Display knippert

Gepost door Sjnoeff 
Display knippert
23-10-2020 20:33
Beste forumleden,

Sinds enige tijd heb ik bij mijn Hyundai i30 (bouwjaar 2010) last van een knippert display. Dit treed niet steeds op maar wel regelmatig. Enkele maanden geleden langs de Hyundai dealer geweest helaas konden ze niets vinden.
Aangezien het nu weer optreedt heb ik even een filmpje kunnen maken. Zie de YouTube link voor het filmpje.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast dank.
video: [youtu.be]
Re: Display knippert
24-10-2020 06:54
Dat is volgens mij gewoon slecht contact tussen de leds en hun voeding.

Vraag eens bij circuitsonline.net of er iemand aan wil sleutelen of dat je het zelf kan.

Ik denk niet dat die displays heel duur zijn, vervangen kan ook nog.
Ziet er een beetje uit als een defecte spanningsomvormer (van de accuspanning naar.... volt) Er zijn bedrijven die dit soort zaken repareren. Google even op "auto electronica repareren".
24-10-2020 10:34
Ik neem aan dat de Hyundai dealer, waar ik altijd goed geholpen wordt dit ook moet kunnen constateren ???
Die zijn veelal van "vervang de unit maar". Om electronica te repareren heb je wel kennis en apparatuur nodig, buiten de gebruikte onderdelen.... Maar even bellen over je klacht met de dealer kan nooit kwaad!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2020 11:56 door Pietzoveel.
24-10-2020 12:09
Het is gewoon Hyundai Halloween. Volgende week is het weer over.
24-10-2020 12:21
Het is vaak een lot uit de loterij met dit soort dingen. Heb je een monteur die het leuk vindt en zélfs wat electronica kennis heeft dan kan het een dingetje van niks zijn. 99% van de garages gaat natuurlijk componenten (en dan bedoel ik geen condensator van 10 cent) vervangen terwijl even met de soldeerbout erlangs het al kan verhelpen.

En dan heb je ook nog de "wat zeurt die man?" of "maak plaats, maak plaats" momenten. Soms doen ze (of kunnen ze alleen maar) liever standaard oliebeurten met nieuwe banden dan moeilijke vervangklusjes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.