Veerpootlager peugeot partner

Gepost door Jan Reitsma001 
Hallo,

Mijn veerpootlager(s) van mijn peugeot partner 2002 1.9D zijn aan vervanging toe. Nu ben ik van plan om dit zelf te doen en omdat het los is zet ik er ook maar gelijk nieuwe schokdempers er op. Ik heb alleen de lagers zelf besteld maar zag dat je ook een reparatieset met het rubber er ook bij kan bestellen. Is alleen het lager vervangen voldoende? En hoever moet ik de schokbreker laten zakken in de wielophanging? Moet ik verder nog ergens op letten?
Zijn het geen McPherson veerpoten ? Waar de schokbreker ingebouwd zit compleet met veer en lager? Zo ja, dan zal je veerspanners moeten gebruiken....
Jan Reitsma001
Hallo,

Mijn veerpootlager(s) van mijn peugeot partner 2002 1.9D zijn aan vervanging toe. Nu ben ik van plan om dit zelf te doen en omdat het los is zet ik er ook maar gelijk nieuwe schokdempers er op. Ik heb alleen de lagers zelf besteld maar zag dat je ook een reparatieset met het rubber er ook bij kan bestellen. Is alleen het lager vervangen voldoende? En hoever moet ik de schokbreker laten zakken in de wielophanging? Moet ik verder nog ergens op letten?

Voor een 2002 zou ik het rubber mee vervangen. Ook de bumpstops voor de demper zou ik vervangen.

Doe met nieuwe schokdempers en vanwege de leeftijd ook direct nieuwe veren en inderdaad het is McPherson dus investeer minimaal 20 euro in een setje veerspanners van redelijke kwaliteit als je gebit en je gezicht je lief is.
Veerpoot boven en onder losmaken, draagarm naar beneden drukken, veerpoot eruit en je kan op je gemakkie met de veerspanners aan de gang om dingen te vervangen.

dus investeer minimaal 20 euro in een setje veerspanners van redelijke kwaliteit als je gebit en je gezicht je lief is.

of het plafond grinning smiley

en zelfs met die setjes is het goed oppassen dat je goed kijkt hoe je er mee werk. zeker de iets goedkopere setjes werken op zich ook oke maar goed opletten.
AsconaGT

dus investeer minimaal 20 euro in een setje veerspanners van redelijke kwaliteit als je gebit en je gezicht je lief is.

of het plafond grinning smiley

en zelfs met die setjes is het goed oppassen dat je goed kijkt hoe je er mee werk. zeker de iets goedkopere setjes werken op zich ook oke maar goed opletten.

Het blijft goed opletten. Ik kan mijn veren nu met de hand losmaken (verlagingsset) maar volgende keer dat ik iets van een oem moet loshebben koop ik toch echt de luxe versie. Dan maar 100 euro kwijt. Onmisbaar gereedschap wat mij betreft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.