Krassen in raamwerk tellers

Gepost door GertGTJ 
Hi,

Misschien een vreemde vraag... maar heb vandaag het dashboard van mijn Fiesta Mk8 219 eens schoongemaakt, en daarbij een microvezel doek gebruikt. Vanavond kwam ik er pas achter dat dat eigenlijk een hele domme keuze was. Nadat ik de verlichting in de auto had aangezet bleken er op het "raamwerk" voor de tellers een aantal flinke krassen te zitten. Bij de Fiesta heb je tussen de tellers een display in waar je bijvoorbeeld de snelheid kunt weergeven. Nu er wat krassen op zitten kun ik dat gewoon een stuk minder goed zien moody smiley Als het nou ergens achter op de auto was geweest soit, maar hier kijk je immers de hele tijd tegen aan.
Weet er toevallig iemand of het mogelijk is om dit raamwerk bij de Ford dealer te laten vervangen, en waar ik dan ongeveer aan moet denken qua kosten? Uiteraard al geprobeerd om het weg te krijgen, maarja, krassen in plastic blijven uiteraard krassen. Tips om misschien toch te kijken of ik ze op de 1 of andere manier weg kan krijgen zijn uiteraard ook welkom... :-)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2021 20:57 door GertGTJ.
Dat zou ik zeker niet doen. Tandpasta is nare vettige troep. Stroef om mee te werken en nadien stinkt je instrumentarium naar pepermunt. Een fijn (kunststof)polijstmiddel doet het tien keer beter.

Dat zou je dus kunnen gebruiken, maar het probleem met dit soort instrumentenpanelen is dat ze vaak behandeld zijn met een kwetsbare ontspiegelende coating. Waarschijnlijk is die beschadigd geraakt en valt het eigenlijk niet meer te herstellen. Dus óf je moet het hele paneel strak polijsten (dat kan wel) en wat meer spiegeling voor lief nemen, of de dealer moet het oplossen.
Thanks! En iets met een polish? Heb nu een fles McGuire pastex besteld. Zou dat in dit geval nog kunnen helpen?
Dat moest ik even twee keer lezen, maar kan het zijn dat je Meguiar's PlastX hebt besteld? Dat is inderdaad een product waarmee je het zou kunnen oplossen. Nogmaals: je haalt dan wel de coating weg, maar de krassen verdwijnen waarschijnlijk ook. Als dat is wat je wilt, dan heb je het juiste product gekocht.
Zat er nog iets van reinigingsmiddel aan die microvezeldoek? Zoja heb je waarschijnlijk de coating beschadigd.
Het goedkoopste is dan de gehele coating weg te poetsen met b.v. plastX o.i.d.
Tandpasta is echt onzin, zie ik ook vaak als tip bij koplampen.
Gebruik een goede plastic polish.
Deze set is heel erg goed, meerdere navigatie schermen mooi krasvrij mee gekregen.
[www.onderwaterhuis.nl]
Toch gek dat je krassen hebt door gebruik van die microvezel doek..

Ik leerde juist uit de video van Gert's wasstraat (ANWcool smiley dat papier op het instrumentenpaneel juist voor krassen zorgt.
Durashift
Toch gek dat je krassen hebt door gebruik van die microvezel doek..

Ik leerde juist uit de video van Gert's wasstraat (ANWcool smiley dat papier op het instrumentenpaneel juist voor krassen zorgt.

Denk dat de microvezeldoek niet voor de krassen heeft gezorgd, maar vuil (zandkorreltjes) dat op het raamwerk zat. Zelfde verhaal voor ijskrabbers, de krabbers zelf zijn wel o.k., maar het vuil op de ruiten zorgt voor krassen als je gaat krabben.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.