

Waarom?????? In godsfvckingnaam hoe haal je het in je lompe harses?????

Hier komen ongelukken van!!!!!!
Ach...vandaag een grietje in een mooie jonge i10 of wat dan ook die drukker is met de mobiel in de houder welke recht voor haar bakkes geplant is. Slingeren, lekker met lage snelheid invoegen....nog even een stukje vluchtstrook in de bocht van de invoegstrook. Mooie taak voor de politie, staande houden, mobiel kapot meppen met een hamer en nu wegwezen.

Zoveel mensen die dat ding in de klauwen hebben tijdens het rijden.....zuipen en rijden is er niets bij, dit gaat echt een fors ding worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2017 18:13 door Boppie.
Lycan Capri schreef: Waarom zijn er zoveel mensen die afslacken

Wat bedoel je met afslacken?
@Lycan:

Is het niet om het gaatje dicht te rijden?
2 vrachtwagens kunnen elkaar in gaan halen, als je er eenmaal naast zit kan dat niet meer dus kan je rustig aan doen.
Danie
Lycan Capri schreef: Waarom zijn er zoveel mensen die afslacken

Wat bedoel je met afslacken?

Afslacken = afremmen = gas loslaten (=is in sommige gevallen serieus het middelste pedaal instappen)
Iets waar jij een stijf plassertje van krijgt Dannie, het ken jou niet langzaam genoeg natuurlijk

@Carkiller ja misschien (vrachtwagens die vrachtwagens inhalen zou sowieso 24/7 verboden moeten zijn) maar waarom dan niet gewoon met 130km/u langs die vrachtwagens?
Ik ben erg blij met het ontdekken van de term 'obstakelvrees' in dit topic! thumbs up Ik zie dit ook dagelijks op de A44, alleen niet zozeer bij vrachtwagens maar bij de bruggetjes. Het wegdek wordt daar optisch iets smaller doordat de omheiningen dichterbij komen. Is naar mijn idee een belangrijke oorzaak van files op die weg. Terwijl, als je gewoon -zoals het heurt- dat stuur netjes met beide knuistjes vasthoudt, je gewoon je snelheid vast kunt houden. Lukt mij in ieder geval uitstekend.
Obstakelvrees:

[goo.gl]

Een auto tegelijk of twee elkaar tegemoet komende auto's tegelijk?
Met 10, 15, 30 of 50 km/uur?

Dus... gun opa ook de tijd. Op 80 lentes is een paar minuten extra heel erg weinig.
Lycan Capri
Vandaag weer een prachtig voorbeeld van een hufter.

Hij reed vlot op de linkerstrook, gaat serieus in de ankers en met nog geen 90km/u voorbij de 2 vrachtwagens. Zodra hij de vrachtwagens voorbij is gaat de snelheid omhoog naar 150km/u

Waarom?????? In godsfvckingnaam hoe haal je het in je lompe harses?????

Hier komen ongelukken van!!!!!!

Met zweethanden achter het stuur

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2017 23:02 door Blackadder the 5th.
Langzaam inhalen is langer naast de vrachtwagen is meer risico.
Als je rijangst hebt neem dan inderdaad een coach bij de hand

Verder:

Een enge trein van vrachtwagens? Niets doen. Juist links achter ze blijven hangen
Really????
Dat is wel een gigantisch waardeloos en gevaarlijk advies
Lycan Capri
Verder:

Een enge trein van vrachtwagens? Niets doen. Juist links achter ze blijven hangen
Really????
Dat is wel een gigantisch waardeloos en gevaarlijk advies

Ik heb liever iemand die achter een stel vrachtwagens blijft hangen,
dan iemand die halverwege het inhalen "bevriest" en er voor zorgt
dat ik zelf ook klem kom te zitten ...
Het gaat mij om het woordje links in die quote.
Best dat je erachter blijft maar dan wel op rechts
Dat links erachter blijven hangen zie ik veel bij wegwerkzaamheden. Dan geldt een verlaagde V-max van 70 en zijn de rijstroken smaller. De linker rijstrook vaak zelfs maar twee meter. En dan van die stoethaspels die links achter een vrachtwagen gaan hangen. Zo van: ik wil er eigenlijk voorbij, maar ik durf niet. Blijf dan inderdaad rechts.

In het geval van die agente snap ik het advies. Liever links erachter blijven dan ernaast zitten en bevriezen. Dat laatste kan immers tot echt gevaarlijke situaties leiden.
funf
Dat links erachter blijven hangen zie ik veel bij wegwerkzaamheden. Dan geldt een verlaagde V-max van 70 en zijn de rijstroken smaller. De linker rijstrook vaak zelfs maar twee meter. En dan van die stoethaspels die links achter een vrachtwagen gaan hangen. Zo van: ik wil er eigenlijk voorbij, maar ik durf niet. Blijf dan inderdaad rechts.

In het geval van die agente snap ik het advies. Liever links erachter blijven dan ernaast zitten en bevriezen. Dat laatste kan immers tot echt gevaarlijke situaties leiden.

Je hebt het hier over bestuurders die bang zijn in de genoemde omstandigheden in te halen.

Ik vind het advies om jezelf dan maar te vermannen en het toch te proberen het meest foute advies wat je een bestuurder kan geven, in welke situatie dan ook. Of je het nu over inhalen, samen over een verkeerdrempel of een bochtje nemen hebt.

Ik zie het vaker. Mensen die eigenlijk bang zijn maar het toch gaan proberen. Mensen die schrikken van een regendruppel, mensen die toch de auto daar gaan parkeren, mensen die met gladheid toch proberen te rijden.
Een factor die meespeelt zijn de andere weggebruikers. Weggebruikers die iemand opjagen.

Er is slechts een persoon die de auto bestuurt, er is slechts een persoon verantwoordelijk voor de fouten van die besuurder. En dat is de bestuurder zelf.

Dus laat jezelf als hoepeldraaier niet opjagen, gek maken of opnaaien door welke andere verkeersdeelnemer dan ook.
Uiteraard is het wel zo prettig als je ruimte maakt voor voorrangsvoertuigen.

Dus, als opa de vrachtwagen niet durft in te halen, is het de vraag of opa het rijbewijs nog wel waardig is en het is niet de vraag hoe "we" opa kunnen helpen met zijn inhaalpoging. De, misschien goedbedoelde, adviezen om er dan maar links achter te gaan plakken zijn imho daarom fout. Dat de bestuurder zichzelf overschat heeft en er op het moment supreme daadwerkelijk niet langs durft, is een fout van de bestuurder en dat moeten we daarom ook zien als een fout van de bestuurder. Geef opa de kans dat in te zien en laat hem rustig naar de rechterbaan gaan waar hij op dat moment thuis hoort.

Als er een of andere dwaas vervolgens gaat bumperkleven om de bestuurder te dwingen tot een mogelijke foute beslissing is ronduit verkeersagressie en dat moeten we daarom op passende wijze belonen met een "goed gesprek met onze vrienden in het blauw".Bij voorkeur voordat er slachtoffers vallen.
funf
Tja als er een maximum snelheid is van 70 km/u dan is er normaliter toch ook geen reden tot inhalen? Dan benut je gewoon beide rijstroken. In dat soort gevallen ga ik ook niet naast een vrachtwagen rijden hoor, ruimte is vaak erg beperkt en geen enkele uitwijkmogelijkheid.
rke
Dus, als opa de vrachtwagen niet durft in te halen, is het de vraag of opa het rijbewijs nog wel waardig is en het is niet de vraag hoe "we" opa kunnen helpen met zijn inhaalpoging.
Of misschien moeten we dan erkennen dat opa niet de snelweg op moet gaan, of indien hij dat wel wil, gewoon met het vrachtverkeer meerijdt op de rechter rijstrook. Ik ken meerdere mensen die (om uiteenlopende redenen) de snelweg mijden i.v.m. zekere angst. Dat is een keuze, zolang je andere er niet mee lastigvalt of in gevaar brengt is dat toch geen enkel probleem.
Ik wil ook juist zo snel mogelijk langs een vrachtwagen af, en anders blijf ik er nog liever op voldoende afstand achter zitten.
Sommige van die vrachtwagens zijn ook zo mooi, daar blijf je even langs hangen om ze goed te bekijken...
Lycan Capri
Het gaat mij om het woordje links in die quote.
Best dat je erachter blijft maar dan wel op rechts

Ik vind het persoonlijk niet erg om een vrachtwagen vlot in te halen op de linkerstrook van de snelweg.

Wat ik minder prettig vind, is als ik tussen de vangrail links en de vrachtwagen rechts klem kom te zitten door
een voorganger die niet kan doorrijden. Dit zie je vaak in de spits gebeuren als het verkeer op de linkerrijstrook als een soort
van harmonica afwisselend sneller er langzamer als het verkeer op de rechterrijstrook rijdt.

Op dit soort momenten blijf ik soms links achter een vrachtwagen hangen totdat mijn voorganger de vrachtwagen ruimschoots voorbij is.
Als het echt druk wordt, ga ik net zo lief rechts rijden. Daar is vaak meer ruimte en er wordt meer met een constante snelheid gereden.

Een ander "opduwen" door dicht achter hem/haar te gaan rijden is zinloos
en bovendien gevaarlijk, zowel voor jezelf als voor de voorganger ...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2017 18:22 door Blackadder the 5th.
Leon in z'n SEAT
rke
Dus, als opa de vrachtwagen niet durft in te halen, is het de vraag of opa het rijbewijs nog wel waardig is en het is niet de vraag hoe "we" opa kunnen helpen met zijn inhaalpoging.
Of misschien moeten we dan erkennen dat opa niet de snelweg op moet gaan, of indien hij dat wel wil, gewoon met het vrachtverkeer meerijdt op de rechter rijstrook. Ik ken meerdere mensen die (om uiteenlopende redenen) de snelweg mijden i.v.m. zekere angst. Dat is een keuze, zolang je andere er niet mee lastigvalt of in gevaar brengt is dat toch geen enkel probleem.

Ik heb er geen bezwaar tegen dat mensen twijfelen of het autootje wel langs die grote, zware, machtige vrachtwagen kan, ik heb er bezwaar tegen dat mensen zich gedwongen voelen te doen alsof ze zeker zijn en er vervolgens een rommeltje van schoppen.
Er zijn heel veel voorbeelden van mensen die zichzelf verplicht voelen op zelfverzekerde manier aan het verkeer deel te nemen terwijl ze verre van zelfverzekerd zijn.
Geef gewoon aan jezelf toe dat je de breedte van de auto niet zo goed kan inschatten dat je met 120 km/uur de spiegel aan gort kan rijden.
Wacht even met invoegen wanneer je denkt dat het niet gaat lukken om nog voor die vrachtwagen snelheid te maken in plaats dat de chauffeur zijn voortandjes uit het stuur mag plukken om jouw de kist te besparen.
Ga niet kilometerslang twijfelen links achter die vrachtwagen omdat je denkt dat de ruimte tussen vrachtwagen en vangrail wat krap is.
Durf te remmen voor de bocht, ook als die oude Swift voor je het karretje er vol gas doorheen gooit.

Dat bedoel ik met "neem je eigen beslissingen, laat je niet opnaaien"....

Beter blo Jan dan do Jan. Auto's zijn nog steeds levensgevaarlijk speelgoed.
rke
funf

Je hebt het hier over bestuurders die bang zijn in de genoemde omstandigheden in te halen.

Ik vind het advies om jezelf dan maar te vermannen en het toch te proberen het meest foute advies wat je een bestuurder kan geven, in welke situatie dan ook. Of je het nu over inhalen, samen over een verkeerdrempel of een bochtje nemen hebt.

Maar dat advies werd hier juist niet gegeven. Het ging hier om een agente met angst voor vrachtwagens. Die moet er dus niet koste wat kost langs, zij kan er beter achter blijven als ze bang is.
Leon in z'n SEAT
funf
Tja als er een maximum snelheid is van 70 km/u dan is er normaliter toch ook geen reden tot inhalen? Dan benut je gewoon beide rijstroken. In dat soort gevallen ga ik ook niet naast een vrachtwagen rijden hoor, ruimte is vaak erg beperkt en geen enkele uitwijkmogelijkheid.

Het zijn ook geen omstandigheden die je het recht geven dan maar de linker baan bezet te houden. Haal in of blijf er achter, zou ik zeggen.
Leon in z'n SEAT
Ik ken meerdere mensen die (om uiteenlopende redenen) de snelweg mijden i.v.m. zekere angst. Dat is een keuze, zolang je andere er niet mee lastigvalt of in gevaar brengt is dat toch geen enkel probleem.

Lijkt mij ook.
Lycan Capri schreef: waarom niet gewoon met 130km/u langs die vrachtwagens?

Er zijn genoeg situaties dat het niet mag, bijv. omdat de Vmax minder is dan 130km/h.
Verder mag je als automobilist zelf uitmaken met wat voor snelheid je een vrachtwagen inhaalt.
Er staat nergens in het RVV dat dat per se met 130 moet ...
Danie
Lycan Capri schreef: waarom niet gewoon met 130km/u langs die vrachtwagens?

Er zijn genoeg situaties dat het niet mag, bijv. omdat de Vmax minder is dan 130km/h.
Verder mag je als automobilist zelf uitmaken met wat voor snelheid je een vrachtwagen inhaalt.
Er staat nergens in het RVV dat dat per se met 130 moet ...

Jajaja Dannie, van jou had ik niks anders verwacht. (Wil je nog steeds dat Vmax op de snelweg naar 50km/u en binnen bebouwde kom naar stapvoets gaat?)

@De rest
Er zijn dus meerdere mensen die er zo over denken als mij (gelukkig)

@blackadder
Duwen/ bumperkleven is natuurlijk fout en gevaarlijk maar "extreem" afremmen tijdens het inhalen is ook gevaarlijk
funf
Leon in z'n SEAT
funf

Het zijn ook geen omstandigheden die je het recht geven dan maar de linker baan bezet te houden. Haal in of blijf er achter, zou ik zeggen.
Nee zo bedoel ik het ook niet, maar doorgaans is op dat soort trajecten de weg gewoon vol en rijdt iedereen in een treintje achter elkaar aan. Oftewel: beide rijstroken gevuld, iedereen dezelfde snelheid. Als het rustiger is dan heb je helemaal gelijk en valt het toch ook gewoon onder onnodig links rijden.
Lycan Capri schreef: @De rest
Er zijn dus meerdere mensen die er zo over denken als mij [sic] (gelukkig)

Wat denkt @de rest dan hetzelfde?
Danie
Lycan Capri schreef: @De rest
Er zijn dus meerdere mensen die er zo over denken als mij [sic] (gelukkig)

Wat denkt @de rest dan hetzelfde?

Dat het fvcking irritant is wanneer mensen (enorm) onnodig afremmen tijdens het inhalen van een vrachtwagen

En verder Dannie:
1) leer de quote-functie op het forum gebruiken
2) ga lekker je eigen zeik-topics weer openen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-09-2017 15:20 door Lycan Capri.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close