Aso Parkeren

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Aso Parkeren
10-07-2017 19:25
@Springbok - Over het algemeen valt dat nog wel mee. Heb mijn V40 drie jaar lang overal tussen geparkeerd en nooit parkeerschade (en het lakwerk van die auto was niet van de beste kwaliteit, iedere aanraking met metaal oid was direct zichtbaar).

@KadettRT - Geen probleem, ben inderdaad de laatste tijd wat minder op het forum waardoor mijn avatar nog niet veranderd is.
10-07-2017 19:41
KadettRT

Ik ben nog steeds voorstander van verplicht om en om parkeren, dus met de passagiers kanten van auto's vlakker tegen elkaar aan. Bestuurder kan makkelijk instappen, iets naar voren rijden voor de passagier.

Ik ben er absoluut geen voorstander van, ik parkeer m'n auto's altijd achterwaarts zo'n parkeervak in want dan heb ik bij het wegrijden altijd een goed zicht op het verkeer.
Muddy Bandit
KadettRT

Ik ben nog steeds voorstander van verplicht om en om parkeren, dus met de passagiers kanten van auto's vlakker tegen elkaar aan. Bestuurder kan makkelijk instappen, iets naar voren rijden voor de passagier.

Ik ben er absoluut geen voorstander van, ik parkeer m'n auto's altijd achterwaarts zo'n parkeervak in want dan heb ik bij het wegrijden altijd een goed zicht op het verkeer.
Ik ben er ook tegen. Ik rijd regelmatig met een RHD, en dan sta ik dus regelmatig dat ik niet achter het stuur kan instappen vanwege dat om en om parkeren. Als iemand z'n auto eenmaal geparkeerd heeft gaat ie hem echt niet meer anders neerzetten zodra hij ziet dat het stuur aan de andere kant zit. Als hij het al ziet.
12-07-2017 16:33

Hij mag er niet alleen niet staan (want meneer ging een boodschap doen, niet iets laden of lossen), maar om dan ook nog in één keer met zo'n grote haal de stoep op te gaan en niet even de moeite te nemen om een keer te steken zodat er nog een voetganger met een kinderwagen, rollator of rolstoel voorbij kan... ik vind het echt SUPER-ASO parkeren.
12-07-2017 17:18
Is het de man die erbij loopt op de foto? Gewoon commentaar geven. Ben het zeker eens dat dit ronduit asociaal is om te doen.
12-07-2017 18:16
Ja, het is die man. Ik zei ook: "U zou hem op zijn minst even recht kunnen zetten". Maar hij ging gewoon zijn boodschap doen.
12-07-2017 19:29
Springbok
Gewoon Dirk
Leuk verhaal maar waarom lukt het de rest wel om normaal te parkeren en in- en uit te stappen zonder schade? Dit is gewoon ronduit asociaal ongeacht hoe breed je auto is.

Dat is juist het probleem. Als je normaal parkeert en in- uitstapt ga je op de duur schade krijgen omdat een boel mensen gewoon niet uitkijken.

Ik parkeer nooit tussen twee auto's. Tenzij het echt hele ruime plekken zijn. Altijd hoekplaatsje en het liefst ergens achteraan. Loop wel paar min extra.
Dat doe ik ook altijd. Maar altijd, halve parkeergarage leeg en altijd een schlemiel die naast mij moet parkeren. Pak 1 van die andere 75 lege plekken.
12-07-2017 20:27
Aras
Dat doe ik ook altijd. Maar altijd, halve parkeergarage leeg en altijd een schlemiel die naast mij moet parkeren. Pak 1 van die andere 75 lege plekken.

Inderdaad..

Vandaag in parkeergarage zag ik twee brede plekken waarbij een 91 cabrio hem heel erg links had gezet - leek met het zelfde doel als ik altijd heb. Voor mij ideale mogelijkheid om hem er heel erg rechts naast te zetten.
25-07-2017 09:27

Opvallend parkeerprobleem op Ameland: auto's klemgezet
[www.lc.nl]

nut smiley
Ander bericht over hetzelfde parkeerterrein

Quote uit het bericht:

NES (AMELAND) - De politie Ameland wees maandagavond het publiek op een parkeerprobleem op het eiland. Een aantal auto's achter de vakantiehuizen bij Ameland State bij het strand werd ingesloten door twee rijden met andere voertuigen. Doordat er geen parkeervakken zijn ingekleurd, parkeren een aantal automobilisten hun voertuig zonder na te denken.

Volgens de politie deed de parkeerproblematiek zich ook voor bij camping Duinoord en vakantiehuizen van Excelsior. De politie verzoekt automobilisten om beter na te denken in dit soort situaties.

Ik denk dat het handiger is de beheerder van het parkeerterrein te vragen wat lijnen te gaan trekken:

Een groot terrein vrijgeven als parkeerterrein zonder een fatsoenlijke indeling is mijns inziens vragen om dit soort problemen ...
25-07-2017 11:10
Een rijde, twee rijden?
22-08-2017 21:58
Nu om de hoek een fijne landbouwtrekker. Die staat dan geparkeerd in een woonwijk op een dusdanige manier dat bijvoorbeeld een brandweerwagen er veel moeite mee zal hebben om er voorbij te komen. Mooi detail is dat het ding van een loonbedrijf een kilometer of 5 verderop is. Sta je in een paar minuten. Ik snap dat niet. Zet dat ding aan de zaak of op een industrieterrein.
30-08-2017 15:38
Deze BMW-rijder vond ik ook erg vervelend.

Het ziet er echt uit alsof hij 'm er zonder nadenken heeft neergezet, wat m overigens prima is gelukt.
Ik was genoodzaakt om via de bijrijderskant in te stappen.
31-08-2017 07:43
Ik zie geen BMW rijder. winking smiley
12-09-2017 21:57
Niet bepaald asociaal parkeergedrag dit. Ik vraag me vooral af hoe het voor elkaar krijgt om hem zo neer te zetten, uit te stappen en het dan wel goed te vinden....

Op de foto valt het wellicht niet goed te zien maar de neus staat ook nog eens tot in de bosjes.
Je zou haast denken dat de bestuurder onwel is geworden ...
13-09-2017 07:54
Ik woon in een grote flat met recht voor de ingang een laad- en losplek. Bijna iedere dag staat daar voor langere tijd een B-klasse geparkeerd. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Iemand meldde dat dus op de Facebookpagina van de bewonerscommissie, en de eigenaar van de auto reageerde zowaar in de strekking van: 'ik moet iedere dag mijn auto in en uitladen, dus mijn gedrag is geoorloofd...'.

Wat moet je aan met dat soort tuig?!nut smiley
13-09-2017 08:21
Is weg laten slepen een optie? drinking smiley
13-09-2017 08:50
Auto-fan

Broodkruimels op zijn dak strooien, komen vast wel een paar meeuwen op af....drinking smiley
13-09-2017 08:54
BOA langs laten komen.

Of een grote rol folie versieren en de auto een keer lekker inrollen. Maar ik zou hem eerst persoonlijk aanspreken.
13-09-2017 09:09
Deze schijnt ook dagelijks zo te staan:

[twitter.com]
13-09-2017 09:36
Die BMW erachter staat ook niet echt handig. Wat een klungels.
13-09-2017 11:22
De C2 past daar nog wel naast. En hoe hij/zij dan in stapt is mijn probleem niet. drinking smiley
13-09-2017 20:59
[nos.nl]

Dit kan toch niet. Niet alleen mag je daar helemaal geen vliegtuig parkeren, maar om hem dan ook nog eens midden in de doorgang te zetten in plaats van in een vakje... grinning smiley
Piloot heeft het overleefd en is al uit het ziekenhuis ontslagen.
Sarcast
Deze schijnt ook dagelijks zo te staan:
[twitter.com]

Volgens de tweet staat hij er net een dag zo.
Wel apart dat bij de 2e tweet het kenteken niet is weggehaald ...

Hij voelt groter dan hij is ...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2017 21:21 door Blackadder the 5th.
13-09-2017 21:35
Volgens de eerste tweet:

Lieneke‏ @Lieneke13553810 11 sep.

@ToezichtEde hoevaak moet er gebeld worden voordat er wat aan gedaan word? Dit Gebeurd dagelijks! @hetmoetnietgekkerworden
Sarcast
Volgens de eerste tweet:

Lieneke‏ @Lieneke13553810 11 sep.

@ToezichtEde hoevaak moet er gebeld worden voordat er wat aan gedaan word? Dit Gebeurd dagelijks! @hetmoetnietgekkerworden

Ik krijg de indruk van de 2 foto's dat de auto in de tussentijd niet van de plek is geweest.
Vermoed dat de opmerking in de tweet meer is bedoeld (of is het bedoelt) om de politie te motiveren ... winking smiley
13-09-2017 21:42
Hiermee is bewezen dat A2 rijders gewoon totaal niet kunnen parkerengrinning smiley.
Boppie
Hiermee is bewezen dat A2 rijders gewoon totaal niet kunnen parkerengrinning smiley.

Of overdreven bang zijn om parkeerdeukjes door de naast geparkeerde auto's op te lopen ... winking smiley
14-09-2017 08:28
Dat is het meestal ja. Had ik deze al eens gepost?

14-09-2017 08:39
Tja, de mensen zijn gemeen tegen mij, dus ik mag twee plekken innemen. Zo werkt het blijkbaar tegenwoordig.
Sarcast
Dat is het meestal ja. Had ik deze al eens gepost?

Daarom ben ik zo blij met mijn A2.
Mijn auto is zo breed als een auto uit de jaren 70, toen de normafmetingen van parkeerplaatsen werden vastgesteld.

Een bedrijf als Hornbach zou kunnen overwegen om de parkeerplaatsen wat breder uit te voeren,
bij dergelijke bedrijven is de kans immers vrij groot dat er aldaar gekochte spullen in de auto worden geladen ... winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2017 11:52 door Blackadder the 5th.
14-09-2017 09:42
Springbok
Gewoon Dirk
Leuk verhaal maar waarom lukt het de rest wel om normaal te parkeren en in- en uit te stappen zonder schade? Dit is gewoon ronduit asociaal ongeacht hoe breed je auto is.

Dat is juist het probleem. Als je normaal parkeert en in- uitstapt ga je op de duur schade krijgen omdat een boel mensen gewoon niet uitkijken.

Ik parkeer nooit tussen twee auto's. Tenzij het echt hele ruime plekken zijn. Altijd hoekplaatsje en het liefst ergens achteraan. Loop wel paar min extra.

Heb dat nu ook met m'n splinternieuwe auto, ging laatst 's avonds boodschappen doen, hele parkeerplaats leeg, in de hoek gezet, kom ik 5 minuten later terug, staat er een blauwe Ibiza strak naast geparkeerd, kon m'n portier niet volledig openen, wat de f... man, 6 plekken ernaast leeg.

Ik hield het er maar op dat ie SEAT liefhebber is en stiekem graag naast de mijne wilde staan big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2017 09:42 door JDx.
14-09-2017 12:19
Ik had zoiets laatst in Antwerpen. In een krappe parkeergarage met de rechterzijde vlak langs de muur geparkeerd. Zet een *** de linkerzijde klem met een bestelbus. Ik kon er alleen nog maar bij door een portierraam te laten zakken, de auto in zijn vrij te zetten en hem vervolgens naar achteren te duwen. angry smily
14-09-2017 12:31
funf
Tja, de mensen zijn gemeen tegen mij, dus ik mag twee plekken innemen. Zo werkt het blijkbaar tegenwoordig.

Klopt, van mijn probleem maak ik jouw probleem. Als het mijne maar opgelost is.

Ik kan mij de man wel voorstellen dat hij schijtziek wordt van telkens een deuk extra, mijn Twingo zag er na 6 jaar ook totaal anders uit met dank aan een paar buren die het ding als stootkussen gebruikten. Maar om nu twee vakken te gebruiken zodat een ander kan barsten gaat te ver.
14-09-2017 14:05
Daarom zet ik mijn auto op dit type parkeerplaatsen helemaal achteraan, staat niemand. Ik loop wel een stukje, goed voor het overtollig vet..smiling bouncing smiley
14-09-2017 15:41
Hmmm....als het om het overtollig vet te doen is dan kan je beter parkeren bij het zwembad om boodschappen te doen bij de AHgrinning smiley.

Geintje
15-09-2017 09:06
Idefiqs
Auto-fan

Broodkruimels op zijn dak strooien, komen vast wel een paar meeuwen op af....drinking smiley

Dat vind ik wel een leuke!thumbs upgrinning smiley

Gelukkig is mijn auto al rijkelijk uitgerust met parkeerdeukjes, dus ik prop m'n wagen overal tussen. Het liefste naast asociaal geparkeerde dure nieuwe auto's, zodat zijn hun enorme portieren moeilijk open krijgen. Of is dat gemeen?drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2017 09:12 door Mechanix.
15-09-2017 09:45
Die A2 is behoorlijk kansloos. Als hij zijn auto strak langs de stoep zet moet de auto ernaast wel heel raar parkeren om hem er dicht naast te zetten.

Mechanix
Gelukkig is mijn auto al rijkelijk uitgerust met parkeerdeukjes, dus ik prop m'n wagen overal tussen. Het liefste naast asociaal geparkeerde dure nieuwe auto's, zodat zijn hun enorme portieren moeilijk open krijgen. Of is dat gemeen?drinking smiley

Nee hoor.. Maar wel een beetje droevig.. nut smiley
Springbok
Die A2 is behoorlijk kansloos. Als hij zijn auto strak langs de stoep zet moet de auto ernaast wel heel raar parkeren om hem er dicht naast te zetten.

Ik vermoed dat de bezitter van de A2 net zo bang is voor beschadigingen
door het plaatsen/weghalen van een vuilcontainer als door het portier van een andere auto ...winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2017 12:04 door Blackadder the 5th.
15-09-2017 17:09
Uit een ander topic geleend: regels zijn er wel voor u, maar niet voor ons...

15-09-2017 21:49
Springbok
Gewoon Dirk

Vandaag het allerverste hoekje op P3 in Eindhoven gevonden naast een scheef geparkeerde S500, past in principe niets meer tussen, dus vond het wel een veilig plekje, scheelt maar 2 minuten lopen big smile smiley

16-09-2017 12:43
Mwa, daar zit nog wel 1 meter 63 tussen.
16-09-2017 12:50
Mechanix
Mwa, daar zit nog wel 1 meter 63 tussen.

Ik ging er niet van uit dat op een halflege parkeerplaats iemand die plek kiest als je naar die Mercedes kijkt.
16-09-2017 12:54
Ok, maar als dit de enige plek was, had ik m'n auto er gewoon tussengezet. Die Mercedes staat volgens mij niet over de witte lijn, dus in principe heb je gewoon het hele parkeervak.
16-09-2017 14:17
Dit soort 'overgebleven' parkeer vakken waren ideaal voor mijn Cuore een aantal jaar geleden. En ja ik was dan wel zo hufterig om de passagiers kant zo strak mogelijk tegen de Mercedes aan te zetten :P
18-09-2017 08:48
funf
Uit een ander topic geleend: regels zijn er wel voor u, maar niet voor ons...

Als daar naast de bestuurderskant nog ene parkeervak is had ik hem er heel strak tegenaan gezet.grinning smiley
JDx
Vandaag het allerverste hoekje op P3 in Eindhoven gevonden naast een scheef geparkeerde S500, past in principe niets meer tussen, dus vond het wel een veilig plekje, scheelt maar 2 minuten lopen big smile smiley

Hebben ze de vakindeling aangepast? Het lijkt net alsof er 2 indelingen door elkaar gebruikt zijn ... nut smiley

Het vak waar de blauwe auto instaat ziet er op de foto niet echt breed uit. Lijkt er op dat ze niet uitkwamen
met het uitmeten van de parkeervakken ...
KadettRT
Dit soort 'overgebleven' parkeer vakken waren ideaal voor mijn Cuore een aantal jaar geleden. En ja ik was dan wel zo hufterig om de passagiers kant zo strak mogelijk tegen de Mercedes aan te zetten :P
IMG_20171006_175043 by pytrik heideman, on Flickr

Zo iets?
stoterstangen90
KadettRT
IMG_20171006_175043 by pytrik heideman, on Flickr

Zo iets?

Geeft aardig aan hoe groot (breed) de auto's in de loop van de jaren zijn geworden ... winking smiley

Dit soort foto's zijn en blijven een momentopname, het kan best zijn dat de bestelauto links op de foto door de vorige "foutparkeerder"
werd gedwongen zijn auto rechts in het vak te zetten.
Rechts op de foto zie je duidelijk het effect als men ruimte rondom de auto vrij wilt houden. Alles begint een klein stukje op te schuiven ...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2017 08:43 door Blackadder the 5th.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.