Radio vervangen

Gepost door Jesper 1123955 
Hallo,

Een week geleden heb ik een Peugeootje aangeschaft (206, 1.6l 16v XS Premium). Lekker uitgerust van binnen, alleen er scheelt wel wat aan. Er zit namelijk een radio / cd speler in. Geen Bluetooth natuurlijk, maar ook geen USB of AUX. Nu luister ik helemaal geen radio, heb momenteel een JBL Charge 3 voor op het dashboard staan, maar dat is verre van ideaal. Ik wil eigenlijk een simpel radiootje aanschaffen met Bluetooth of AUX. Ik was bang dat het een duur grapje zou zijn, maar zag deze staan. [www.bol.com]

Nu is de vraag, past dat ding erin? En zo ja, is dat veel werk qua elektronica enzo, want daar heb ik de ballen verstand van smiling smiley.

Mvg,

Jesper
Re: Radio vervangen
22-09-2019 18:16
Ik zou persoonlijk voor een wat bekender merk gaan.

Zoiets.
Pioneer
22-09-2019 20:25
Of het veel werk is ligt eraan wat er nu in zit. Heb je alleen een 1 DIN radio of een in het dashbord geïntegreerd apparaat met eventueel een los scherm
22-09-2019 20:29
Ik zou ook iets bekends uitzoeken. Met een beetje geluk kan je zo de stekkers omsteken, soms moet je rood en gele pin wisselen als je radio niets onthoudt.
Wat heeft een bekender merk voor voordelen?

[bparts-eu.s3.amazonaws.com]

Zo een standaard dingetje zit erin smiling smiley.
22-09-2019 22:47
Jesper 1123955

[bparts-eu.s3.amazonaws.com]

Zo een standaard dingetje zit erin smiling smiley.

Daar hoort denk ik een display bij, dan is het lastig om die ook werkend te krijgen.
Zet van de week wel even een foto van het volledige dashboard hier.
22-09-2019 23:57
Jesper 1123955
....

Support, via fora, leveranciers, het merk zelf, andere fabrikanten (denk aan mobielfabrikanten) etcetera.

Zo'n onbekend merk kan de kantjes eraf lopen, ze verkopen een paar duizend van die dingen en als alles binnen 3 jaar kapot gaat dan zijn ze onvindbaar.
[drive.google.com]

Hierbij een foto van de radio smiling smiley
Jesper 1123955
[drive.google.com]

Even de rechten open zetten. Nu moeten we je allemaal om toestemming vragen om hem te zien
opel omega
Jesper 1123955
[drive.google.com]

Even de rechten open zetten. Nu moeten we je allemaal om toestemming vragen om hem te zien

Excuus, zal even kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen smiling smiley
Jesper 1123955
opel omega
Jesper 1123955
[drive.google.com]

Excuus, zal even kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen smiling smiley

Als het goed is kan iedereen met de link nu bekijken.
€ 3,74 6%OFF | Biurlink Voor Blaupunkt 8Pin Mini ISO AUX in Kabel Adapter + Auto Radio Removal Tool voor Volkswagen Audi Becker Skoda
[s.click.aliexpress.com]

Zag toevallig dit staan, zou dat ook werken? Dan is het namelijk heel simpel en goedkoop opgelost smiling smiley.
03-10-2019 08:19
Ik zou de gok wagen
Je had toch een Peugeot?

Waarom zou je denken dat een adapter voor Blaupunkt radio's in VAG auto's zou werken?

For Volkswagen Golf 6 Jetta Sagitar Lavida Skoda Octavia Baltic with Blaupunkt CD player

Je hebt meer kans dat deze werkt:
[www.aliexpress.com]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2019 15:20 door Nissan GTR R34.
Nissan GTR R34
Je had toch een Peugeot?

Waarom zou je denken dat een adapter voor Blaupunkt radio's in VAG auto's zou werken?

For Volkswagen Golf 6 Jetta Sagitar Lavida Skoda Octavia Baltic with Blaupunkt CD player

Je hebt meer kans dat deze werkt:
[www.aliexpress.com]

Geen idee, had op Alie gezicht naar Peugeot, deze stond er tussen smiling smiley.
Zie er nu redelijk wat staan op Alie, nu nog erachter zien te komen wat voor aansluiting er in de auto zit.
De radio er even uitklikken is zo gedaan.
[www.youtube.com]

Moet je wel een paar van die beugeltjes hebben. Die kan ik zo snel even niet vinden. Heb ze wel bij die kabels gezien op alie. smiling bouncing smiley

[www.aliexpress.com]

En als je op Peugeot 206 aux zoekt, kom je eigenlijk alleen maar die stekker tegen, dus ik denk wel dat die werkt.
[www.aliexpress.com]

En trouwens, ik zou ook voor zo'n versie gaan.
[www.aliexpress.com]

Dan kan je een klein gaatje boren ergens in je dashboard, of in je dashboardkastje, en dan heb je niet een kabeltje ergens bungelen, wat binnen de kortste keren kapot is. Veel netter natuurlijk.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2019 02:39 door Nissan GTR R34.
05-10-2019 14:48
Zou zelf ook een iets bekender merk kopen wat ook betaalbaar is een Pioneer SPH-10BT en voor aan te sluiten heb je ook verloopstekkers wat je zo kunt aansluiten van je auto naar de radio toe.
Ik ga even kijken, denk dat ik sowieso zo een kabeltje op ali haal, heb ik in ieder geval van die beugels erbij voor een paar euro's. Om nou 100 euro uit te geven voor een autoradio vind ik nogal wat smiling smiley.
Zie het trouwens nog niet helemaal voor me met zo een aux kabel, die druk je achterin de radio? Waar leidt je dat ding langs, de radio zelf zit dan in de weg toch smiling smiley.
09-10-2019 17:15
Die radio die er origineel in zit moet je er uithalen als het goed is zit er 1 DIN in dus daar kan je gewoon een willekeurige radio inzetten en haal gewoon bij een Car audio shop een ISO stekker voor een Peugeot en die kun je er gewoon tussen zetten van de originele kabels naar je nieuwe radio.
09-10-2019 19:44
Jesper 1123955
Zie het trouwens nog niet helemaal voor me met zo een aux kabel, die druk je achterin de radio? Waar leidt je dat ding langs, de radio zelf zit dan in de weg toch smiling smiley.

Kabel kun je via de achterkant naar b.v. het dashboardkastje leiden. Of eventueel ergens naartoe waar je erbij kúnt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.