Velgenkeuze golf 6 cabrio, best lastig!

Gepost door Golfgtilover 
Recentelijk heb ik voor mijn vrouw een Golf 6 cabrio gekocht, van het bouwjaar 2011 en in de kleur Tungsten Silver. De auto werd geleverd met originele 16 inch velgen, gepolijste met wat oudere Continental banden er op en daar ben ik geen fan van.

Ik wil de auto een wat vlotter uiterlijk geven door er een set wat grotere velgen op te monteren en dat valt nog niet mee wat dan te kiezen! Ik heb uiteindelijk mijn keuze laten vallen op een velg van RC design, type RC 29 en deze besteld met Fulda Sportcontrol banden in de maat 225/45/18. Deze Fulda's bleken niet te leveren en de velgenboer was zo vrij om zelf te kiezen voor banden van Uniroyal, een echte regenband waarvan ik het profiel persoonlijk heel lelijk vind, veel te grof.

Na montage valt de set mij erg tegen, op zich een mooie velg maar veel te sportief voor onder de cabrio, zeker in deze kleur.

De vraag is alleen wat nu wel te gaan kopen? Ik twijfel overigens hardop of ik wel voor 18 inch moet kiezen? Bij 17 inch zijn de wielkasten toch wel een stukje mooier gevuld en kan ik ook kiezen voor een wat smallere band, 205 breed, daar hebben we onder de cabrio ruimschoots voldoende aan en het rijdt ook een stukje zuiniger.

Wie heeft goede suggesties? Zeker geen hele sportieve velgen en ook liever geen gepolijste velgen meer, bij voorkeur gewoon een gelakte in 1 kleur, zilvergrijs of een tintje donkerder maar geen hele donkere velgen denk ik.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2019 01:41 door Golfgtilover.
Ik vind de velg eerlijk gezegd niet misstaan op de foto's.

.
Ik vind de velg niet verkeerd en 18 inch kan dit model goed hebben.

Het ding schreeuwt alleen om een (decente) verlaging, als je het mij vraagt.
Ik vind ze ook absoluut niet misstaan, met VW naafdopjes zouden ze imho best door kunnen gaan voor OEM VW velgen.

Mocht je echt een andere set willen kopen denk ik dat de 18" Interlagos (van de Passat CC) heel mooi zouden staan onder dit model.
TYN
Ik vind de velg niet verkeerd en 18 inch kan dit model goed hebben.

Het ding schreeuwt alleen om een (decente) verlaging, als je het mij vraagt.

Ik denk dat je gelijk hebt, dat het er met een verlaging van bijvoorbeeld 25 mm een stuk passender uit zal zien. Ik houd deze optie zeker in gedachten!
Hij lijkt nu erg hoog op de wielen te staan met deze grote velgen. Plus is, dat hij nu scherper rijdt. 17 inch icm met 205 breed is erg zeldzaam denk ik, dat is meestal 225 ofzo.
Onder een Golf 6 hoort de originele Bilbao velg!
Zadelsnuiver
Mocht je echt een andere set willen kopen denk ik dat de 18" Interlagos (van de Passat CC) heel mooi zouden staan onder dit model.

Ik snap jouw advies, deze velg heeft wat meer spaken en is dus wat "voller", hetgeen ik ook mooi vind maar ik heb iets tegen turbineachtige velgen, voor mijn gevoel moeten spaken altijd naar het hart van de velg gericht zijn dus deze vallen daarom af.
Megatron
Ik noem maar wat.

Hele stoere retro velg maar dan wel echt onder een Beetle, niet onder een Golf.
Barri
Onder een Golf 6 hoort de originele Bilbao velg!

Die Bilbao velg vind ik veel te clean, echt een velg om onder een elektrische auto te zetten en bovendien een heel kwetsbare velg.
Persoonlijk vind ik de Durban velgen het mooist. Een stoere snelle spaak, maar niet té.
In diverse kleuren en maten te verkrijgen.
Durban is goed maar van 10 meter afstand bijna niet te onderscheiden van de huidige velgen imho.

Je zou er voor de gein eens een paar VW naafkapjes op moeten leggen, denk dat je gelijk een heel ander beeld zult hebben van de huidige velgen thumbs up
Dan vind ik de 17" Dijon velg van de Golf 7 erg mooi. Past dat?
Barri
Dan vind ik de 17" Dijon velg van de Golf 7 erg mooi. Past dat?

Heb ik inderdaad ook op mijn lijstje staan en dat past ook op een cabrio, maten zijn verder gelijk aan die van een hatchback.
Dus geen verschil tussen 6 en 7 wat dat betreft? De Dijon is ook niet duur denk ik, want er zijn er best veel van.
Die velgen zijn prima, alleen heeft hij de look van een 4x4, andere veren en klaar is kees.
Zadelsnuiver
Ik vind ze ook absoluut niet misstaan, met VW naafdopjes zouden ze imho best door kunnen gaan voor OEM VW velgen.

Moet ik dan complete nieuwe naafkapjes hebben of er emblemen op plakken? Hebben die kapjes dezelfde maar als het naafgat?
Emblemen plakken kan, maar blijft niet zo goed zitten. Naafkapjes zullen inderdaad dezelfde maat zijn als het naafgat.
Ik zou eerst eens de praktische kant uit gaan zoeken: welke band/velg combi krijgt geen ruzie met een stoeprandje van 10 cm hoogte.
Mooie door stoeprandjes afgeknabbelde velgen op een auto vind ik een veel grotere afknapper als de standaard stalen velgen met wieldoppen.
Muddy Bandit
Ik zou eerst eens de praktische kant uit gaan zoeken: welke band/velg combi krijgt geen ruzie met een stoeprandje van 10 cm hoogte.
Mooie door stoeprandjes afgeknabbelde velgen op een auto vind ik een veel grotere afknapper als de standaard stalen velgen met wieldoppen.

Niet onvriendelijk bedoeld maar wel een beetje een vrouwendingetje om de mooie nieuwe velgen een keer lekker af te draaien tegen een ruwe betonnen stoeprand.... Om die reden is voor mij het kiezen voor 17 inch nog steeds wel een optie,
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.