Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland

Gepost door British Racing Green 
Dit is zelfs nieuws in het buitenland!!!

Link

Quote
DS Online

Een 53-jarige Nederlander knalde woensdag met zijn Tesla met 155 km per uur tegen een boom. Volgens Tesla zou zijn autopiloot uit hebben gestaan.

Nadat er zich in mei in de VS een ongeluk heeft voorgedaan met een Tesla die stond ingeschakeld op de autopiloot, hield de Amerikaanse autobouwer van Elon Musk gisteren opnieuw de adem in. Een 53-jarige Nederlander verongelukte woensdag namelijk tussen Baarn en Hilversum. Hij knalde met zijn Tesla aan hoge snelheid tegen een boom.

De wagen werd bij het ongeluk volledig vernield. Pas na acht uur durfde de brandweer het aan om het slachtoffer uit de auto te halen. Omdat een deel van de accu nog in de auto zat, bestond het gevaar van elektrocutie. De brandweer liet twee experts van Tesla Nederland naar de plaats van het ongeval komen om een inschatting te maken van de risico’s.

Volgens Tesla blijkt uit gegevens uit de boordcomputer dat de man op het moment van de crash zeker 155 kilometer per uur reed. Tijdens de volledige rit die het slachtoffer in de vroege ochtend maakte, stond de autopiloot uit.

Maar niet iedereen gelooft zomaar de verklaring van de autoproducent. ‘Tesla kan het ongeluk wel onderzoeken, maar je kunt altijd vraagtekens zetten bij de conclusies die de autofabrikant trekt’, verklaarde autojournalist Wim Oude Weernink aan de NOS. ‘Dit is als een slager die zijn eigen vlees keurt.’ Hij pleit ervoor dat een onafhankelijk instantie dit soort ongelukken zou moeten onderzoeken.

Dat de hulpdiensten een slachtoffer 8u in het wrak laten zitten uit vrees voor elektrocutie lijkt me toch wel een heel erg nefast neveneffect van een elektrische wagen sad smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2016 12:27 door British Racing Green.
Wat ik er van begreep was de man op slag dood, dus in dit geval logisch dat men voor de veiligheid van de hulpverleners kiest. Je moet er echter niet aan denken dat je hulpeloos en in kritieke toestand in zo'n auto zit, en men kan/durft er niet bij...
Hoe hard mag je daar rijden? 80? In dat geval reedt deze man bijna 2 x de maximum snelheid, en toch weet de media er weer een draai aan te geven alsof het aan de auto lag.. thumbs down
Quote
Zadelsnuiver
Hoe hard mag je daar rijden? 80?

Het gedeelte waar de man crashte is het inderdaad 80, overigens wel een gekke plek om te verongelukken want de N415 is namelijk een vrij overzichtelijke weg zonder scherpe bochten of andere hindernissen.
Bestuurder kan ook "gewoon" onwel zijn geworden.
Ik begreep uit de media dat het probleem van de crash was dat de bodem met het accupakket was beschadigd. In eerste instantie is de auto daardoor in brand gevlogen, wat door de brandweer geblust is. Maar ook losse accu's die her en der verspreid lagen hebben vlam gevat en zijn geblust door ze af te dekken met zand, omdat de kans op kortsluiting met het blusschuim weer groter is. Er is een kabel die doorgeknipt moet worden, maar gezien het feit dat het slachtoffer reeds overleden was is de brandweer niet voortijdig gaan knippen, maar heeft een Tesla deskundige afgewacht. Dat heeft blijkbaar lang geduurd. Maar dat inderdaad wel te denken hoe dat moet als de brandweer er wel sneller in moet. Een beschadigde Li-ion of LiPo accu is op z'n zachtst gezegd geen feestje. Een benzinetank ook niet, maar daar is de brandweer momenteel blijkbaar wel beter op toegerust.
Quote
Leon in z'n SEAT
Wat ik er van begreep was de man op slag dood, dus in dit geval logisch dat men voor de veiligheid van de hulpverleners kiest. Je moet er echter niet aan denken dat je hulpeloos en in kritieke toestand in zo'n auto zit, en men kan/durft er niet bij...

Ook bij een dodelijk ongeval helpt deze situatie natuurlijk niet om de weg (zo vlug mogelijk, of toch binnen redelijke termijn) weer vrij te maken; files worden dan enkel maar erger sad smiley
En dat net nu onze forum-Tesla-specialist voor 2,5 week in Bali zit winking smiley
Quote
British Racing Green
Quote
Leon in z'n SEAT
Wat ik er van begreep was de man op slag dood, dus in dit geval logisch dat men voor de veiligheid van de hulpverleners kiest. Je moet er echter niet aan denken dat je hulpeloos en in kritieke toestand in zo'n auto zit, en men kan/durft er niet bij...

Ook bij een dodelijk ongeval helpt deze situatie natuurlijk niet om de weg (zo vlug mogelijk, of toch binnen redelijke termijn) weer vrij te maken; files worden dan enkel maar erger sad smiley

Ik dacht dat het ongeluk diep in de nacht heeft plaatsgevonden, wat dat betreft lijkt het mij dan minder noodzakelijk om extra risico's te nemen bij het bergen.
Quote
Zadelsnuiver
Ik dacht dat het ongeluk diep in de nacht heeft plaatsgevonden, wat dat betreft lijkt het mij dan minder noodzakelijk om extra risico's te nemen bij het bergen.

Quote

Tijdens de volledige rit die het slachtoffer in de vroege ochtend maakte

Vroege ochtend + 8u = volledige ochtendspits.
Quote
Zadelsnuiver
Hoe hard mag je daar rijden? 80? In dat geval reedt deze man bijna 2 x de maximum snelheid, en toch weet de media er weer een draai aan te geven alsof het aan de auto lag.. thumbs down

Exact! Wat een heisa om niks. Jammer voor de media dat ze nu niks meer te klagen hebben.
Idd wat een gezwam, alsof er in andere merken geen mensen de dood vinden....
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
08-09-2016 15:32
Volkswagen heeft dagelijks wel een dode, (ga ik van uit), en daar zie en hoor je, op een kleine kolom in het lokale suffertje, niets van
Quote
Gullwing
Volkswagen heeft dagelijks wel een dode, (ga ik van uit), en daar zie en hoor je, op een kleine kolom in het lokale suffertje, niets van

Maar het gaat in dit geval natuurlijk wel om een "bijzonder" ongeval (alsof andere dodelijke ongevallen dat niet zouden zijn...) waarbij twee vragen direct boven komen drijven: Is het een "autonoom" ongeluk of niet? Iemand die zelf gas geeft en met 150 tegen een boom kleunt, hebben niet veel mensen medelijden mee. Maar als de auto autonoom is gaan versnellen, zou dat al een ander verhaal zijn. Ten tweede is het niet alleen een nieuwe auto, maar vraagt het blijkbaar ook om nieuwe skills van de hulpverleners. En dat is wel degelijk nieuws en iets om je als maatschappij te realiseren.
Maar kijk nu eens naar het artikel en kijk naar wat er nu echt aan feiten instaat.

Qua punt 1 vind ik het gewoon een domme aanname van de media om te roepen dat er wellicht sprake zou zijn geweest van de auto piloot, terwijl er een grote kans aanwezig is dat deze Tesla niet eens voorzien was van deze functie. Men denkt nu Tesla=Autonoom maar in werkelijkheid heeft lang niet elke Tesla deze functie.

Qua punt 2 vind ik het ook weer overdreven, want we gaan er nu gelijk van uit dat wanneer je een aanrijding in een Tesla overleeft je ook gelijk 8 uur lang vast zit. Ook hier had de media best enige nuance aan mogen brengen over het waarom het bergen van het stoffelijk overschot zo lang heeft geduurd. En als je het niet zeker weet, schrijf er dan niet over!
Quote
Zadelsnuiver
En als je het niet zeker weet, schrijf er dan niet over!

Dan is er morgen niet veel te koop bij de kiosk, neemt het aantal internet "nieuws"rubrieken met 80% af en sterft het forum een langzame doodgrinning smiley
Quote
Zadelsnuiver
Maar kijk nu eens naar het artikel en kijk naar wat er nu echt aan feiten instaat.

Qua punt 1 vind ik het gewoon een domme aanname van de media om te roepen dat er wellicht sprake zou zijn geweest van de auto piloot, terwijl er een grote kans aanwezig is dat deze Tesla niet eens voorzien was van deze functie. Men denkt nu Tesla=Autonoom maar in werkelijkheid heeft lang niet elke Tesla deze functie.

Qua punt 2 vind ik het ook weer overdreven, want we gaan er nu gelijk van uit dat wanneer je een aanrijding in een Tesla overleeft je ook gelijk 8 uur lang vast zit. Ook hier had de media best enige nuance aan mogen brengen over het waarom het bergen van het stoffelijk overschot zo lang heeft geduurd. En als je het niet zeker weet, schrijf er dan niet over!

welkom in de wereld van nieuws en media.

Overigens was in de Gelderlander een woordvoerder van de betreffende brandweer aan het woord over het accu- en brandprobleem, het feit dat ze met zand hebben moeten blussen en de afweging om zo lang te wachten om de veiligheid van de brandweerlieden te garanderen. Tevens werd daar netjes vermeld dat niet bekend is of deze betreffende auto uit juni 2015 de wel aanwezige autopiloot wel of niet aan had staan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2016 18:16 door s velthuis.
Quote
Majortom
Quote
Zadelsnuiver
En als je het niet zeker weet, schrijf er dan niet over!

Dan is er morgen niet veel te koop bij de kiosk, neemt het aantal internet "nieuws"rubrieken met 80% af en sterft het forum een langzame doodgrinning smiley

Tja, vroeger was het nog een basisgegeven dat de inhoud van een bericht geverifieerd werd op zijn betrouwbaarheid (2e bron).
Nu bestaat journalistiek er alleen nog in van nieuwtjes te produceren vanachter de PC zonder het hoofd buiten te steken om na te gaan of het nieuws wel klopt.
In het beste geval wordt de tekst wat opgefleurd ( in het geval van Autoweek betekent dat de tekst verhaspelen tot een onleesbaar amalgaam drinking smiley), in het slechtste geval worden er nog wat losse gedachtenkronkels van de journalist als waarheid onder gemixt en klaar is kees.

Zo staat op de homepage dat dit het 2e dodelijke ongeval is met een Tesla ( ooit al gelezen dat het 2e dodelijke ongeval voor een wagenmetk een nieuwsfeit was...).
Voor het eerste wordt de autopilot verantwoordelijk gesteld. Dat is tendentieus en fout: oorzaak was een onoplettende chauffeur die zijn wagen autonoom liet rijden op een manier waarvoor dat niet bedoeld is.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2016 20:52 door iDS.
Mwa, volgens mij kun je best nog wel een fatsoenlijk stuk schrijven welke de lading dekt zonder dat het direct ontzettend suggestief of sensationeel wordt.

Ik ben absoluut geen goede schrijver of journalist (en het staat vast bol van de spelvouten) maar waarom kan er niet gewoon zoiets geschreven worden:

Afgelopen Woensdag j.l. heeft zich een dodelijk verkeersongeval voorgedaan op de N415 tussen Baarn en Hilversum, een 53 jarige Nederlander is daarbij om het leven gekomen. Het slachtoffer was op slag dood. Het betrof hier een eenzijdig ongeval waarbij de bestuurder met een snelheid van minstens 155 km/h met een boom in aanraking was gekomen, daar waar een maximum snelheid van 80 km/h geldt. De precieze toedracht van het ongeval wordt nog onderzocht.

Aangezien er gevreesd werd voor complicaties vanuit het complexe electrische systeem van het verongelukte voertuig hebben de reddingswerkers besloten te wachten op de komst van twee gespecialiseerde medewerkers van de autofabrikant. Dit zorgde voor een vertraging van ongeveer 8 uur alvorens het stoffelijk overschot geborgen kon worden.
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
08-09-2016 20:07
Quote
Zadelsnuiver
Mwa, volgens mij kun je best nog wel een fatsoenlijk stuk schrijven welke de lading dekt zonder dat het direct ontzettend suggestief of sensationeel wordt.

Ik ben absoluut geen goede schrijver of journalist (en het staat vast bol van de spelvouten) maar waarom kan er niet gewoon zoiets geschreven worden:

.

Om dezelfde reden als dat ik op Tweakers (een website en forum met nieuws en informatie over hardware, software, games en internet.) het nieuws over de p100d geeft. Tesla is zichzelf enorm aan het etaleren met als gevolg dat alles wat met Tesla te maken heeft nieuws is. Positief danwel negatief nieuws. smiling smiley
Quote
Zadelsnuiver
Mwa, volgens mij kun je best nog wel een fatsoenlijk stuk schrijven welke de lading dekt zonder dat het direct ontzettend suggestief of sensationeel wordt.

Ik ben absoluut geen goede schrijver of journalist (en het staat vast bol van de spelvouten) maar waarom kan er niet gewoon zoiets geschreven worden:

Afgelopen Woensdag j.l. heeft zich een dodelijk verkeersongeval voorgedaan op de N415 tussen Baarn en Hilversum, een 53 jarige Nederlander is daarbij om het leven gekomen. Het slachtoffer was op slag dood. Het betrof hier een eenzijdig ongeval waarbij de bestuurder met een snelheid van minstens 155 km/h met een boom in aanraking was gekomen, daar waar een maximum snelheid van 80 km/h geldt. De precieze toedracht van het ongeval wordt nog onderzocht.

Aangezien er gevreesd werd voor complicaties vanuit het complexe electrische systeem van het verongelukte voertuig hebben de reddingswerkers besloten te wachten op de komst van twee gespecialiseerde medewerkers van de autofabrikant. Dit zorgde voor een vertraging van ongeveer 8 uur alvorens het stoffelijk overschot geborgen kon worden.

thumbs up
Autoweek, kijk eens hier. Het kan dus!
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
08-09-2016 21:09
Het lijkt me niet meer dan logisch dat bij ongevallen als deze met een Tesla de vergrootglas op het merk ligt. Dat heeft lijkt mij met meerdere factoren te maken; de opkomst van autonoom rijden, hoe om te gaan met beschadigde accu's bij ongelukken, het merk tesla zelf.
Ik rij die weg regelmatig. 155 is serieus hard voor daar. Wel ruim en overzichtelijk, maar het is door het bos...
Ik zou als brandweerman ook niet graag een Tesla blussen als je niet zeker weet of dat wel goed zal gaan. Eigen veiligheid gaat voor, dat is bij EHBO ook de basisregel.
Quote
D. Elzinga
Quote
Zadelsnuiver
Hoe hard mag je daar rijden? 80?

Het gedeelte waar de man crashte is het inderdaad 80, overigens wel een gekke plek om te verongelukken want de N415 is namelijk een vrij overzichtelijke weg zonder scherpe bochten of andere hindernissen.

Ja, okay.. maar een rij bomen die toch zowat óp het asfalt zijn aangepland.. dus geen vrije ruimte bij uitwijken...

Misschien was dat wel een verklaring voor zijn snelheid.. 'even inhalen'.. en toen ging het vreselijk mis..??
Quote
Barri

Ik zou als brandweerman ook niet graag een Tesla blussen als je niet zeker weet of dat wel goed zal gaan. Eigen veiligheid gaat voor, dat is bij EHBO ook de basisregel.

En zoals in de krant ook stond, ook met oog op het feit dat het slachtoffer reeds overleden was. Er stond letterlijk bij: "Het is een hypothetische kwestie, maar als de bestuurder nog in leven is, wordt uiteraard een andere afweging gemaakt". Tel daarbij dat bij zo'n ongeval altijd politieonderzoek wordt gedaan en het is niet zo vreemd dat de hulpverleners veel tijd nodig hadden.
Deze heer vond in ieder geval dat Tesla niet chique gehandeld heeft:
[m.telegraaf.nl]
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 09:15
Wie gaat er nou 75 km/h te hard rijden in het holst van de nacht.
Dit is vragen om problemen.
Oh, je bedoelt die man die zichzelf heel gaat hoort praten? winking smiley

Wel eens overigens, maar ik kan me Tesla goed indenken. Zij kregen in eerste instantie de zwarte piet toegeschoven en daar hebben ze een hekel aan, negatieve publiciteit.
Ja maar het is toch de media welke er voor gekozen heeft om die informatie te publiceren? Het is toch niet zo dat Tesla die informatie op hun eigen website heeft gepubliceerd ofzo? Het is de media welke deze informatie rondstrooit, niet Tesla...
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 12:02
Quote
Zadelsnuiver
Ja maar het is toch de media welke er voor gekozen heeft om die informatie te publiceren? Het is toch niet zo dat Tesla die informatie op hun eigen website heeft gepubliceerd ofzo? Het is de media welke deze informatie rondstrooit, niet Tesla...

Maar zoals het gepubliceerd is, daar is toch verder niets aan gelogen?
Quote
JP2010
Quote
Zadelsnuiver
Ja maar het is toch de media welke er voor gekozen heeft om die informatie te publiceren? Het is toch niet zo dat Tesla die informatie op hun eigen website heeft gepubliceerd ofzo? Het is de media welke deze informatie rondstrooit, niet Tesla...

Maar zoals het gepubliceerd is, daar is toch verder niets aan gelogen?

Ik zeg toch ook niet dat het gelogen is, ik zeg alleen dat Tesla nu verweten wordt van het delen van de informatie mbt de snelheid en dat het niet chique was en dat de politie dat hoort te doen. Maar Tesla heeft die informatie helemaal niet publiek gemaakt, dat heeft de media gedaan. Nu zien we iemand van de Telegraaf (media) vertellen dat het niet zo handig was van Tesla om die informatie bekend te maken, terwijl ze (de media) zelf degene zijn welke met snelheden begonnen te strooien.
Valse MSM. Tesla heeft het zelf niet openbaar gemaakt.
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 13:20
Quote
Zadelsnuiver

Ik zeg toch ook niet dat het gelogen is, ik zeg alleen dat Tesla nu verweten wordt van het delen van de informatie mbt de snelheid en dat het niet chique was en dat de politie dat hoort te doen. Maar Tesla heeft die informatie helemaal niet publiek gemaakt, dat heeft de media gedaan. Nu zien we iemand van de Telegraaf (media) vertellen dat het niet zo handig was van Tesla om die informatie bekend te maken, terwijl ze (de media) zelf degene zijn welke met snelheden begonnen te strooien.

Tesla heeft zelf via een woordvoerder of via de 2 technici ter plaatse de media ingelicht over de snelheid en de autopilot.

Het ongeluk vond op 07-09 rond 06:00u plaats.

Het 1e nieuws over de verongelukte Tesla kun je hier lezen:
[www.ad.nl]
07-09 om 07:00u
Daar is nog niks bekend over de snelheid en de autopilot. Er wordt in het artikel gesproken over 'een enorme klap'.
Ook kun je daar lezen dat de brandweer/politie wil wachten op Tesla technici.

Oa hier kun je lezen dat 2 (uit Brabant overgekomen) Tesla technici de boordcomputer van de verongelukt Tesla hebben uitgelezen. Zij hebben zelf of via een woordvoerder van Tesla verklaard dat de Tesla op moment van het ongeluk 155km/u reed en dat de politie de snelheid bevestigd. Ook verklaarde Tesla zelf na het uitlezen dat de autopilot uit staat:
[www.rtvutrecht.nl]
Kun je ook hier lezen:
[www.volkskrant.nl]

Ook hier kun je lezen dat het Tesla was die de snelheid bekend heeft gemaakt:
[www.volkskrant.nl]
Quote
JP2010

Ook hier kun je lezen dat het Tesla was die de snelheid bekend heeft gemaakt:
[www.volkskrant.nl]

De Volkskrant heeft het de wereld ingeslingerd. Niet Tesla.
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 13:54
Quote
P. Klieder
Quote
JP2010

Ook hier kun je lezen dat het Tesla was die de snelheid bekend heeft gemaakt:
[www.volkskrant.nl]

De Volkskrant heeft het de wereld ingeslingerd. Niet Tesla.

Als Tesla iets aan de media verklaard, is het dan gek dat de media dit wereldkundig maakt?

Overigens was de familie van de verongelukte man al aanwezig op de plek van het ongeluk:
[www.rtvutrecht.nl]
Degene die het wereldkundig heeft gemaakt (VK) in dit geval heeft de afweging gemaakt met de familie in het achterhoofd. En het dus wel wereldkundig gemaakt.

Wellicht heeft VK het van de politie vernomen. Kan ook?
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 14:27
Quote
P. Klieder
Degene die het wereldkundig heeft gemaakt (VK) in dit geval heeft de afweging gemaakt met de familie in het achterhoofd. En het dus wel wereldkundig gemaakt.

Wellicht heeft VK het van de politie vernomen. Kan ook?

Tesla had het zelf niet moeten verklaren maar dit via de politie moeten laten lopen.
Ja, de uiteraard is het zo Tesla deze informatie heeft verstrekt aan de media, misschien hebben ze zelfs een persbericht gestuurd weet jij veel? Het punt is dat de media nu Tesla aanvalt voor het delen van informatie.. met de media.. Snap je hoe krom dat is? Tesla heeft niet de familie van het slachtoffer verteld dat 'ie met 155 km/h tegen een boom aan is gevlogen, dat heeft de media gedaan! En nu is het Tesla's schuld?
Als jij of ik voor Tesla PR zouden werken hadden we waarschijnlijk ook maar al graag de media te woord gestaan, zodat ze de juiste informatie direct van de bron horen alvorens er een heel speculatie circus op gang komt over de autopilot et cetera..
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 15:54
Quote
Zadelsnuiver
Ja, de uiteraard is het zo Tesla deze informatie heeft verstrekt aan de media, misschien hebben ze zelfs een persbericht gestuurd weet jij veel? Het punt is dat de media nu Tesla aanvalt voor het delen van informatie.. met de media.. Snap je hoe krom dat is? Tesla heeft niet de familie van het slachtoffer verteld dat 'ie met 155 km/h tegen een boom aan is gevlogen, dat heeft de media gedaan! En nu is het Tesla's schuld?
Als jij of ik voor Tesla PR zouden werken hadden we waarschijnlijk ook maar al graag de media te woord gestaan, zodat ze de juiste informatie direct van de bron horen alvorens er een heel speculatie circus op gang komt over de autopilot et cetera..

Normaal gaat het zo:
[Ongeluk vind plaats] > [politie komt ter plaatse] > [details ongeluk bekend bij politie] > [politie informeert familie]

Nu is het zo gegaan:
[Ongeluk vind plaats] > [politie komt ter plaatse] > [tesla komt ter plaatse] > [details bekend bij tesla] > [tesla informeert politie EN media] > [media/tesla informeert familie]
Nogmaals, zie jij iets wat door Tesla zelf gepubliceerd is waar staat dat de auto 155 km/h reedt? Nee, het antwoord is nee. Wellicht zijn de technici van Tesla wel in gesprek geweest met de nabestaanden welke ter plaatsen waren, dat zou goed kunnen maar wat er tussen beide partijen is besproken is puur giswerk.

Tesla en reddingswerkers/politie hebben samengewerkt om het wrak te bergen en de boardcomputer uit te lezen. Ik denk dat je rustig kunt stellen dat de politie eerder op de hoogte was van de door Tesla gevonden informatie dan de media. Als Tesla daarna de media te woord wilt staan om zsm duidelijk te maken dat de autopilot geen rol speelde in het ongeval vind ik dat ze daar het volle recht toe hebben.
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 16:12
Quote
Zadelsnuiver
Als Tesla daarna de media te woord wilt staan om zsm duidelijk te maken dat de autopilot geen rol speelde in het ongeval vind ik dat ze daar het volle recht toe hebben.

En het kan heel goed zijn dat Tesla dit voor haar beurt deed. Dat kun je ook niet met zekerheid ontkennen en dus kun je ook niet zeggen dat NIET de 'schuld' van Tesla is smiling smiley
Wat je zegt Zadelsnuiver, het is er Tesla aan gelegen om meteen aan te tonen dat het NIET aan de autopilot lag. Voordat er weer allerlei verhalen de ronde gaan doen dat het "dus wel aan de autopilot ligt".
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 16:21
Quote
P. Klieder
Wat je zegt Zadelsnuiver, het is er Tesla aan gelegen om meteen aan te tonen dat het NIET aan de autopilot lag. Voordat er weer allerlei verhalen de ronde gaan doen dat het "dus wel aan de autopilot ligt".

Precies, Tesla zal dit dus zo snel mogelijk de wereld in willen brengen. En dus is het niet ondenkelijk dat Tesla dit voor haar beurt heeft gedaan en de kritiek op Tesla terecht is.
Definieer "voor hun beurt". Is het wettelijk verplicht om in een dergelijk geval niet met de media te praten voordat de politie daar goedkeuring in geeft? Je weet zelf ook wel dat als Tesla 3-4 dagen "geen commentaar" had gegeven, we er nu allemaal 200% van overtuigd waren geweest dat de autopilot "hoogstwaarschijnlijk" een rol in het ongeval had.
Nogmaals, als de media niet alles wat Tesla doet onder een vergrootglas zou houden en niet alles buiten alle proporties zou opblazen, had de communicatie gewoon op de "juiste" manier (wat dat ook mag zijn) kunnen verlopen.

Het is trouwens allemaal giswerk, want de nabestaanden waren dus al ter plekke. Of ze het nieuws van de 155 km/h dus ter plekke hebben gehoord van de politie, media of Tesla ligt compleet in het midden..
Quote
JP2010
Quote
P. Klieder
Wat je zegt Zadelsnuiver, het is er Tesla aan gelegen om meteen aan te tonen dat het NIET aan de autopilot lag. Voordat er weer allerlei verhalen de ronde gaan doen dat het "dus wel aan de autopilot ligt".

Precies, Tesla zal dit dus zo snel mogelijk de wereld in willen brengen. En dus is het niet ondenkelijk dat Tesla dit voor haar beurt heeft gedaan en de kritiek op Tesla terecht is.

Dus je denkt echt dat de medewerkers van Tesla, nadat ze geholpen hebben met het bergen van het wrak, snel de boardcomputer hebben uitgelezen en alle informatie, raw, direct naar alle media outlets van de wereld hebben gestuurd VOORDAT ze met de politie ter plekke erover hebben gesproken? Of denk je dat ze snel naar de nabestaanden zijn gerend "gelukkig was het niet de autopilot hij reedt 155 km/h. HONDERDVIJFENVIJFTIG KILOMETERS PER UUR!!!!!!1111!!!!!!! HOUDOE EN BEDANKT!!"

En zelfs dan nog, we leven in een vrij land en zover ik weet is er geen embargo op het praten met de media. Het is smakeloos van de media dat zei het de wereld in hebben geslingerd en vervolgens Tesla, hun eigen bron, er van de schuld willen geven wanneer blijkt dat de lezers het vrij respectloos vinden dat de nabestaanden het in de krant hebben moeten lezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 17:38 door Zadelsnuiver.
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 18:21
Quote
Zadelsnuiver
Quote
JP2010
Quote
P. Klieder
Wat je zegt Zadelsnuiver, het is er Tesla aan gelegen om meteen aan te tonen dat het NIET aan de autopilot lag. Voordat er weer allerlei verhalen de ronde gaan doen dat het "dus wel aan de autopilot ligt".

Precies, Tesla zal dit dus zo snel mogelijk de wereld in willen brengen. En dus is het niet ondenkelijk dat Tesla dit voor haar beurt heeft gedaan en de kritiek op Tesla terecht is.

Dus je denkt echt dat de medewerkers van Tesla, nadat ze geholpen hebben met het bergen van het wrak, snel de boardcomputer hebben uitgelezen en alle informatie, raw, direct naar alle media outlets van de wereld hebben gestuurd VOORDAT ze met de politie ter plekke erover hebben gesproken? Of denk je dat ze snel naar de nabestaanden zijn gerend "gelukkig was het niet de autopilot hij reedt 155 km/h. HONDERDVIJFENVIJFTIG KILOMETERS PER UUR!!!!!!1111!!!!!!! HOUDOE EN BEDANKT!!"

En zelfs dan nog, we leven in een vrij land en zover ik weet is er geen embargo op het praten met de media. Het is smakeloos van de media dat zei het de wereld in hebben geslingerd en vervolgens Tesla, hun eigen bron, er van de schuld willen geven wanneer blijkt dat de lezers het vrij respectloos vinden dat de nabestaanden het in de krant hebben moeten lezen.

Budding heeft die mening en ventileert die mening. Ik denk niet dat hij die mening namens de Telegraaf geeft, maar op persoonlijke titel. Net zoiets als een peter r de vries die in een praatprogramma zijn mening over bepaalde onderwerpen geeft.

Maar ik vind dat ALS Tesla voor haar beurt informatie over het ongeval heeft gegeven en dit normaal gesproken een taak van de politie is, je dat Tesla wel degelijk kunt aanrekenen en je daar prima kritiek op mag uiten. smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 18:29
Er is -heb t filmpje nogmaals bekeken- geen kritiek op de media, er is kritiek op het feit dat de nabestaanden van Tesla te horen hebben gekregen wat er is gebeurd, dat de wagen 155km/u heeft gereden. In het filmpje wordt aangegeven dat de politie dit normaal gesproken na weken van onderzoek naar buiten brengt. In dit geval is dat dus direct door Tesla zelf gedaan, hebben de nabestaanden dit niet van de politie te horen gekregen, maar van Tesla.
Budding noemt dat (in mijn ogen correct) 'niet de juiste weg'. Daar kan hij nest wel eens gelijk in hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2016 18:30 door JP2010.
Hij zegt inderdaad letterlijk " zij hebben het gehoord van Tesla". Dus dan is het ter plekke misschien gebeurd? Hoe en waarom moet de politie daar dan nog tussen gaan zitten, als de nabestaanden zelf ter plekke waren en zelf naar de mannen van Tesla toe zijn gestapt? Wat is daar dan niet chique aan?

Dit geeft duidelijk aan dat hij dat niet zo letterlijk bedoelt, hij bedoelt (naar mijn mening) dat hij het een slechte zaak vindt dat er nu in elke krant staat dat die vent als een dwaas aan het rijden is geweest en dat de nabestaanden daar niet zo blij mee zijn. En DAT is dus waar de media ZELF verantwoordelijk voor is.
Let ook op de intonatie van de nieuwslezer wanneer hij "honderdvijfenvijftig" uitspreekt, je moet het natuurlijk wel een beetje sensationeel brengen..

Ik vind het moeilijk om het uit te leggen, maar ik zie een grote tegenstrijdigheid tussen eerst zeggen "ze hebben het van Tesla gehoord" en dan er vervolgens een probleem van maken omdat het overal uitgelicht wordt in de media. Of hij bedoelde eigenlijk te zeggen "ze hebben het indirect via de Media van Tesla gehoord". Ik denk dat dit laatste een stuk dichterbij de waarheid ligt.
Anonieme bezoeker
Re: Nieuw dodelijk ongeval met Tesla in Nederland
09-09-2016 19:55
Quote
Zadelsnuiver
En DAT is dus waar de media ZELF verantwoordelijk voor is.

Je verzint er vanalles om heen. Ik zie budding duidelijk aangeven hoe hij er over denkt. Dat je er vanalles om heen verzint is niet het probleem van 'de media' maar moet je bij jezelf zoeken. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.