Chippen VW Jetta 1.6 FSI

Gepost door Knaakie 
Wij zitten al langere tijd te kijken of het nut heeft om onze VW Jetta te laten chippen. Ik ben op de hoogte van het feit dat je op papier weinig uit de motor kan halen (10pk/10nm) maar wellicht dat het optrekken etc alsnog vlotter gaat. Het gaat om een K1 model, staat momenteel 270dkm op de teller. We zijn het er in ieder geval over eens dat het een slak is betreft optrekken, pas bij 4-5krmp begint de auto te trekken.

Indien het alsnog te overwegen valt, waar is het vertrouwd? Liefste omg. Tilburg.
Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen.

Miljoenen zijn er in gestoken en vele test uren om alles zo te krijgen zoals je auto nu is, en dan gaat een tuner je vertellen dat hij het allemaal beter kan.

Je zal er best iets mee winnen, maar betrouwbaarheid zal het niet zijn.
Zonde van je geld, ga je helemaal niets van merken. Een andere auto kopen is het beste.
Erwin 2090858
Persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen.

Miljoenen zijn er in gestoken en vele test uren om alles zo te krijgen zoals je auto nu is, en dan gaat een tuner je vertellen dat hij het allemaal beter kan.

Je zal er best iets mee winnen, maar betrouwbaarheid zal het niet zijn.

Ik snap je punt; echter ben ik er wel van overtuigd dat het bij sommige wel degelijk een positief effect heeft en vrijwel geen tot geen mindering in betrouwbaarheid gaat zijn.

Damianw26
Zonde van je geld, ga je helemaal niets van merken. Een andere auto kopen is het beste.

Dat zeggen enkele om mij heen ook. Echter hoor ik ook dat je het verschil wel merkt. Echter is dit bij een ander type auto maar zo goed als de zelfde winst die er te behalen viel. Vandaar dat we nog twijfelen. Een nieuwe auto kopen gaat hem niet worden.
Knaakie
Dat zeggen enkele om mij heen ook. Echter hoor ik ook dat je het verschil wel merkt. Echter is dit bij een ander type auto maar zo goed als de zelfde winst die er te behalen viel. Vandaar dat we nog twijfelen. Een nieuwe auto kopen gaat hem niet worden.
Zou jij als je 400 euro betaald hebt voor een chiptuning die maar weinig effect heeft, eerlijk zeggen dat je het geld in de put gegooid hebt? Waarschijnlijk niet. En dat zijn ook de verhalen op internet van mensen die zeggen dat ze verschil merken. Een beetje het placebo effect, je weet dat er wat aan veranderd is aan de auto dus lijkt het ook beter te zijn.
Bij een atmosferische motor heeft chiptuning vrijwel geen effect en is zonde van het geld. Een schoon luchtfilter kan al wat schelen in vermogen, of koolaanslag laten verwijderen kan ook schelen.

Gezien de leeftijd van de auto en de kilometerstand is de kans groot dat de motor door slijtage en vervuiling al (flink) minder vermogen levert. Ik zou gewoon gaan sparen voor een andere auto met meer vermogen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.