Probleem Centrale vergrendeling

Gepost door Tamara 9655253 
Hallo iedereen,

Ik heb een Ford Focus sedan 1.4, uit 2002.
En nu is de auto een tijdje terug 2e hands gekocht, en er was gezegd dat de sleutel enkels een nieuwe batterij nodig had.
Wat idd wel zo was, en de sleutel kan in de meeste gevallen gebruikt worden om de deuren op slot te doen (soms werkt die niet) maar openmaken gaat niet, knopje is kapot denk ik want drukt ook niet in.
Maar nu tijdens het rijden, en ook als die geparkeerd staat (dus vervelend genoeg als je op het werk zit) gaan de deuren van de vergrendeling af en staat me auto dus lekker open!
Nu is mijn vraag: is het de centrale bergendeling zelf? of eventueel een veertje, of miss een schakeltje die fout is.
Kan uiteraard allerlei kleine dingen zijn, maar uit ervaring met een vorige auto kan het ook vervelender zijn, en duurder.

Graag wat advies/input van mensen met meer auto kennis dan ik.
Als de binnenkant van de afstandsbediening niet kapot is, dan kun je deze makkelijk en goedkoop overzetten naar een nieuw kastje. Die worden vaak op Ebay aangeboden voor een paar euro.
Een voordelige fix:
De juiste zekering lostrekken.
Als die er niet is voor alleen de vergrendeling: de boosdoener loskoppelen, waarschijnlijk de ontvanger in de auto.

Wat je ook kan overwegen: een simpel auto alarm inbouwen. Dan krijg je een aparte zender die je deuren weer sluit en opent.

Overige kan het best zijn dat een dergelijke alarmmodule er nu nog inzit en voor de storing zorgt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.