Hallo Allemaal.

Sinds een tijd wanneer ik mijn auto start (koude start) met name bij warm weer loopt de auto onrustig.
De uitlaat sputtert een beetje en heeft een hoog benzine verbruik.
dit duurt ongeveer 30-1min. Wanneer ik mijn auto meteen weer uit en in schakel heb ik nergens last van.

Het gaat om een 2010 Vw scrirocco 1.4 TSI 122pk
Labdasonde manifold is vervangen.
Bobines en bougies.

Auto heeft geen storing en lijkt op 4 cillinders te lopen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing

Mvg Joran
Motor al een keer vervangen? Niet de meest betrouwbare motor.
Even naar een specialist gaan, die motoren gaan massaal kapot.
Nog niet,
Koppakking, kleppenstoters en ketting wel.
Is dit de motor met de beruchte distributieketting? zo ja, is al vervangen (zoals toen nogal vaak gebeurde, al dan niet met enige coulance van de garage/importeur)
Ondertussen heb ik de auto verkocht nadat een vw specialist er naar heeft gekeken.
Probleem zoals hierboven vermeld stond kwam hoogstwaarschijnlijk door vervuilde inlaat.
Door probleem met nokkenasversteller knoop doorgehakt om auto te verkopen.

Tip voor kopers/eigenaren scirocco: wanneer het blok open moet bv voor ketting. Meteen motor revisie laten uitvoeren. Kost iets meer maar ondertussen is mijn blok 3x open geweest omdat de garage geen verstand had van dit blok.(en nog steeds deze problemen) Kosten hiervan zijn stuk hoger.....
Quote
Joran 1714337
Ondertussen heb ik de auto verkocht nadat een vw specialist er naar heeft gekeken.
Probleem zoals hierboven vermeld stond kwam hoogstwaarschijnlijk door vervuilde inlaat.
Door probleem met nokkenasversteller knoop doorgehakt om auto te verkopen.

Tip voor kopers/eigenaren scirocco: wanneer het blok open moet bv voor ketting. Meteen motor revisie laten uitvoeren. Kost iets meer maar ondertussen is mijn blok 3x open geweest omdat de garage geen verstand had van dit blok.(en nog steeds deze problemen) Kosten hiervan zijn stuk hoger.....

Beste tip is om helemaal geen Scirocco te kopen.
Quote
Joran 1714337
Ondertussen heb ik de auto verkocht nadat een vw specialist er naar heeft gekeken.

Ben benieuwd wat voor auto je nu rijdt!winking smiley
Van onbetrouwbaar(scirocco) tot hopelijk betrouwbaar, hyundai i30
Quote
MLL
Quote
Joran 1714337
Ondertussen heb ik de auto verkocht nadat een vw specialist er naar heeft gekeken.
Probleem zoals hierboven vermeld stond kwam hoogstwaarschijnlijk door vervuilde inlaat.
Door probleem met nokkenasversteller knoop doorgehakt om auto te verkopen.

Tip voor kopers/eigenaren scirocco: wanneer het blok open moet bv voor ketting. Meteen motor revisie laten uitvoeren. Kost iets meer maar ondertussen is mijn blok 3x open geweest omdat de garage geen verstand had van dit blok.(en nog steeds deze problemen) Kosten hiervan zijn stuk hoger.....

Beste tip is om helemaal geen Scirocco te kopen.
Geldt dat eigenlijk niet voor veel VAG auto's rond die periode? Het was niet de meest betrouwbare periode voor VAG...

@Joran, fijn dat je hier op terug komt, ik denk een goede beslissing, kan me voorstellen dat het niet echt makkelijk was. Veel plezier met je nieuwe auto!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.