Wok status DB uitlaatsysteem

Gepost door Kabouter 
-afgesloten-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2021 06:22 door Kabouter.
Ja, binnen de geluidsgrens brengen en dan naar RDW.

Maar vermogen is standaard? En netjes gemeld bij de RDW?
Vermogen is met 99pk opgeschroefd, als kenteken check doe op het RDW klopt er niet zoveel van 😅 dus denkt het niet nee.
Ernad 6167708
Vermogen is met 99pk opgeschroefd, als kenteken check doe op het RDW klopt er niet zoveel van 😅 dus denkt het niet nee.

Ik hoop dan voor je dat ze alleen Decibel gaan meten anders kom je er niet door.
Meer dan 20% vermogenstoename moet je melden bij de RDW, in feite rijd je nu ook onverzekerd rond want je verzekering heeft een andere auto verzekerd dan het nu is.
Misschien maar goed dat je hier op deze manier achter komt en niet na een ongeval...
Ik zou niets aanpassen en het gewoon gokken.
Mooi dat ze m van de weg geplukt hebben! thumbs up
Lekkere zure reacties weer.
Je uitlaat moet je weer origineel maken of aanpassen zodat je geluidsniveau weer correct is.
Wellicht nog even je tune aanpassen zodat er wat minder turbo druk op zit voor de rdw afspraak, in de hoop dat dit wat minder geluid op gaat leveren.

Verder zijn er zoveel auto’s gechipped. Verzekerings technisch is dat nauwelijks te achterhalen.

Als je technisch grote aanpassingen doet, moet je wel omkeuren etc.
Dit is vaak het geval bij compleet andere motorblokken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2021 21:34 door SSander.
Onderzoek na verkeersongeval.

Verkeersongevallenonderzoek gebruikt de volgende methoden:

- vergelijking met botsproeven
computersimulatie van voertuigbewegingen
- 'Monte Carlo'-simulatie: een statistische techniek om de invloed van parameteronzekerheden door te rekenen
- uitlezen van gegevens uit onder andere de ABS-computer en het motormanagement van de auto
technisch onderzoek en proefnemingen voor interpretatie van de uitgelezen gegevens

Dus ja SSander, grote kans dat ze er naar kijken en de verzekering zal er alles aan doen om de schade niet te hoeven betalen.
Die krijgen dat rapport ook te zien, kan je de rest van je leven betalen.

Niet zuur, mijn auto is ook gechiptuned. Risico nemen is ieders eigen verantwoordelijkheid.
Ernad 6167708
Hallo allemaal,

Gister ben ik aan de kant gezet door meneer de politie agent. Algemene verkeers controle op mijn Golf 6 TDI 2000 225horse 490nm. Helaas is het decibel wat is gemeten uit het uitlaatsysteem(akrapovic) 4 DB te hard, bekeuring & een wok status wat dus betekent dat de auto niet op de openbare weg mag. Nu moet de auto gekeurd worden bij het RDW(pas plek over een maand &#128580winking smiley heeft iemand dit meegemaakt wat is jullie ervaring? En moet ik nu vóórdat ik naar het RDW reis mijn uitlaat laten aanpassen of is dit niet nodig en kijk ik aan wat er gezegd word bij het RDW? Klein detail eergisteren apk word daar geen decibel gemeten?

Groetjesss

Bij de apk meten ze geen db.
Je hoeft de uitlaat niet te herstellen voor de herkeuring maar wat denk je dan wat de uitkomst wordt?
Tuning zou ik maar terugbrengen naar 20% als je je kenteken terug wilt.
Denk het er in de meeste ongelukken neer komt op een obd scanner er aan hangen, en foutmeldingen kijken. Ze zullen echt niet zo diep in de ECU gaan zoeken. MAAR... Als je een behoorlijk ongeluk veroorzaakt, heb je inderdaad wel kans dat de verzekering hard gaat zoeken, en ze er achter komen.

En ik denk dat als je bij het RDW komt voor een keuring met een dikke two hundred and twentyfive horses, het echt wel opvalt.

Nerdie? eye rolling smiley Nee, jij bent met een TDI golfje 6 met een chippie en een akrapovshit uitlaatje helemaal de man.
Een dikke motor is leuk om te horen. Een diesel met een herrieuitlaat niet. Helemaal niet in een woonwijk.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2021 22:18 door Nissan GTR R34.
Boppie
Dat zal hem leren.

Is gewoon jaloers dat hij niet ook een Golf heeft die niet meer de weg op mag.
Als oom agent je al aan de kant zet dan zit er echt wel een brulpijp onder, die hanteren de algemene norm 95 dB bij 2000 rpm (voor diesels) als de max. grens.
Voor RDW betekent het terug brengen naar de waarden die in het kentekenregister (typegoedkeuring) geregistreerd staan, mag 2 dB hoger.... dat komt ongeveer neer op terug naar origineel.
Je het ook en demper en een decibel killer? Nee in dit geval is het 2498 toeren maximaal 82 decibel. 86 gemeten op 2498. Geluid valt reuze mee. Alleen lekker bij hoge snelheid smiling smiley

Muddy Bandit
Als oom agent je al aan de kant zet dan zit er echt wel een brulpijp onder, die hanteren de algemene norm 95 dB bij 2000 rpm (voor diesels) als de max. grens.
Voor RDW betekent het terug brengen naar de waarden die in het kentekenregister (typegoedkeuring) geregistreerd staan, mag 2 dB hoger.... dat komt ongeveer neer op terug naar origineel.
Kabouter
Je het ook en demper en een decibel killer? Nee in dit geval is het 2498 toeren maximaal 82 decibel. 86 gemeten op 2498. Geluid valt reuze mee. Alleen lekker bij hoge snelheid smiling smiley

86 dB is dus echt al hinderlijk. Het 'lekkere' geluid in je wagen is al gedempt door alle isolatiemateriaal , buitenom is dat echt een ander paar mouwen. Dit is vergelijkbaar met een optrekkende motorfiets.
Dus als er 'bij hoge snelheid' nog wat bij komt, is dat echt een asociaal geluidsniveau.
Gewoon naar de export met die sjomp.
Vreemde denkwijze dat iemand denkt dat een ratelende 4 cilinder diesel sportief klinkt. drinking smiley
Waarom passen mensen zo vaak hun originele bericht weer aan, dat leest nogal beroerd.
Kabouter
-afgesloten-

Kabouter

Hallo allemaal,

Gister ben ik aan de kant gezet door meneer de politie agent. Algemene verkeers controle op mijn Golf 6 TDI 2000 225horse 490nm. Helaas is het decibel wat is gemeten uit het uitlaatsysteem(akrapovic) 4 DB te hard, bekeuring & een wok status wat dus betekent dat de auto niet op de openbare weg mag. Nu moet de auto gekeurd worden bij het RDW(pas plek over een maand &#128580winking smiley heeft iemand dit meegemaakt wat is jullie ervaring? En moet ik nu vóórdat ik naar het RDW reis mijn uitlaat laten aanpassen of is dit niet nodig en kijk ik aan wat er gezegd word bij het RDW? Klein detail eergisteren apk word daar geen decibel gemeten?

Groetjesss

FixeD
Er zijn hele mooie uitlaten met CE keur te koop die ook goed (steeds beter gaan) klinken.

Meneer de agent de typegoedkeuring onder z'n neus duwen en ajuparaplu.

Met een Golf trek je die gasten aan als bijen op de honing.
Laat 'die gasten' maar mooi controleren op die herriepijpen, niets mis mee. Graag motoren ook even meenemen, als ze toch bezig zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.