2.4 GDI Mitsubishi Galant tunen?

Gepost door BrianDenkers 
Onlangs heb ik een Mitsubishi Galant gekocht met en 2.4 GDI motorblok erin.
De auto rijd lekker vlot en is zeer comfortabel, maar zou toch wel graag meer vermogen willen smiling smiley

Ik heb internet al rond staan zoeken opzoek naar een tuner voor mijn Mitsubishi, maar kom alleen maar chiptuners tegen...
Ik zoek eigenlijk een tuner die ook turbo kits installeerd en mij advies kan geven wat het beste is kwa tunen voor mijn auto.

Wie o wie kan mij vertellen welke bedrijven mij kunnen helpen?? big smile smiley
Chippen heeft amper zin bij dit soort motoren.
Een Turbo of Compressor monteren uiteraard wel.
Of dat kan bij deze auto geen idee ( is er plek, kan dat sowieso wel met dit direct ingespoten motoren )
Dat de tuning / aanpassingen waarschijnlijk meer gaan kosten dan de hele waarde van de auto lijkt me wel een zekerheidje, dan had je echt beter een auto kunnen kopen met een sterkere motor.
ik zat ook te denken aan een turbokit, maar weet zo niet welk(e) bedrijven dit kunnen doen.
Het zou een stuk eenvoudiger, goedkoper en verstandiger zijn om de GDI te verkopen en een V6 aan te schaffen.
Hebben ook nog een veel mooiere loopcultuur.
Pepe41
Het zou een stuk eenvoudiger, goedkoper en verstandiger zijn om de GDI te verkopen en een V6 aan te schaffen.
Hebben ook nog een veel mooiere loopcultuur.

Zo te lezen heeft hij de GDI net een dag of 2, vandaar ook mijn opmerking dat hij beter een andere auto had kunnen kopen.
Chargertech , zij kunnen het, kosten geen idee
Ik heb zelf een 12v VR6. Hier monteren ze relatief vaak een turbo kit op. Naast dat je een gezonde motor nodig hebt kost dit al snel meer dan 7500 euro, en dan heb je hier nog kant en klare sets voor.

Met alleen een turbo ben je er nog niet. Denk aan andere koppakking, injectoren, koeling, remmen, koppeling, versnellingsbak, maatwerk tuning chip.

Dus als je het echt wil dan kan het, maar zoek je goedkope pk's dan zijn er slimmere opties.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2021 07:25 door Erwin 1402253.
In navolging van Total Loss: In de VS is 2.4 liter zo'n beetje een standaardklasse voor 4 cilinders. Met als uitgangspunt een soepele-, koppelrijke-, maar zeker geen sportieve motor. Geënt op het specifieke rustige verkeer in de VS. Tunen wordt lastig.
Je zou kunnen proberen om snellere nokkenassen te kopen of de huidige nokkenassen aan te laten passen voor meer vermogen in de hoge toeren, helaas kost dit je wel koppel onderin. Of gewoon lekker oldskool een dot lachgas smiling smiley
Zadelsnuiver
Of gewoon lekker oldskool een dot lachgas smiling smiley
Of zoiets!
EVV
Zadelsnuiver
Of gewoon lekker oldskool een dot lachgas smiling smiley
Of zoiets!

Ja zeg, das geen geld!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.