25 km voertuig

Gepost door gandalf300 
Re: 25 km voertuig
01-04-2017 11:08
Dakloos
Ik vraag me toch af hoe dat dan zit bij een automaat, zoals deze Honda Jazz 'mbbs'.

Misschien doen ze het zo dat hij niet in 'D' kan, maar alleen in '1'.

In de YT advertentie staat overigens:
"De nieuwe wettelijke toegestane snelheid is 45 km/U.
We begrenzen hem op de maximale snelheid die de klant wil."

Dus ook op 100 km/h? En dan moet je zelf maar zorgen dat je niet boven de 45 komt?
01-04-2017 11:29
cirKel
Misschien doen ze het zo dat hij niet in 'D' kan, maar alleen in '1'.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dan zou de '1' wel naast de 'R' moeten zitten als je de rest simpelweg met een plaatje afdekt zoals bij een handbak. Op de foto's is niets te zien overigens.

01-04-2017 12:21
cirKel

Dus ook op 100 km/h? En dan moet je zelf maar zorgen dat je niet boven de 45 komt?

Komt dat concept niet bekend voor?
01-04-2017 12:29
Ja, doet me denken aan scooters...
Een scooter/brommer is geconstrueerd om 45 km/h te kunnen rijden, maar je mag er maar 40 km/h mee. Overigens denk ik dat Boppie het meer heeft over gewone auto's. Daar zit immers ook een gigantisch verschil tussen Hoe snel je kan en mag rijden, met de uitzondering dat er door de wet geen bovengrens is gesteld aan de snelheid die het voertuig kan halen.
01-04-2017 15:16
Scooters/brommers kunnen met een hl beetje technische moeite ook makkelijk 80 km/h halen hoor.
T is 1 april zeker?

Dat gezeik met de tyfus-mmbsen was afgelopen toch. Mocht toch alleen nog als landbouwvoertuig met T-rijbewijs
01-04-2017 15:29
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar is het niet zo dat het ombouwen wel is afgelopen, maar het verhandelen van bestaande mmbsen niet?
01-04-2017 15:58
Lycan Capri
T is 1 april zeker?

Dat gezeik met de tyfus-mmbsen was afgelopen toch. Mocht toch alleen nog als landbouwvoertuig met T-rijbewijs
Precies andersom. Voor een landbouwvoertuig (lbt) is nu een verklaring van de fabrikant nodig, die krijg je dus niet voor een personenauto. Mmbs kan nog wel, in ieder geval de Z1 25km/h variant van de laatste advertenties.
01-04-2017 19:52
D. Elzinga
Rondrijden met 80 km/u in de tweede versnelling. Dat lijkt me heerlijk comfortabel...

Nou ja, zo'n 200D met 4 bak zal wel een redelijk 'lang' 2e verzet hebben.. qua toerental kan het misschien nog meevallen..cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 19:53 door Durashift.
03-04-2017 19:32
klacht ingediend:

Beste xxx,

Naar aanleiding van je klacht over advertentie 168001686 heeft het Speurders.nl team besloten deze advertentie te verwijderen.

Hieronder volgt een kopie van je klacht:

Het artikel is tegen de regels van Speurders.nl

De klacht betrof de volgende advertentie:
Advertentienummer: 168001686
Advertentietitel: Mercedes 200d mmbs grijskenteken brommobiel aixam
Rubriek: Auto's
Subrubriek: Mercedes-Benz
Prijs: 1.945,00
Link: [www.speurders.nl]

Fenomenaale uitvinding! In een heerlijke Mercedes-benz cruisen en daar eigenlijk niks voor betalen?

Speurders.nl wil je bedanken voor je bijdrage tot verbetering van onze site.

smiling smiley
Mooi
En de eerste 5 jaar geen B (of A) laten behalen smiling smiley
04-11-2017 14:40

Dit soort dingen schijnen er in de omgeving van Rotterdam bij de haven rond te rijden als MMBS om belasting te ontduiken.
04-11-2017 14:55
Deze zit toch wel op een plek waar hij niets te zoeken heeft.
04-11-2017 14:57
Er zijn in Nederland wel meer (zwaar) afgeschermde terreinen welke volgen de WAM niet openbaar zijn. Daar geldt geen kentekenplicht. (o.a. Schiphol op het platform, diverse haventerreinen etc). Indien zo'n voertuig toch voor onderhoud etc het terrein moet verlaten zal dit met groene kentekenplaten gebeuren.
04-11-2017 15:13
Ik krijg de indruk dat dit ding op een snelweg zit.

Overigens heeft een terminaltrekker of een landbouwtrekker ook geen kenteken. Zolang het ding aan de eisen voldoet om de weg op te komen dan mag het gewoon. Denk aan spiegels, verlichting etc.
05-11-2017 18:06
Terminaltrekkers worden ook wel op niet-afgeschermde terreinen gebruikt. En ja dat kan ook een tot MMBS verbouwde 'gewone' vrachtwagen zijn. En idd als het apparaat wegens onderhoud wat verderop moet, dan worden hier handelaarsplaten voor gebruikt (wat dan wel een heel donkergrijs gebied is).
05-11-2017 18:15
Die handelsplaten zijn niet nodig als het voertuig gewoon in orde is en aan de eisen voldoet. De trekker op de foto lijkt op de snelweg te zitten en daar heeft dat ding helemaal niets te zoeken. Wat mij betreft stilzetten bij een tankstation en met een dieplader mogen ze hem weer ophalen.
22-11-2017 13:08
Hij voldoet ook niet aan de eisen om op de weg te komen, want ik zie maar n achterlicht branden.
22-11-2017 13:52
Mogen trekkers niet op snelwegen rijden?
22-11-2017 18:35
De afgeknotte driehoek staat voor een langzaam voertuig. MMBS, landbouwtrekker, heftruck. Deze jongen mag maar 25km/h maximaal.
Hopelijk bepaalt het OM dat de 17-jarige de eerste 20 jaar geen rijbewijs mag halensmiling smiley

(Het zal wel een tikje op de vingers en "Niet meer doen" zijn)
23-11-2017 14:58
De Telegraaf noemt het een brommobiel. nut smiley
23-11-2017 15:02
Autootje? Wordt een Caddy kleiner als je er een landbouwvoertuig van maakt?

Edit: "jongen bestuurder", ook mooi.eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2017 15:02 door D. Elzinga.
23-11-2017 15:16
Gezien de zorgvuldigheid van de Telegraaf is er dus een gerede kans dat het een hoogbejaarde vrouw betrof, in een Hummer ergens in Den Helder.
23-11-2017 17:44
Dat zou helemaal een giller zijn, als men Omroep Brabant als bron zou nemen. Helemaal omdat het bericht van de politie zelf hier pal boven staat.... nut smiley
RobEU
Dat zou helemaal een giller zijn, als men Omroep Brabant als bron zou nemen. Helemaal omdat het bericht van de politie zelf hier pal boven staat.... nut smiley

Iets zegt me dat het bericht van de Telegraaf niet eens is gelezen. Over onzorgvuldigheid gesproken ... winking smiley
23-11-2017 18:10
Dan zou je beter ook je eigen bronnen eens moeten checken. Of in dat geval je onderbuik. Dat ik niet elke letter onthoud van dat stukje, betekent niet dat ik het niet gelezen heb.
RobEU
Dan zou je beter ook je eigen bronnen eens moeten checken. Of in dat geval je onderbuik. Dat ik niet elke letter onthoud van dat stukje, betekent niet dat ik het niet gelezen heb.

Mag ik een teiltje ... grinning smiley
Je mag een teiltje.... nog een voorkeur voor een rood, blauw of geel exemplaar?grinning smiley
Muddy Bandit
Je mag een teiltje.... nog een voorkeur voor een rood, blauw of geel exemplaar?grinning smiley

Een zinken teiltje lijkt me wel wat ... winking smiley

01-12-2017 19:51
hallo ik ben het met jullie eens dat 70 km te hard wel erg overdreven is
ik rijd zelf ook een mmbs z1 di van mij loopt niet harder als 50
ik gaa er mee naar mijn werk en naar mijn vader
ik zit lekker warm en droog ik vind het jammer dat er mensen zijn di dit verzieken
ik heb een tijde met 25km PROBEREN te rijden maar het is me niet gelukt als ik zo rij word ik door het raam uitgescholden en mensen wie mij aan de kant proberen te duwen in het ergste geval
daarna heb ik de 45 km aan gehouden en mensen hebben dan iets minder last van je en zijn zoo ook vriendelijker
houd in jullie gesprek rekenig met de mensen wie het gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is en wie er geen kwaad mee willen doen

o ja kleine site note ik las net verder en kwam bij de post over de 200d
ik heb de zelfde een witte met kapotte motor gekocht ben zelf auto monteur dus heb dat gemaakt rijd overigens fijn

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2017 19:56 door kay peters.
01-12-2017 19:56
Nationale categorie Z1
Motorvoertuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet
meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets,
niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte
afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen.
Vanaf 1 september 2014 moet het voertuig voorzien zijn van een laadvloer van
minimaal 1,5 x 1,5 meter of een minimale totale oppervlakte van 3 m2
.

Dit is waar een Z1 voor bedoeld is.
01-12-2017 19:59
Boppie
Nationale categorie Z1
Motorvoertuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet
meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets,
niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte
afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen.
Vanaf 1 september 2014 moet het voertuig voorzien zijn van een laadvloer van
minimaal 1,5 x 1,5 meter of een minimale totale oppervlakte van 3 m2
.

Dit is waar een Z1 voor bedoeld is.

ja dat klopt dat is het als je hem nu keurt di van mij is gekeurd in 2014 toen waren de regels niet zoo streng
En, welk rijbewijs heb je?
01-12-2017 20:54
ik heb mijn t rijbewijs ik ben overigens pas 17
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close