Aso Parkeren

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Aso Parkeren
27-07-2020 12:34
arosa
Marc van der Togt
arosa
Marc van der Togt
Monsieur Le Loure
Fe Ro
Mensen die op een invalide parkeerplaats staan moeten ze meteen het rijbewijs minimaal een jaar lang invorderen.

Lijkt je vierendelen geen betere optie?
Doen ze echt nooit meer....

Haha, en dan blijkt kort na de vierendeling dat er alleen geladen en / of gelost werd......spinning smiley sticking its tongue out
je mag er gewoon niet staan ook niet voor alleen laden en lossen.

Zéker wel! Google maar eens op “laden lossen invalideparkeerplaats”......... winking smiley

Kwalijker vind ik het dat Fe Ro invaliden niet als mensen ziet. Althans zo Is het geschreven.
je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg, geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.

Laden/lossen is je spullen wegbrengen dan wel halen zonder enig verder geouwehoer.
29-07-2020 09:23
Boppie
arosa
Marc van der Togt
arosa
Marc van der Togt
Monsieur Le Loure
Fe Ro
Mensen die op een invalide parkeerplaats staan moeten ze meteen het rijbewijs minimaal een jaar lang invorderen.

Lijkt je vierendelen geen betere optie?
Doen ze echt nooit meer....

Haha, en dan blijkt kort na de vierendeling dat er alleen geladen en / of gelost werd......spinning smiley sticking its tongue out
je mag er gewoon niet staan ook niet voor alleen laden en lossen.

Zéker wel! Google maar eens op “laden lossen invalideparkeerplaats”......... winking smiley

Kwalijker vind ik het dat Fe Ro invaliden niet als mensen ziet. Althans zo Is het geschreven.
je moet dan echter wel direct laden en lossen. Dus deur open je zooi eruitgooien en meteen weer weg, geld ook voor passagiers in en uit laten stappen.

Laden/lossen is je spullen wegbrengen dan wel halen zonder enig verder geouwehoer.
Wat ik begrepen heb van de gerechtelijke uitspraken mag je er wel stilstaan maar niet parkeren. Verlaat jij je auto dan wordt het al snel parkeren.
04-08-2020 20:18

In feite ook een vorm van asociaal gebruik van een parkeerplaats: er een trafohuisje plaatsen. Weer een parkeerplaats weg.

Extra pijnlijk is dat het huisje werd geplaatst pas zo'n twee weken nadat hier twee laadplekken waren gecreëerd door de aanleg van een dubbele laadpaal. De ambtenaren van de gemeente hebben alle stappen van beide aanvraagprocedures doorlopen, alleen hebben ze niet bij elkaar over de schouder gekeken of er iets parallel liep dat hun af te geven vergunning misschien in de wielen zou kunnen rijden. Het zou overigens zo maar kunnen zijn dat het trafohuisje er moest komen vanwege de komst van laadpalen...
04-08-2020 22:05
Tydelyck
.... Het zou overigens zo maar kunnen zijn dat het trafohuisje er moest komen vanwege de komst van laadpalen...

Daar zal de diesel aggregaat voor die laadpaal dan wel in zitten.grinning smiley
05-08-2020 23:23
Da's goed bedacht.. 1 laadpaal met 2 laadpunten..declasseren tot 1 laadpunt / laadplek. Nu nog het onderbord aanpassen. Want plek voor 2 voertuigen is er niet meer.

Voor EV trafohuis is het wel een flink ding.. en ingekapseld. Zie je niet vaak.
05-11-2020 18:05
Zondag zag ik dit:

Ik vond dit ook vrij bijzonder, ook gezien de lege brink, ehm parkeerplaats. Ik denk niet dat de Panda zo dicht op de Volvo is gezet.
05-11-2020 19:53
Misschien was het eerder wel druk? Ik neem mijn digitale hoed af voor degene die de auto, welke er dan ook als laatste kwam, even vlot zo strak naast de andere zet.
09-11-2020 15:53
Misschien van dezelfde eigenaar en slot op het bestuurdersportier van die Panda kapot?
09-11-2020 19:08
Misschien stond de parkeerplaats een uur geleden nog helemaal vol en was een van deze twee plekjes het laatste plekje.

Al had ik - als Pandabestuurder - de Panda dan wel andersom gezet.
09-11-2020 19:31
ach dan stap je toch aan de andere kant in? of desnoods achterincool smiley Ik heb de Dyane ook wel eens zo ingeparkeerd, was het enigste plekje dat over was. wel even een foto gemaakt dat ie schadevrij ingeparkeerd stond en met de kentekens erop van de auto's aan beide zijkanten. Zo heb ik in Amsterdam ook wel eens geparkeerd dat de bestuurder van de auto naast mij er echt niet in kon. In zo'n geval leg ik altijd een briefje met mijn telefoonnummer er waar ik ben zodat men mij dan wel kan bereiken als het nodig is
10-11-2020 07:35
hobbes2cv
ach dan stap je toch aan de andere kant in? of desnoods achterincool smiley Ik heb de Dyane ook wel eens zo ingeparkeerd, was het enigste plekje dat over was. wel even een foto gemaakt dat ie schadevrij ingeparkeerd stond en met de kentekens erop van de auto's aan beide zijkanten. Zo heb ik in Amsterdam ook wel eens geparkeerd dat de bestuurder van de auto naast mij er echt niet in kon. In zo'n geval leg ik altijd een briefje met mijn telefoonnummer er waar ik ben zodat men mij dan wel kan bereiken als het nodig is

Deze rare situatie ontstaat vaak als iemand de auto op het randje parkeert. Je komt op een parkeerplaats waar veel beweging is (bijvoorbeeld bij een supermarkt) en er is nog een vrij plekje naast een auto die de wieltjes heel dicht bij de streep geparkeerd heeft. Dan heb je de keuze jouw auto net zo lomp achter te laten (dit noem ik niet 'parkeren' ) of je zet jouw auto toch netjes in het midden van het vak waarmee je het de scheefparkeerder moeilijk maakt om in te stappen.

Als je terugkomt, is de scheefparkeerder waarschijnlijk al weer weg en ben jij de dwaas die een cursus parkeren nodig heeft.

Dit zorgt wel voor een mobieltje vol met foto's van kentekens en het is vervelend voor mensen met overdreven grote auto's. Probeer een klassiek Amerikaans slagschip maar eens in een typisch Nederlands krap parkeervakje te lepelen.
Dat steekt aan alle kanten meer dan een meter uit.

[flic.kr]
10-11-2020 11:15

Deze heeft het wel zelf gedaan. Zeker bang dat auto's die langsrijden misschien een krasje maken op z'n S3, dus dan zet hij/zij hem maar zover uit het vak dat hij/zij op het fietspad staat! Ook het busje ervoor en de zwarte auto erachter zijn een stukje buiten het vak gaan staan, maar niet zo ver. Het stomme is dat de kans op een kras van een fiets of scooter aan de linkerzijde eigenlijk veel groter is dan van een auto aan de rechterzijde. Bovendien past die S3 gewoon in het vak als hij strak tegen de stoepband aan staat (het busje niet).

10-11-2020 12:14
Tydelyck

Deze heeft het wel zelf gedaan. Zeker bang dat auto's die langsrijden misschien een krasje maken op z'n S3, dus dan zet hij/zij hem maar zover uit het vak dat hij/zij op het fietspad staat! Ook het busje ervoor en de zwarte auto erachter zijn een stukje buiten het vak gaan staan, maar niet zo ver. Het stomme is dat de kans op een kras van een fiets of scooter aan de linkerzijde eigenlijk veel groter is dan van een auto aan de rechterzijde. Bovendien past die S3 gewoon in het vak als hij strak tegen de stoepband aan staat (het busje niet).

Je hebt ook fietsers, die wellicht express eventjes met de sleutel er langs af fietsen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2020 16:19 door Zunigrijje.
10-11-2020 19:01
Ik denk niet dat dit is gedaan voor krassen van langs rijdende auto's maar eerder voor deuken van uitparkerende auto's. Het ziet er vrij smal uit dat een bumpertje in je deur sneller is gebeurt dan je lief is. Kan toeval zijn maar als er 3 auto's achter elkaar op de stoep staan lijkt mij dat er meer is dan lompe bestuurders die moeite hebben met recht door een straat te rijden zonder spiegeltikkertje te spelen.
17-11-2020 05:10
Dit is een herkenbaar beeld anders hoor. Waarschijnlijk ook vrachtwagens/bussen die die weg gebruiken en bang zijn voor kapotte spiegels e.d.

Even kijken of zo'n link werkt, dit komt uit de Facebookgroep van mijn lokale omgeving.
Fascinerend geparkeerd wel, in elk geval.
31-12-2020 16:59
Kan nog prima een auto naast staan.grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.