Verwondingen bij het sleutelen.

Gepost door Carkiller 
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik aan mijn auto sleutel heb ik daarna altijd wel een schram of een andere verwonding.
Lijkt er een beetje bij te horen of ik ben gewoon een kluns...

Vandaag het koppelingspedaal van de Subaru aangepakt, gaf bij het intrappen een ijzer op ijzer geluid.
Probleem verholpen met een stukje vilt maar opeens een wondje, niks gevoeld.

Een zeer bescheiden voorbeeld, iemand die zijn ervaring wil delen?
Hoort er bij. Er zijn altijd wel scherpe randjes, of die bout die heel erg vast zit schiet ineens los. Dat doet vaak echt even pijn. smiling smiley
Wel zorgen dat je de wondjes goed schoon maakt.
Ik heb het altijd bij lampjes vervangen, te lui om wat andere onderdelen los te halen, dan maar zitten friemelen met de linkerhand in een onmogelijke hoek en het resultaat is een klauw vol schrammen big smile smiley
Haha ja erg herkenbaar. Meestal veel klusjes met handschoenen aan tegenwoordig.... maaaaaaar...... dat is er weer net iets te klein voor met handschoenen en dan trek je ze uit, vergeet ze en eindig je alsnog met kapotte en vieze handen grinning smiley
Gebeurt hier af en toe ook wel eens dat er een schram ontstaat of een stukje vel op de knokkels van plaats verwisselt tijdens het sleutelen, en dan heb ik nog het voordeel dat m'n handen aan de binnenkant aardig van een stevige eeltlaag voorzien zijn.
Verder sleutel ik vrij veel met hulp van perslucht, en dat bespaart ook al aardig wat stevige krachttermen.grinning smiley
Ik maak me er verder ook niet druk om, bij m'n dagelijkse werkzaamheden hoort dagelijks ook een verse schram op de hand of arm en jaarlijks 1 of 2 hechtpleisters.

M'n wederhelft heeft zelfs een gat in de hand, die sleutelt alleen maar aan m'n bankrekening.grinning smiley
Pas nog een pijnlijke; toen ik de leuning van de stoel van de Kever weer op de zitting wilde monteren. Daar zit een stevige veer op. Natuurlijk net even geen werkhandschoenen aan, en de veer kreeg ik nét niet vast. Schiet dus los en raspt zo het vel van m'n wijsvinger...
Ach ja, zoals een vriend van mij dat zegt: Zo haal je het behang van je klauwtjes af.

Het overkomt mij regelmatig dat ik weer eens mijzelf open haal. Scherpe randjes, ineens losschieten van onderdelen, de raarste dingen.

Goede werkhandschoenen helpen wel maar dan heb je weer minder gevoel in de vingertoppen. Er zijn wel verschillende soorten werkhandschoenen, maar het blijft behelpen. Een laagje eelt werkt veel beter, dat zijn handschoenen die je niet uit kan trekken. Maar, zodra je een tijdje niet meer echt werkt, verdwijnt het eelt en komen de softe kantoorhandjes weer boven water - tot groot genoegen van moeders.

Wat ik wel lastig vind is te beoordelen welke wondjes je dicht moet laten naaien en welke niet. Ik zette een keer een slijpschijf in de zijkant van mijn hand. Wondje van 1 ~ 1,5 cm, bloedde wel wat maar was niet echt pijnlijk.

Pleister er op en vloeken op degene die zo lomp was die slijpschijf in mijn hand te zetten (ik dus). De volgende ochtend begon de wond een kloppend gevoel te geven, dus ik naar de huisarts. "U had die wond direct moeten laten hechten, ik zal het nu alsnog even hechten... "
AUW...

Maar hoe zie je met welke wondjes je naar de arts moet? Een vinger er af, dat snap ik. Maar een sneetje van dik een cm waar wat bloed uit komt?

Anyway, zo'n dommigheidje is weer een goede reminder dat je op het gevaar moet blijven letten. Zeker als je met vervelende stoffen bezig bent, zoals benzine of olie. Met wat pech spoelt je bloed niet alle rommel er uit. En echt de allerlaatste plaats waar je die kankerverwekkende zooi wil hebben is in je lijf...
Niet alleen met auto's maar ook in en rondom huis. Het wordt vervelend als je merkt dat je alles onder het bloed smeert.
Klinkt allemaal pijnlijk wat jullie schrijven, verwonden is blijkbaar iets wat er echt bij hoort.

haarr
Niet alleen met auto's maar ook in en rondom huis. Het wordt vervelend als je merkt dat je alles onder het bloed smeert.

Ja, dat dus.
Ik voel het meestal niet en dan denk je, wat is dit nu weer...
rke
En echt de allerlaatste plaats waar je die kankerverwekkende zooi wil hebben is in je lijf...

Je moet toch naar eerlijkheid kunnen zeggen dat je benzine door je aderen hebt stromen.drinking smiley
rke
Ach ja, zoals een vriend van mij dat zegt: Zo haal je ..
Maar hoe zie je met welke wondjes je naar de arts moet? Een vinger er af, dat snap ik. Maar een sneetje van dik een cm waar wat bloed uit komt?
...

Thuisarts.nl:

Bel 112:

als er bloed uit de wond spuit
als iemand met een snij- of steekwond in de borstkas, buik, rug of flank onwel wordt, een grauwe kleur krijgt, klam, zweterig, onrustig of suf wordt
als iemand suf wordt of bewusteloos raakt
Bel met spoed de huisarts of huisartsenpost:

als uw arm of been na verwonding bleek en koud wordt
als u uw tenen of vingers na de verwonding niet meer kunt bewegen
Neem contact op met de huisarts of huisartsenpost:

bij een diepe snij- of steekwond in de borstkas, buik, rug of flank
bij snijwonden groter dan 1 centimeter als de wondranden niet tegen elkaar aanliggen
als het bloeden niet stopt
bij een bijtwond waarbij de huid kapot is
als de wond in contact is geweest met aarde, straatvuil of mest (om te controleren of u voldoende tegen tetanus bent ingeënt)
als er kans is op besmetting met hiv of hepatitis B (bijvoorbeeld door een besmette injectienaald)
als u veel pijn heeft
als u bepaalde bewegingen niet meer kunt maken
als u ongerust bent
als u extra risico loopt bij een infectie, bijvoorbeeld doordat
uw afweer sterk is verminderd door een ziekte (zoals kanker)
uw afweer sterk is verminderd door medicijnen (zoals prednison of chemotherapie) of als u geen milt heeft
Ga in de eerste dagen na het ontstaan van de wond naar uw huisarts:

als er een of meer tekenen van infectie ontstaan:
er komt troebel geelwit vocht (pus) uit de wond
de wondranden worden roder, dikker of warmer of doen meer pijn
u voelt zich niet lekker of u krijgt koorts
als er na 2 dagen nog weinig verbetering aan de wond te zien is
Let op: Zit de wond op het hoofd? Lees dan ook de informatie over een val, stoot of klap op het hoofd.
Dit soort verwondingen is waarom je als sleutelaar elke 10 jaar je tetanusprik even laat herhalen.
Automotive valt wat dat betreft onder de risicoberoepen omdat de kans op (lichte en zware) verwondingen met veel straatvuil erg groot is.

oftewel, het hoort erbij.
Hoe meer je sleutelt, hoe minder je er last van hebt, immers ken je naderhand de vervelende plekjes van je auto wel en ga je de volgende keer sowieso wat voorzichtiger te werk.
Net zoals dat het dragen van handschoenen bij sommige klussen ook geen slecht idee is (niet alleen om je handen te beschermen overigens)
Pobresh
Dit soort verwondingen is waarom je als sleutelaar elke 10 jaar je tetanusprik even laat herhalen.
Automotive valt wat dat betreft onder de risicoberoepen omdat de kans op (lichte en zware) verwondingen met veel straatvuil erg groot is.

oftewel, het hoort erbij.
Hoe meer je sleutelt, hoe minder je er last van hebt, immers ken je naderhand de vervelende plekjes van je auto wel en ga je de volgende keer sowieso wat voorzichtiger te werk.
Net zoals dat het dragen van handschoenen bij sommige klussen ook geen slecht idee is (niet alleen om je handen te beschermen overigens)

Voorzichtig...
Heb een keer de veren van een auto gehaald zonder veerspanners maar met tie-wraps...eye rolling smiley
Ik leef nog.
Niet voor herhaling vatbaar uiteraard, genoeg filmpjes gezien waar het niet zo goed ging.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2020 14:51 door Carkiller.
In mijn eerste auto ooit een sportstuur gezet.. prima gelukt, alleen tand door de lip omdat ik de moer er al helemaal afgehaald had.. eye rolling smiley
CXXX
In mijn eerste auto ooit een sportstuur gezet.. prima gelukt, alleen tand door de lip omdat ik de moer er al helemaal afgehaald had.. eye rolling smiley

Ouch...
Op een zeer hete zomerdag wilde ik mijn remschijven en blokken vervangen, wiel eraf om vervolgens de remklauw los te maken,
Rateldop op de bout gezet die vervolgens van de bout afgleed na kracht te hebben gezet. Alle tien de vingertoppen raakte met harde klap het asfalt, op het eerste oog was er niets te zien geen bloed of wond. Maar na enkele seconden begonnen ze tokkelen en heb vervolgens een half uur lopen vloeken, wat deed dat lang zeer.

Na 3 biertjes en anderhalf uur verder was alles gemonteerd en had ik weer trillingsvrije remmen.
Carkiller
Voorzichtig...
Heb een keer de veren van een auto gehaald zonder veerspanners maar met tie-wraps...eye rolling smiley

Leven is het meervoud van lef. Maar met zo veel lef is het met leven al snel gedaan.
rke
Carkiller
Voorzichtig...

Leven is het meervoud van lef. Maar met zo veel lef is het met leven al snel gedaan.

Gewoon heel stom om zo te doen.
Ja, het waren dikke metalen industrieel sterke tie-wraps.
Maar de kracht op zo'n veer...
Zijn allemaal leermomentjes, en de grotere leermomenten zorgen wel dat je ze ook nooit meer vergeet door onuitwisbare afdrukken in je lijf achter te laten.

Zo ben ik eens "opgevreten" door een Mercedes tijdens de demontage van de cilinderkop, blijkbaar toen wat harder geschud aan de auto als wat de veervergrendeling van de openstaande motorkap aan kon... heb ervan geleerd dat openstaande motorkappen sindsdien altijd stevig ondersteund moeten worden of indien de steun ontbreekt de kap met een spanbandje vast gezet moet worden.
Ben ook al eens compleet geperforeerd geweest door een stuk prikkeldraad van een metertje of 20 wat ik strak aan het opspannen was, het uiteinde kwam opeens los uit een muur en het prikkeldraad omarmde me vervolgens zeer innig.… dat doe ik dus ook nooit meer in zomerse kledij, en ook niet zonder een extra zekering aan het einde van de draad.
Maar goed, de afdruk van een dakpan staat inmiddels ook al een jaartje of 40 in m'n pols, en sinds een kapot bierglas zo'n 30 jaar geleden m'n ringvinger compleet open gehaald heeft kan ik aan die vinger de omslag van het weer ook aardig goed voorspellen.
Gelukkig is bij mij alles nog aanwezig en bruikbaar gebleven na die vele leermomentjes, maar een leerlooier zal echter geen cent meer geven voor m'n beschadigde vel.
@Muddy:

Ik ben redelijk visueel ingesteld, dat prikkeldraad...eye popping smiley

Deze was wel pijnlijk.

Is ook mooi litteken geworden trouwens.

Hoefde niet gehecht te worden, wel direct even langs geweest. Had al ontsmet.

Stuk metaal wat ik nog niet had ontbraamd, begon rond te draaien op de kolomboor. Probeerde te pakken en hop in mijn hand. Gelukkig had ik mijn Clio mee, fijner om in te rijden met 1 hand omdat ik die ken.
@Nico:

Horror onder een pleister.
Draaiende stukken metaal proberen te pakken zal ik niet doen na dit voorbeeld.drinking smiley
MLL
Op een zeer hete zomerdag wilde ik 3 biertjes.

Volgende keer zo doen.
Beschonken sleutelen, je voelt wel minder pijn maar handig...
Bloed lekker dun mocht je je snijden.
Muddy Bandit
maar een leerlooier zal echter geen cent meer geven voor m'n beschadigde vel.

Haha mooi gezegd. Hier het zelfde. Ben nu 28 maar al zoveel meegemaakt dat voor mij dat ook geldt. Als mountainbiker zijn mijn benen en onderarmen in de zomer vaak al helemaal vol krassen. Verder wel allerlei ongelukjes en problemen dus tja grinning smiley
rke
(..)

Wat ik wel lastig vind is te beoordelen welke wondjes je dicht moet laten naaien en welke niet. Ik zette een keer een slijpschijf in de zijkant van mijn hand. Wondje van 1 ~ 1,5 cm, bloedde wel wat maar was niet echt pijnlijk.
(..)

(..)...

Je weet het achteraf. Althans, dat heb ik. Vorig jaar een stukje rijplaat op het vingertopje van mijn rechter middelvinger laten vallen. angry smily
Met de EHBO kit die ik bij mij had e.e.a. verbonden.. Herstel van de wond duurde wel ff.. maar nu heb ik daar dus nog steeds een sneetje dat (vooral in de winter) weer open 'scheurt' en ff een paar dagen pijnlijk is.

Ik denk dat het laten hechten een mooiere wond had opgeleverd en nu minder irritatie. eye rolling smiley
Als je toch al aan het knutselen bent dan ook gewoon verder doe-het-zelven met behulp van de pleisterdoos en andere ter beschikking staande materialen.grinning smiley

Ik ga er bij mezelf over het algemeen ook vrij laconiek (soms te) mee om: als het bloed er niet uit spuit en alles nog functioneert is het een kwestie van even vrij laten bloeden, goed uitspoelen met schoon water, (hecht)pleister erop, indien nodig ter bescherming tegen vuil nog even een extra lap leucoplast erover, en daarna gewoon weer voorzichtig verder met de werkzaamheden van voor het ongelukje.
Vorig jaar heb ik m'n rechter wijsvinger nog eigenhandig gespalkt door er een spijker bovenop te tapen, want een snijwond aan de onderkant van die vinger ging telkens opnieuw weer bloeden als ik de vinger even bewoog.... geeft ook zo'n smeerzooi op alles wat je vast pakt.
Was er maar een heel groot gebouw in de buurt met allemaal mensen die het vrij makkelijk een hechting zetten of kunnen spalken.grinning smiley. Ik denk dat ik een gat in de markt hebdrinking smiley.
Carkiller
@Nico:

Draaiende stukken metaal proberen te pakken zal ik niet doen na dit voorbeeld.drinking smiley
Als je zo'n voorbeeld nodig hebt om tot bezinning te komen dan vraag ik me af of je überhaupt met (elektrisch) gereedschap in de weer moet gaan. Waar zit je dan met je verstand... nut smiley
Leon in zn Fiesta
Carkiller
@Nico:

Als je zo'n voorbeeld nodig hebt om tot bezinning te komen dan vraag ik me af of je überhaupt met (elektrisch) gereedschap in de weer moet gaan. Waar zit je dan met je verstand... nut smiley

Nou, beter bij mijn verstand dan iemand die geen sarcasme herkend in ieder geval.drinking smiley
Hier kan ik over meepraten. Bij het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de Kitcar heb ik zoveel "schade" opgelopen.

Van kleine sneetjes door scherpe randjes, tot uitschieten met de schroevendraaier en naar het spoedeisende hulp omdat ik met de slijptol mijn knie en knieschijf had geraakt. 4 hechtingen en 2 maanden rust geeft een mooi litteken en herinnering smiling smiley Maar liever had ik het voorkomen. Mijn vriendin weet ook hoe laat het is, als ik vraag of ze me even kan helpen.. smiling smiley
Ik merk wel bij het klussen in huis dat er eigenlijk nooit iets misloopt. Zal met de ruimte te maken hebben denk ik die je tot beschikking hebt waar je aan werkt.

Meestal beperkt het zich tot kleine dingen, gelukkig maar smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2020 14:37 door Corsa 20SEH.
Met een slijptol je knie en knieschijf raken...eye popping smiley

Ouch...
Ben ik even blij met mijn kantoorbaan (nou ja, momenteel thuisbaan). En klussen aan de auto wil ik nu helemaal niet meer leren. big smile smiley
@Carkiller, ja dat was echt even tanden op elkaar, maar het hechten zonder verdoving deed meer pijn omdat je dat bewust meemaakt. Sindsdien ben ik wel voorzichtiger.

@de schaduw, ik heb ook een kantoorbaan smiling smiley (momenteel een werk aan de keukentafelbaan)
Dat kan ik me dus niet meer herinneren, verkeerde toch is een vorm van shock die avond. met mijn bebloede theedoek om mijn been.. nut smiley
Corsa 20SEH
Hier kan ik over meepraten. Bij het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de Kitcar heb ik zoveel "schade" opgelopen.

Van kleine sneetjes door scherpe randjes, tot uitschieten met de schroevendraaier en naar het spoedeisende hulp omdat ik met de slijptol mijn knie en knieschijf had geraakt. 4 hechtingen en 2 maanden rust geeft een mooi litteken en herinnering smiling smiley Maar liever had ik het voorkomen. Mijn vriendin weet ook hoe laat het is, als ik vraag of ze me even kan helpen.. smiling smiley
Ik merk wel bij het klussen in huis dat er eigenlijk nooit iets misloopt. Zal met de ruimte te maken hebben denk ik die je tot beschikking hebt waar je aan werkt.

Meestal beperkt het zich tot kleine dingen, gelukkig maar smiling smiley

Bij het klussen in huis kan ook veel misgaan. Ik heb een keer drie weken met koorts op bed gelegen omdat ik op een zeer vervelende plek in mijn hand gezaagd had.

Je kan een kantoorbaan nemen. Dat geeft naast weinig schrammen en krassen ook poezelige handjes waar moeders dan weer heel blij mee is. Een keertje strelen voelt dan niet direct als een poging tot scrubben.

Maar zelf knutselen is leuk. Natuurlijk, je kan het doosje naar een monteur brengen die precies weet wat het doosje nodig heeft en die monteur heeft ook nog eens ervaring met het klauwtjes-heel-houden dilemma. Maar er zit een stukje trots in het zelf doen. Kijk, toch mooi zelf die lekkage verholpen, zelf dat draadje aangelegd, zelf een vers kussentje op de stoel gefrommeld. Voor een monteur stelt het niets voor maar voor deze kantoorklerk die voor de eerste keer van zijn leven die binnenkant van een Renault-stoel ziet is het een overwinning.
@rke:

Bloedvergiftiging?
Antibiotica kuur en verder?
Carkiller
@rke:

Bloedvergiftiging?
Antibiotica kuur en verder?

In de kruipruimte een rioolbuis anders gelegd. De oude pijp (was verstopt) doorzagen en tijdens het doorzagen een diepe jaap in je hand maken.
Toen, al bloedend, door het rioolwater de kruipruimte uit klimmen en stinkend en vies naar de SEH.
Kort daarna kreeg ik koorts en dat duurde 3 weken.

Dus, niet in je klauwtjes zagen als je daarna nog door rioolwater moet kruipen. Het is zo maar een suggestie.

Met iedere diepe wond word ik weer iets voorzichtiger. Nog even en ik ben zo voorzichtig als een echte cobolkrasser.. 🤣🤣
Ach, elk stuk gereedschap is een potentieel gevaar, en als er tevens een motortje aan zit neemt het risico alleen maar toe... gezond verstand blijven gebruiken en geen haast hebben helpt al veel ellende voorkomen.
Bij de één zal het door onkunde zijn dat er een keer wat mis gaat, maar er gaat ook vaak genoeg wat mis doordat mensen veel te eigen worden met het gereedschap en de veiligheid op een gegeven moment uit het oog verliezen.
Ik zie vaak genoeg hobbyisten en profs werken met risicovolle gereedschappen (zoals een cirkelzaag of knetterbijl) op een dusdanige manier dat ik maar liever een heel eind uit de buurt blijf.

Een klant van me dacht vorig jaar zelf wel even een boom te kunnen ontmantelen, mijn offerte daarvoor vond hij wat aan de hoge kant.
Die is incl. een gehuurde knetterbijl van de ladder gevallen op 6 meter hoogte, is met gebroken heup en open gezaagd scheenbeen afgevoerd naar de spoedeisende hulp en is nu (bijna 6 maand later) nog steeds herstellende .sad smiley
Carkiller
Leon in zn Fiesta
Carkiller
@Nico:

Nou, beter bij mijn verstand dan iemand die geen sarcasme herkend in ieder geval.drinking smiley
Ik hoopte er wel op maar herkende het niet direct winking smiley Moet ik bijzeggen dat het grootste deel van mijn verbazing ook eigenlijk voor rekening van Nico is in dit geval (met name het deel van 'waar zit je dan met je verstand', maar door de quootjes is dat een beetje bij elkaar geveegd.
@Leon in zn Fiesta:

Kijk, blij met je uitleg.
Niks voor Leon in de eerste instantie zo'n antwoord, was en beetje verbaasd maar nu helemaal duidelijk.drinking smiley
Levendig topic. Leuke vraag en allemaal nogal herkenbaar.
Gelukkig heb ik al m'n vingers nog. Soms meer geluk dan wijsheid.
madmat1986

Geluk moet je zeker ook hebben.

Gisteren moest ik trouwens een lamp vervangen, gewoon in huis. Uit de fitting draaien en nieuwe er in.
Lamp brak, onderkant bleef in de fitting zitten.

Ik aan het afgebroken stuk draaien, sneed uiteraard meteen diep in mijn duim.
Maar hij is er uit...
Carkiller
madmat1986

Geluk moet je zeker ook hebben.

Geluk dwing je af zegt men ook wel eens. Een beetje een zijspoor wellicht, maar ik verbaas mij wat dat betreft ook altijd over de haakse slijpers die men op TV (in de VS?) gebruikt, met name in al die car- en bikeshops. De beschermkap op de machine ontbreekt eigenlijk altijd. Ik snap dat je dan beter in alle hoekjes kan komen met die machine maar met het oog op rondvliegend materiaal vind ik het altijd wel prettig.
@Leon:

Voor betere tv wellicht?

Amerikanen nemen het sowieso niet zo heel nauw met veiligheid vind ik.
Ik werk bij een Amerikaans bedrijf, als je onze veiligheid vergelijkt met een vestiging in de VS lopen we hier jaren voor.
Leon in zn Fiesta
Carkiller
Leon in zn Fiesta
Carkiller
@Nico:

Ik hoopte er wel op maar herkende het niet direct winking smiley Moet ik bijzeggen dat het grootste deel van mijn verbazing ook eigenlijk voor rekening van Nico is in dit geval (met name het deel van 'waar zit je dan met je verstand', maar door de quootjes is dat een beetje bij elkaar geveegd.

Maar even ter verdediging van mezelf, ik had weken achtereen met haakse slijpers, lasapparaat en die kolomboor een heel mooie stevige constructie gemaakt.

Terugkijkend ja, waar zit je verstand lamlul, tuurlijk ga je niet een stuk ronddraaiend metaal pakken en nee je moet altijd even netjes ontbramen. Waarom heb je geen handschoenen aan? (ik had namelijk wel gewoon een veiligheidsbril op)
Maar ik had 3 weken heel hard gewerkt aan mijn deel van het project en ik was ook al klaar daarmee, waarbij de andere helft van het project nog niet gereed was. Dat was pas om een uur of 7 in de avond en ik moest nog naar Lelystad rijden die avond want de volgende dag had ik een afspraak bij de RDW.

Toen bleek dat er iets te weinig ruimte was tussen accu en voertuig en moest ik nog snel snel snel een spacer maken. Waar de rest de handdoek in de ring gooide heb ik het voor elkaar gekregen. Wel met een wond, maar ja in de haast voelde ik niet zo....dat kwam pas toen ik om 0:00 Eindhoven binnenreed en naar de huisartsenpost ben gegaan.
Had ik dat om 14:00 geweten had ik rustig een uurtje aan de spacer kunnen werken terwijl de rest van de bekabeling werd aangesloten. Had ik de wond niet gehad toen de kolomboor vastsloeg.

Sowieso ook het meest zure eraan, doordat een hoogspanningskabel niet goed afgeschermd was (niet mijn schuld) ontstond er een kortsluiting (gelukkig op 1 fase) en werd het hele RDW sowieso niks. Maar goed.....
Even snel is even fout.

Dat geldt op de snelweg, dat geldt in de werkplaats.

Een mens raakt eerder vermoeid dan we het merken. De echt grote fouten die ik heb zien maken, werden in overwerk-tijd gemaakt.
In overwerk wil iedereen nog even snel dit of even snel dat doen, er wordt gefocust op oplossingen die op dat moment bedacht zijn terwijl er vaak een simpelere en betere oplossing mogelijk is. Even rust nemen, met een verse blik naar het probleem kijken en dan zie je het wel weer.

In teams waar in ik overwerk heb meegedraaid gingen we altijd eerst gewoon dineren, even kwebbelen en al snel gaat het op een ontspannen manier toch weer over die k-klus die op het team wacht. Maar na een diner en wat ontspanning komt vanzelf een goede oplossing boven drijven. Al is het maar de oplossing "laten we morgen verder gaan"....
@Nico:

Gewoon een naar ongeluk, de omstandigheden en tijd tegen je.
Dan gebeurt zoiets, dan kan je pech hebben.

Dat je de klus wel afgemaakt hebt, respect.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.