VW Scirocco 2.0 tsi DSG olie verversen.

Gepost door Can 2479345 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik had een vraagje voor jullie. Ik heb een nieuwe wagen gekocht een vw scirocoo 2.0 tsi met dsg bak 200pk Cawb motor. Bouwjaar 2009/08.

Ik had een geluidje tijdens terugschakelen van bv 5 naar 4 -> 3 , 2 hoor ik een klik geluid. Ik heb wel wat opgezocht maar vond niet iets duidelijk. Maar tijdens het opschakelen werkte de bak perfect is niet te voelen tijdens schakelen.

Maar nu heb ik de bak olie ververst met filter en al... vagcom op 35 grade en de olie laten druppen . 6L in gedaan en laten druppen was ong 1.3L.
Dus totaal 4.6L.

Nu schokte mijn is tijdens opschakelen is dit normaal?
Volgens mij vrij normaal voor deze TSI DSG. Of het ook zo hoort is een tweede.
Wel het juiste type olie gebruikt? Volgens mij wordt er bij dit type versnellingsbakken geadviseerd om een powerflush uit te voeren in plaats van een reguliere oliewissel, heb je daar al eens naar geïnformeerd?
ik heb de olie van vaico gebruikt. Model TF Dsg olie.

Ik heb het tot nu toe enkel 1 keer gehad dat die schokte tijdens opschakelen. Maar bij terugschakelen hoor je het iets meer en enkel als ik mijn raam open doe hoor ik het vaak dat geklik. Ramen toe hoor je het bijna niet.

Ik weet hdt niet of het normaal is
Ik lees dat dit probleem blijkbaar opgelost is in je ander Topic.. of eigenlijk maakt het misschien niet meer uit.. sad smiley Sterkte!!
Deze discussie is gesloten.