BMW 320i G20

Gepost door Xela 
BMW 320i G20
20-11-2020 13:13
Voorheen kon je bij de BMW dealer je auto laten tunen, was onderdeel van het M-performance pakket. Je 320i van 184 pk, kreeg dan iets van 230 pk. Ik zie het er nu voor de 3 serie er niet meer bij staan. Wat zou nu de beste optie zijn om een 320i G20 te laten tunen, Google komt met zoveel opties dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Re: BMW 320i G20
21-11-2020 15:47
Kijk eens bij BR Performance of Beek racing, die hebben een goede naam op het bmw drivers forum.
22-11-2020 01:53
En wees bewust dat overheid, fabrikant en verzekeraars in de toekomst mogelijk je auto niet meer als goedgekeurd beschouwen.
27-11-2020 00:07
Sterker nog: het vermogen van voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd, moet goedgekeurd worden. Na tuning is veelal de vermogenswinst meer dan 20%. Mocht je aangehouden worden of betrokken raken bij een ongeval, kan dit een groot probleem worden. Dat weten veel mensen niet. Ik heb ergens al eens gelezen over iemand die staande gehouden werd omdat de politie hem achtervolgde en het vermoeden had dat de auto niet meer zijn originele vermogen had. Dan heb je ook flink pech, maar het kan.

V0RQ
En wees bewust dat overheid, fabrikant en verzekeraars in de toekomst mogelijk je auto niet meer als goedgekeurd beschouwen.
27-11-2020 00:35
Ik heb persoonlijk goede ervaring met de tuner Ttune in Echt (L). Deze heeft de oude Audi A3 2.0 TDI van mijn vrouw van een custom tune voorzien. Goede service en communicatie en niet duur.

Xela
Voorheen kon je bij de BMW dealer je auto laten tunen, was onderdeel van het M-performance pakket. Je 320i van 184 pk, kreeg dan iets van 230 pk. Ik zie het er nu voor de 3 serie er niet meer bij staan. Wat zou nu de beste optie zijn om een 320i G20 te laten tunen, Google komt met zoveel opties dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
V0RQ

Onzin. Hoe willen ze controleren of ie d.m.w. OBD tuning is aangepast? Alleen de fabrikant/dealer kan dit zien met de computer.
F4R 764
Ik heb persoonlijk goede ervaring met de tuner Ttune in Echt (L). Deze heeft de oude Audi A3 2.0 TDI van mijn vrouw van een custom tune voorzien. Goede service en communicatie en niet duur.

Xela

Goedkoop is duurkoop. Nu ken ik ze niet, maar met een VAG auto zou ik bij de bekende VAG tuners langsgaan.

Nu weet ik niet hoeveel ervaring u heeft met gechipte auto's, maar ikzelf heb het verschil mogen ervaren tussen een slechte en een goede chip op dezelfde auto en dat merk je goed hoor. De slechte was in dit geval ABT van de Vw dealer zelf, de goede was JD. De auto trok bovenin de toeren veel beter door.
Als je zo'n auto met goedkope chiptuning op een dyno zet, dan doen ze of net iets meer vermogen dan origineel, of de lijnen lopen als de golven van de zee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.