Eerste auto tips
17-06-2021 00:28
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een eerste auto, maar ik kan niet echt iets vinden. Soms wel het een en ander maar dat is het dan toch niet helemaal! Ik zoek een auto die wel sportief is en waar ik ook goed aan kan gaan werken. Dus nou was mijn vraag hebben jullie nog aanraders?

Mijn budget is ongeveer max €4000

Mijn eisen:
-Het liefst iets japans
-coupe, hatchback of sedan
-handgeschakeld
-veel aftermarket support mag ook aanwezig zijn wil er zeker aan gaan werken
-er mag wel wat power in zitten (niet te veel ivm beginnend bestuurder)
-mag ook wel wat ruimte zijn in de auto ivm veel bagage

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2021 11:04 door Koos 1878827.
Hmm... toch nog een beetje lastig. Een jaar of 15 geleden was de keuze makkelijk.
Een Honda CRX was dan wel de keuze geworden. Geen VTEC want die kreeg je niet rond in de verzekering als beginnend bestuurder. Nissan 100NX (die had ik zelf 20 jaar geleden) en Toyota Paseo denk ik ook nog aan maar beide met wat minder aftermarket support.
Inmiddels zijn de CRX (ook de Del Sol) juist omdat ze hiervoor zo geliefd waren zeldzaam geworden en daardoor of duur of erg slecht.

Misschien een Daihatsu Copen? Mist wel wat qua bagageruimte. Maar als het een hatchback mag zijn dan kan je ook voor een Honda Civic gaan (van de ruimteschip generatie), daar is ook best wel wat aan te doen zelf al is het lastiger dan bij de oudere versies. Een normale (niet-turbo) Impreza misschien ook maar die zijn erg zeldzaam en ook niet zo makkelijk aan te passen als de oudere modellen.
Re: Eerste auto tips
17-06-2021 09:15
Niet Japans, wel leuk; een Fiesta ST! smiling smiley
Re: Eerste auto tips
17-06-2021 10:14
Duidelijk, een Daihatsu YRV Turbo: [www.autowereld.nl]
-Japans
-Ruim
-Turbo power
-Voldoende ruimte voor modificaties
-Kost de helft van je 4k budget, heb je nog 2k voor reparaties, modificaties en bier. winking smiley
Betaalbaar rijden, betrouwbaar, en echt el wat leuks van te maken.

[www.autoweek.nl]
Een smart forfour van de 1e generatie, die deelt techniek en onderstel met de colt.

[www.autowereld.nl]
Engineer2
Hmm... toch nog een beetje lastig. Een jaar of 15 geleden was de keuze makkelijk.
Een Honda CRX was dan wel de keuze geworden. Geen VTEC want die kreeg je niet rond in de verzekering als beginnend bestuurder. Nissan 100NX (die had ik zelf 20 jaar geleden) en Toyota Paseo denk ik ook nog aan maar beide met wat minder aftermarket support.
Inmiddels zijn de CRX (ook de Del Sol) juist omdat ze hiervoor zo geliefd waren zeldzaam geworden en daardoor of duur of erg slecht.

Misschien een Daihatsu Copen? Mist wel wat qua bagageruimte. Maar als het een hatchback mag zijn dan kan je ook voor een Honda Civic gaan (van de ruimteschip generatie), daar is ook best wel wat aan te doen zelf al is het lastiger dan bij de oudere versies. Een normale (niet-turbo) Impreza misschien ook maar die zijn erg zeldzaam en ook niet zo makkelijk aan te passen als de oudere modellen.

Jaa de civic’s leken mij inderdaad wel wat! Maar welke bedoel jij precies als in welk jaar met welk motorblok erin dus 1.6 of 1.5?
Mazda MX6, mooi gelijnde coupe op basis van de 626, dus onderdelen zijn prima verkrijgbaar.
Zeldzaam maar nu nog wel redelijk betaalbaar.
Total Loss
[www.autowereld.nl]

Inderdaad is een Astra Coupe een goede optie, heb er zelf ook 10 jaar lang 1 gehad!
Ondanks de Coupe vorm toch erg praktisch, kofferbak heeft bijvoorbeeld een gigantische inhoud! ( 460 liter )

Kan deze echt zo kopieren en plakken uit het topic hieronder.
Met name vanwege je opmerking dat je veel bagageruimte nodig hebt! ( en zijn stationwagen die het met veel minder moeten doen! )
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.