Plaatsen assteunen - Kia Rio

Gepost door Stephan 5965871 
'Hebben jullie nog tips m.b.t. het plaatsen van de assteunen ?
de garage krik die ik nu gebruik gaat maar 33 cm max . Dt is niet hoog genoeg om de assteun op zijn laagste stand (27 cm) ergens onder te bevestigen.

[drive.google.com]
[drive.google.com]
[drive.google.com]

Ook ben ik nog niet helemaal tevreden over de rubber die ik in de fels(krik rand) plaats. Op het laatst (na +- 5 - 10 min begon alles een beetje te piepen en kraken..
Nog niet helemaal gerust en betrouwbaar.

Gr,
Stephan

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2020 11:28 door Stephan 5965871.
Je links werken niet.

Steen, blok hout, wat dan ook op de krik leggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 16:41 door Nissan GTR R34.
Heb de links aangepast. Misschien een blok hout inderdaad tussen de krik en de rubber. Goede tip.
Gebruik nooit steen om je auto op te steunen, stenen kunnen makkelijk breken en dan heb je een probleem!
Valt wel mee hoor, vroeger vaak klinkers gebruikt om de boel te ondersteunen, echt nooit iets mee gebeurd...
Je durft je huis nog wel in ?
Heel voorzicht maar dat gaat nog best tongue sticking out smiley Was meer even benieuwd waar ik mijn assteun dan plaats. Onder het voorwiel frame?
Het subframe is vaak een goede plek voor assteunen, mits de plek vlak is .
Kees 9379262
Valt wel mee hoor, vroeger vaak klinkers gebruikt om de boel te ondersteunen, echt nooit iets mee gebeurd...

Betonklinkers kunnen wel meer hebben, maar ook die kunnen breken bij puntbelasting, en dat is wat je met een krik vaak wel op die dingen uitoefent.
Bakstenen zijn ongeschikt. Die zijn in principe alleen sterk in steensverbanden, niet als ondersteuning voor een auto

Gewoon blok hout tussen je krik en de auto. ipv het rubber wat je er nu tussen gebruikt. Zorg wel dat je de rand NIET precies in de lengterichting van de nerf hebt staan. Want dat werkt als een bijl.

Assteunen als het kan altijd onder subframe-ophangpunt of draagarm-ophangpunt (vaak deel van het subframe) plaatsen. Dat zijn de meest stevige delen van de auto en zorgt er ook voor dat de auto stabiel staat op de steunen.
Assteunen hooguit met een stukje rubber ertussen. Alle andere middelen zorgen voor een instabieler geheel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 23:56 door Pobresh.
Top dank voor jullie tips, zal gaan kijken naar een stukje hout, uiteindelijk ook betrouwbaarder voor mijn gevoel.
De krik op 2 vierkante beton tegels plaatsen, die zijn wel een centimeter of 5 dik.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar gewoon een degelijke krik kopen die wat meer hefhoogte heeft lijkt mij toch de meest praktische en veiligste oplossing voor het probleem?eye rolling smiley
Muddy Bandit
Het zal wel weer aan mij liggen, maar gewoon een degelijke krik kopen die wat meer hefhoogte heeft lijkt mij toch de meest praktische en veiligste oplossing voor het probleem?eye rolling smiley

Maar das zo duur. winking smiley

Net als niet kunnen werken omdat de auto valt...maar goed, ik snap het ik heb ook wel langere tijd met een te klein krikje gedaan. Maar kon laatst voor 120 euro een heel mooi 3 tons garagekrik scoren. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2020 00:33 door Nico GTR.
Zeker mee eens dat veiligheid het belangrijkste is.
Mocht het nodig zijn zal ik zeker voor een wat grotere garage krik kijken tzt. Echter moet je ergens beginnen..
Kees 9379262

Vroeger gebeurden dan ook veel meer bedrijfsongevallen dan tegenwoordig. En een gemetselde muur kan je niet vergelijken met losse stenen. Maar als je opeens een puntbelasting op jouw muur zet kan die ook sneuvelen.
R Wolters
Kees 9379262

Vroeger gebeurden dan ook veel meer bedrijfsongevallen dan tegenwoordig. En een gemetselde muur kan je niet vergelijken met losse stenen. Maar als je opeens een puntbelasting op jouw muur zet kan die ook sneuvelen.
Rustig aan mensen, ik leef nog ! smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.