Waarom ben ik nog verbaasd?

Gepost door Sarcast 
Wat gebeurt er dan? Ik ga nog een keer kijken.. Ook bij die Megane zie ik niks bijzonders.. Wat heb je voor dashcam? Ik zoek zelf nog een 2 cam model .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2017 10:56 door V0RQ.
Mijn verbazing breidt zich verder uit over de videoembedding op dit forum.
Ik zie alleen linkjes en daarvan maar 1 per post, jullie ook?
Ik ook.

Verder...wen er maar aan. Je ziet de meest achterlijke dingen voorbijkomen tegenwoordig. Al dan niet met een smartphone in de klauwen.
Yep 1 link per post. OT: verbaasd zijn zou ik laten varen. Het verkeer zit vol van dit soort " dingen". Laat het gaan. De meeste mensen hebben weinig verkeersinzicht (denk ik), zijn bezig met andere dingen dan rijden.

Wel top dat je ook met niet best weer open rijdt! thumbs up
adinsx
ja smiling smiley
Pfffff. eye rolling smiley
Sarcast
adinsx
ja smiling smiley
Pfffff. eye rolling smiley

verbaasd?
P. Klieder
Wel top dat je ook met niet best weer open rijdt! thumbs up

Kwam eergisteren een MX5 met het dak dicht tegen...
Waarom rijd je dan zoiets?

Maar zoals altijd op dit forum is er wel een weg omheen, en is het beter als je het zelf doet.

Ha!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2017 11:03 door Sarcast.
Heel vreemd, ik zag 1 post en daarna kwamen er steeds meer bij die voor mijn eerste reactie kwamen.

Je hebt een Donkervoort ofzo? In ieder geval een heel lage auto voor medeweggebruikers, ik zou zelfs in mijn (grotere/hogere) auto niet telkens zo naast mensen kruipen in de rechterbuitenbocht. Zorg dat je gezien wordt, f via de voorruit van degene naast je f via de achteruit (zodat ze je eigenlijk niet kunnen raken).

In die 3 filmpjes heb ik nu al gezien dat ik daar helemaal links moet blijven of echt zeker weten dat je heel vlot recht de boel achter je laat (niet zoals bij het kleine busje dus ernaast blijven) of juist met een rit.
Ik ben meer verbaasd over de dashcammers die moedwillig verkeerssituaties ontlokken om zo "interessant" beeldmateriaal voor internet te verzamelen. Door dit starre verkeersgedrag ontstaan gevaarlijke situaties. Get a life!
Dat kruispunt is inderdaad levensgevaarlijk, mensen snappen het 'streepje' niet. Afsluiten, dat kruispunt.

Maar waarom zet je de bolide niet op de linkerbaan? Gewoon, net zoals andere automobilisten: nur links, als ik maar kan rijden....
revolution-nl
Ik ben meer verbaasd over de dashcammers die moedwillig verkeerssituaties ontlokken om zo "interessant" beeldmateriaal voor internet te verzamelen. Door dit starre verkeersgedrag ontstaan gevaarlijke situaties. Get a life!

Ja dat is dus een ban he!

rke

Maar waarom zet je de bolide niet op de linkerbaan? Gewoon, net zoals andere automobilisten: nur links, als ik maar kan rijden....
Ik ben niet als andere automibilisten.
rke
Dat kruispunt is inderdaad levensgevaarlijk, mensen snappen het 'streepje' niet. Afsluiten, dat kruispunt.

Dan krijg je natuurlijk geen interessante beelden van nut smiley
Dashcammers zijn een beetje de reaguurders van de weg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2017 11:49 door revolution-nl.
Eerlijk gezegd zie ik mensen die hun auto gewoon naar rechts joekelen. Persoonlijk zou ik daar niet rijden, maar ze kunnen ook even wachten tot de strook vrij is voor ze naar rechts gaan. Daarvoor moet je alleen wel even inhouden. Of je sorteert gewoon even goed voor.
Boppie
Eerlijk gezegd zie ik mensen die hun auto gewoon naar rechts joekelen. Persoonlijk zou ik daar niet rijden, maar ze kunnen ook even wachten tot de strook vrij is voor ze naar rechts gaan. Daarvoor moet je alleen wel even inhouden. Of je sorteert gewoon even goed voor.
Dat kruispunt is al jaren een gevaarlijke kruising. Of ze maken het een keer goed met voorsorteer-rijbanen en stoeprandjes tussen de rijbanen of ze sluiten het kruispunt af en laten de dwazen van Stedlin lekker omrijden tussen het winkelende publiek door.

Maar ik ben het ook wel met de rest van de forummers hier eens, het heeft er de schijn van dat jij bewust aanstuurt op een gevalletje bijna botsing. Ik zou bijna zeggen: koop een 4x4 tractor met busjeskoeienvanger en zet deze er daadwerkelijk tegenaan. Na de eerste paar deukjes komt er vanzelf besef. Hetzij bij de wegbeheerder dat het anders moet, hetzij bij de monteurs van Stedlin....
revolution-nl
rke

Dan krijg je natuurlijk geen interessante beelden van nut smiley
Dashcammers zijn een beetje de reaguurders van de weg.

Inderdaad, en dan elke dag dezelfde situatie uitlokken door bewust harder of zachter te gaan rijden om de 'foute' bestuurder maar dwars te zitten. Gelukkig staat er wel een camera op het eigen porem gericht, om de semi-verbaasde reactie (immers blijf je verbaasd als er elke dag exact hetzelfde gebeurt...) te kunnen filmen. Want oh oh wat een verbazing.
D. Elzinga
revolution-nl

De Zeurrchauffeur van ons aller Braddie! smileys with beer
Tsja voor mensen die daar niet bekend zijn is het natuurlijk ook een ongelofelijk rot punt daar.

Ik vind je behoorlijk dom rijden voor iemand die daar goed bekend is met de situatie. De situatie even extra opzoeken bedoel ik dan (ondanks dat jij je wel aan de verkeersregels houdt) door even iets harder op te trekken dan de buurman.

Slimmer is om je beklag bij de wegbeheerder te doen.
Ik wil hier wel even aan toevoegen dat de Westfield een erg lage auto is, die makkelijk vanuit de auto over het hoofd wordt gezien. Daarbij heb ik in oude filmpjes ook wel acties van je gezien die niet de schoonheidsprijs verdienen, zoals rechts inhalen, nogal flink in iemands dode hoek kruipen, dat soort zaken. Begrijp me niet verkeerd, je hebt ook wel filmpjes erbij waarvan mijn broek ook letterlijk afzakt.

Echter Geelhoed, vergeet niet dat het verkeer een samenspel is, en niemand is zonder fouten. Dat geldt net zo goed voor jou als ieder ander. Zeker met een laagvlieger als de Westfield zou ik me eerder bekommeren om mijn eigen veiligheid dan de fout alleen maar bij een ander zoeken.
Mensen als TS zijn nog ergerlijker dan mensen die en foutje maken(zoals die grijze mercedes), en gevaarlijk en houden het verkeer op (megane). Rijbewijs inleveren maarthumbs down
Haha! Ja waar zal ik hem heensturen?

Olds
Zeker met een laagvlieger als de Westfield zou ik me eerder bekommeren om mijn eigen veiligheid dan de fout alleen maar bij een ander zoeken.

Dat zijn andere zaken zaken. Zoals deze

Op het kruispunt ligt het anders, men wil links, want links is beter. Dan over een doorgetrokkenstreep drie stroken opschuiven om naar ommoord te gaan. Dan ben je dus een local en weet je al hoe het er uit ziet.
Sarcast
Op het kruispunt ligt het anders, men wil links, want links is beter. Dan over een doorgetrokkenstreep drie stroken opschuiven om naar ommoord te gaan. Dan ben je dus een local en weet je al hoe het er uit ziet.

Als je dan een andere local tegenkomt die nog beter weet hoe het zit, heb je een probleem ... crying smilie

Zijn bovenstaande filmpjes de oogst van een jaar elke werkdag dezelfde kruising nemen?

edit: tekst uit het oudste filmpje

Gepubliceerd op 6 aug. 2013
Kandidaat voor de gevaarlijkste wegen van NL.

Zelf al 90 bijna aanrijdingen gefilmd door mensen die links voorsorteren maar dan alsnog over de doorgetrokken streep vier stroken naar rechts willen en nog voorgelaten willen worden ook.
Wegbeheerder wil niet aanpassen.

Zijn al die filmpjes doorgestuurd naar de wegbeheerder?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2017 12:45 door Blackadder the 5th.
Blackadder the 5th
Zijn bovenstaande filmpjes de oogst van een jaar elke werkdag dezelfde kruising nemen?
Was de reden om te gaan filmen 8 jaar geleden. De set filmpjes is inmiddels 97 groot.
Blackadder the 5th

Sommige wel, maar ook het antwoord op deze was: er is niets mis, we doen er niks aan.

Sarcast
Blackadder the 5th
Was de reden om te gaan filmen 8 jaar geleden. De set filmpjes is inmiddels 97 groot.
Blackadder the 5th

Sommige wel, maar ook het antwoord op deze was: er is niets mis, we doen er niks aan.

Is er in die 8 jaar ook al eens een ongeval geweest op dit weggedeelte?
Uitgaande van 40 werkweken in een jaar met 5 dagen in de week is die kruising in die 8 jaar 1600 keer gepasseerd.
6% van die keren leverde dus een (bijna)ongeval op.
Weet niet bij welke percentages men actie onderneemt?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2017 13:03 door Blackadder the 5th.
Koma kimo
Mensen als TS zijn nog ergerlijker dan mensen die en foutje maken(zoals die grijze mercedes), en gevaarlijk en houden het verkeer op (megane). Rijbewijs inleveren maarthumbs down

Mocht je die heel donkergrijze C-klasse bedoelen....dat is geen foutje meer. Dat is iemand van de weg afdrukken.
Toch bespeur ik enige vorm van beeldmateriaalwerving.

Betreft "heellangrood"
Vaak is dit een gevolg omdat de computer geen voertuigen detecteert omdat deze stil staan.
Wanneer het groen wordt en de auto die voor voor de detectielus in beweging komt gaat het licht al op rood.
Er zijn meer van dit soort situaties.
Probeer eens voor een detectielus te stoppen, wanneer het groen is langzaam naar je voorganger over de lus rijden en je zal ws zien dat het langer groen blijft.
Ik zeg met nadruk WS, want in sommige situaties is het niet wenselijk dat er een grote verkeersstroom uit een zijstraat komt zodat de doorgaande route vast gaat lopen.
In dat geval heb je dus pech en kan creativiteit je tijd besparen.
BV, er is te zien dat er weinig verkeer rechts af gaat, in dat geval kan je rechts (ipv links) en vervolgens een U-turn maken waar dat toegestaan is.
Of rechts af gaan en vervolgens elders de A16 oprijden.
Rayban

Betreft "heellangrood"
Vaak is dit een gevolg omdat de computer geen voertuigen detecteert omdat deze stil staan.
Later bleken de lussen bleken stuk te zijn. Maar daar kwamen ze pas achter toen ze ze gingen vernieuwen, niet door de 5 jaar aan meldingen over gevaarlijk lange roodtijden van mij,
Maar het staat gewoon aangegeven met streepjes hoe je die bocht moet nemen. Dat je dan een baan opschuift (nota bene over een ononderbroken streep) is gewoon heel bewust.
Sarcast
Rayban

Betreft "heellangrood"
Later bleken de lussen bleken stuk te zijn. Maar daar kwamen ze pas achter toen ze ze gingen vernieuwen, niet door de 5 jaar aan meldingen over gevaarlijk lange roodtijden van mij,

Was jij de enige die klaagde?
Wel mooi dat je nu weer de tijd hebt om een prive leven naast je werk te houden.cool smiley
revolution-nl
Helemaal akkoord: degene die de verkeersregels respecteert is in fout natuurlijk!
Normaalste zaak van de wereld terug om uiterst links te gaan staan en dan alle verkeer tekruisen zonder uit je doppen te kijken...
Olds
Ik wil hier wel even aan toevoegen dat de Westfield een erg lage auto is, die makkelijk vanuit de auto over het hoofd wordt gezien. Daarbij heb ik in oude filmpjes ook wel acties van je gezien die niet de schoonheidsprijs verdienen, zoals rechts inhalen, nogal flink in iemands dode hoek kruipen, dat soort zaken. Begrijp me niet verkeerd, je hebt ook wel filmpjes erbij waarvan mijn broek ook letterlijk afzakt.

Echter Geelhoed, vergeet niet dat het verkeer een samenspel is, en niemand is zonder fouten. Dat geldt net zo goed voor jou als ieder ander. Zeker met een laagvlieger als de Westfield zou ik me eerder bekommeren om mijn eigen veiligheid dan de fout alleen maar bij een ander zoeken.

Hebben ze voor grote-mensen-skelters vast wel een oplossing voor ... cool smiley
Ik ben van mening dat een goede chauffeur ook rekening houdt met mensen die minder goed rijden. Als je zo vaak over een bepaald punt komt waarvan je weet dat het voor veel mensen lastig is, waarom dan krampachtig je recht opeisen. Gewoon rustig aan, komt het allemaal goed.
Bimmert
Ik ben van mening dat een goede chauffeur ook rekening houdt met mensen die minder goed rijden.

Zoals die lui die wel over die streep mogen, maar dan wel hun richtingaanwijzer zouden mogen gebruiken?

Van toen ik nog in de Ka reed en een externe cam had.
Bimmert
Ik ben van mening dat een goede chauffeur ook rekening houdt met mensen die minder goed rijden.

Daarvoor heeft een auto een claxon.

De meeste automobilisten hebben een houding van 'ik doe net of ik het niet snap.' In veel gevallen is dat heel geloofwaardig maar het is verbazend hoe snel een spoedcursus middels de claxon werkt.

Aan de andere kant, ik heet geen Don Quichotte.
Laat anderen maar de windmolens bevechten, ik doe gewoon mee met de algemene ik-nie-snap-nie-lompigheid...
rke
Daarvoor heeft een auto een claxon.

Claxon is voor het afwenden van plotseling opkomend gevaar, niet voor het luidruchtig opeisen
van een vermeend voorrangsrecht.
Als een ander je de voorrang niet verleent heb je pech en zul je je in je lot moeten schikken
en ruimte moeten maken ...
Bimmert
Ik ben van mening dat een goede chauffeur ook rekening houdt met mensen die minder goed rijden. Als je zo vaak over een bepaald punt komt waarvan je weet dat het voor veel mensen lastig is, waarom dan krampachtig je recht opeisen. Gewoon rustig aan, komt het allemaal goed.
Kan me de frustratie wel voorstellen als je zolang onnodig voor een rood lichtje staat te wachten.
Dan wil je niets anders dan dat de verkeersstroom op gang komt en als er dan zo`n pannenkoek de regels niet goed inschat kost dat extra tijd voor het overige verkeer.
Wat is in hemelsnaam je probleem !?

Defensief rijden is voor iedereen een must en daar moet je je niet over opwinden.
Rijdend in een Donkervoort of Morgan ben je so-wie-so een prooi voor busjes en andere.
Je zit dan toch een beetje de mooi-weer-jongen uit te hangen tussen mensen
die hard werken voor hun boterham.

Dus: doe die camera weg en rijd als een kerel met gevoel voor verhoudingen in het verkeer
of neem voor het dagelijkse woon-werk-verkeer een Nissan Micra. Dan is er niets aan de hand.
Want Geelhoed werkt niet?

Proef ik jaloezie voor de Westfield? winking smiley
Volvo 444

Dus: doe die camera weg en rijd als een kerel met gevoel voor verhoudingen in het verkeer
of neem voor het dagelijkse woon-werk-verkeer een Nissan Micra. Dan is er niets aan de hand.

Waarom kan ik geen Donkervoort betalen en hij wel? Die ga ik eens effe mooi voor schut zetten!nut smiley
Volvo 444

Daihatsu Cuore ook goed?
Die mongool in die Mercedes verdient ook een klap op z'n bek !! Veroorzaakt bijna een ongeluk !
500C
Die mong ool in die Mercedes verdient ook een klap op z'n bek !! Veroorzaakt bijna een ongeluk !

Inderdaad, geweld lost immers alles op. Die Russische inburgeringscursus gaat je goed af nietwaar?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close