Centrale vergrendeling vragen Ibiza 2003

Gepost door eerriikk 
Beste lezers,

Voor onze rijschool hebben we voor een heel schappelijk bedrag een Ibiza automaat uit 2003 op de kop getikt. Voor ons is het aanbieden van automaatrijles iets nieuws, we willen graag even de kat uit de boom kijken of het gaat aanslaan vandaar dat we geen megabedrag hebben geïnvesteerd.

Ik heb werkelijk 0 ervaring met “moderne” VAGproducten en ben niet op de hoogte van kleine tweaks die je zelf kan uitvoeren vandaar mijn vragen.
Als je een beetje op snelheid komt gaan de portieren op slot. Zal best wel veilig wezen maar ik vind het irritant, heb het nooit gehad op een auto en ook nog nooit gemist. Is er een tweak om dit ongedaan te maken?
Nog iets. Afstandsbediening voor de deuren werkt niet. Heb de batterij vervangen maar er gebeurd niets. Moet je hier ook een handigheidje voor uithalen toevallig?

Alvast bedankt voor de antwoorden, het wordt zeer gewaardeerd.
Automatisch vergrendelen: vaak is dit een kwestie van de centrale vergrendeling knop in de auto een paar seconden ingedrukt houden. Contact aan (misschien zelfs motor aan), auto van slot af en die knop 5-10 seconden ingedrukt houden. Soms krijg je feedback via een piep oid, anders gewoon ff testen.

Sleutel: vaak is een foefje dat je in de auto 1 van de knoppen (volgens mij knop voor dicht) ingedrukt houdt terwijl je de sleutel op contact zet. Dan nog even de knop inhouden voor een seconde of 5. Beetje mee spelen.
Je zou dit even op www.seat-online.nl kunnen navragen, daar is vast iemand die je op weg kan helpen. Het automatisch vergrendelen (anti hijack) is volgens mij sowieso via VAGCOM in te stellen, ik weet niet of dat lukt zoals Haze het voorstelt. Datzelfde geldt voor de automatische vergrendeling. Heb zelf zo'n Ibiza gehad, maar beide 'trucjes' ken ik niet. Heb ze ook nooit nodig gehad smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.