volkswagen touran 1.4 tsi met overslag cil. 4

Gepost door Randy 1599224 
beste autoweek forum leden,

nou is het probleem dat mijn auto stottert en ik einde raad ben over wat het probleem kan zijn.

de auto is 160.000km oud.

het probleem begon toen ik op de snelweg reed en terugschakelde om in snelheid te klimmen. de auto gaf de motormanagement lampje aan en blijft nu ook aan als ik rij.

auto laten uitlezen en hij gaf overslag op cilinder 4 alle bougies vervangen, bobine van cilinder 4 vervangen.

helaas geen resultaat.

ik hoor graag alle meningen en suggesties!
Heeft dit [hartogtuning.nl] verhaal misschien betrekking op jouw 1.4 TSI...???
nee, de compressie is gemeten en is in orde.
een goede garage moet hier toch wel iets mee kunnen als dat ten aller tijde op treed. AL dan niet met de computer aangesloten de live data bekijken.

Kan natuurlijk van alles zijn, deze motoren staan bekend als 'niet-zo-goed' om het zacht uit te drukken. Hoeveel PK versie is deze TSI ?

Veel voorkomend zijn de bobines maar die zijn dus al vervangen. Is het zeker weten alleen cilinder 4 of misschien nu ook een andere defect toevallig?

Hoe zagen de bougies er uit? Zwart? Wie heeft de reparatie uitgevoerd?
Geen last van olieverbruik (ook een kwaal bij die motoren) ?
Ook vervuild inlaattraject is een bekend probleem wat zulke storingen kan veroorzaken , al gecontroleerd?
Heeft deze motor al een nieuwe gemodificeerde ketting gekregen ooit? Ook een zwak punt

Al opnieuw uit gelezen na de reparatie? Nog steeds storing op cilinder 4 ? Hoe ziet deze nieuwe bougie er nu uit? Al zwart? Of nog 'vers' ?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2020 16:28 door AsconaGT.
Dat de garage de auto zelf niet uitgelezen heeft na de genoemde ingreep!
Ketting is bij 150 vervangen, zoals bougies. Geen olie verbruik. Is gewoon bij de vw. In onderhoud.
Gezien het een blok met ketting is gaat het om een EA111 TSI blok is, dan bestaat er best een grote kans dat het vervuiling is in het blok en dan vooral de inlaat kleppen.
Quote

Ketting is bij 150 vervangen, zoals bougies. Geen olie verbruik. Is gewoon bij de vw. In onderhoud.

in de openingspost schrijf jij dat je 'ten einde raad bent', maar is de VW dealer dat dan ook?

As het een officiële VW dealer is, die is bekend met alle bekende kwaaltjes van de 1.4 motoren. Is alles al nagelopen?

Wat geeft de auto aan bij het uitlezen na de reparatie, weer overslag cilinder 4?
Heeft de garage als gecontroleerd op interne vervuiling?
Hoe zien de nieuwe bougies er uit, nog als nieuw of zwart?

Kan zoveel zijn, terug naar die garage dus, mits die niet ten einde raad is natuurlijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.