Zilvergrijze auto, welk kleur interieur?

Gepost door APT 
Geen idee waar ik het anders moet plaatsen dus doe het maar hier.

Mogelijk wordt mijn volgende auto zilvergrijs. Vreselijk saai, ik weet het maar de uitvoering en staat lijkt gewoon het beste van allemaal. Nu zie ik bij grijze auto's echt enkel een zwart interieur en moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook niets kan verzinnen wat er beter bij zou staan. Grijs ook wel eens gezien maar dat maakt het heel.. uh.. grijs. Bij donker grijze kleuren zie je beige nog wel eens wat ook goed staat. Bij echt zilvergrijs nog nooit gezien geloof ik. Het gaat overigens om een lederen interieur (wil geen stof). Iemand ideeën? Graag met foto's waarbij de combinatie goed te zien is, zoals auto's van buiten gefotografeerd met deuren open oid.
Ik heb zilvergrijs met rood gehad. Moet je van houden, rood kan je snel op uitgekeken raken. Een beige interieur vind ik ook wel gaaf. Heeft iets bijzonders. Roodbruin kan overigens ook wel goed. Hangt ook erg van het model af.
Rood vind ik erg gaaf maar je moet er inderdaad van houden. Zelf zou ik kiezen voor cognac
opel omega
Rood vind ik erg gaaf maar je moet er inderdaad van houden. Zelf zou ik kiezen voor cognac

Het ging toch om een "zilver"grijze auto? Dan mag die Bimmer wel eens gepoetst worden. Zilver kan donker (tot zwart) verkleuren door chemische reacties, bijvoorbeeld binding met zuurstof tot zilveroxide (Ag20). Dit helpt:

...Cognac is best lekker, maar voor mij dan maar een wijntje in deze tint bordeaux-rood:

Blauw kan ook:
Blauw moet in theorie idd denk ik ook goed staan. Een wat fellere type blauwe auto met grijs leder staat iig bijzonder geslaagd (toevallig is één van de kandidaten in die kleur stelling). Rood vind ik ook bijzonder geslaagd. Beige op zilvergrijs (dus idd geen donkere tint grijs, dat het daarin goed staat weet ik) zou ik ook wel eens willen zien. Vooral omdat beige interieurs goed tweedehands te krijgen zijn. Enerzijds heb ik het idee dat het niet voor niets vrijwel niet voorkomt (niemand kiest ervoor omdat het geen gezicht is) anderzijds kan ik me best inbeelden dat het nog wel eens een verrassende combinatie kan zijn. Het gaat overigens om een E39 5 serie.
Ik zou een donkere rode tint kiezen.
Jazzik
Het ging toch om een "zilver"grijze auto? Dan mag die Bimmer wel eens gepoetst worden. Zilver kan donker (tot zwart) verkleuren door chemische reacties, bijvoorbeeld binding met zuurstof tot zilveroxide (Ag20). Dit helpt:

Grappig hoor. Is toch even een voorbeeld van het interieur...
rood of blauw inderdaad, maar die kleuren worden op goedkope autos vrijwel niet geleverd.
x-type
Niet heel duidelijk, maar zilvergrijs net beige interieur. Mijn pa heeft er 1 gehad met deze kleuren combinatie en dat stond goed. Rood vind ik te schreeuwerig.
Je moet kiezen tussen wat je leuk/mooi vindt en wat efficiënt is.
Een fellere kleur maakt het interieur onrustig en reflecteert in je voorruit. Mijn vorige auto had lichtbeige leer. Een ramp om schoon te houden (ook de plastic delen) en reflecteert in de voorruit. Nu heb ik gewoon zwart (leer). Zou niet meer iets anders kiezen. Heel praktisch en geen last van reflecties. Leidt ook niet af, rust in de auto. Trouwens, felle kleuren hoef ik niet. Voor leer wil ik een natuurlijke kleur. Heb je ooit een felrode koe zien lopen? Zo'n kleur vind ik gewoon kitscherig staan. Maar smaken verschillen uiteraard. Mijn tweede beste kleur die ik had was donkerblauw. Maar dat was velours, geen leer.
Kortom, gewoon zwart. Als je je auto een leuk kleurtje wil geven kan dat beter aan de buitenkant.
Meeuw
Je moet kiezen tussen wat je leuk/mooi vindt en wat efficiënt is.
Een fellere kleur maakt het interieur onrustig en reflecteert in je voorruit. Mijn vorige auto had lichtbeige leer. Een ramp om schoon te houden (ook de plastic delen) en reflecteert in de voorruit. Nu heb ik gewoon zwart (leer). Zou niet meer iets anders kiezen. Heel praktisch en geen last van reflecties. Leidt ook niet af, rust in de auto. Trouwens, felle kleuren hoef ik niet. Voor leer wil ik een natuurlijke kleur. Heb je ooit een felrode koe zien lopen? Zo'n kleur vind ik gewoon kitscherig staan. Maar smaken verschillen uiteraard. Mijn tweede beste kleur die ik had was donkerblauw. Maar dat was velours, geen leer.
Kortom, gewoon zwart. Als je je auto een leuk kleurtje wil geven kan dat beter aan de buitenkant.
Wat voor auto had jij? Want dat van de reflectie herken ik niet uit de X-type van mijn vader. Dat schoon maken wel.
Meeuw
) en reflecteert in de voorruit.

Kun je bij Audi niet kiezen dat het bovenste deel van het dashboard gewoon zwart is? Net als de bovenkant van de deuren? Dat is namelijk een wereld van een verschil.
Ik had een A4 cabrio. Beige leer en diverse kunststof delen in een iets afwijkende maar ook lichte kleur. Daarvoor had ik een A6 met donkerblauwe bekleding, het dashboard was ook donkerblauw.
Naar ik mij kan herinneren werd de kleur van het kunststof bepaald door de kleur van de bekleding; het was dus een vaste combinatie.
@Epica; bedankt voor de link, maakt heel veel duidelijk voor me. Beige op een zilver grijze auto oogt mij na het zien van deze foto heel flets. Bij zilvergrijs laat ik het leer dus voor wat het is (zwart) of ga voor één van de andere alternatieven (Sienna rood II met beige leer, Oxford green II metbeige leer of de iets te dure kalahari beige met beige leer. (En sommigen weten nu in ieder geval om welk merk het gaat)
In de USA is op bijna iedere kleur mx5 (miata) een beige (tan) interieur geleverd

Voorwaarde is wel dat het interieur meer Tan dan Beige is. Rood kan ook erg gaaf staan!
(maar of dat bij een grotere auto als de e39 ook zo is... Ik laat autos staan omdat ze zilver zijn, de enige kleur die voor mij een no-go is)
Goedendag
(Ik laat autos staan omdat ze zilver zijn, de enige kleur die voor mij een no-go is)
Grappig, dat heb ik met zwart smiling smiley

Die MX-5 hierboven vind ik gaaf. Leuke combi zo. Is haast een beetje de Dubai-look cool smiley
Bij BMW heb je zo’n hele mooie kleur bruin (Tartufo)

Mocht je dat willen laten inbouwen en je moet het uitzoeken aan de hand van zo’n klein lapje leer moet je altijd de donkerste versie nemen.
Ik had hiervoor een auto waar ik ook deze kleur had uitgekozen (dacht ik....) bleek in de praktijk toch behoorlijk lichter van kleur.

Je ziet hoe mooi combi is met de de zilvergrijze deurlijsten!

Hier een paar bekende leerinbouw adressen met genoeg foto’s ter inspiratie:
https://www.alba-automotive.com
http://www.dk-schweizer.nl

Ik stond een paar jaar geleden ook voor de keuze; een saaie auto een beetje opleuken met
rood leer

In de praktijk bevalt het mij nog steeds. Heel vrolijk ipv het voor de hand liggende zwart en grijs.

En ja, gespreksstof genoeg als de deur openzwaait.
De ene krijgt associaties met boudoirs en prostituées en vindt het ongepast terwijl de ander de auto subiet wil overnemen van je....

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2020 16:40 door ENTE.
Als het meer naar tan neigt idd niet verkeerd (MX5)
@Ente; die kleur lijkt lichtelijk op een affabriek kleur die ik in DE eigenlijk uitsluitend op late carbonschwartz exemplaren met m sport pakket zie. (Speciale editie? Wel heel toevallig dat ze allemaal dezelfde kleur hebben...) fraai kleurtje (interieur)
E39

[suchen.mobile.de]

I found this offer at mobile.de:

BMW 525i+M-Sportpaket+Individual+Xenon+Carbon+TOP
First Registration: 06/2003
Mileage: 97.500 km
Fuel: Petrol
Power: 141 kW (192 Hp)

Price: €14,990

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2020 18:57 door APT.
Dat is volgens mij individual Cinnamon/Zimt leer.
Die neigt in werkelijkheid meer naar oranje

Ook niet slecht trouwens drinking smiley
Volvo heeft trouwens in de oudere V70 dat Atacama interieur, staat heel tof icm flash green maar ook op zilvergrijs smoelt het best lekker

Die uitloop-serie M sport hebben het idd allemaal. Zwart icm dit interieur. Die wijsheid laatst opgedaan via dit fraaie Friese filmpje,
Klik
@Ente; Dacht al dat het zoiets zou zijn. Mooie auto's verkopen ze daar bij Puur BMW. De combinatie carbonschwartz (eigenlijk gewoon heel donker blauw) met dat, uh, zimt staat erg goed. En dat terwijl ik niet echt iets met zwarte auto's heb en al helemaal niet met donkerblauw. Zo'n setje leder stond overigens in perfecte staat te koop afgelopen week voor slechts 500,-. (Helemaal compleet volgens mij zelfs met de vloermatten) Was ook met een dag weg.
@Zadelsnuiver; prachtig idd, eigenlijk vind ik dat leer nog het mooiste staan in een sonic blue exemplaar.. bijzondere maar erg fraaie combinatie.

S60R sonic blue

Overigens ook leuk om de verschillen in smaak weer te horen. Zilver en zwart zijn voor mij de minst favoriete 'kleuren' op een auto. Eerder zou ik ze er om laten staan maar inmiddels besef ik dat ik zwart met beige of knalrood leder interieur eigenlijk wel mooi vind. Alsnog zal ik niet snel voor zwart gaan want; te saai/gewoontjes. Wat ik echter wel links laat liggen is een zwart vol leder interieur zonder biesje of stiksel in contrasterende kleur. Zwart half leder (zoals bij de E39 op de lifestyle edition) of met contrasterende bies (Doet Lexus vrij geregeld, zwart leer met grijze bies bijvoorbeeld) of contrasterend stiksel (zoals mijn eigen Coupe Fiat 20VT plus (zwart met rood stiksel)) vind ik ok. Maar helemaal zwart leder vind ik gewoon niet echt mooi en geen optie.
En het is geworden... (tromgeroffel)... een zilvergrijze met zwart interieur 😂😅. Wel half lederen sportstoelen maar kon de auto gewoon niet laten staan op kleur. Zaterdag de aankoopkeuring maar verwacht daar geen problemen. Dan gaat de auto direct mee naar huis.

BMW 520i lifestyle edition 2001
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.